Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cu toata placerea.
Marius, imi cer mii de scuze, dar nu am fost atent la ceea ce ai scris putin mai sus si mi-a sarit din vedere codul care l-ai scris printre randuri P2106 Throttle Actuator Control System - Forced Limited Power.
Acest tip de cutie easytronic este destul de complex. Pentru orice defectiune, cat de mica trece in mod F, si asa cum s-a mai spus, chiar si din cauza unui bec ars de la stopurile de frana poate sa nu porneasca, nu este cazul tau.
Daca doresti mai multe informatii, poti chiar sa ma suni ca sa ne consultam. Am aceleasi numere de telefon
0756 070681 si 0762 323155.

Cu stima, Claudiu.
Skip ads

  • calllin

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Problema in cazul meu au fost carbunii. Au fost schimbati, deocamdata masina merge bine, sa vedem si cat o sa tina.
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Dupa ce ai schimbat carbunii ai invatat mersul vitezelor cu OP COM?
  • calllin

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu. Am lasat masina la service, am vazut cand au demontat transmisia dar nu am avut timp sa raman pana la sfarsitul reparatiei. Seara cand am mers sa iau masina mi-au spus ca au schimbat carbunii.
Deocamdata masina merge bine, ca inainte de defectiune.
As putea sa imi dau cumva seama daca au invatat mersul vitezelor cu OP COM?
Multumesc.
Skip ads

  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu si cu ce m-am intalnit, nu se pot schimba carbunii de la motorasele cutiei de viteze fara sa inveti dupa aceea cu OP COM sau alt program specific mersul vitezelor. Pozitia motorasului se schimba si nu merge altfel.
De curiozitate, daca se poate, poti sa ne spui si noua cam cat te-a costat aceasta operatie?

Cu stima, Claudiu.
  • calllin

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am platit 400 lei. Teoretic am si o garantie de 3 luni.
Calin
  • ccp
  • *
  • 8 mesaje
  • din 02 Jan 2014
  • Corsa 2011 a12xer
  • Hunedoara
  • ccp

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2014

  • Mesaj Privat
wauuuu..m-am ars..tocmai am achizitionat un corsa easytronic an 2011 cu 70k km,pt ca sotia sa invete mai usor cu masina (facut scoala acum 2 luni) si eu sa stau mai linistit...pe 308-ul meu n-a fost chip si chiar incepuse sa se demoralizeze(nu reusea sa coordoneze atentia in trafic cu schimbatul corect al treptelor de viteza) ...bun ,cutie automata ,am zis eu...zis si facut cumparat rapid corsa ,fara sa ma documentez inainte,desi nu-mi sta in fire(mare greseala dupa ce am citit 90% din review-urile de mai sus)...partea buna e ca merge foarte bine cu ea,partea proasta e ca, se pare, ca am cumparat cea mai proasta automata de pe piata(acum cinstit sa fiu nici nu mi se pare ca ai prea multe optiuni de alegere pe piata...ma refer aici la o masina mica de oras nu bmw sau merc sau alte cele)...din punctul meu de vedere, masina mere ok si chiar ma gindeam ca o s-o mai forjez si eu nitelus,doar ca duppa ce am facut recent un drum de vreo 200km mi s-a parut ca miroase a ferodou de ambreiaj...sa mi se duca faimosii carbuni de la faimosul motoras de la ambreiaj?!?daca da, de unde pot procura si mai ales pot sa-i schimb fara a fi necesara acea repozitionare facuta software din ce mi-am data eu seama,din cele citie mai sus?(pt ca nu cred ca voi gasi acel tester pe aici prin zona)....sa atept pina cutia intra in eroare sau sa previn riscind un schimb care pare destul de riscant?
  • ccp
  • *
  • 8 mesaje
  • din 02 Jan 2014
  • Corsa 2011 a12xer
  • Hunedoara
  • ccp

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2014

  • Mesaj Privat
si inca ceva,nu stiu daca e locul potrivit,dar celelalte cutii automate ,care se mai gasesc pe la concurenta, nu-s actionate electric la debraiere sau schimbatul vitezelor?.....mersi anticipat
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
ccp...la cati km are masina e aproape imposibil sa miroase a ferodou de ambreiaj ( eu am in bord 204000 km cu acelasi ambreiaj). O greseala tipic feminina e lasatul in viteza, incearca sa iti deprinzi sotia sa scoata pe N la semafoare si unde mai e cazul. Si franele folosite intensiv miros cam la fel, la fel o frana de mana prea ajustata sau un cilindru de frana intepenit.
Cand se duc acei carbuni de la actuatorul ambreiaj sau de la schimbarea vitezelor in nici un caz nu miroase a ferodou, o sa ai in bord un F frumusel de care poti scapa usor cu cineva priceput, vreo 5 ore de munca si un OPCOM de la fratii cu ochii oblici. Nu e necuratul asa negru...mai degraba bate in gri.
Testerul ti-l poti cumpara cu 100-120 Ron nu e o avere.
Debraierea si ambreierea se face hidraulic...acel motoras actioneaza o pompa de presiune. Poti verifica nivelul si calitatea lichidului (DOT4 deobicei).
Schimbatul vitezelor se face electric cu doua motorase. Cutia Easytronic nu e hidramata, e o cutie manuala.
Daca gasesti undeva carbuni sa imi spui si mie, daca nu, merg ajustati si altii..dar de calitate.
Nu iti fa probleme cat timp nu le ai. Ai facut o alegere buna vizavi de sotie...e si cazul meu...chestia e ca m-am dezobinsnuit total de pedala de ambreiaj si chiar imi place.
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ccp nu trebuie sa intrii in panica. Asa cum a scris si colegul catastefan, pana nu apare F pe bord nu are rost sa umblii la cutie. Indiferent ce lucrari faci la motorasele de la cutia de viteze, tot trebuie sa pui OpCom- ul pe masina. Important e cine face acest lucru. Sunt foarte multi care au acest program, dar sunt putini care sa stie sa lucreze cu el cu adevarat.
Sotia mea are acelasi tip de masina de 7 ani si merge perfect si acum...masina. Tot ceea ce am facut la ea si ma refer la cutia de viteze a fost sa schimb lichidul de frana si am facut acest lucru fara opcom si am mai schimbat un senzor.

Cu stima, Claudiu.
  • ccp
  • *
  • 8 mesaje
  • din 02 Jan 2014
  • Corsa 2011 a12xer
  • Hunedoara
  • ccp

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2014

  • Mesaj Privat
@catastefan,@ebz77 mersi mult...mi-ati mai adus inima la loc...azi m-am uitat la acel lichid ,pare curat... miros tot este, da-mi pare ca vine totusi de undeva din zona capacului de la motor(sa fie cumva garnitura de chiuloasa?,am sa fiu atent si la placutele de frina)...cind am adus masina era antigelul cam pe fundul borcanului(am comletat cu antigel,am schimbat uleiul la motor 5w40 castrol dexos2,filtru aer si ulei)...in rest are un tacanit pe care cred ca-l fac injectoarele(zgomotul asta l-am avut si pe un cielo care la mine a facut 150k km si l-am luat la 190k km..apropo buna masina...) si cred ca are distributie pe lant ca-mi pare destul de galagios ...marca uleiului nu cred ca-i tocmai fericit aleasa deoarece masina a stat vreo 3 zile in parcare si dupa aceea uruiala aia de la lant a disparut cam in 3 minute ,ppina probabil a ajuns uleiul la lant....voi ce marca de ulei folositi ?la cit se schiba uleiul la cutie(ca tot n-am aflat sigur dupa citirea review-urilor)...si sa nu uit....LA MULTI ANI!
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Uleiul la motor ar cam trebui schimbat daca spui ca masina a mai stat pe dreapta.
Uleiul este cel pentru cutii de viteze manuale. Sa nu pui ulei pentru cele automate pentru ca nu este o cutie de viteze automata.
Nu stiu ce ulei am pus la a sotiei mele, dar daca vrei ma pot interesa. Intra cam 2-3 litri...si acest lucru ti-l voi spune cand sunt sigur.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Uleiul din cutie este GM 19 40 182 de culoare rosie. Poti verifica nivelul si daca e ceva pilitura pe dopul magnetic de pe cutie dar trebuie sa dai roata stanga jos (poate la primavara) si se vede un dop surub cu cheie de 13. Il desfaci si pe el trebuie sa fie ceva pilitura, nu multa e normal sa fie, Uleiul se poate completa pe gaura aia dar e mai complicat cu pozitia ( o sticla cu un furtunas pe dop merge...). Nivelul trebuie sa fie pana la nivelul acelui dop surub
Tacanitul poate fi de la culbutori care sunt hidraulici. Daca ai urechea antrenata iti dai seama daca e de la ei.Distrubutia e pe lant si se schimba pe la 120000 Km.
N-ar fi rau sa vezi pe unde se fac intalnirile clubului la voi si sa mergi akolo. Poti sa ai parte de o diagnoza bine facuta. Masina e luata din Germania? Sau a rulat pe drumurile patriei? Km sunt reali?
In fine iti dorim multi km fara probleme dar la nevoie...ne gasesti pe aici!
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Putin probabil sa ramana pilitura pe acel surub. Acela e un surub de nivel. Pe acolo doar se completeaza uleiul de la cutie. Colegul nostru a intrebat despre schimbatul uleiului, nu despre completat.
  • ccp
  • *
  • 8 mesaje
  • din 02 Jan 2014
  • Corsa 2011 a12xer
  • Hunedoara
  • ccp

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2014

  • Mesaj Privat
mersi de promptitudine...masina a fost cumparata din romania de primul propietar(tot pt sotie ,care acum vrea o masina mai mare) in 2011 si a costat 6400 (pe mine)...cred ca km sint reali ,70000 in 2 ani si ceva e decent plus ca dupa atitea masini avute pot estima destul de bine omasina(propietarul nu a facut reviziile la reprezentanta deoarece a motivat ca sint prea scumpe ...l-am crezut deoarece asa am procedat si eu cu 308-ul meu achizitionat de nou in 2010 si care acum are 77000km)....deocamdata am sa fac cum ati zis si voi ...benzina si talpa ..pina apare f Laughing
  • ccp
  • *
  • 8 mesaje
  • din 02 Jan 2014
  • Corsa 2011 a12xer
  • Hunedoara
  • ccp

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2014

  • Mesaj Privat
buna ziua
tinind cont ca am aflat multe despre corsa de pe acest forum poate va fi utila si informatia ce am obtinut-o eu de la un mecanic(si nici nu m-a costat nimic)
corsa mea are codul motor a12xer si un pic mai sus va pomeneam de o bataie...prima oara am zis ok asta-i de tacheti,dar cind mergeam la drum mai mult aparea o bataie infundata(mie mi se area de bolt ,dar cu intensitati diferite in functie de intensitatea deceleratiei si temperatura motor) ,care se auzea mai ales de pe scaunul din dreapta al pasagerului Evil or Very Mad ...am verificat axele cu came(am avut un cielo care "minca"un ax cu came la 3 luni din cauza cuzinetilor de palier ai arborelui)..ok din puncul meu de vedere,distributia la fel ok,am schimbat ppina si uleiul din nou cu mobil 0w40 (faza cu uleiu am patit-o la cealalta masina a mea,dar nu cred ca-i locul de povestit aici) ...nimic ...ma exaspera ...am zis :frate sa vezi ca trebuie sa desfac motorul,dar inante de aceasta masura radicala hai la un meserias(imi place si mie mecanica,dar eu ma ocup numai de ale mele si e mai mult un hobby)...dupa multe intrebari am aflat un meserias...am mers vreo 300m si zice omu:d-le asta-i supapa de regularizare a presiunii din carterul motorului(sper ca tin bine minte denumirea )...zic :ha ?ce supapa?...si imi arata o chestie din plastic de forma unui titirez cu diametru de vreo 5-7 cm pozitionata deasupra injectiei...fugi frate chestia aia de plastic sa faca asa urit? Shocked ma rog ,a invelit-o omul cu ceva cirpa,a departat conductele care erau ppozate pe caroserie si surpriza..nu se mai auzea nimic in habitaclu nici macar zgomotul de la tacheti...am pus si eu ina pe supapa aia si chiar"bate",iar vibratiile alea se transmit in caroserie prin conductele alea nefericit pozate(in oppinia mea) ...am mai citit un post ppe aici despre aceasta suppapa ,dar user-ul zicea ceva ca ar fi pozitionata intre alimentarile de la pistonul 1 si 2..m-am uitat si eu la inceppput dupa ea,dar cum eu ma aspteptam la ceva de dimensiuni mici conform descrierii si negasind-o pe motorul meu din acele specificatii am abandonat pista(acea supapa e mare si era chiar sub nasul meu Laughing )... sper ca n-am plictisit
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Dragi colegi, incerc sa va relatez o problema cu care m-am confruntat zilele trecute.
O persoana dintr-o localitate mai indepartata fata de cea unde locuiesc eu m-a contactat telefonic sa-mi spuna ca are o problema cu un Opel Corsa C easytronic. Mi-a spus ca i-a aparut F-ul la bord si a fost cu ea la un asa zis service. Acolo mecanicii au spus ca nu au mai intalnit asa ceva, dar incearca. Au desfacut calculatorul cutiei de viteze si au incercat sa schimbe carbunii de la motorasul de la ambreiaj. Bineinteles ca au pus niste carbuni sparti si mult mai mici decat trebuiau sa fie. Au montat totul la loc si au incercat sa faca o aerisire a sistemului prin calcarea pedalei de frana. Bineinteles ca nu a mers asa. Mai mult decat atat, in momentul cand au vrut sa puna mufele la loc au strambat aprope toti pinii de la calculator in numar de 8. Si masina asa a ramas.
M-a intrebat daca poate sa-mi trimita piesele pentru a i le repara eu si i-am raspuns ca nu se poate asa si ca e mai bine sa fie vazute cu totul, pe masina. Mi-a propus sa vina cu masina pe platforma si i-am propus sa ma duc eu cu masina mea personala pentru a nu cheltui asa multi bani cu platforma, urmand sa-mi deconteze transportul. A fost de acord. Mi-a trimis prin banca jumatate din banii de transport pentru distanta de 400 km intre localitati.
Am plecat noaptea la ora 03 pe o ceata nebuna. Am condus 400 km doar pe ceata. Am ajuns dimineata la 08 si m-am apucat de treaba.
Am conectat interfata la masina si am gasit urmatoarele erori :
Numãrul codurilor: 5
P1607 - Control poziþie actuator ambreiaj - eroare
(00) - Nu este prezent
P1706 - Temperatura ambreiaj
(01) - Nu este prezent
P1609 - Senzor actuator poziþie ambreiaj
(00) - Prezent
P1735 - Punctele de sincron pentru trepte - nu sunt învãþate
(00) - Prezent
P1732 - Geometrie cutie
(0Cool – Prezent
Am desfacut calculatorul si motorul de la ambreiaj. Am verificat calculatorul si era ok. La motoras am gasit mai multe : carbunii erau mai mici decat dimensiunile standard, legaturile erau facute in scurt,a am schimbat carbunii, am refacut lipiturile, am verificat motorasul – functiona perfect, am schimbat lichidul de frana, am montat totul la loc.
Am pozitionat actuatorul ambreiaj cu ajutorul programului, am sters eroarea de temperature, am facut legatura cu senzorul de pozitie, am invatat puctele de sincron pentru treptele de viteza, am refacut geometria cutiei de viteze, am pornit motorul si am bagat in viteze. Totul mergea ok, mai putin cand intra in R avea un troncanit. Nu se facuse aerisirea lichidului de frana.
Am dat jos doar pompa de ambreiaj si am conectat-o la sistemul de biela manivela. Cand am vrut sa vad iar erorile nu am mai putut sa ma contectez la masina cu calculatorul. Nu mai vedeam cutia de viteze.
Atunci am aflat ca pinii erau strambi de la lucrarea facuta in service, acest lucru spunandu-mi proprietarul. Am dat jos iar calculatorul si m-am uitat la pini. Erau strambi ca toate visele. Ma intreb cum au mers la inceput si acum nu mai mergeau in contextual in care nu am desfacut mufele. Din incercarea de a indrepta pinii, unul din ei s-a rupt. Era vorba de pinul 5. Am verificat conectica si la pinul 5 de la calculator nu intra niciun fir, ci doar la primii4 din 8.
Am remontat calculatorul si nimic, acelasi lucru. Nu puteam sa ma conectez. Am tot verificat, am dat cu spray de contacte la toate mufele si nimic. I-am spus proprietarului ca e de la conectica si ca acest lucru ma depaseste. Eu ma pricep doar la cutii de viteze, nu si la fire electrice. I-am mai spus sa schimbe mufele sau firele cu mufe cu tot si problema e rezolvata. Daca aveam mufe si fire o faceam eu.
Aceasta lucrare a durat pana la orele 17-18. Cand a fost sa plec acesta mi-a platit drumul si atat spunand ca nu poate sa faca mai mult pentru mine. L-am intrebat de munca mea de atatea ore, de piesele scimbate de mine de la mine, de materiale, de drum, de uzura masinii mele la cei 800 km dus – intors. Dupa mai multe discutii mi-a dat o suma minuscule de bani din care nu am acoperit nici tigarile si mancarea pe ziua respective, ca sa nu mai vorbesc de altceva.
Am plecat spre casa noaptea si am ajuns in jurul orelor 23,50.
Teoretic muncisem 21 de ore cu drum cu tot.
Intrebarea mea e urmatoarea : se mai merita in ziua de azi sa mai faci atatea eforturi in mod benevol? Ma bucur ca nu traiesc din asa ceva si ca pentru mine e o pasiune, pentru ca in ritmul acesta si cu asa persone muream pe strada. Aceasta lucrare trebuia sa fie gata in 2-3 ore, dar daca cineva strica foarte grav… cum e posibil sa faci ca nou? Am ajuns sa visez aceste tipuri de cutii de viteze si sa le aflu cam toate secretele.

In speranta ca nu v-am plictisit, va urez sa nu vedeti F-ul la bord si sa ne auzim cu bine.

Cu stima si respect, Claudiu.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare Claudiu,

Eforturile niciodata nu sunt rasplatite, eu cel putin am invatat ca problemele la distanta pentru cei care le au, sunt mai bine de evitat, cateodata este bine sa nu te legi la cap fara sa te doara.

Cat despre cutia de viteze si acele mufe sunt convins ca masina va fi perfect functionala la un pret neonorabil, pentru efortul depus de tine pentru a o aduce pe linia de plutire, dar cum traim in Romania plina de ticalosi, nu cred ca vei primi nici macar un multumesc.

Relatarea este buna si bine de tinut minte atat din punct vedere tehnic cat si moral.

O seara buna.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Claudiu...oameni ca tine sunt rari...spre deloc. Toata stima pentru tine, omul din tine si pentru efortul depus. Din pacate sunt multe specii de indivizi prin tara...
Ca tine am patit si eu si cred ca multi altii de pe forum.
Nu ar fi rau sa ne spui judetul sau localitatea si eventual daca e membru pe forum. Nu e obligatoriu.
Te asigur de tot respectul meu , daca asta te-ar ajuta cu ceva.

LE: Cat despre celebrul F nevoia m-a facut sa-l stapanesc. Doamne ajuta ca nu tinem capul pe umeri degeaba...ca altii.
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru gandurile bune. Nu stiu daca este membru pe forum. Nu stiu cat de importanta e localitatea. Mai aveam cam 30 km pana la tine. Oricum nu mai conteaza. Eu sunt impacat cu gandul ca mi-am facut treaba si e suficent. Trebuia sa-i spun sa vina cu platforma la Pitesti, dar m-am gandit la cheltuielile lui. Facerea de bine...
Si parca vad ca si data viitoare sunt dispus sa plec in tara pentru nu stiu ce lucrare.
Sa speram ca exista doar oameni seriosi.

Cu stima, Claudiu.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR