- deleted-29701
- **
- 133 mesaje
- din 11 Feb 2009
deleted-29701
- Mesaje scrise: 133
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2009
- Mesaj Privat
- cronny
- ***
- 533 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
@V4lio ai avut dacie inainte nu ?Legenda ca un 20w40 e mai gros decat un 0w40 este legenda.Eu pe langa corsa mai am o dacie si avea cand am luat`o ulei 20w50 si presiune la ulei ioc(la dacie iti arata si presiunea) am pus un valvoline 10w40 max life din america ambalat la galon (3,78 litri) si surpriza aveam presiune mai mare la cald, ce sa inteleg ca uleiurile minerale nu se compara cu cele semi sintetice iar cele semi sintetice nu se compara cu cele sintetice :d Asa ca baga un mobil 1 5w50 rally formula sau 0w40(made in USA)
- deleted-29701
- **
- 133 mesaje
- din 11 Feb 2009
deleted-29701
- Mesaje scrise: 133
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2009
- Mesaj Privat
- cronny
- ***
- 533 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- deleted-29701
- **
- 133 mesaje
- din 11 Feb 2009
deleted-29701
- Mesaje scrise: 133
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2009
- Mesaj Privat
pmi23
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
Pentru o mai usoara alegere a uleiului si mici corectari din posturi>
Primul numar arata performanta uleiului la temperaturi sub 0 grade iar al doilea numar arata performanta uleiului la peste 100 grade.
In consecinta un ulei 0w sau 5w este recomandat iarna indiferent de a doua cifra care arata performanta la cald. 0w daca pornirile sunt de obicei mai jos de minus 30 grade, 5w la pornirile sunt pana in minus 30 grade. La minus 10 grade ambele sunt la fel de bune de exemplu.
Pentru a doua cifra. Cu cat mai mare cu atat va fi mai gros la cald filmul de ulei de pe piesele in miscare. Nu faceti insa greseala sa puneti 5w50 sau 10w60 in motoare cu putini Km si pentru folosinta curenta (mers sustinut la 130-140km/h intra tot in aceeasi categorie. Multi cred ca daca merg mai tare sunt ... raceri. Racer e cel care tine turometru numai pe rosu, asa ca...) La uleiurile cu a doua cifra 50 sau 60 frecarea va fi mult mai mare (pierdere putere), mai multa caldura degajata...
Pana si in cursele auto unde se foloseau de regula 20w50 sau 10w60 s-a trecut pe uleiuri mai subtiri pentru a scadea frecarile interne si creste puterea la roata.
Parerea mea pentru Europa, 0w40 sau 5w40 la motoare pana la 100.000 km parcursi apoi 5w40, 5w50. Ulterior cand incepe sa pape cu adevarat, 10w40, 10w50, 10w60.
Primul numar arata performanta uleiului la temperaturi sub 0 grade iar al doilea numar arata performanta uleiului la peste 100 grade.
In consecinta un ulei 0w sau 5w este recomandat iarna indiferent de a doua cifra care arata performanta la cald. 0w daca pornirile sunt de obicei mai jos de minus 30 grade, 5w la pornirile sunt pana in minus 30 grade. La minus 10 grade ambele sunt la fel de bune de exemplu.
Pentru a doua cifra. Cu cat mai mare cu atat va fi mai gros la cald filmul de ulei de pe piesele in miscare. Nu faceti insa greseala sa puneti 5w50 sau 10w60 in motoare cu putini Km si pentru folosinta curenta (mers sustinut la 130-140km/h intra tot in aceeasi categorie. Multi cred ca daca merg mai tare sunt ... raceri. Racer e cel care tine turometru numai pe rosu, asa ca...) La uleiurile cu a doua cifra 50 sau 60 frecarea va fi mult mai mare (pierdere putere), mai multa caldura degajata...
Pana si in cursele auto unde se foloseau de regula 20w50 sau 10w60 s-a trecut pe uleiuri mai subtiri pentru a scadea frecarile interne si creste puterea la roata.
Parerea mea pentru Europa, 0w40 sau 5w40 la motoare pana la 100.000 km parcursi apoi 5w40, 5w50. Ulterior cand incepe sa pape cu adevarat, 10w40, 10w50, 10w60.
serhy82
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 1.2 Twinport /Z12Xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2009
- Mesaj Privat
- deleted-29701
- **
- 133 mesaje
- din 11 Feb 2009
deleted-29701
- Mesaje scrise: 133
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2009
- Mesaj Privat
- felicia puscas
- *
- 8 mesaje
- din 26 Jul 2009
- Corsa 2001 973
- Salaj
felicia puscas
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Salaj
- Masina: Corsa 2001 973
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2009
- Mesaj Privat
hienax
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
medicamentul a scris:Ieri am avut o surpriza cam neplacuta cu dstriduitorii astia autorizati de piese.Acum stiu ca mai bine o sa merg numai la reprezentata.A fost vorba de garnitura de la capacul de ulei .Am vrut sa o schimb pt ca im pierdea usor ulei pe acolo.Am comandat-o ,a venit si cu intirziere.Avind in vedere ca schimbam si garnitura am zis sa fac si schimbul de ulei.Apropo eu am pus 5w-40 Hvoline sper ca este bun.La schimbul garniturii stüpoare nu se potrivea de nici o culoare. M-am dus inapoi si cu seninatate imi spune ca trebuia sa comande una originala dar ca dura 2 zile.Partea proasta ca si banii nu i-am primit inapoi.Paguba mea.Acum comand de la servis alta noua.Inca o intrebare este n ormal ca o corsa de 1000cm3 sa consume 7,5 l benzina prin oras
nu prea e normal 7 jumate pe oras la motor de o mie, eu am 1.2 corsa b 96 si consumu pe oras e 5.5 6 maxim daca ii dau numai blana adica merg normal schimb la turatie maricica pentru ca asa e normal si nici n`am schimbat uleiul pune un ulei calumea nu le schimba mereu pune unu bun si sigur si mergi pe ala mereu si benzina sa fie si ea buna. eu bag efix de la rompetrol CO95 cea mai tare pentru masina mea merge ca unsa
- albertyyyyy
- **
- 83 mesaje
- din 21 Jan 2009
- Corsa 2001 1l
- Bucuresti
albertyyyyy
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1l
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2009
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am un opel corsa de 1 l. Astazi am verificat uleiul pentru ca am observat o cerstere mare de benzina, si am remarcat ca pe capacul de la ulei era un strat de culoare alba si mirosea a benzina.Nu am mai schimbat uleiul de aproximativ 8000 km.Merg pe un ulei de la GM de curatare si am inteles ca nu ar trebuii sa fi mers asa mult cu el.Dar cu acel miros de benzina pe capacul de la ulei nu cred ca este in regula? Ma puteti saftuii in afra de schimbul de ulei ce ar mai putea cauza acel consum marit de benzina + mirosul de benzina in ulei? Multumesc frumos !
Am un opel corsa de 1 l. Astazi am verificat uleiul pentru ca am observat o cerstere mare de benzina, si am remarcat ca pe capacul de la ulei era un strat de culoare alba si mirosea a benzina.Nu am mai schimbat uleiul de aproximativ 8000 km.Merg pe un ulei de la GM de curatare si am inteles ca nu ar trebuii sa fi mers asa mult cu el.Dar cu acel miros de benzina pe capacul de la ulei nu cred ca este in regula? Ma puteti saftuii in afra de schimbul de ulei ce ar mai putea cauza acel consum marit de benzina + mirosul de benzina in ulei? Multumesc frumos !
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
hienax
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
- albertyyyyy
- **
- 83 mesaje
- din 21 Jan 2009
- Corsa 2001 1l
- Bucuresti
albertyyyyy
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1l
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Nu cred ca am cum sa fac poza ca nu mai am sticla. E un ulei GM 10/40 si mecanicu l-a bagat pt a curata motoru. Nu este spuma , mai degraba o maioneza.Dar doar pe capac nu si pe joja la ulei.Astazi am verificat iar dupa ce am ajuns la servici, mers cam 20 de km in bucuresti si am constatat ca iar a facut o putina "maioneza" pe capacul de la ulei.O sa incerc sa ajuns azi sau maine sa schimb uleiul.Sa incerc tot un GM sau mai bine un castrol ? Multumesc!
Nu cred ca am cum sa fac poza ca nu mai am sticla. E un ulei GM 10/40 si mecanicu l-a bagat pt a curata motoru. Nu este spuma , mai degraba o maioneza.Dar doar pe capac nu si pe joja la ulei.Astazi am verificat iar dupa ce am ajuns la servici, mers cam 20 de km in bucuresti si am constatat ca iar a facut o putina "maioneza" pe capacul de la ulei.O sa incerc sa ajuns azi sau maine sa schimb uleiul.Sa incerc tot un GM sau mai bine un castrol ? Multumesc!
hienax
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
- albertyyyyy
- **
- 83 mesaje
- din 21 Jan 2009
- Corsa 2001 1l
- Bucuresti
albertyyyyy
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1l
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut hienax,
Am deja cu el 8000 si ceva de km.Si papa si mult bag cam 1 l la 1000-1500 km in ultima vreme.Acum am vorbit cu mecanicu' si mi-a sugerat sa pun tot ulei cu cifra 10/40 ca mananca mult.E ok pe vremea asta sa pui asa gros? Am decis sa luam un castrol 10/40. Costa cam 300 mii litrul si cica imi intra doar 3 litri, este adevarat? Filtru de aer=40 lei, filtru benzina =45 lei, filtru ulei=25 lei si filtru polen 50 lei.Undeva cu tot cu ulei la 250 lei. Sper sa nu mai manance asa mult cu castrol.Cand am pus uleiu GM in primii 2-3 mii de km nu a mancat mai deloc, apoi a inceput sa pape.
Am uitat sa mentionez ca masina e din 2001 si are in bord 92500 km dar cu siguranta nu-s reali cred ca are mai mult de 150mii.
Am deja cu el 8000 si ceva de km.Si papa si mult bag cam 1 l la 1000-1500 km in ultima vreme.Acum am vorbit cu mecanicu' si mi-a sugerat sa pun tot ulei cu cifra 10/40 ca mananca mult.E ok pe vremea asta sa pui asa gros? Am decis sa luam un castrol 10/40. Costa cam 300 mii litrul si cica imi intra doar 3 litri, este adevarat? Filtru de aer=40 lei, filtru benzina =45 lei, filtru ulei=25 lei si filtru polen 50 lei.Undeva cu tot cu ulei la 250 lei. Sper sa nu mai manance asa mult cu castrol.Cand am pus uleiu GM in primii 2-3 mii de km nu a mancat mai deloc, apoi a inceput sa pape.
Am uitat sa mentionez ca masina e din 2001 si are in bord 92500 km dar cu siguranta nu-s reali cred ca are mai mult de 150mii.
hienax
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
pai daca masina a fost numai pe 10/40 asa pune pentru ca daca pui 0 sau 5 ti`l arde si o sa tot pui, asa ca poti pune tot GM ca e de-al lor si masina daca a luat din prima GM e facuta de cei de la General Motors si au tinut`o numai cu GM asa am si eu la a mea GM 10W40 si am o eticheta la motor in care scrie cand l`a pus si cand sa il schimbi dar daca masina e veche e normal sa manance cate putin in timp dar nu mult, adica 1 litru la mie cam e ceva , vezi sa nu iti piarda prin alta parte pe la motor
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Uleiul GM este o zeama infecta. Tu ai depuneri, deci ulei de curatare scrie pe tine. Ne referim la depuneri la segmenti, exact ce nu se vede decit prin consum ulei.
S-a mai discutat despre viscozitate, ca este 0, 5 sau 10 nu conteaza ca asta este viscozitatea la rece, la cald ai tot 40.
Daca citesti discutia despre uleiuri benzinare la Corsa sau Agila vei gasi ceva interesant.
albertyyyyy ai pm cu ce iti recomand.
LE
Eu am ulei 0W40 american de la mama lui si nu consuma, maxim 4-500ml/10.000km daca o mai calc. Am avut pe vara 10W40 de curatare (fiind vara hai ca nu strica) tot consum infim, dar mi-a rezolvat o bataie de tachet nemernic desi motorul e super-curat.
S-a mai discutat despre viscozitate, ca este 0, 5 sau 10 nu conteaza ca asta este viscozitatea la rece, la cald ai tot 40.
Daca citesti discutia despre uleiuri benzinare la Corsa sau Agila vei gasi ceva interesant.
albertyyyyy ai pm cu ce iti recomand.
LE
Eu am ulei 0W40 american de la mama lui si nu consuma, maxim 4-500ml/10.000km daca o mai calc. Am avut pe vara 10W40 de curatare (fiind vara hai ca nu strica) tot consum infim, dar mi-a rezolvat o bataie de tachet nemernic desi motorul e super-curat.
- albertyyyyy
- **
- 83 mesaje
- din 21 Jan 2009
- Corsa 2001 1l
- Bucuresti
albertyyyyy
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1l
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut dancuciureanu,
Azi o sa pun acel ulei castrol 10w40, si daca tot papa la primavara cred ca mai bine o segmentez.Nu stiu cum a fost inainte cu ea eu o am de la 82000 si acum am 92500.Cred ca cel mai bine ramane o segmentare prin primavara. Multumesc frumos pentru raspunsuri.Sa nu uit ca vroiam mereu sa mentionez ca in momentu' in care este pornit motoru nu am deloc ulei pe joja, este ok? Multumesc !
Azi o sa pun acel ulei castrol 10w40, si daca tot papa la primavara cred ca mai bine o segmentez.Nu stiu cum a fost inainte cu ea eu o am de la 82000 si acum am 92500.Cred ca cel mai bine ramane o segmentare prin primavara. Multumesc frumos pentru raspunsuri.Sa nu uit ca vroiam mereu sa mentionez ca in momentu' in care este pornit motoru nu am deloc ulei pe joja, este ok? Multumesc !
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat