Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • taobao

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vivaro 2007 M9R
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
fratilor, am rezolvat treaba , acum merge ca unsa , nu ca porneste dar acum numai de frica cheii porneste.
problema scoaterii bujii din chiuloasa nu a durat mai mult de juma' de ora , o treaba facuta cu atentie si multa precizie, o mana de meserias si un ajutor pe masura (fiul).
nu am crezut ca se putea mai simplu de atat ca se poate rezolva , am economisit si 300ron fata de cat a-mi cereau in service.
sunt f. multumit de lucrare si doresc sa multumesc si d-nului INVEST ptr. ajutorul acordat.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
inca un client multumit al domnului Invest... si cand ma gandeam ce discutii erau in urma cu ceva vreme la adresa dansului... (ca de gurile rele baga intotdeauna zazane si mai ales de ce sa gastige si un meserias adevarat niste bani... mai bine sa castige doar "meseriasii"... Very Happy Wink
respectele mele pentru un om de calitate....
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la motoarele de 1.7 riscul sa se rupa bujia este mult mai mic decat la 2.0 sau 2.2. Cele de 1.7 sunt mai lungi dau au pasul normal (nu fin) si sunt facute din material mai bun. Motorul sa fie putin cald cand se desface si la strangere obligatoriu vaselina speciala pentru aceste bujii sau vaselina cu cupru ori grafit rezistenta la temperaturi foarte mari. Obligatoriu se strange cu cheia dinamometrica la cuplul specificat de producatorul bujiei (e obicei e trecut pe cutia in care vine bujia). Pentru cei din Bucuresti, aveti service-ul lui maiandrei de pe forum si cred ca veti fi multumiti de calitatea serviciilor...
Asa ca la bujiile incandesecente de 1.7 riscul este minim atata timp cat se lucreaza cu atentie...
  • taobao

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vivaro 2007 M9R
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
nu are rost ca lungim o discutie fara capat.
suntem satui de meseriasii de prin sercice-uri sau reprezentante scoliti prin afara.
mie era sa-mi ia masina foc cu un meserias de la reprezentanta , am facut un scandal pana m-au luat de mana cu gardienii si m-au dat afara si mi-au spus ca nu mai am ce cauta acolo .
Skip ads

  • cristi pop

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare spune-mi te rog cum iti porneste dimineata daca ai o bujie arsa ar trebui sa porneasca in 3 si sa scoata si fum tie mai repede iti face problebe releul de buji este linga baterie si o bujie costa cel mult 50 ron
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:la motoarele de 1.7 riscul sa se rupa bujia este mult mai mic decat la 2.0 sau 2.2. Cele de 1.7 sunt mai lungi dau au pasul normal (nu fin) si sunt facute din material mai bun. Motorul sa fie putin cald cand se desface si la strangere obligatoriu vaselina speciala pentru aceste bujii sau vaselina cu cupru ori grafit rezistenta la temperaturi foarte mari. Obligatoriu se strange cu cheia dinamometrica la cuplul specificat de producatorul bujiei (e obicei e trecut pe cutia in care vine bujia). Pentru cei din Bucuresti, aveti service-ul lui maiandrei de pe forum si cred ca veti fi multumiti de calitatea serviciilor...
Asa ca la bujiile incandesecente de 1.7 riscul este minim atata timp cat se lucreaza cu atentie...


riscuri sunt la ambele motorizari...depinde cat de contopenita e bujia in chiulasa si de mana mecanicului care o desface Wink

s-auzim de bine
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
cristi pop a scris:salutare spune-mi te rog cum iti porneste dimineata daca ai o bujie arsa ar trebui sa porneasca in 3 si sa scoata si fum tie mai repede iti face problebe releul de buji este linga baterie si o bujie costa cel mult 50 ron


diferenta la pornirea cu 3 bujii nu e majora...da, scoate putin mai mult fum ca de obicei(e normal) , dar doar la prima cheie, pana se incalzeste putin motorul
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eduard sincer eu nu am auzit pana acum de bujie rupta la motoarele de 1.7 dar posibil sa fie nu contrazic insa la cele de 2.0 si chiar 2.2 e plin de cele rupte... si am facut si comparatie intre cele doua tipuri de bujii in mana ambele si cele de la 1.7 desi sunt mai lungi sunt mai solide si in plus au pasul filetului normal nu fin ca asta e problema cea mai mare si din cauza asta raman ancrasate in chiuloasa (chiar daca nu au calamina intre corupul bujiei si chiuloasa) eu am avut experienta cu ele si am zeci de poze pe acest subiect... colegii din sibiu stiu prin ce am trecut in 2009 in vara Wink
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
pentru colegul mikyboy si pentru ceilalti:

-In mesajul de mai sus s-a strecurat o mica greseala. Nici bujia de 1.7 nu are pas normal, este tot fin dar in alta clasa. Filetul de M10 cu pas normal, are pasul standard (normal adica ) de 1,5mm. Bujia de 1,7 are M10 cu pas de 1,25 deci nu normal iar bujia de 2.0 si 2.2, filetul M10 cu pas de 1 mm. Prin urmare, lungimea desfasurata a filetului cu pas de 1mm, este mult mai mare decat loungimea desfasurata a filetului cu pas de 1.25mm. Ce inseamna asta, o suprafata mult mai mare de frecare intre doua supfafete la bujia de pe motoarele de 2 si de 2.2 litri. De aici si efectul, procent mai mare de bujii rupte la motoarele de 2l si 2.2

V-am spus toate aceste lucruri dintr-un considerent practic: Este bine ca la schimbarea bujiilor, dupa ce au fost scoase bujiile vechi, sa se curete filetul din chiuloasa cu un tarod potrivit astfel se preintampina situatia in care bujiile intepenesc in filet si se rup.

concluzie: pentru motorul de 1,7, tarod M10x1,25
2.0 tarod M10x1.0
2.2 tarod M10x1.0
Mare grija la introducerea tarodului in gaura, el trebuie sa intre perfect pe spira filetului din chiuloasa altfel se distruge filetul si problema devine grava, nesecitand bucsare.

cu ganduri de aleasa stima pentru adevaratii posesori de Opel, al dv. Ion Smile
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
LA multi ani! domnule Ion si cat mai multe bujii scoase Wink
Ca si completare la ce ai scris tu (imi recunosc greseala legata de pasul filetului de bujie) ar fi ca intotdeauna pe filet sa se puna vaselina grafitata, vaselina cu cupru (astea doua sunte rezistente la temperatura mare) sau vaselina speciala BERU (e cam scumpa dar merita). Am mai auzit la unii ca au pus praf de grafit si ca si-a facut treaba dar nu stiu ce sa cred despre aceasta ultima metoda. In orice caz nu bagati bujia cu filetul gol in locas ca rezultatul va fi ancrasare sigura...
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
de acord, filetul trebuie uns cu vaselina, eu folosesc vaselina grafitata, isi face treaba foarte bine. Ce nu inteleg eu este alt lucru: -De ce toata lumea o tine sus si tare cu vaselina rezistenta la temperaturi ridicate? Logic, bujia fiind in chiuloasa , aproape instantaneu preia temperatura acesteia si, dupa cum stim, chiuloasa nu ajunge niciodata la 100 grade,doar prin ea circula lichidul de racire. Pai daca bujia (filetul ei) ajunge vreodata la 120 grade, inseamna ca garnitura de chiuloasa este deja dusa, antigelul si uleiul s-au contopit intr-o gingasa caomuniune iar soferul este langa masina oprita si cu capota ridicata injurand cu spor despre toata galeria de sfinti de dincoace si de dincolo de poarta Raiului. Ce spun acum- si vreau sa se retina bine- este ca dupa ce a fost scoasa bujia veche, sa se curete foarte bine canalul in care va intra bujia noua, cu insistenta pe scaunul conic in care aceasta se aseaza. Acolo etanseaza camera de ardere si daca nu o face bine, trece calamina pe langa con dupa care se depune pe zona cilindrica (nefiletata) pana cand spatiul dintre chiuloasa si bujie dispare umplut fiind de calamina. Acolo e problema bujiilor, nicidecum la filet. Avem in topicul celalalt un coleg din Alexandria care poate sa povesteasca ce am intampinat la masina lui in data de 24 decembrie 2010. Am scos in 7 ore doua bujii rupte. Ambele au iesit bucati-bucatele (una din 6 bucati) pentru ca erau atat de prinse in calamina incat orice miscare era imposibila. (colegul vectra b y22dtr poate confirma asta).
Trebuie sa inteleaga toata lumea ca a unge filetul este o treaba buna dar nu suficienta. Cel mai important este sa se curete canalul!.
De retinut, dupa insurubare, bujia nu se strange foarte tare, exista riscul ca aceasta , dupa ce a ajuns pe con, sa se umfle si sa impinga in peretii gaurii, blocandu-se acolo si impiedicand desfacerea ulterioara ( Am intalnit in decembrie la Nissan Patrol, omul a rupt bujia noua cand a bagat-o in canal).
Subiectul acesta se poate discuta inca pe multe pagini, mai am ceva de spsu si referitor la temperatura motorului la inceputul operatiunii de demontare a bujiilor dar asta intr-un post viitor.

Cu deosebita consideratie.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Intradevar teoretic bujia nu ajunge la mai mult de 100°C insa vaselina respectiva spun ca trebuie sa fie rezistenta la temperatura pentru ca daca pui vaselina normala atunci nu te ajuta ca aia la 80°C se topeste si face mai mult rau decat bine... asa ca vaselina grafitata, pe baza de cupru sau originala BERU dar nicidecum nu se pune bujia doar pe uscat... totusi sunt doua metale care se freaca unul pe altul...
Skip ads

  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
iesi din BC la E85 si o iei adjud-tisita-buzau-urziceni,hai nu te mai plage ca zici ca-i aproape autostrada.200 dus,200 intors si bani de buzunar Very Happy
second variant e mai dura,nu ti-o spun.
  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pentru un motor z19DT 1.9 CDTI 88 kw Opel Vectra C ce recomandati cum ma puteti ajuta sau unde ma puteti trimite si pe mine si sa nu ia nici pielea de pe mine?

invest20042001 m-a cam refuzat si nu stiu ce sa mai zic, sunt oarecum disperat ... multumesc pt orice sfat si ajutor!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@Merlinboy - ai incercat sa le schimbi tu? nu e chiar asa mare inginerie daca lucrezi cu grija si atentie. Ai si un tutorial la dispozitie foarte bine facut deci informatii ai... fa-ti curaj si ia taurul de coarne. Nu ai nevoie de scule super profesionale. Daca nu mergi la service Opel si gata ai dat banii si pleci... usurat si de bani si sufleteste Wink
  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate nu pot sa zic ca am experienta si cunostintele necesare Sad Pana una alta mai e cald afara, asa ca pot sa zic ca mai am ceva timp sa gasesc ceva ajutor....
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Merlinboy a scris:Pentru un motor z19DT 1.9 CDTI 88 kw Opel Vectra C ce recomandati cum ma puteti ajuta sau unde ma puteti trimite si pe mine si sa nu ia nici pielea de pe mine?

invest20042001 m-a cam refuzat si nu stiu ce sa mai zic, sunt oarecum disperat ... multumesc pt orice sfat si ajutor!


Salut.ma uit aici si ma mira faptul ca invest20042001 te a refuzat.Din ce am mai citit si eu pe topicul lui nu am vazut sa refuze pe nimeni si chiar la unele interventii foarte grele.Ma mira ...
  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mi-a dat un mesaj cu foarte mult bun simt insa nu stiu ce sa zic si eu, eu i-am dat reply si i-am zis ca toata treaba nu ar fi in niciun caz pe gratis, insa nu mi-a mai raspuns Sad

Ar fi fost cel mai bine sa citez dar asa ceva nu se face, insa pe scurt (si cred ca poate confirma si el cand vede) mi-a spus ca la tipul meu de motor nu se baga deoarece este cel mai complicat dintre toate si se poate oricand intampla "ceva prost" .

Asa ca ce sa zic, sa va mai aud pe altii ca imi ziceti de ce ma plang de caruta mea de masina, dar de cand am luat-o mi-a mancat zilele, alta acum e cel mai complicat tip de motor si la bujii Sad , la fel si la termostat stai sa dai tot motorul jos, manopera cer toti sute de ron de parca as avea mercedes Sad
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pai eu zic sa iti cumperi niste scule si cu inima in dinti si forumul rasfoit bine sunt sigur ca te poti descurca si singur. Poate era mai bine daca vorbeai direct la telefon cu Domnul Invest...
in 2006 cand am intrat prima data pe forum ca user, abia imi cumparasem masina (prima mea masina) si nu stiam mai nimic despre ea dar cunostiintele tehnice dobandite in facultate ma ajutau doar in a avea logica functionarii si atata. Am citit insa mult pe acest forum si am invatat de la cei are stiau multe pe aici si am inceput sa imi cumpar sculele necesare si sa mesteresc cate putin la masina. A urmat apoi tutorialele si de acolo totul a decurs din ce in ce mai bine astfel incat acum imi cunosc masina super bine...
Bafta la citit si mai mult, i-ati inima in dinti si pune mana si incearca ca in cel mai rau caz tot in acelasi loc ajungi...
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Merlinboy a scris:Mi-a dat un mesaj cu foarte mult bun simt insa nu stiu ce sa zic si eu, eu i-am dat reply si i-am zis ca toata treaba nu ar fi in niciun caz pe gratis, insa nu mi-a mai raspuns Sad

Ar fi fost cel mai bine sa citez dar asa ceva nu se face, insa pe scurt (si cred ca poate confirma si el cand vede) mi-a spus ca la tipul meu de motor nu se baga deoarece este cel mai complicat dintre toate si se poate oricand intampla "ceva prost" .

Asa ca ce sa zic, sa va mai aud pe altii ca imi ziceti de ce ma plang de caruta mea de masina, dar de cand am luat-o mi-a mancat zilele, alta acum e cel mai complicat tip de motor si la bujii Sad , la fel si la termostat stai sa dai tot motorul jos, manopera cer toti sute de ron de parca as avea mercedes Sad



Domnilor, in acest caz chiar nu isi au rostul discutiile despre bani, inca nu am ajuns acolo. Refuzul meu a fost bazat pe faptul ca este un motor la care sculele mele nu sunt adaptate. Este foarte adevarat ca se pot adapta pe loc(colegii care m-au vazut la lucru stiu asta) . In situatia data, este vorba exclusiv despre schimbatul bujiilor care nu sunt rupte, banuiesc ca este vorba despre bujiile originale. In general, acestea se schimba fara probleme (exista exceptii, este adevarat) si am considerat ca un drum de la bucuresti la Urziceni pentru schimbatul a 4 bujii, este putin cam dincolo de logica. Cum bine stiti, eu mi-am facut un "titlu de glorie" din a scoate bujiile rupte in motor si nu pe cele intregi, aceasta este la indemana fiecarui sofer care nu are "doua maini stangi"....

Daca totusi se doreste, eu pot sa spun DA, vino cu masina de la bucuresti sau de oriunde si iti voi schimba bujiile. Dar, tinand cont de faptul ca acestea reprezinta piese de motor care inca din proiectare au iesit subdimensionate la diametru si supradimensionate la lungime, ar trebui inlocuite cu piese originale, agreate de constructorul masinii.Vorbesc aici despre alegerea marcii pe care insusi constructorul a ales-o, BERU pe numele ei....

Nu sunt de acord cu firme "no name" care lucreaza fara sa respecte anumite standarde de calitate gen "Febi, Flenor, etc,etc.) si asta din considerentul ca odata montata bujia respectiva, omul se asteapta ca dupa o perioada aceasta sa se si arda si , deasemenea logic, aceasta sa si iasa din motor. Ei bine, pentru acestea eu nu garantez si nu vreau sa supar pe nimeni. Am intalnit bujii de alta marca decat BERU care :

-desi perfect la prima vedere, la o masuratoare, filetul era fie mai mic (si strica filetul in chiuloasa), fie mai mare (si intra fortat ducand la blocare/gripaj)
-Desi identice cu cele "de firma", capatul incandescent era asamblat in corpul bujiei prea lejer putand fi scos cu mana la o tragere mai energica (asta duce la separarea lui de corpul bujiei ) si implicit, ramanerea lui in canal cand de incearca schimbarea bujiei arse.Asta duce inevitabil la o operatiune cu mult mai laborioasa decat o simpla schimbare de bujie....
-desi identic la vedere, electrodul central (cel pe care se monteaza fisa) nu este dintr-o bucata pana la capatul incandescent ci din doua bucati asamblate prin presare la rece iar in caz de rupere a bujiei, mie imi ingreuneaza foarte mult munca si implicit timpul de lucru (deasemenea sunt colegi care stiu despre ce vorbesc)

concluzie:

Cine totusi doreste, poate sa vina sa ii schimb bujiile dar neaparat cu bujii de firma. Vorbesc in principal despre beru si ngk (in caz extrem bosch). Nu pun in motorul nimanui alta marca decat cele enumerate.

in speranta ca nu am suparat pe nimeni, va salut cu respect
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR