Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • Signum`06

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Signum 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@cristian_93
Zi-mi te rog in ce a constat operatia cu senzorul de turatie ( a trebuit sa dai cutia jos? cat a costat senzorul/manopera, etc.)
Cutia mea e af40 dar se potriveste EXACT la simptomele care le-ai descris tu.
Multumesc anticipat.
Skip ads

  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca AF40 are senzorii aia. Sau daca ii are, unde?
  • cristian_93

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@Signum: senzorul (sunt doi senzori de fapt, unul de input si altul de output) sunt periferici cutiei de viteze. Cel putin in cazul meu (Saab 9-3, AF33, 5 speed AT) accesul se face foarte facil, prin inlaturarea acumulatorului (se da acumulatorul si carcasa jos si astfel se obtine accesul direct la cei doi senzori atasati pe cutia de viteze). Senzorul de care vorbesc este acesta:

http://www.vauxhallworldpar...ecode=&vid=19

La Saab, senzorul era 950 RON, dar se poate gasi si mai ieftin. Ca manopera... nesemnificativ... jumatate de ora, maxim o ora cu tot cu test de drum. Senzorii se pot verifica prin masurarea rezistentei interne a acestora. Daca rezultatul este 0, senzorul este ars.

In alta ordine de idei, unde ai ajuns cu verificarile? Care este statusul problemei?

Personal, am hotarat sa nu mai repar cutia si tinand cont ca am gasit cutie noua la un pret bun (aprox 1800 eur complet echitapata, cu tot cu trasnport), am hotart sa aleg aceasta varianta. Cutia este comandata si trebuie sa soseasca. De asemenea, sunt hotarat sa diagnostichez si cutia stricata, am o mare curiozitate legata atat de cauza defectarii in sine cat si de cat de departe as fi ajuns cu costurile in cazul in care as fi ales varianta repararii.
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pe AF40 nu exista nici un senzor pe cutie, pozitionat sub baterie:





Pe AF33 se pot vedea cei doi senzori, asa cum spune colegul:


Skip ads

  • Signum`06

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Signum 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Statusul cutiei mele e ca ceva CLAR nu e in regula!
Nu am ajuns la o diagnoza cu ea pt ca sincer nici nu stiu pe care "mana de mecanic priceput" sa o las.
Nu imi face figura tot timpul dar a inceput in vara asta si mai concret in viteza a4a un soc insa numai la decelerarare sau mai bine zis in mom. in care as fi renuntat la o depasire (ruland cu a4a si apasand mai energic acceleratia, intra in a3a, dar daca nu mai tineam apasata mai adanc acceleratia pt acel surplus de demaraj, se cupla inapoi a4a si atunci socul)
Faza cu a4a a fost o perioada, dupa care a inceput sa fie ceva in neregula cu a5a si a6a si sa dispara problema descrisa la a4a (ca si cum acel soc sa mutat la a5a si a6a), mai exact daca o las sa schimbe de capul ei asa mai lejer intre 2000-2200/rpm, imediat dupa ce cupleaza a5a sau a6a la aceste turatii imi da si un soc destul de sesizabil insa nu foarte violent (ca si cum ai trece cu roata printr-o groapa si ai avea praf un pivot sau vreo bucsa ceva, ceva asemanator e si socul resimtit de mine). Daca schimba vitezele pe o plaja de turatii mai mare, socul dispare.
Dar, nu face mereu, sau daca o trec pe manual si schimb vitezele nu mai exista acel soc.
Dupa indelungata informare de pe acest tutorial banuiesc ca ar fi acel grup de valve care nu mai lucreaza corespunzator, dar e posibil sa fie problema numai in "D"?

@Lao multumesc pt. update-ul facut de tine despre acei senzori care se nu se afla pe af40; eram cat pe ce sa ma apuc intr-o zi sa"scormonesc" pe sub baterie.
  • cristian_93

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@Signum, imi cer scuze daca te-am indus in eroare cu senzorii, dar tocmai din dorinta de a evita acest lucru am precizat inca o data tipul cutiei mele de viteze. Intr-adevar, din ceea ce ai descris tu, pare sa fie o problema interna a cutiei de viteze si din pacate acest lucru va fi destul de costisitor. Ai putea incerca sa schimbi uleiul, este posibil ca aceste simptome sa se diminueze sau chiar sa dispara pe moment, dar pe termen lung ele vor reaparea.

Reparatia, in caz ca te gandesti sa o faci, este destul de costisitoare si... scumpa. Eu am fost cu masina pe platforma in vreo 3 locatii din Bucuresti si cea mai ieftina oferta a fost "800 de euro fara factura, fara garantie, sa o duci a doua zi in targ" (pot da detalii daca se doreste referitor la service-uri). In plus, dupa ce ai platit banii astia, este posibil ca problemele sa nu dispara in intregime si sa fi nevoit sa suplimentezi bugetul. Am intalnit totusi (online...) si o persoana care mi s-a parut ca este mai profesionista, persoana care mi-a descris pe larg operatiile necesare in diagnosticarea si repararea cutiei de viteze, impreuna cu tarifele aferente. Cu voia adminilor, postez mailul mai jos, iar daca se doreste, pot da si datele de contact in caz ca nu incalc vreo regula. Iata deci mailul primit:

"Buna seara,

Va pot oferi o platforma care sa aduca masina la atelierul meu la costul de 150 RON.

Constatarea preliminara se va efectua fara demontarea cutiei de pe masina si costa 100 RON. In cazul in care decid ca trebuie sa intru in cutie sau constat ca starea uleiului indica si discuri de frictiune deteriorate atunci constatarea avansata cu demontarea cutiei costa 450 RON plus manopera de demontare-montare pe motor care are un pret de 650 RON.

In cazul in care constat o conditie de filtru infundat iar starea uleiului nu indica discuri avariate costul reparatiei este dupa cum urmeaza :

- Demontare-montare cutie pe motor 650 RON
- Manopera inlocuire filtru ( demontare interna cutie de viteze ) 675 RON
- Piese ( filtru, pasta etansare, o-ring-uri pompa si alte garnituri ) 460 RON
- ulei 5L / 360 RON, VAICO Aftermarket. Daca doriti ulei original va rog sa precizati, dar costul va fi mult mai mare, fara vreo importanta in ceea ce priveste calitatea. Uleiul pe care il folosesc este conform cu cerintele cutiei si este inclus in garantia pe care o dau.

Durata reparatiei se poate intinde pe 4-5 zile datorita accesului dificil la demontare - montare a cutiei de viteze pe motor.

Garantia pentru manopera va fi de 6 luni fara limita de km. Garantia pentru piese este de 12 luni.

In cadrul reparatiei se inspecteaza si restul cutiei pentru semne de uzura peste limita maxima admisa, iar in cazul in care se gasesc defecte sau uzuri ce pot cauza alte defecte veti fi anuntat inainte de inceperea lucrarii pentru acordul interventiei si in aceste zone cu preturile aferente.

O alta problema separata de ceea ce aveti acum este cea de la treapta 3-4 . Aceasta problema necesita o alta abordare deaorece cauza este blocul hidraulic. Aici se poate interveni cu o reconditionare a blocului prin alezarea canalului supapei de control 3-4 si instalarea unei supape marite. Acest serviciu costa 1800 RON si se poate efectua in momenntul reviziei pentru problema actuala, reconditionarea fiind efectuata de catre atelierul meu cu scule special concepute pentru aceasta operatiune !

O alta neprevazuta ce poate aparea este gasirea necorespunzatoare a electrovalvelor de control presiune, fiind o problema des intalnita la aceste cutii. In cazul in care filtrul este infundat si nu pot efectua testele de control presiune prin intermediul electrovalvelor, dupa finalizarea lucrarii si proba de drum, daca electrovlavele nu lucreaza satisfacator vor trebui schimbate cu altele noi la pretul de 1187 RON, manopera si piese incluse.

Vom clarifica lucrurile de indata ce voi avea ocazia sa pot efectua o diagnosticare cutiei.

Preturile de mai sus nu contin TVA, TVA-ul nu este obligatoriu in anumite conditii !"

Precizez inca o data ca era vorba de cutia MEA de viteze, un AF33, dar banuiesc ca majoritatea operatiunilor sunt valabile in orice situatie.
  • Signum`06

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Signum 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@cristian_93 , nu trebuie sa-ti ceri scuze pt nimic, din contra eu iti multumesc pt raspunsuri, am stiut de la bun inceput ca sunt cutiile diferite doar ca am sperat sa ies mai "ieftin" datorita simptomelor asemanatoare prin inlocuirea senzorilor.
Mersi si pt. postarea cu mail-ul de la acel mecanic care pare profesionalist si are habar despre ce vorbeste.
Dar, incepe usor usor sa ma deprime costurile la aceasta masina, iar cutia de viteze cred ca mi-a pus punctul pe i.
Voi cerceta zilele astea si site-urile din UK sa vad ce gasesc si pe acolo, poate de banii astia imi mai iau un Signum......
  • cristian_93

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Intr-adevar, nu este prea placut sa arunci 1500-2000 eur pe geam, dar sunt riscuri pe care trebuie sa ti le asumi atunci cand iti iei o masina cu cutie automata. De altfel, aceste riscuri le ai indiferent de marca, nu cred ca este Signum-ul de vina cu ceva. Eu unul nu am de gand sa renunt la al meu Saab si nu ma incearca nici cea mai mica urma de regret ca am ales aceasta marca.

Varianta cu aducerea unei masini din UK sau cumpararea uneia aduse la bani putini este o varianta buna, mai ales ca din revanzarea subansamblelor ai putea iesi chiar pe profit, dar asta doar daca ai conditii pentru dezmembrare. Cutie SH mi-as lua doar in conditiile in care ori am garantie si o iau din tara, ori as putea sa o testez pe toate plajele de turatie si viteza.

App de reparat: chiar acum mi-am adus aminte ca in perioada in care imi cautam cutie, am vorbit cu un amic de-al meu fost proprietar de Saab, care mi-a spus ca are un AF40 de pe o Vectra C dintr-o dauna, cu carcasa sparta insa. Internele ar fi valabile. Daca doresti, poti sa il contactezi direct pe el la numarul 0726.119.966 (Emil).

Numai bine!
Skip ads

  • cristian_93

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cutia a sosit astazi din UK, complet noua si complet echipata. Costul a fost de 1450 lire cutia plus 100 lire transport (7 zile). Urmeaza montarea ei si diagnosticarea celei vechi. Daca doriti, va pot tine la curent cu ce s-a mai intamplat.

  • .ionutz.

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
asteptam sa ne spui cum merge cu cutia noua si daca tot o schimbi nu pui si radiator separat sa nu mai ai probleme
  • mavrick_90

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salutare! Am o mica problema cu o cutie AF33 pe Vectra C 2.2 DTI din 2003, mai exact in momentul in care stau cu masina in D cu frana calcata,dupa cateva secunde simt cum decupleaza cutia, iar dupa ce iau piciorul de pe frana sta 1-2 secunde si apoi cupleaza. ( Normal ar fi sa nu decupleze si in momentul in care iau piciorul de pe frana masina sa plece imediat, in schimb a mea pleaca dup 1-2 secunde dupa ce iau piciorul de pe frana)
Astept niste pareri si poate mai sunt colegi care au patit treaba asta .
Mentionez ca nu smuceste cutia,merge normal .
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Decupleaza pentru ca asa ii "spune" softul. Practic, se pune singura la punctul mort, sa nu se forteze. Intarzierea la cuplare, de obicei, e data de blocul cu valve. De fapt, nu de tot, ci doar de valva care se ocupa cu cuplarea treptei I.

Nu prea ai ce sa-i faci, cel putin nu vad de ce i-ai face ceva in momentul actual, doar pentru acea intarziere.


In alta ordine de idei, constat ca cristian_93 n-a mai dat pe-acilea dupa ce si-a rezolvat problema. Ii scrisesem si un mesaj privat, care nici pana acum nu a fost citit.
Skip ads

  • .ionutz.

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
se pare ca a uitat de noi
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Sal... domnilor!
deobicei asa se lntampla..! gasesc fraieri ..rezolva problema..si dupa... ura si la gara!..
mavrick... uleiul...ai verificat uleiul? de schimbat banuiesc ca nu..!
drumuri bune..
  • mavrick_90

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut ! ÃŽncã nu am rezolvat! O sã vã țin la curent cu ce se va intâmpla? Mulțumesc Lao pt raspuns !
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ultima modificare: cum joja se rotunjise destul de rau, iar una noua costa aprox. 110-120 ron, am hotarat sa o modific un pic, pentru a nu mai avea probleme cu desfacutul ei cat oi mai avea masina:


  • B295CRS

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! Am tot citit pe aici pe topic despre cutiile automate...De ieri a aparut si la mine o problema! O sa las linkul cu topicul sa nu mai umplu si aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=121541
Astept raspunsurile voastre!
  • gomy
  • *
  • 1 mesaje
  • din 16 Mar 2014
  • Vectra 2005 Z17DTL
  • Dambovita
  • gomy

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2014

  • Mesaj Privat
sallutare am si euun vectra c 2005 19 cdti 150 cai am probleme cu cutia automata o ia foarte greu treapta 1 si dupa ce va mers bine macsim 5 minute ramane blocata in tra cincea nimeni prin db nu stie de la ce e uleiul este schinbat daca ma poate ajuta cineva cu un sfat , multumiri
  • rece20

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut!
am si eu o problema la un opel vectra c 2.2 diesel automat
cand cutia ajunge in treapta a 3 imi da senzatia ca si cum ar patina ambreajul (doar in treapta a 3 si cand o fortez,daca merg calm nu patineaza)
ce poate fi?
ajutati-ma cu sfaturi utile
va multumesc
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut..
rece..cu aceeasi problema ma confrunt si eu ...cutia se comporta asa de aproape 120000km..
numai ca nu la viteza a lll-a ci la a lV-a...
am schimbat de proba mai tot ce tine de blocul de valve...dar fara succes..
am sa merg asa pana pica si ramane de vazut atunci ce este de facut..
daca rezolvi problema ...da de veste...
drumuri bune...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR