Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eu am de cateva saptamani frana de mana blocata. Sa inteleg ca e cablul de vina? A patruns apa in manta si a inghetat? Sau e ceva pe la discurile spate?
Se mai deblocheaza in mers la drumuri mai lungutze apoi revine la starea initiala, chiar daca o tin in garaj, unde acum e cca -1grad, putin mai cald decat afara.
In toamna, la ultima revizie am descoperit ca e mai slaba frana de mana la roata din dreapta, fara sa descopar vreun defect vizibil.
Ceva sfaturi din experienta proprie sau pareri are cineva? La service nu o sa ma duc prea curand.
Am Astra Caravan fabr. 2000. Merci!
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu ma abtin sa trag frana de mana iarna pe timp de noapte (adica de seara cand ajung acasa pana dimineata) pentru ca am patit sa imi ramana blocata o singura data (masina era un Citroen in varsta de 1 an)intr-o dimineata cu multa zapada si credeti-ma n-am mai putut pleca cu ea.
  • mark

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
eu folosesc frana de mana indiferent de sezon, o folosesc la fiecare oprire a masinii in cazul in care plec din masina si nu am avut niciodata probleme sa ramana blocata ... sper sa nu mi se intample tocmai acum ca am postat despre asa ceva Laughing
  • calinbont

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mie mi-a inghetat ce vreo 10 ori frana de mana in iarna asta.
Ingheata cablu, pt ca intra apa in el. Etrierele si placutele nu au cum sa inghete, ca ar ramane blocate si cand apesi pedala. Apa care ajunge la ele se evapora datorita caldurii degajate la franare.
Cablu de frana e dintr-un tub exterior (ca de dus) acoperit cu plastic si un cablu interior de otel la fel acoperit cu o pelicula de plastic. Asa ca nu prea are cum sa rugineasca.
Daca ingheata cablu, poti sa incerci sa tragi frana de mana mai tare decat era trasa inaite sa inghete. Asa poate se rupe dupul de gheata din cablu si scapi.
O alta solutie de moment pentru cei care au discuri pe spate, este sa ridici cu mana sau cu scula de parghia care actioneaza etrierul. Bineinteles dupa ce ai lasat frana de mana jos.
Solutie permaneta e sa schimbi cablu. Asa nu mai ingheta indiferent de temperatura.
Cred ca e scump un cablu de frana asa ca poti sa incerci sa-l reconditionezi pe cel vechi.
Dai jos cablu (5 minute pt cei cu discuri). Eventual il pui pe un calorifer peste noapte la uscat. Il inspectezi vizual ca poate izolatia de plastic de pe tubul exterior s-a ros datorita frecarii cu urechile care il tine lipit de caroserie. Cureti cablul si aplici banda izolatoare unde s-a ros.
Legi cablul vertical de firul de otel interior de partea care e inspre roti. Scoti burduful de cauciuc de pe tubul exterior. Nu trebuie scos de tot, dar cat sa poti sa bagi ulei cu seringa un cablu, dupa care misti tubul exterior in sus-jos pana intra uleiul. Repeti procedura pana iese ulei prin capatul celalat.
Aproape sigur burdufurile de cauciuc sunt crapate, asa ca inainte de crapatura strangi cauciucul cu un colier de plastic, de ala mai ingust. Nu trebuie strans prea tare ca sa se poata misca cablu prin burduf fara sa-l scoata de pe tubul exterior. Umpli burduful cu vaselina si montezi cablu la loc.
Eu zic ca dupa operatia asta te tine cablu inca cativa ani fara sa mai inghete.
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
cred ca am rezolvat problema cu inghetatul cablului. dupa ce un "meserias" mi-a bulit burdufurile de protectie, mi-aintrat apa pe cablu si s-a dus frana.
ce am facut: ieri, cum a fost o zi foarte calduroasa, am suspendat masina, am dat rotile jos, am desfacut capatul cablului la fiecare roata. capatul cablului e orientat in sus. cum i-am dat drumul, a inceput sa picure. l-am lasat sa curga, am bagat niste spray pt inlaturat umezeala, am lasat iarasi sa se usuce, apoi am bagat cu o seringa cu ac subtire ulei pe fir. am conectat iarasi cablul si am completat cu ulei pana sus, apoi la capat am dat cu vasilina. pt moment nu a ma inghetat. munca efectiva: 40 minute. pauze de uscare: 1 ora.
cred ca a meritat avand in vedere ca un cablu nou costa cam 3 milioane.
spor !
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
In urma frecarii dintre cablu si camasa rezulta pilitura. Aceasta pilitura este evacuata prin cursele dute-vino. Vaselina si uleiul pe care le-ai pus in camasa o sa o umple si vei ajunge sa schimbi cablul mai repede decat daca il lasai asa si, pur si simplu nu trageai frana de mana iarna.
  • calinbont

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cablu de otel din interior este acoperit cu o pelicula de plastic, cel putin la mine. Nu se freaca fier pe fier. Chiar daca s-ar freca fier pe fier pilitura rezultata ar fi infima. Daca cantitatea de pilitura ar fi mai mare tot nu ar iesi din cauza burdufurilor de la capete si tot mai bine aluneca cu pilitura si ulei decat doar cu pilitura.
Uneori chiar e necesar sa tragi frana de mana si iarna.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
mai baieti ce preturi aveti voi?
am masina de noua din 2001, am tras frina de mina in fiecare iarna (am prins-o si pe aia din 2003 -parca- unde la Bran am avut -27) fara sa am nicio problema pina nu mi s-a ciupit si mie burduful de protectie (am discuri pe spate)
L-am schimbat toamna asta (2007) si m-a costat 80 ron, eu zic ca la 6 ani e chiar pomana....
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
m-am uitat pe net : elit.ro - 300 ron cablu pt masina din semnatura

pilitura nu face pt ca acel cablu e invelit in plastic.si chiar daca nu ar fi, daca ar face pilitura sa multa, ar insemna ca la 100 folosiri sa se duca in masa sufa aia - si nu e cazul
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
pelicula de plastic din interior exista mai peste tot, pana si bovdenul de la frana de la o bicileta o are iar despre plasticul ala pot sa va spun ca va tine cam cateva sute de utilizari - dupa care (in unele locuri doar) este fier pe fier!
  • mascatu

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2007

  • Mesaj Privat
am urmarit discutia despre frana de mana, eu am tamburi pe spate si iarna ramane blocata asa ca, in parcare o tin in viteza. nu cred ca e un lucru rau sa o tii in viteza. vara nu am probl cu frana de mana, numai iarna. astept sfaturi utile. multumesc anticipat.
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
si daca esti nevoit sa parchezi pt 2-3 zile la munte? de regula la munte inseamna Ger+Panta ?
Skip ads

  • Mihay

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cauti un loc unde poti parca, fara a fi nevoit sa tragi frana de mana.

Eu am folosit-o tot timpul si nu am avut probleme.
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Eu de regula folosesc frana de mana tot timpul, indirerent de anotimp, chiar si cand stationeaza 1 - 2 saptamani.
Cel de la care am cumparat masina nu avea obiceiul sa o foloseasca, si din acest motiv la cumpararea ei, ma afundam bine in scaum . Chiar si acum dupa ceva ani merge mai greoi, insa o folosesc tot timpul.
Cel putin sfatul meu este sa folosim frana de mana mai tot timpul.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu vad sensul sa faci ceva ce nu se cere pe respectivul teren, la momentul respectiv. Sau doar pentru ca asa am fost invatati la scoala de soferi?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
tragem frana de mana pt ca asa se face, nu ca asa am invatat la scoala. si apoi nu toata lumea parcheza pe un teren plan.
dar nu asta e subiectul discutiei. e bine sa lasam discutia sa mearga in sensul dorit de cel care a inceput-o.
  • savuleo

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
eu personal asa am fost invatat la scoala si asa fac chiar daca unii spun ca iarna poate sa inghete,pina acum nu s-a intimplat,poate si din cauza ca masina are un an si un pic
  • laurentiu19

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am tras intotdeauna frana de mana (indiferent de anotimp) si la actuala (Astra) si la fosta (Ascona). Nu am avut niciodata nici un fel de probleme. Daca se blocheaza, probabil ori este defect cablul ori se intepeneste din cauza utilizarii rare.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu ziceam, de ce
ovidiutm a scris: sa faci ceva ce nu se cere pe respectivul teren...?

adica daca nu e rampa sau panta de ce as trage frana de mana si nu ar fi suficient sa fie in viteza. Sau crede-ti ca o protejati de un eventual furt?
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
deja mergem pe o panta de a fi sau a nu fi bine.
cine vrea o foloseste ! (pt a nu avea surpriza ca la un moment dat ii ramane cablul blocat)
cine nu vrea ..... nu vrea ! ( este ca si cum circuli cu masina o data sau de doua ori pe luna...)
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR