Oarecum
off-topic:
master opel a scris:O mica precizare as face inainte sa uit de forumil acesta. cel care va scrie nu a avut nici un amestec in reparatia efectuata(nici echipa pe care o conduce),dar sssssss-a chinuit 7 ani sa dea o imagine cat mai buna , prin lucrarile efectuate de a lungul anilor ,si dupa feedbackurile primite in mare masura a si reusit acest lucru.
Nu stiu cum vi se pare voua, dar eu cand vad un angajat al unei firme care, in cazul in care firma se face vinovata de un anumit eveniment, da vina pe altcineva din interiorul firmei, mi se pare ca acel angajat este neprofesionist. Eu asa stiu: atat timp cat faci parte din colectivul unei firme, iti aperi colegii, aperi imaginea firmei si aperi interesele ei, iar daca cineva din interiorul firmei greseste, toata firma greseste, inclusiv tu care nu poate nu ai nici o legatura cu acel eveniment.
Am vazut un astfel de comportament in multe alte sectoare de activitate, dar as mentiona unul intalnit la G&P Iasi. Intamplator, eram pe acolo la cu ocazia une revizii. Un cuplu a venit sa ceara socoteala pentru faptul ca masina lor (probabil o Corsa noua) inca nu a ajuns, dupa cateva luni bune de asteptare. A coborat o doamna si a vorbit cu ei, incercand sa detensioneze situatia. Nimic de spus, doamna a avut o rabdare de fier si nu a ridicat nici pentru o clipa tonul. Totusi, si-a dat cu firma in cap spre final cand a spus ca nu e vina ei ci a departamentului de vanzari, din care ea nu facea parte. Din nou, mi s-a parut o atitudine neprofesionala. E ca si cum ai spune "eu sunt corect in ceea ce fac, ce vina am eu ca colegii mei nu sunt?" Stiti ce inteleg eu ca client? Inteleg ca firma nu prezinta incredere atat timp cat cei din interiorul ei nu se respecta intre ei. De asemenea, mai inteleg ca firma are o atitudine defensiva, ceea ce e opusul unei atitudini constructive, deci am mari sanse sa nu mi se rezolve problema ci doar sa ne certam pe marginea ei.
Cat despre statul langa mecanic in timpul reparatiei, eu nu prea sunt pentru. Recunosc, o fac de cate ori am ocazia, dar mai mult din curiozitate decat din dorinta de a avea totul sub control. Adevarul e ca nici mie nu imi place sa mi se uite lumea peste umar cand imi fac treaba. Exista alte mijloace de control a calitatii, asta cu urmarit mecanicul peste tot mi se pare cam sacaitoare. Mai elegant mi se pare sa pui camere video si monitoare, astfel incat clientul sa poata urmari ce se intampla, daca chiar are chef. Am vazut asa ceva la service VW Iasi si, nu o sa va vina a crede, la o spalatorie de cartier, care probabil nu face cele mai mari incasari in Iasi.
On topic
E clar, in acest caz clientul are si el o mica parte din vina pentru ca nu a solicitat un act de predare a masinii si nu a facut verificare la receptia lucrarii. Totusi, firma se face vinovata pentru faptul ca a efectuat lucrari de o calitate necorespunzatoate. Faptul ca s-a ales o solutie mai ieftina nu scuza nimic. Firma, daca nu era convinsa ca poate respecta calitatea asteptata de client si, mai ales, calitatea impusa de standardul propriu de calitate, trebuia sa refuze solutia respectiva.