Parola noua?


Am un Opel Zafira B , model 2006, 1.9 CDTI, 150 CP, model Ellegance, cu care am parcurs 60.000 km si la care au aparut urmatoarele probleme la motor:
- din cand in cand, fara a putea face legatura cu o cauza si fara ca sa se aprinda nici un bec de semnalizare sau de avarie, deci fara ca calculatorul masinii sa inregistreze o anormalitate, motorul nu se mai tureaza, nu mai are deloc putere si daca incerc sa continui drumul motorul se opreste. Daca il scot din viteza si apas acceleratia pana la fund motorul se tureaza pana la maxim 1500-2000 rpm de la care, tinand acceleratia la podea foarte incet turatia incepe sa creasca iar cand depaseste, dupa cca 10-15 secunde pragul de 3000-3500 rpm se accelereaza brusc ca si cum ar scapa de o piedica, dupa care motorul isi reia functionarea aproximativ normal si pot continua drumul. Insa, se simte o scadere a puterii motorului la turatii scazute( sub 2000 tpm) si consumul de motorina este mai mare cu cca 20% decat atunci cand motorul functiona normal.
Testerul reprezentantei Opel nu a reusit sa descopere nici o cauza aparenta.
Alte simptome observate sunt:
- in perioada de functionare anormala a motorului(cand nu raspunde la acceleratie) fumul scos este foarte pregnant si urat, si senzatia mea subiectiva este ca motorul ar functiona fara aer suficient.
- motorul are perioade cand, in special la drum intins, se comporta ireprosabil, pentru ca la un moment dat sa se simta partial o lipsa de putere si o functionare greoaie a motorului.
- simptome mai accentuate, mai severe, care impiedica pornirea de pe loc, inainte de a reusi turarea puternica a motorului, descrisa la inceput, au aparut cam o data la 3-4 zile, in special cand motorul era rece sau mai mult, dupa functionarea cca 10 minute si apoi oprirea motorului 30-60 min si apoi la incercarea de a porni din nou.
- singurul defect descoperit de reprezentanta Opel din Cluj a fost fisurarea furtunului de vacuum care face legatura dintre pompa de vid si motor, dar simptomele persista si dupa inlocuirea acestuia.
Daca v-ati confruntat cu probleme similare sau dvs sau cineva dintre cunoscutii dvs si ati reusit remedierea acestei probleme, v-as ruga foarte mult sa ma informati si pe mine pentru ca deocamdata nu stim cauza care ar putea genera un astfel de comportament al motorului.

P.S. toate filtrele au fost schimbate, fara rezultat.
cauta un prieten cu acelasi motor si fa un schimb de debitmetru dupa care vezi cum merge masina,poate al tau e obosit si nu mai citeste corect cant de aer.ECU nu arata niciodata daca debitmetru e defect,se poate verifica doar citind parametrii trimisi de acesta.
CATA26BCN a scris: cauta un prieten cu acelasi motor si fa un schimb de debitmetru dupa care vezi cum merge masina,poate al tau e obosit si nu mai citeste corect cant de aer.ECU nu arata niciodata daca debitmetru e defect,se poate verifica doar citind parametrii trimisi de acesta.


Am lasat masina de cateva zile la service-ul reprezentantei Opel, dar de cand e la ei nu s-au mai manifestat problemele acelea ciudate la motor. Debitmetru de aer se pare ca functioneaza normal, acum speram sa se manifeste din nou cat mai repede problemele semnalate (de lipsa de putere si neaccelerare a motorului ) ca sa poata face in acel moment masuratorile pe tester pt. a descoperi cauza defectului. Tineti-mi pumnii sa am din nou masina mea de sarbatori ! Sanatoasa !

O bulina rosie mare pentru reprezentanta Opel West Oradea! O firma care se respecta si te respecta: pentru ca masina mea este inca in garantie, pe perioada cat masina mea e la ei, mi-au imprumutat o alta masina, Zafra lor democar pt. drive-testuri !
Oare cate reprezentante din Romania ar fi facut asta?!

Multumesc mult pt. sugestii! Daca-ti mai vine vreo idee, o astept cu interes ! Sarbatori fericite !
mai exista posibilitatea ca turbina sa faca figuri,sau comanda ei.si in calel momente motorul sa nu aiba suficient aer,de aici si acel fum negru si neaccelerarea masinii.
Multumesc pentru sfat. Am sa le sugerez celor de la reprezentanta sa studieze si aceasta posibilitate. Merci fain !
CATA vine de la Catalin ?
da.pe linga turbina ar fi bine sa verifice si tot ansamblul dupa ea,adica racorduri,itercooler.doar e in garantie,asa ca stai calare pe ei sa o rezolve.stiu ca nu se dau in vint cind e vb de schimbat piese foarte scumpe pe garantie si le place sa lungeasca treaba cit mai mult,poate poate iese din garantie si scapa.asa ca stai calare pe ei,nu-i lasa.
Intreaba-i pe cei de la service daca le-a venit pana acum vreo masina cu probleme la "Swirl Valve" si care erau simptomele.
Aceasi problema am avut-o si eu , este de la debitmetru ! Nu facea tot timpul doar cand avea ea chef apropo eu am 2.0dti dar am avut aceleasi simptome ! Nu l-am schimbat , mi-a suflat un prieten cu un sprei pe el ( era a lu` masa`mare ) . Omu` a facut de multe ori operatiunea asta la mai multe masini ( este electrician la ford ) . De atunci nu am mai avut probleme dar imediat am schimbat si filtru de aer !
Multumesc mult pt. ajutor si sugestii ! Continuam sapaturile. Pana la urma trebuie sa-i dam de capat! Nici nu mi-am inchipuit cati prieteni adevarati si sufletisti voi intalni in clubul acesta ! Fiti binecuvantati cu totii !
Dupa cate stiu eu, la 1.9 150CP era o problema cu filtrul de ulei din turbina. Mai precis, filtrul e destul de restrictiv iar, in anumite conditii (ulei prea gros), turbina poate ramane fara ulei suficient si ajunge sa se gripeze. In Iasi, o problema de acest fel a fost remediata prin renuntarea totala la filtru. Ma rog, prima oara s-a inlocuit cu unul mai putin restrictiv, dar tot nu s-a rezolvat. Mai nou, se pare ca turbina intra intr-un safe mode, cand decteaza aceasta conditie, si nu se mai strica. Eu m-as uita un pic si la filtrul ala si as schimba cu un ulei mai subtire (0W).
la 1.9 cdti de 100 CP, un coleg avea acelasi comportament.
dupa n vizite la service, si dat cu presupusul, schimbat inclusiv un catalizator dupa scandal monstru la reprezentanta.... s-a terminat asa: motorul intra in "regenerare" , adica isi curata catalizatorul.
cauza: drumuri relativ scurte, motorul este rece, nu apuca sa se incalzeasca, arderi incomplete si se depune funingine in catalizator.
solutia: te obisnuiesti cu ideea, incerci sa faci drumuri mai lungi, etc...ati prins ideea
e normal ...
Dragilor va cer iertare ca nu v-am comunicat vestea cea mare decat cu 48 de ore intarziere ! BESTIA a revenit in curte. Joi am fost la Oradea s-o aduc acasa. E cu totul alta masina decat cea pe care am dus-o acolo la reprezentanta acum doua saptamani . Numai ca nu isi ia zborul.... Noroc ca are tetiere bune ca altfel mi-ar rupe ceafa cand accelerez. Nu stiu nici ei exact ce a avut. Debitmetru de aer l-au verificat si citeste O.K., n-au gasit nici un cod de eroare in calculator, singura actiune pe care au intreprins-o a fost sa dea jos EGR-ul si sa-l curete, dupa care l-au pus inapoi. Chestia e ca de atunci motorul n-a mai facut figuri. Au tinut masina acolo inca 10 zile si au circulat cu ea ca sa se asigure ca nu mai apare problema cu lipsa de putere si de turatie, si se pare ca acum totul e O.K. Saptamana viitoare vom ajunge din nou pe autostrazile din Ungaria si Croatia, si abia astept sa vad daca mai stie sa fuga cu 225km/h ca anul trecut.
Probabil ca asa e cu masinile astea "salbatice" , le place sa-si dea importanta si sa faca fitze !
Va multumesc tuturor pentru sugestii si sprijin si va doresc din suflet un CRACIUN FERICIT !

P.S. Exista in Cluj intalniri periodice ale membrilor Clubului ? Cand, unde si pe cine ar trebui sa contactez ca sa pot participa si eu?
Merci!
Chiar daca sunt OFF topic as vrea sa felicit si eu pe cei le la reprezentanta din Oradea care se pare ca sunt singurii profesionisti din Romania pe partea de OPEL. Iar faza cu dat alta masina la schimb e de laudat mai ales ca era aproape de perioada sarbatorilor. FELICITARI si celorlalti atentie mare la drumuri scurte si motor subturat ca atunci se depune calamina atat pe EGR cat si pe catalizator si nu numai. Asa ca la fiecare sfarsit de saptamana dati o talpa sa se curete.
Fa o incercare si du-o la un tester.
E posibil sa fie pompa de vacuum.
Am aceeasi problema la un zafira 2.0 diesel elegance.
Astazi schimb pompa si o sa aflu daca au avut dreptate cei de la opel. Sper sa da, pompa nu a costat decat 770 ron.
robportal, esti defazat:) problema s-a rezolvat, din decembrie
Am si eu un Opel Zafira 2007DT. Problema care o am este ca dupa ce opresc motorul , in 2 -3 secunde se aude un zgomot ca si cand ar pierde o cantitate de aer pe undeva si ma cam necajeste.Ai impresia ca se deschide pe undeva o supapa si lasa aer.Oare ce ar putea fi?
eu am avut o problema asemanatoare, cu schimbatorul pe liber si cu acceleratia la fund nu trecea de 2000 de ture si nu puteam sa o accelerez sa plec cu ea... nu prindea mai mult de 20 kmh decat dupa ce o incalzeam...am descoperit cu greu ca problema era de la un senzor, cititor de turatii(pe care am dat 80 lei) montat, aparent, pe cutia de viteze care in decurs de doi ani mi s-a stricat de doua ori. in plus, motorul murea , la semafor, aparent fara motiv

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou