Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • bujuxp

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Dragi prieteni , eu am gasit problema mea , La futrunul de retur care iese din pompa , cel ce se desface cu 19 sau 18 nu mai tin minte oricum al mai gris nu cel de tur in care intra si furtunasele de retur din injectoare , acela de retur are surubu acela cu supapa unisens. daca il desface-ti o sa vedeti , cred ca acolo e una dintre probleme , daca gasesc ceva nou va anunt ( m-am lasat de aprins masina cu flacara)
Skip ads

  • Victor Musat

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2007

  • Mesaj Privat
salutare
sunt nou pe acest forum, este prima data cand postez. urmaresc de cateva saptamani acest topic pt ca si eu - ca atatia posesori de zamfirica - am aceasta problema la pornirea dimineatza. stie careva cum anume se verifica bujiile incandescente? cat de usor se scot furtunasele de retur si unde se gaseste furtun de 3,2 in diametru?
sunt din bucuresti si am o zamfirica y20dth de 101 cp din 2002
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
citez din manual reparatie opel vectra:"pentru ca motorul sa porneasca efectiv,trebuie ca demarorul sa accelereze motorul cu ardere interna la o turatie de minim 300 de rotatii pe minut" ! la mine il roteste doar cu 150 rpm!( mentionez ca am vectra c y 20dth cu probleme de pornire intre 20-40 gr c).inainte am avut vectra b y2odtl ,iar cand am urcat prima oara la volanul vectra c-ului,primul lucru constatat a fost faptul ca motorul se invarte mult mai incet incet cand ii dau cheie fata de vectra b. mai mentionez faptul ca timpul de pornire e influentat f mult si de motorina care o pun(de la 1 secunda la 3 chei). daca e adevarat ce scrie in manualul etzold,atunci in cazul meu de aici e problema!
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
povestea mea ref la pornire greoaie: vineri seara alimentat 20 litri omv alpin, in rez. mai erau 10litri, sambata dimineata plecat la drum 300 km sambata la pranz intors, duminica la ora 13 incercat pornit, mers 5 secunde dupa care s-a oprit, dat la baterie nu a mai vrut sa poneasca decat trasa, dus facut plin cu euro 5 de la rompetrol, azi dimineata pornit normal (dai doamne sa fie de la motorina). pe toata perioada cat a fost frig am alimentat numai euro 5 de la rompetrol si mol si nu am avut probleme, a pornit normal si la -18grade. furtunasele de retur au cam 50000 km si bujiile 80000 km or fi pe duca?
Skip ads

  • mihalcea Adrian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.7 Dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2008

  • Mesaj Privat
kire a scris:Aici se va discuta despre pornirile greoaie la diesel, altele decat cele legate de preincalzire (bujii)

salutare! o problema de genul asta am si eu...Motor 1.7 dti,an 2001, 160k km..porneste greu ( invarte mult la automat vreo 5-8 sec cateodata si scoate mult fum alb apoi) cand se incalzeste motorul ,dar si la rece parca troncane ceva cand porneste ( gen tractor), dar relativ bine fata de cand e cald motorul. Cateodata daca nu merg mult cu ea ( 5-10 min), porneste la sfert de cheie. mentionez ca am avut o problema cu electomotorul, am schimbat platoul cu carbuni, si de atunci problema asta...electronistul de acolo mi-a zis ca electromotorul invarte bine si ca nu ar fi de la el ,ci de la injectie ceva. O problema ar mai fi ca pana sa o duc la service am incercat sa o imping sa o pornesc ...si nu am reusit, a sarit de la punct....Sad , mecanicii de acolo au pus-o la punct, dupa ce am schimbat electromotorul...si de atunci am problema asta...aa...era sa uit ..am fost la opel dibas si la aia la tester si o data la 10 porniri a dat o eroare cum ca cica ar fura curent electromotorul si ar opri alimentarea, dar ma gandesc ..la rece de ce nu face la fel...totusi...daca poate sa ma ajute si pe mine cineva ...as aprecia mult ....Multumesc!


Ultima modificare facuta de mihalcea Adrian la Dum 23 Mar, 2008 6:37 pm, modificat de 4 ori in total
  • mihalcea Adrian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.7 Dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2008

  • Mesaj Privat
varza a scris:poate sa fie si de la bujiile incandescente. la mine porneste greu si scoate fum alb, dar an 1 bujie arsa. Ideea e ca mi-e cam frica sa le schimb caci se pot rupe

nu e de la bujii...io am avut o bujie arsa si nu dadea nici un simptom de genul asta...masina merge normal....
  • lau
  • *
  • 1 mesaje
  • din 19 Jun 2007
  • Astra 2001 Y20DTH
  • Cluj
  • lau

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Sunt si eu fericitul posesor al unei purtatoare de Y20DYH, si de un an de cand am luat-o nu am avut nici o prbl. Pana acum o sapt, cand am parcat-o in rampa si avand f putina motorina in rezervor a trebuit sa o tractez pana la service k sa o amorseze. Si desi problema a fost rezolvata atunci si a pornit si mers f bine, a recidivat in urmatoare dimineata cand nu a pornit de loc nici dupa lungi chei. In fine am amorsat-o din nou (nu aveam motorina in filtru) si nu a pornit numa dupa ce am tras-o.Am citit sfaturile de pe forum si am schimbat o bujie care era arsa si o sa schimb si furtunasele de retur. Un mecanic mi-a spus k tre sa schimb simeringurile de pe injectoare. Cu asta v-as ruga daca ma poate ajuta cineva. Cat de complexa e procedura si cam pe la ce pret se invarte?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@lau tind sa cred ca la tine problema e de la furtunasele de retur. Incearca sa dai o cautare pe forum.

La masina din semnatura totul pare in regula, test, etc, buji bune, releu la fel, filtrul motorina schimbat cu tot cu garnituri de cateva ori, compresie buna, totul pare ok.
Acum de unde vine problema:
porneste bine dimineata - sta cateva secunde, timp in care o pot accelera, apoi se opreste. Dupa ce se opreste omor electromotorul vreo 5 secunde si porneste, mai ales daca o ajut cu acceleratia, si nu mai face probleme toata ziua. Asta se intampla cam in fiecare dimineata, dar mai rar, nu se opreste, ci tinde sa moara motorul pentru cateva secunde apoi isi revine.
Dupa cate imi dau seama, de la pompa pana la injector, tine presiune, poate pe traseu pe undeva e problema.
Nu stiu daca au vreo importanta in toata ecuatia furtunasele de retur. De cand am luat-o nu le-am schimbat, desi le am in portbagaj.
Skip ads

  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salutare
am omega 2,2 dth..si pana sa schimb bateria ..la -5,-8 grade pornea la a doua cheie
-dupa ce am schimbat bateria..a pornit la prima cheie!
bateria m-a lasat in ianuarie....de pe o zi pe alta..era 'caput'!
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@DB77AAA
am si eu o problema asemanatoare..dimineata la prima cheie..daca o las sa toarca in relantin..sacadeaza....si de cate ori sacadeaza..scoate un fum care iese parca pe la turbo!pote ca nu pe acolo iese..dar scoate fum..iar dupa vreo 30 de sec-1 min..ai trece..cupleaza pe normal!
s-ar putea sa fie arsa vreo bujie..?cu aprinderea nu prea am probleme..porneste la prima cheie,..doar ca scoate fum la prima cheie!
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@shaftt24 nu mai posta consecutiv, citeste regulamentul........
O bujie incandescenta costa de la 30 ron pana la 100 ron.
Daca ai o bujie arsa, ti se aprinde pe bord becul check engine.
La tine simptomele sunt doar de bujie arsa, iar fumul este rezultatul nearderii complete a amestecului datorita nefunctionarii bujiei.
Nimeni nu a mai avut problema mea?
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Daca fumul scos este negru, e din cauza bujiei, dar daca este alb (asa cum patesc eu cateodata, cand porneste greu) din ce cauza este?
Skip ads

  • Julian

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
dabstercyp a scris:Dar ai aceleasi simptome? La mine, dupa ce pornesc motorul, imi sta becul de la Check Engine aprins cateva sec...pb pana se amorseaza bine,,nush care e ideea.daca turez motorul putin peste 2000 se stinge.


incearca sa verifici sonda de presiune de la ulei (posibil sa fie stricata)
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Gresit. Cel putin o bujie arsa.
  • comnic5

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Spania
  • Masina: Omega 2001 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat pornirea greoaie prin schimbarea o-ring-urilor de la conductele care intra in filtru de motorina. Am montat si pompa cu supapa unisens intre filtru si rezervor (pentru amorsare la schimbarea filtrului) asa de control. Inainte schimbasem si furtunele de retur plus T-urile de plastic (T-urile mi le-a facut un strungar din metal, merita incercat), insa s-a dovedit a fi de la filtru.

P.S. Am fost la mecanic si mi-a spus ca e 100% pompa Smile
  • andra

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salut,

Sper ca ma puteti ajuta. Am un Opel Astra din 2002, diesel. De vreo saptamana simteam ca nu prea tragea masina. Am dus-o in service, am schimbat filtre, ulei, senzor de turatie, senzor de temperatura, debitmetru. Mi s-a spus ca e ok totul ... am folosit-o o zi si surpriza ... nu mai porneste deloc. Am auzit tot felul de supozitii ... nimic concret. Precizez ca sunt din Tg Mures, poate imi recomanda cineva un service mai de doamne-ajuta.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
andra a scris:Am dus-o in service, am schimbat filtre, ..., senzor de turatie, s..........


Nu stiu de ce dar am curaj sa fac pariu ca ori au pus fitrul de motorina gresit, ori senzorul de turatie nu a fost pus bine si cumva s-au retezat firele.....
  • andra

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate nu s-a rezolvat inca nimic ... in plus a mai intervenit ceva, mi se spune acum ca era benzina in rezervor, care nu stiu de unde a aparut, intrucat am verificat ultimul bon de combustibil si scrie clar pe el, motorina. Ce efecte poate avea chestia asta ... e posibil sa se fi stricat pompa de injectie?
  • mindcrusher

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

Desi am urmarit atent discutia asta nu sunt sigur la care dintre problemele prezentate aici ar trebui sa ma opres sa imi rezolv problema cu pornirea.

Am un Corsa 1.7 Di (Y17DTL) cumparata in iulie 2007 din Germania (162 000km atunci => 176 000 Km acum). Am schimbat ulei si filtru de ulei, precum si filtru de motorina de atunci si nu am avut probleme deloc nici chiar in zilele alea cand a nins rau in Bucuresti.

Dupa ce s-a mai incalzit vremea (februarie) a inceput sa imi faca probleme la pornire. Adica porneste din ce in ce mai greu la prima cheie si acum ma ingrijoreaza.

Martorul de bujii incandescente sta aprins foarte putin (1 sec. maxim, si cand a fost cel mai frig nu statea aprins mai mult de 3 sec.)
Pornirea mi se pare din ce in ce mai greoaie si am observat si un fum usor negricios in retrovizoare cand pornesc. Ulei nu am observat sa imi manance (nivelul este relativ neschimbat de la ultimul schimb) asa ca m-am gandit ca ar fi doar bujiile de vina. Totusi as aprecia parerea unor persoane mai experimentate de pe forumul asta.

ps: Nu stiu daca are legatura dar cred ca am si o problema la un contact in instalatia electrica. Mi s-a intamplat de cateva sa mi se opreasca toate indicatoarele de bord in mers fara sa mi se opreasca motorul (max 10 sec.): tahometrul, vitezometrul, rezervorul si tot se duceau la 0 si luminile de bord se stingeau.

EDIT: am incercat sa citesc coduri din ECU cu metoda pseudo-agrafa si nu mi-a dat nici o eroare (becul clipea continuu) deci nu cred sa fie de la ECU sau computerul de bord.
Dupa ce am pornit motorul si l-am oprit am ridicat capota si se auzea un fsait suparator (poate un furtun strapuns sau ceva).
  • rosucr

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2008

  • Mesaj Privat
andra a scris:Salut,

Sper ca ma puteti ajuta. Am un Opel Astra din 2002, diesel. De vreo saptamana simteam ca nu prea tragea masina. Am dus-o in service, am schimbat filtre, ulei, senzor de turatie, senzor de temperatura, debitmetru. Mi s-a spus ca e ok totul ... am folosit-o o zi si surpriza ... nu mai porneste deloc. Am auzit tot felul de supozitii ... nimic concret. Precizez ca sunt din Tg Mures, poate imi recomanda cineva un service mai de doamne-ajuta.


Ai folosit debitmetru Bosh sau vre-o facatura?
Senoru de turatie trebuie sa fie pe original, altfel nu e bun de nimic. Vezi: http://www.autoconsultonlin...2+38+153&id=9
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR