Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am cautat despre asa ceva insa nu am gasit.
Acel "radiator" mic din dreapta radiatorului de clima are intrarea dinspre radiatorul motorului (dinspre interior), iar iesirea printr-un furtun gros, duce undeva sus la motor. Pana la motor exista o imbinare pe unde se scurge ceva (tot timpul este umed). Este de culoare neagra, dar nu imi dau seama exact daca este sau nu uleios.
Problema este ca nu stiu ce se pierde, ulei sau antigel si ce ii?
Skip ads

  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
intercoolerul raceste aerul compresat initial de turbo(aerul rece e mai dens).
daca ai pete de ulei pe el inseamna ca ai o scapare de presiune si asta nu e bine,incearca si remediaza defectiunea.
nici motorul nu functioneaza in parametri daca are pierderi de aer.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Desfa` colierele , scoate furtunul , curata-l bine si la montare strange bine de tot colierul ca sa nu iti mai apara pata de ulei !
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
OFF : Da ca de obicei , se mai gaseste cate unu` sa mai strice un topic ! Omu` a dat o explicatie mai pe romaneste ...dar......!
Skip ads

  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Trecand peste orgolii , stie cineva de unde sunt acele pete de ulei .
Am si eu aceeasi problema
Este posibil sa fie simeringul de la turbina ? , sistemul de ungere al turbinei
Sau este posibil ca la turatii mici cind turbina nu intra in functiune sa vina ulei din admisie ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pe admisie se intra nu se iese, deci exclus. Pata de ulei este de la vaporii de ulei ce scapa de la turbina si care condenseaza in intercooler. Intercoolerul se poate curata (spala interior si exterior) si dupa uscare se monteaza la loc. De obicei uleiul se aduna in partea de jos a intercoolerului.
  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc mult D-le "ldivora" pentru raspuns atit de prompt . V-am citit raspunsurile si va apreciez foarte mult ,
sunteti foarte documentat . Va felicit .
Totusi , nu am inteles , uleiul provine de la simeringul de la turbina ?
Sa fie probleme la tubina ? sau este o scurgere de ulei normala .
Se poate remedia ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
La majoritatea motoarelor diesel turbo am vazut asta, probabil ca si simeringul de la turbina are limitele lui. Nu stiu daca se inlocuieste si daca asta rezolva problema. Cred ca daca se inlocuieste se rezolva temporar. Oricum ceea ce este clar, este ca uleiul ajunge acolo din sistemul de ungere al turbinei.
Skip ads

  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca curge pe la semeringul de la turbina ai 2 posibilitati
!]Adaugi inca un simering linga cel vechi si astfel de[lasezi etansarea fata de uzura de pe arbore
2}prelucrezi arborele la cota initaila prin fretarea unei bucse si rectificare la dimensiune initiala
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Eu cred ca uleiul nu trebuie sa provina de la turbina, ci de la breather-ul motorului (gazele de carter) care da in admisia aerului inainte de compresor.
  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
@simeontimplaru - din cite stiu eu este destul de greu de rectificat turbine !
@calfianu - interesant raspuns ... trebuie studiat
Oare ce presiune ste in intrecooler ... stie cineva ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@calfianu: Da, ce spui tu este adevarat, in ce priveste admisia gazelor din carter, dupa debitmetru inainte de turbina. Dar ulei provenit din vaporii existenti in gazele din carter, apare doar la motoare cu un grad mai mare de uzura, acele motoare care "scapa" compresie in baie, adica motoare cu segmenti uzati sau "dati" pe linie. Ce se intampla atunci cu motoarele neuzate, care stau bine cu compresia si care, totusi, au pata de ulei la baza intercoolerului.
@69MED: Asta il rugam pe @maiandrei sa ne spuna cat citeste presiunea din galeria de admisie, data de senzorul de presiune.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Uleiul provine din vaporii de carter, asa cum spune si calfianu. Se adauga uleiul scapat de turbina, mai mult sau mai putin, functie de uzura, insa am intalnit turbine care dadeau uleiul direct pe evacuare.
Nu am desfacut prea multe admisii, dar cred ca este normal sa fie peretii uleiosi, buba daca se face baltoaca.

Foarte neplacut este ca nu apare eroare in bord daca se scapa presiune. Am patit chiar si cu o Vectra C - sarise de-a binelea furtunul de la intercooler, dadea fum infernal, dar eroare ioc.

Presiunea maxima din galerie difera pentru fiecare tip de motor. La 1.7 DTI e 1.85, la 2.0 DTI e 1.95, la unele motoare depaseste 2.5 bar. Valori stock, obtinute in conditii de sarcina maxima.


Ultima modificare facuta de maiandrei la Joi 03 Apr, 2008 10:15 am
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Cu opelscanner mie mi-a indicat maxim 1.71 bar presiune aer, asta pe motorul standard Y20DTH si utilizare normala. Nu am testat cit este maximul, sau la cit ajunge cu chiptuning.

In mod normal, un breather pentru motoare ar trebui sa aiba un separator de ulei, dar dim motive legate de costuri, acesta este foarte slab dpdv calitativ.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vaporii apar pentru ca lumea schimba uleiul la 10,000km cind deja el este apa chioara. Pune Mobil1 (dupa mine cel mai bun) si ai sa vezi ca pina la 7000km nu consuma mai nimic dupa care se vede cum scade uleiul pe joja.
La diesel recomand o "spalare" la citeva schimburi: cumperi Mobil SyntS 10W40 la 20lei/l din butoi si mergi cu el o zi dupa care pui uleiul final.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Off Topic: Din pacate asa am crezut si eu ca Mobil 1 e cel mai bun, dar mi-a trecut dupa 2 schimburi. Am trecut pe Aral 5W40 si s-a schimbat mersul motorului (in bine evident).
  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri .
M-a bucur ca am captat atentia "Monstrilor Sacri" ai forumului si le multumesc mult.
Multumesc "maiandrei" pentru raspuns si cred ca este corect .
Presiunea daca este peste 1 atm atunci nu poate sa intre praf in cilindri , de asta mi-era frica .
Am intercoolerul desprins in partea de sus putin si am ulei intarit si praf pe radiator .
Circul asa cu el (intercooler) si sper sa-l schimb , cu toate ca e cam scump 720 ron
si nu stiu daca merita sa bag 720 ron in el.
Oare se poate lipi ?

Off topic " Am incercat si eu Aral si mi s-a parut mai galagios motorul , si am trecut inapoi pe uleiul original OPEL
luat de la reprezentanta si-l schim la 10.000 km. (adica o data pe an)"
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uleiul GM (de la reprezentanta 5W30) este crima curata! Te rog sa mai citesti....
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Uleiul GM (de la reprezentanta 5W30) este crima curata! Te rog sa mai citesti....

sustin!
si eu am facut un experiment cu "Genuine Oil"GM...imediat motorul a devenit mai galagios ,atat la rece cat si cald.
am trecut pe castrol magnatec 10w40 -alta viata.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
domnilor, ati dat-o in off-topic. Lasati uleiul pentru topicul de uleiuri.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR