Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am observat ca atunci cind motorul este in regim normal ( 90-95 grade) si sunt cu AC pornit,ventilatorul de racire AL RADIATORULUI MOTORULUI,SI NU CEL DE CLIMA ,este pornit non stop.Cind opresc aerul conditionat,se opreste si ventilatorul asta.Fac mentiunea ca niciodata nu stiu sa fi pornit ventilatorul raditorului de clima .
Foarte interesant. Confused
Ce parere aveti ???
Skip ads

  • ovi_jer

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Este normal sa porneasca odata cu pornirea ac-ului.
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Pai bine,dar ce rol mai are ventilatorul de la radiatorul de clima ???
Asta nu mi-a pornit niciodata !!
De fapt ,ce legatura are clima cu racirea motorului ??? Sunt doua sisteme diferite !!!
Confused
  • johnny Rx

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timisoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ciao!,Am fost ieri la Temeco pt un test de consum, si am descoperit un baiat priceput pe nume Sergiu.Lucreaza la diagnoza si stpaneste bine aparatura din dotare.Dupa ce mi-a reglat debitmetrul cu masuratorul de gaze,a verificat sonda Lamda,iar apoi a scos un laptop Toshiba si mi-a verificat si senzorii de temperatura.Cred ca pornirea ventilatorului este legata de acesti senzori.Nu stiu ce sa zic,dar cred ca-i bine s-o pui pe aparate .
Skip ads

  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Din cate am vazut eu la masina mea, si probabil e la fel la toate masinile, exista un singur ventilator pentru ambele radiatoare. In momentul in care pornesti aer-ul e normal sa functioneze ventilatorul, pentru a putea raci "freonul" care se plimba prin radiatorul respetiv. Totodata, dupa umila mea parere, cred ca ajuta si la racirea mai buna a radiatorului pentru motor (cel de aer este in fatza radiatorului de motor).
luind-o logic .. n-ar trebui sa aibe 2 ventilatoare separate pentru fiecare sistem in parte.
parerea mea ... Cool
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
decat pt anumite motoare sunt prevazute 2 ventilatoare...
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
kata a scris:Din cate am vazut eu la masina mea, si probabil e la fel la toate masinile, exista un singur ventilator pentru ambele radiatoare. In momentul in care pornesti aer-ul e normal sa functioneze ventilatorul, pentru a putea raci "freonul" care se plimba prin radiatorul respetiv. Totodata, dupa umila mea parere, cred ca ajuta si la racirea mai buna a radiatorului pentru motor (cel de aer este in fatza radiatorului de motor).
luind-o logic .. n-ar trebui sa aibe 2 ventilatoare separate pentru fiecare sistem in parte.
parerea mea ... 8)

dupa cate stiu eu freonul este un gaz care prin miscare produce racire (asa si la frigidere), ventilatorul cred ca are rolul de a misca prin conducte aerul rece produs de freon
  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
ktapet a scris:
dupa cate stiu eu freonul este un gaz care prin miscare produce racire (asa si la frigidere), ventilatorul cred ca are rolul de a misca prin conducte aerul rece produs de freon

Corect. Dar , si AC-ul are un radiator, cu acele vase capilare ... prin care se plimba freonul, iar curentii de aer ii mareste eficienta la racire.din 10 - 15 grade cat poate sa aibe freonul, il duce la 5 - 10 grade ca temperatura. (temperaturile nu le mai stiu exact, dar pot sa sap dupa ele, asha ca astea de mai sus sunt demo) Gandind un pic logic, orice sistem de racire bazat pe radiator, pe partea cealalta poate scoate o temperatura mai rece decat aerul introdus de catre ventilator (aici fiind vorba evident de radiatorul de AC) .. ceea ce inseamna ca atunci cand e pornit, fiind in fata radiatorului de racire a motorului, ii v-a introduce o temperatura mai rece decat aerul de afara, ducand, evident la o racire mai buna a motorului pe perioada calda.
Skip ads

  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ma bag si eu in seama......
La Vectra din semnatura am aer si tot asa porneste ventilatoru cand dau drumu la ac.... dar intrebarea mea este: de ce in fata masinii ,in spatele grilei mai sunt niste urechi pt prins 2 ventilatoare mai mici(asa mi sa parut mie) care ar bate direct in radiatorul de la aer? Acum eu stiu ca masina a fost troznita in bot si banuiesc ca vechiul proprietar nu a mai pus (daca chiar au fost acolo) ventilatoarele alea. Dar macar poate cineva sa imi confirme cu o vectra asemanatoare daca intradevar in urechile alea tre sa fie ventilatoare (eu altceva nu vad ce ar putea fi montat acolo; si mai sunt si cilindrice si mai stiu ca nimeni nu face ceva la o masina doar din dragul de a o face, mai ales neamtu); ca sa stiu daca ma apuc de cautat
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Baietii ! radiatorul dela AC este montat pe esirea din elementul de racire din interior si inainte de compresor. Acesta ordine este pentru a raci cat mai bine gazul inainte de comprimare. Prin racire in radiator gazul devine lichid si poate fi astfel comprimat. Gazul nu poate fi comprimat de compresor datorita elasticitati lui. La toate masinile pe care le stiu sunt pentru AC 2 ventilatoare (unul de serviciu si al doilea la temperaturi ridicate ) sau unul comun pentru racire radiator motor + radiator AC se poate si cu 2 turatii astfel pentru a face treaba cat mai repede. In final ODATA CU PORNIREA AC SE PORNESTE SI UN VENTILATOR DE RACIRE PENTRU LICHEFIEREA GAZULUI.
Cred ca am fost destul de clar . Puteti reveni cu intrebari in cazul ca sunt
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am inteles.Asta inseamna ca numai la temperaturi exterioare foarte ridicate porneste ventilatorul exterior,cel montat pe radiatorul de clima.
Neintilnind pina acum asemenea temperaturi,se pare ca ajunge functionarea celui de racire al motorului(cel de pe radiatorul de apa).
Thanks.
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Question Exclamation Question la mine porneste numai ala de pe radiatorul de clima. ala de pe radiatorul mare nu l-am vazut pornit in viata lui.
Skip ads

  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
La mine invers decit la Arthurro. Confused
Draq mai stie.In fond,important este ca merge Laughing
  • mocan_danut

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1997 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut baieti...am un vectra b x16xel cand pornesc clima imi porneste doar ventilatorul...nu vine curent la mufa de sub uleiul de la servo...nu vine curent la motoras...stiti cumva ce as putea sa fac?multumesc
  • c0st3

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2009

  • Mesaj Privat
mocan_danut mai cauta prin forum! e vechi din 2005 anuntul Smile
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Kappy, tot la vectra a, intr-adevar acolo trebuia sa ai 2 ventilatoare care raceau radiatorul de clima. Sunt f scumpe in magazin, dar vezi ca se pot pune din dezmembrari si altele....masoara diametrul si cauta in acel diametru. Cand pornesc AC-ul pleaca alea 2 ventilatoare si uneori, si cel de racire al motorului care porneste 30-sec-1 min...se opreste cateva minute si tot asa..
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@ octav_bz ... cred ca a rezolvat (s-a lamurit) kappy din 2005 pana acum Smile posibil nici sa nu mai aiba masina Smile)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR