Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Antara
  • vlad_g

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Dar in cartea masinii de recomanda ca la regenerare sa-i dai goarna in turatie, nu s-o lasi la relanti.
Eu am 1200 km, primii 300 in oras si nu am simtit regenerarea. De asemenea, tot in carte scrie ca la regenerare se aprinde martorul corespunzator in bord, iar finalul ei e indicat de stingerea martorului. Se recomanda sa nu opresti motorul pana atunci.
Ai avut aprins martorul?
Altfel poate a fost vorba de altceva, consumurile alea si range-ul variaza.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
cmusat2000 a scris:Vreau sa iti spun ca acum 2 zile am bifat a doua regenerare la 451 km, deci la nici 200km de prima regenerare. Sad De aceasta data nu am mai iesit pe centura ci m-am infipt intr-o parcare si l-am lasat la relanti. Regenerarea a durat pe ceas 18 minute, dupa care motorul s-a potolit, ventilatoarele s-au domolit. Cand am sesizat ca lucrurile s-au calmat, am mai lasat la relanti motorul circa 6-7minute, dupa care am iesit zambind ca un bou din masina. Laughing


Doua regenerari in 451km e cam mult, dar mersul in oras face ca regenerarile sa fie mai dese.
In momentul in care porneste regenerarea nu mai opri in parcare si apoi sa astepti sa se termine regenerarea, ci din contra incearca sa continui sa mergi tinand motorul in sarcina si la o turatie de peste 2000rpm. In felul asta nu pierzi nici timp oprind masina, iar procesul de regenerare e mai rapid si mai complet. Faptul ca iesi dupa regenerare pe centura sau la drum nu ajuta cu nimic, treaba asta sa o faci cand e in regenerare.
Daca citesti in carte, cred ca spune ca in timpul regenerarii sa continui sa conduci si sa nu permiti ca turatia motorului sa coboare sub 2000rpm, in limita posibilitatilor
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salutari prieteni,

Asa este cum spuneti voi, producatorul recomanda sa mergi in continuare nu sa o lasi la relanti.
Prima data am iesit pe centura si parca s-a regenerat mai repede. A doua oara trebuia sa ajung undeva la ora fixa si nu am avut timp sa-i mai dau bataie afara din oras. In urmatoarele 2-3 saptamani am programati in jur de 1000-1200km (drumuri de vacanta), majoritatea extraurbani, sper sa nu mai am parte de noi regenerari.

Una peste alta, o mare dezamagire acest DPF, abia astept sfarsitul lui august sa o pun in vanzare.
Deja imi configurez benzinare pe la toti producatorii. Problema cea mai mare nu e cat voi obtine pe ea, ci cum voi explica sotiei fenomenul... Embarassed sa o luam de la capat cu comanda, asteptarea, timbru de mediu, inmatricularea...

Toate cele bune
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
vlad_g a scris:Dar in cartea masinii de recomanda ca la regenerare sa-i dai goarna in turatie, nu s-o lasi la relanti.
Eu am 1200 km, primii 300 in oras si nu am simtit regenerarea. De asemenea, tot in carte scrie ca la regenerare se aprinde martorul corespunzator in bord, iar finalul ei e indicat de stingerea martorului. Se recomanda sa nu opresti motorul pana atunci.
Ai avut aprins martorul?
Altfel poate a fost vorba de altceva, consumurile alea si range-ul variaza.


Din cate am citit pe forumurile germane si din GB, regenerarea se poate produce si fara aprinderea martorului in bord. Acesta se aprinde atunci cand exista un anumit procent de infundare, iar cand lumineaza intermitent trebuie apelat la service si curatarea acestuia prin demontarea de pe masina, resoftat si toata povestea.

Imi pun si eu intrebarea - de ce toata lumea este atat de doritoare de diesel - sunt suficiente probleme:
- calitatea motorinei din RO este de cele mai multe ori indoielnica
- DPF si nenumarate regenerari
- revizii cu 50% mai scumpe decat benzinarele
- lista poate continua.

Imi pare nespus de rau ca m-am lasat "tradus" de baietii de la reprezentanta si nu am optat pentru motorul pe benzina de la Antara.Sunt convins ca d.p.d.v. al consumului poate aveam +1l/100km, insa nu aveam toate aceste batai de cap.

Toate cele bune.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai daca producatorul recomanda sa circuli in continuare cu masina si sa mentii motorul la peste 2000rpm, tu de ce ai stat in parcare 20min la relanti sa termine regenerarea si apoi ai mers pe centura 30km? Mai bine mergeai 10min iar masina isi facea regenerarea si mai bine si mai repede, sau stateai pe loc si o tineai turata. La fel si a doua oara, "bataie afara din oras" nu ii dai dupa regenerare (ca e degeaba), ci in timpul ei.
Iar daca timpul nu iti permite sa astepti regenerarea, o opresti, iti faci treaba iar apoi conducand mai sportiv masina o sa isi reia regenerarea. Numai ca asta trebuie evitata cat poti.
Intradevar, DPF-ul e o pacoste impusa de normele de poluare.
Motorul pe benzina de la Antara nu va consuma numai +1L/100km fata de cel pe motorina, ci va consuma cel putin 4-5L/100km in puls mai ales in oras, fara sa mai vorbim de lipsa de cuplu (230Nm vs 350Nm).
Nici eu nu sunt fan diesel pe oras, dar afara e alta treaba, dar cand vorbim de masini tip SUV benzina te rupe in oras. Orasul e pentru o benzinara mica.
Drum bun in vacanta!
  • vlad_g

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Cred ca si ptr mine cuplul (400Nm) a fost pp motiv ptr care am optat ptr diesel. Altfel dezavantajele le-a subliniat foarte bine colegul de forum in postarea de mai sus.
Cand calci pedala, la turatii mici, rupe asfaltul. La benzinare nu o sa ai asta. Si pe forestiere mai grele ajuta cuplul, atat cat poate duce o Antara, care nu e deloc un offroader.
  • gutab

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Si clau si vlad au dreptate.
"Cartea" recomanda ca atunci cand are loc regenerarea sa nu o lasi sub 2000 ture. Si sa nu opresti motorul.
cat priveste benzinarul nu stiu daca ar fi o alegere buna pt asa o masina. Nu te lua dupa consumul dat de opel pt ca nu are nicio legatura cu realitatea. Absolut niciuna. Si nu cumva sa numeresti "o masina mai putin reusita". Citatul este al celor de la callcenter opel romania.
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salutari prieteni,

La proxima regenerare voi iesi pe centura si ii dau bice, chiar nu am putut ultima oara sa ma arunc in extravilan.
Insa trebuie privita absurditatea procedurii, ganditi-va ca la iarna, pe zapada, cu mers bara in bara, o sa ies din oras in 40-50 de minute, Oricum, sper sa vand masina la un pret cat de cat, dupa care pentru benzinare ma gandesc la Mazda sau Honda (insa cred ca nu imi voi permite diferenta de pret)
Acum ramane de vazut ce pret voi lua pe Antara si la ce diferente trebuie sa ma incadrez, ca nu pot sa ma arunc prea mult.

Voi ce ati alege dintre urmatoarele benzinare:
- Opel Mokka, 1,4 l, AT versiune Cosmo;
- Kia Sportage 1.6 sau 2.0 GDI, AT, versiune Style
- Ford Kuga, 1.6 Ecoboost AT, versiunea Trend

Multumesc pentru sfaturi. Smile
Skip ads

  • gutab

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Daca as fi sa aleg nu as mai lua opel. Din cauza minciunilor spuse .
Cu Ford si Casa autoam avut foarte multd neplaceri. Deci ar ramane Kia.
dar sunt subiectiv
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@cmusat2000, daca regenerarea te prinde in oras (si cam asa se intampla de cele mai multe ori) nu trebuie sa iesi in extravilan sau pe centura sa ii dai bice (s-ar putea ca pana sa ajungi in afara sa se termine regenerarea), pur si simplu incerci sa mentii motorul mai turat daca poti, daca nu, nu. Iar la semafoare sau cand stai in trafic o pui in N sau P si o tii turata. Masina oricum isi face regenerare, nu mai fi stresat atat de DPF (eu am prin zeci, poate sute de regenerari in oras, am tinut-o turata si mai mult de 10 min nu dura). Masina e in garantie, se intampla ceva cu DPF-ul sau cu altceva, te duci si le schimbi. Cand iesi din garantie poti sa ii faci un DPF Off si gata.
In alta ordine de idei, dupa ce ai asteptat 5 luni si ai mers inca vreo luna cu masina, sa te gandesti sa o vinzi din cauza ca ai prins si tu vreo 2 regenerari mi se pare exagerat dpmdv. O sa pierzi multi bani aiurea, iar varianta cu Mokka, Sportage sau Kuga insemna sa treci cu o clasa mai jos. Dar pana la urma e decizia ta.
  • moldovas00

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2014

  • Mesaj Privat
gutab a scris:Nu stiu ce sa zic. Ori nu am fost atent ori nu am bagat de seama dar pana acum nu am patit asa ceva. Si am peste 9000. E adevarat ca nu merg numai in oras si incerc sa combin cat se poate de mult oras cu extern.
ce am patit pana acum a fost de 2 ori cand dupa ce am oprit motorul, au pornit ventilatoarele si au mers pret de cateva minute, desi motorul era oprit. A fost singura "anomalie".


Am avut pana acum o luna o Captiva din 2010 cu 150cp si DPF. Am parcurs timp de 3 ani si jumatate putin peste 200,000 de km fara sa am probleme cu filtrul de particule si nici acum cu Antara (aproape 3000 km). "Simptomele" sunt cele descrise de "cmusat2000".Mi s-a intamplat chiar cand am parcat masina sa-si faca regenerarea am asteptat cateva minute(mai putin de 5min) pana s-a terminat si asta a fost.
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salutari prieteni,

M-am intors de 2 zile dintr-o scurta vacanta, la volanul Antarei mele, iar situatia se prezinta in felul urmator:
Km parcursi: 938
Viteza medie: 48km/h
Combustibil consumat: 78,6l
Consm mediu:8,5l/100km

Din cei 938km parcursi aproximativ 15% au fost urbani (in Budapesta am prins 2 ambuteiaje, am parcurs 4km in 90 de minute!), restul pe drumuri nationale si vreo 420km pe autostrada in HU.
Ca si consum, pe DN, fara tempomat, undeva la 85-90km/h, BC arata intre 6,8-7,6l/100km, iar pe tempomat la 85km/h, am scos intre 5,8-6,4l/100km
Pe autostrada in HU, cu tempomat activat la 90km/h, consum 6,2-6,8, iar la 110km/h, consum intre 7,6-8,4l/100km

Azi am resetat BC iar in TM, la trafic obisnuit in jurul orei 13-14, consumul urban m-a dus din nou la 12,5-13l, cei drept am facut doar vreo 25km.

Am mai bifat 2 regenerari, una la intrare in Budapesta, alta pe autostrada, care s-a rezolvat in circa 7-8minute.

Toate cele bune
Skip ads

  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Referitor la SD cardul pentru Europa de Vest vs Europa de Est,

Dupa cum stiti pe cardul cu Europa de Vest este inclusa tara vecina si prietena, HU. Am fost pentru cateva zile in HU si pot spune ca sistemul de navigatie este destul de complet si mi-a gasit toate adresele pe care le-am introdus, m-a dus la destinatie fara probleme. De asemenea, este de apreciat si densitatea POI, fiid marcate o sumedenie de benzinarii, restaurante, hoteluri, spitale, aeroporturi etc.

Evident ca pt RO, hartile sunt sub orice critica, am mai discutat acest aspect, nu are rost sa ne mai aprindem.

Toate cele bune
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
cmusat2000 a scris:Salutari prieteni,

M-am intors de 2 zile dintr-o scurta vacanta, la volanul Antarei mele, iar situatia se prezinta in felul urmator:
Km parcursi: 938 (doar in vacanta), in total la bord 1458.
Viteza medie: 48km/h
Combustibil consumat: 78,6l
Consm mediu:8,5l/100km

Din cei 938km parcursi aproximativ 15% au fost urbani (in Budapesta am prins 2 ambuteiaje, am parcurs 4km in 90 de minute!), restul pe drumuri nationale si vreo 420km pe autostrada in HU.
Ca si consum, pe DN, fara tempomat, undeva la 85-90km/h, BC arata intre 6,8-7,6l/100km, iar pe tempomat la 85km/h, am scos intre 5,8-6,4l/100km
Pe autostrada in HU, cu tempomat activat la 90km/h, consum 6,2-6,8, iar la 110km/h, consum intre 7,6-8,4l/100km

Azi am resetat BC iar in TM, la trafic obisnuit in jurul orei 13-14, consumul urban m-a dus din nou la 12,5-13l, cei drept am facut doar vreo 25km.

Am mai bifat 2 regenerari, una la intrare in Budapesta, alta pe autostrada, care s-a rezolvat in circa 7-8minute.

Toate cele bune

  • gutab

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
cmusat2000 a scris:Salutari prieteni,

M-am intors de 2 zile dintr-o scurta vacanta, la volanul Antarei mele, iar situatia se prezinta in felul urmator:
Km parcursi: 938
Viteza medie: 48km/h
Combustibil consumat: 78,6l
Consm mediu:8,5l/100km

Toate cele bune


Foarte bun consum. Dar daca trebuie sa merg pe autostrada cu 90km/h...Ceea ce este foarte incet.
Cat priveste regenerarea ori eu nu am observat nimic la mine ori nu a facut niciuna. Si am aproape 12.000 km facuti
  • gutab

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
cmusat2000 a scris:Referitor la SD cardul pentru Europa de Vest vs Europa de Est,

Dupa cum stiti pe cardul cu Europa de Vest este inclusa tara vecina si prietena, HU. Am fost pentru cateva zile in HU si pot spune ca sistemul de navigatie este destul de complet si mi-a gasit toate adresele pe care le-am introdus, m-a dus la destinatie fara probleme. De asemenea, este de apreciat si densitatea POI, fiid marcate o sumedenie de benzinarii, restaurante, hoteluri, spitale, aeroporturi etc.

Evident ca pt RO, hartile sunt sub orice critica, am mai discutat acest aspect, nu are rost sa ne mai aprindem.

Toate cele bune


Asta pentru ca TomTom stie si are harti fff bune pentru WE. Dar pentru Ro este ca si cum nu ar fi.
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut gutab,

Referitor la regenerari, vreau sa specific ca pana acum nu mi s-a aprins martorul in bord pentru DPF, pe baza celor citite si la simptomele pe care le prezinta masina, eu bag mana in foc ca asta a fost: consumul creste instant cu 2-3l, in stationare consumul sare de la 0,8-0,9l/h la circa 3,5-3,8l/h, iar "range" de pe BC scade dramatic.

E posibil ca in cazul tau, fie parcurgi foarte multi km extraurban la peste 2000 de ture si filtru e inca curat sau nu e foarte colmatat, fie regenerarile sau produs in timp ce rulai extraurban la viteze suficient de mari pt. a lua in considerare 2-3l in plus de pe BC.

Nu stiu ce sa spun, de consum sunt incantat, insa chestiunea regenerarilor ramane pentru mine o pata...
  • gutab

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ciudat ce se intampla. Nu parcurg foarte multi km in extra. este drept ca am mers mult pe eco dar am mers si pe non eco.
Nu am mers pe BC ca sa vad si consumul instant. dar nu mi s-a parut a sari vreodata sau sa aibe alte simptome. Oricum am sa merg la revizia de 15.000 daca e gratuita si am sa vad atunci.
Pana acum am patit insa altceva. In mijlocul verii mi-a aparut pe ecran avertizare de gheata si dupa ce am pornit la drum a inceput sa creasca si temperatura exterioara la bord
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Pana acum la mine nu au aparut alte probleme, doar chestiunile astea care spun eu sunt de la regenerari.
Oricum am sai mai intreb pe cei de la Autoglobus daca e normal sa se intample asa des, sau daca DPF-ul e setat sa se autocurete la intervale de timp asa scurte.

Masina imi place ca e comoda la drum lung, spatioasa, se aseaza bine, da soferului starea ca este protejat, insa problema asta cu DPF-ul, daca asta o fi, ma c-am tracaseaza. Adica n-as vrea ca la 25000-30000km, pe care eu cred ca-i fac in vreo 4-5 ani sa ma trezesc ca trebuie sa schimb filtrul care duce pe la 1800 euro.

Din aceste motive (DPF si km putini/an) trebuie sa trec pe benzina, iar in deplasarile urbane scurte de 5-8 km, diesel-ul nu prea gusta asa dese opriri.

Toate cel bune
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
DPF-ul e setat sa se autocurete cand atinge o anumita incarcare a filtrului. In oras se curata aprox intre 3-500 km, iar in extraurban >700km (dar e mai greu de sesizat). Ca si simptome: creste cons. instant, creste turatia de relanti, creste zgomotul motorului. In mers, pe langa faptul ca (,) creste consumul instant, in frana de motor consumul instant nu mai cade la 0,0L/100km.
@gutab, in 12000km si-a facut destule regenerari, dar nu ai bagat de seama. La revizie iti pot spune cate regenerari si-a facut DPF-ul si care e media in km la care si le-a facut.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Antara

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR