Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
JAC2.00tdi a scris:
....in cazul tau POSIBIL SA FI AVUT DOAR UN POR pe undeva si sa nu-ti dai seama...!

Din cate stiu eu molecula de aer e mai mica decat cea de motorina, si porii pot intratat de mici incat sa permita trecerea aerului din atmosfera in instalatie dar sa nu permita trecerea motorinei din instalatie catre exterior. Tocmai de aceea e bine de schimbat nu numai furtunele de retur cat si cel de tur , si cele de la filtru la cativa ani, caci cauciucul inbatraneste in timp si atunci apar porii si implicit dezamorsarea instalatiei.
Skip ads

  • ionelangel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
parca mi-e rusine sa ma prezint la intalnirile de la palat cu un caravan. poate mi-oi tunao si eu cat de curand. inainte de toate totusi vreau sa schimb filtrul de aer si de polen, bara de la stabilizator dreapta ca are un mic joc, si farurile sa le schim eventual ca sunt crapate urechile alea care prind farurile. nu se misca farurile, dar ma streseaza sa stiu ca nu sunt cum trebuie. am mai avut probleme cu martorul ala cu masina si cheita. in 3000 km s-a intamplat de 2 ori, si asta dupa ce am bagat 190-200 km/h constant si am trecut brusc la regim de viteza melcului. nu s-a intamplat decat de 2 ori in 3000 km desi situatii de genul asta au fost multe. poate tre sa resetez computatorul prin metoda scoaterii bornei de la baterie, sau poate chiar ar trebui sa schimb bujiile sau o-ringurile. ma tem sa umblu la motor:(
mai am de rezolvat si treaba cu zgomotul interior; o sa echilibrez si rotile din spate ca sa fiu sigur ca nu e de la roti.

fenx de sfaturi!

sa vedem ce mai apare ca o sa tin cont de tot ce scrieti
  • clasicu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2007

  • Mesaj Privat
si eu o patesc...astra classic 1.6, 16v, noua
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
clasicu nu amesteca lucrurile, aici vorbim de Y20DTH. La tine verifica daca se dezamorseaza pompa : vezi la rampa dimineata daca mai ai presiune pe instalatie. Costel la fel avea si un mecanic timpit a fisurat un teu de la filtru. Vezi si throttle body, cauta mesaje derisbogdan https://www.clubopel.com/pro...rofile&u=1453 intra pe mesajele lui....
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:
turculetz a scris:stiu pe cineva cu probleme la pornire dar la cald, s-a chinuit probabil 6 luni sa remedieze problema, avea martor si in bord (nu mai retin ce anume ii indica), dupa ce a schimbat injectoarele si multe alte tampenii s-a hotarat sa duca masina in germania la mama ei pentru reparatii.
Motorul era un 1.7 cdti (common rail - pompe duse), in fine, gagica-sa a plecat in germania cu masina iar pe drum a alimentat din austria si.....! surpriza! a disparut si martorul din bord si problema cu pornirea la cald.
Deci mai in gluma mai in serios cred ca avem pompele varza, ma gandesc totusi ca nu se mai creeaza o presiune suficienta si injectoarele in loc sa pulverizeze mai mult "pisa", lucru oarecum intarit si de faptul ca top speed a fost mult in spate plus o eroare legata de pompa.
O sa imi fac odata timp sa trec la un pompagiu sa vedem ce curatam de pe acolo.

P.S. ar trebui sa ne interesam de niste aparate pt controlul calitatii la motorina, daca pt alcool au facut pt motorina nu Smile

La motoarele cdti problemele de pornire la cald sunt generate deobicei de regulatorul de presiune din capul rampei de alimentare. CDTI nu este motor pompa-duza, asta este numai la VW.


@iulian,
Care-i legatura intre titlul topicului si motoarele cdti?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Off-topic de la @iulian? Nu pot sa cred asa ceva.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai face bine sa te abtii de la gargara, am raspuns unui coleg care a prezentat o problema la motoarele cdti. Nu am avut timp sa mut posturile(asta presupune ceva timp pt cautare, separare, lipire), dar asta nu inseamna ca de acum tu trebuie sa ma vanezi pe mine sa vezi ce greseli fac. OK. Dar , de fapt de ce ma chinui eu sa-ti dau tie explicatii?
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
citind acest topic asa de luuuuung, am inceput sa-mi pun si eu intrebari... De vreo saptamana cand pornesc masina si am motorul rece porneste destul de greu, de obicei renunt si la a 2-a cheie porneste cam intr-o secunda... Am observat ca daca pun contactul, las sa se stinga toate becurile si apoi incerc sa pornesc, porneste mai usor... dar pentru 30 secunde - 1 minut imi cam intrerupe, dupa care totul merge perfect (mentionez ca toate bujiile sunt bune, abia schimbate)

Ma gandeam ca, preventiv, sa schimb si eu furtunele de la retur, o sa iau vreun metru de furtun si ma apuc de treaba... dar nu am inteles cum e cu amorsarea/dezamorsarea (ca daca nu m-a interesat pana acum... Embarassed )

Dupa ce schimb furtunele mai fac ceva in legatura cu amorsarea pompei? Am sanse sa nu mai porneasca deloc? Ma lamureste si pe mine cineva ? Very Happy
Skip ads

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
ce-ar fi daca ati citi tot tpicul asta ? Very Happy
https://www.clubopel.com/vie...p?p=196263#196263
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce schimbi furtunele, o pornesti cu ajutorul unui "spray pentru pornire diesel", citind intai instructiunile de folosire ale acetuia!
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
am inteles...de gasit vad ca se gaseste, dar unde dau cu el?
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
salut gabib77 eu iti recomand sa pornesti motorul normal, o sa porneasca putin mai greu dar nu-i nici o problema.Ar fi bine ca timpul sa nu fie prea rece pt a nu suprasolicita demarorul.Folosirea spray-ului de pornire eu n-o agreez, utilizarea incorecta poate creea mari probleme motorului.de regula el se pulverizeaza in colectorul de aer al motorului( galeria de admisie)
Skip ads

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
csandu a scris:salut gabib77 eu iti recomand sa pornesti motorul normal, o sa porneasca putin mai greu dar nu-i nici o problema.Ar fi bine ca timpul sa nu fie prea rece pt a nu suprasolicita demarorul.Folosirea spray-ului de pornire eu n-o agreez, utilizarea incorecta poate creea mari probleme motorului.de regula el se pulverizeaza in colectorul de aer al motorului( galeria de admisie)


Am inteles, probabil voi folosi spray-ul doar daca nu porneste... din experienta cum se pulverizeaza? inainte de a porni masina pentru prima oara dupa schimbul furtunelor sau in timp ce incerc sa pornesc masina?

Merci oricum pentru raspunsul rapid...

P.S. Ar putea fi o cauza de pornire greoaie si faptul ca bateria e cam subreda? (intreb asta pentru ca in dimineata asta am vazut miscarea aia ciudata de ace la bord dupa ce am pornit)
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poti sa mai amorsezi instalatia prin scoaterea unui furtun de la retur si sa dai la automat.
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
E nevoie de doua persoane. Una da la automat iar cealalta pulverizeaza pe la admisia de aer(se scoate tubul acela flexibil). Se da un singur jet de la o jumatate de metru. Desigur, e bine sa recurgi la metoda asta doar in cazul in care nu porneste pe cale normala...
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
gabib77 a scris:
csandu a scris:salut gabib77 eu iti recomand sa pornesti motorul normal, o sa porneasca putin mai greu dar nu-i nici o problema.Ar fi bine ca timpul sa nu fie prea rece pt a nu suprasolicita demarorul.Folosirea spray-ului de pornire eu n-o agreez, utilizarea incorecta poate creea mari probleme motorului.de regula el se pulverizeaza in colectorul de aer al motorului( galeria de admisie)


Am inteles, probabil voi folosi spray-ul doar daca nu porneste... din experienta cum se pulverizeaza? inainte de a porni masina pentru prima oara dupa schimbul furtunelor sau in timp ce incerc sa pornesc masina?

Merci oricum pentru raspunsul rapid...

P.S. Ar putea fi o cauza de pornire greoaie si faptul ca bateria e cam subreda? (intreb asta pentru ca in dimineata asta am vazut miscarea aia ciudata de ace la bord dupa ce am pornit)

eu cand am schimbat furtunurile de retur am facut asa: am desfacut intai de la teu, apoi de la pompa si am schimbat acest furtun dupa care l-am bagat inapoi in teu fara sa le schimb si pe celetalte. am pornit masina asa si am lasat-o putin sa mearga pana a iesit aerul din pompa. dupa aia am desfacut iarasi mai intai la teu am pus un dop in capatul furtunului care vine dinspre pompa si le-am schimbat si pe celelalte, am scos dopul si am montat furtunul in teu am pornit. dupa ce a pornit motorul, l-am ajutat putin adica l-am turat pana a trecut de hopurile create de aerul din pompa. asta a fost tot. daca motorul se opreste pompa se amorseaza asa: dai la cheie 8 sau 9 sec si opresti, repeteti chestia asta de maxim 10 ori si o sa porneasca.
  • cipsava

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Din nefericire am probleme cu pornirea la motorul Y20DTH. totul a fost perfect pana am schimbat bujiile (intr-o sambata 27.10.2007), am ajuns acasa si nu am mai pornit-o pana luni dimineata, cand a inceput calvarul. Nu a pornit la sfert cum stiam... am tot dat la automat pana a luat-o. Marti dimineata aceeasi faza...
am dus-o la service... a trecut o saptamana - schimbat furtunele, oringuri la injectoare - acum am ajuns la pompa de injectie si astept raspunsul dupa testarea pe stand.
Nu am avut probleme cu pornirea in 17 luni de zile. Dupa mine e dezamorsarea pompei, pentru ca dupa ce porneste nu mai are nici o problema, o pornesti cum vrei numai sa nu stea mai mult de 8-9 ore.
Inainte de asta, de cateva ori, a pornit un pic mai greu (5-6 sec la automat) dupa ce statea 9ore in parcare la servici desi temp era peste 15 grade afara si cu toate ca dimineata cand erau 8-9 grade a pornit la sfert.
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am tot citit pe aici dar vad ca nimeni nu are simtomele mele...si anume la rece la prima cheie dimineata porneste greoi...dar nu asta e problema problema e ca bate(se aude o bataie metalica as putea sa spun) motorul merge pt 2 minute neregulat (am uitat sa spun ca da si un nor de fum albicios) dupa care i-si revine si totul e ok.Specific ca nu papa nici gram de ulei...Dupa aceasta toata ziua porneste la semisfert,nu bate nu face nimik in neregula?

Vreu-n indiciu ceva?
Aropo la mine astazi au fost 0 grade C dar bujia eu nu am vazut-o aprinzandu-se vreodata pana acum...e normal?
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
BigBoss, eu sunt de parere ca ai probleme cu comanda bujiilor; la temperaturi de sub 12-15* trebuie sa intre in functiune.Normal ar trebui sa ai semnalizare in bord, semnalul cu simbolul motor, ar fi bine sa verifici driverul de comanda al bujiilor si bujiile incandescente, primul prin inlocuire cu altul de la un prieten, bujiile prin masurare cu un ohmetru.Este o problema destul de delicata care necesita ceva cunostinte in domeniu.
cipsava, problema ca cea descrisa de tine am avut si eu si dupa cautari asidui am gasit drept cauza neetansarea circuitului de alimentare care ducea la dezamorsarea pompei; la mine prindea aer pe la furtunele lance care intra in filtru de motorina.Acolo trebuie sa ai cate un oring si incearca sa le inlocuiesti.
Ai grija sa umpli carcasa filtrului cu motorina inainte de prinderea capacului-usureaza mult efortul demarorului la pornire.Succes
  • cipsava

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
cipsava a scris:Din nefericire am probleme cu pornirea la motorul Y20DTH. totul a fost perfect pana am schimbat bujiile (intr-o sambata 27.10.2007), am ajuns acasa si nu am mai pornit-o pana luni dimineata, cand a inceput calvarul. Nu a pornit la sfert cum stiam... am tot dat la automat pana a luat-o. Marti dimineata aceeasi faza...
am dus-o la service... a trecut o saptamana - schimbat furtunele, oringuri la injectoare - acum am ajuns la pompa de injectie si astept raspunsul dupa testarea pe stand.


Vesti proaste pentru mine:
- problema e de la pistonasul de avans din pompa care s-a gripat;
- rezolvarea: schimare carcasa pompa si pistonas - pret 2.450 lei;
- dupa schimbare se va testa si calculatorul pompei care e posibil sa aiba supapa de avans "impuscata", ceea ce inseamna inca 1.250lei;
Trebuie sa dau un raspuns urgent daca sunt de acord sau nu sa fac reparatia.
As vrea un sfat de la cei care stiu mai multe despre acest lucru.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR