- ririnel
- ****
- 2,083 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,083
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Eu am de cateva saptamani frana de mana blocata. Sa inteleg ca e cablul de vina? A patruns apa in manta si a inghetat? Sau e ceva pe la discurile spate?
Se mai deblocheaza in mers la drumuri mai lungutze apoi revine la starea initiala, chiar daca o tin in garaj, unde acum e cca -1grad, putin mai cald decat afara.
In toamna, la ultima revizie am descoperit ca e mai slaba frana de mana la roata din dreapta, fara sa descopar vreun defect vizibil.
Ceva sfaturi din experienta proprie sau pareri are cineva? La service nu o sa ma duc prea curand.
Am Astra Caravan fabr. 2000. Merci!
Se mai deblocheaza in mers la drumuri mai lungutze apoi revine la starea initiala, chiar daca o tin in garaj, unde acum e cca -1grad, putin mai cald decat afara.
In toamna, la ultima revizie am descoperit ca e mai slaba frana de mana la roata din dreapta, fara sa descopar vreun defect vizibil.
Ceva sfaturi din experienta proprie sau pareri are cineva? La service nu o sa ma duc prea curand.
Am Astra Caravan fabr. 2000. Merci!
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mark
- ****
- 1,429 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,429
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
calinbont
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2006
- Mesaj Privat
Mie mi-a inghetat ce vreo 10 ori frana de mana in iarna asta.
Ingheata cablu, pt ca intra apa in el. Etrierele si placutele nu au cum sa inghete, ca ar ramane blocate si cand apesi pedala. Apa care ajunge la ele se evapora datorita caldurii degajate la franare.
Cablu de frana e dintr-un tub exterior (ca de dus) acoperit cu plastic si un cablu interior de otel la fel acoperit cu o pelicula de plastic. Asa ca nu prea are cum sa rugineasca.
Daca ingheata cablu, poti sa incerci sa tragi frana de mana mai tare decat era trasa inaite sa inghete. Asa poate se rupe dupul de gheata din cablu si scapi.
O alta solutie de moment pentru cei care au discuri pe spate, este sa ridici cu mana sau cu scula de parghia care actioneaza etrierul. Bineinteles dupa ce ai lasat frana de mana jos.
Solutie permaneta e sa schimbi cablu. Asa nu mai ingheta indiferent de temperatura.
Cred ca e scump un cablu de frana asa ca poti sa incerci sa-l reconditionezi pe cel vechi.
Dai jos cablu (5 minute pt cei cu discuri). Eventual il pui pe un calorifer peste noapte la uscat. Il inspectezi vizual ca poate izolatia de plastic de pe tubul exterior s-a ros datorita frecarii cu urechile care il tine lipit de caroserie. Cureti cablul si aplici banda izolatoare unde s-a ros.
Legi cablul vertical de firul de otel interior de partea care e inspre roti. Scoti burduful de cauciuc de pe tubul exterior. Nu trebuie scos de tot, dar cat sa poti sa bagi ulei cu seringa un cablu, dupa care misti tubul exterior in sus-jos pana intra uleiul. Repeti procedura pana iese ulei prin capatul celalat.
Aproape sigur burdufurile de cauciuc sunt crapate, asa ca inainte de crapatura strangi cauciucul cu un colier de plastic, de ala mai ingust. Nu trebuie strans prea tare ca sa se poata misca cablu prin burduf fara sa-l scoata de pe tubul exterior. Umpli burduful cu vaselina si montezi cablu la loc.
Eu zic ca dupa operatia asta te tine cablu inca cativa ani fara sa mai inghete.
Ingheata cablu, pt ca intra apa in el. Etrierele si placutele nu au cum sa inghete, ca ar ramane blocate si cand apesi pedala. Apa care ajunge la ele se evapora datorita caldurii degajate la franare.
Cablu de frana e dintr-un tub exterior (ca de dus) acoperit cu plastic si un cablu interior de otel la fel acoperit cu o pelicula de plastic. Asa ca nu prea are cum sa rugineasca.
Daca ingheata cablu, poti sa incerci sa tragi frana de mana mai tare decat era trasa inaite sa inghete. Asa poate se rupe dupul de gheata din cablu si scapi.
O alta solutie de moment pentru cei care au discuri pe spate, este sa ridici cu mana sau cu scula de parghia care actioneaza etrierul. Bineinteles dupa ce ai lasat frana de mana jos.
Solutie permaneta e sa schimbi cablu. Asa nu mai ingheta indiferent de temperatura.
Cred ca e scump un cablu de frana asa ca poti sa incerci sa-l reconditionezi pe cel vechi.
Dai jos cablu (5 minute pt cei cu discuri). Eventual il pui pe un calorifer peste noapte la uscat. Il inspectezi vizual ca poate izolatia de plastic de pe tubul exterior s-a ros datorita frecarii cu urechile care il tine lipit de caroserie. Cureti cablul si aplici banda izolatoare unde s-a ros.
Legi cablul vertical de firul de otel interior de partea care e inspre roti. Scoti burduful de cauciuc de pe tubul exterior. Nu trebuie scos de tot, dar cat sa poti sa bagi ulei cu seringa un cablu, dupa care misti tubul exterior in sus-jos pana intra uleiul. Repeti procedura pana iese ulei prin capatul celalat.
Aproape sigur burdufurile de cauciuc sunt crapate, asa ca inainte de crapatura strangi cauciucul cu un colier de plastic, de ala mai ingust. Nu trebuie strans prea tare ca sa se poata misca cablu prin burduf fara sa-l scoata de pe tubul exterior. Umpli burduful cu vaselina si montezi cablu la loc.
Eu zic ca dupa operatia asta te tine cablu inca cativa ani fara sa mai inghete.
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
cred ca am rezolvat problema cu inghetatul cablului. dupa ce un "meserias" mi-a bulit burdufurile de protectie, mi-aintrat apa pe cablu si s-a dus frana.
ce am facut: ieri, cum a fost o zi foarte calduroasa, am suspendat masina, am dat rotile jos, am desfacut capatul cablului la fiecare roata. capatul cablului e orientat in sus. cum i-am dat drumul, a inceput sa picure. l-am lasat sa curga, am bagat niste spray pt inlaturat umezeala, am lasat iarasi sa se usuce, apoi am bagat cu o seringa cu ac subtire ulei pe fir. am conectat iarasi cablul si am completat cu ulei pana sus, apoi la capat am dat cu vasilina. pt moment nu a ma inghetat. munca efectiva: 40 minute. pauze de uscare: 1 ora.
cred ca a meritat avand in vedere ca un cablu nou costa cam 3 milioane.
spor !
ce am facut: ieri, cum a fost o zi foarte calduroasa, am suspendat masina, am dat rotile jos, am desfacut capatul cablului la fiecare roata. capatul cablului e orientat in sus. cum i-am dat drumul, a inceput sa picure. l-am lasat sa curga, am bagat niste spray pt inlaturat umezeala, am lasat iarasi sa se usuce, apoi am bagat cu o seringa cu ac subtire ulei pe fir. am conectat iarasi cablul si am completat cu ulei pana sus, apoi la capat am dat cu vasilina. pt moment nu a ma inghetat. munca efectiva: 40 minute. pauze de uscare: 1 ora.
cred ca a meritat avand in vedere ca un cablu nou costa cam 3 milioane.
spor !
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
calinbont
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2006
- Mesaj Privat
Cablu de otel din interior este acoperit cu o pelicula de plastic, cel putin la mine. Nu se freaca fier pe fier. Chiar daca s-ar freca fier pe fier pilitura rezultata ar fi infima. Daca cantitatea de pilitura ar fi mai mare tot nu ar iesi din cauza burdufurilor de la capete si tot mai bine aluneca cu pilitura si ulei decat doar cu pilitura.
Uneori chiar e necesar sa tragi frana de mana si iarna.
Uneori chiar e necesar sa tragi frana de mana si iarna.
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
mai baieti ce preturi aveti voi?
am masina de noua din 2001, am tras frina de mina in fiecare iarna (am prins-o si pe aia din 2003 -parca- unde la Bran am avut -27) fara sa am nicio problema pina nu mi s-a ciupit si mie burduful de protectie (am discuri pe spate)
L-am schimbat toamna asta (2007) si m-a costat 80 ron, eu zic ca la 6 ani e chiar pomana....
am masina de noua din 2001, am tras frina de mina in fiecare iarna (am prins-o si pe aia din 2003 -parca- unde la Bran am avut -27) fara sa am nicio problema pina nu mi s-a ciupit si mie burduful de protectie (am discuri pe spate)
L-am schimbat toamna asta (2007) si m-a costat 80 ron, eu zic ca la 6 ani e chiar pomana....
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mascatu
- **
- 207 mesaje
- din 18 Aug 2007
- Astra 2000 1,7DTI
- Prahova
mascatu
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,093 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
- costi petrescu
- **
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
Eu de regula folosesc frana de mana tot timpul, indirerent de anotimp, chiar si cand stationeaza 1 - 2 saptamani.
Cel de la care am cumparat masina nu avea obiceiul sa o foloseasca, si din acest motiv la cumpararea ei, ma afundam bine in scaum . Chiar si acum dupa ceva ani merge mai greoi, insa o folosesc tot timpul.
Cel putin sfatul meu este sa folosim frana de mana mai tot timpul.
Cel de la care am cumparat masina nu avea obiceiul sa o foloseasca, si din acest motiv la cumpararea ei, ma afundam bine in scaum . Chiar si acum dupa ceva ani merge mai greoi, insa o folosesc tot timpul.
Cel putin sfatul meu este sa folosim frana de mana mai tot timpul.
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
savuleo
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- laurentiu19
- **
- 149 mesaje
- din 22 Apr 2005
- Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
- Bucuresti
laurentiu19
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2005
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- costi petrescu
- **
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat