Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@c33zar daca nu te descurci cu cititul flashurilor filmeaza, urca pe youtube si posteaza link.
Skip ads

  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Nu cred ca este nicio eroare care sa reflecte acest neajuns al masinii. Masina are probleme pe parte de mecanica si nu are cum sa apara ceva pe testul pedala. Pe testul pedala apar doar probleme pe electric, nu si pe mecanic.
Ceea ce pare sa fie dupa parerea mea, tind sa cred , din spusele tale ca este o problema la pinionul de 5 de pe trenul fix de la cutia de viteze, sau poate un sincron sau ceva mai usor chiar un tampon si ma refer la cel de la cutie. Fiind defect masina intra in trepidatii. Mai poate sa fie si rotile neechilibrate si vibratia se propaga.
Incearca sa dai mai multe detalii.

Cu stima, Claudiu.


Ultima modificare facuta de ebz77 la Dum 23 Mar, 2014 9:17 pm
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Defectul e sigur in partea mecanica a cutiei.
Poate circula cu a 5-a si la 70km/h ca sa excluda echilibrare...etc.
Totusi tind sa cred ca e un rulment defect deoarece atunci cand accelereaza dispare.
Tamponul de le cutie e bine de verificat ( x10 ...ebz77 )


Ca sa-l verifici iti trebuie rampa.
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca ar trebui sa o ia de la usor la greu. Sa ridice masina de preferat pe elevator, sa verifice fizic ce miscari sau jocuri are, dupa care sa porneasca motorul si sa mearga prin viteze pana la 5 si sa observe de jos daca bate ceva. Daca nu apare nimic, nu are decat sa desfaca cutia de viteze sa vada ce are, dar mai inainte e de preferat sa dea jos baia de ulei si sa verifice ce are in ulei, pilitura, parti din rulment, parti de sincron, parti de pinion. Un mecanic bun poate sa spuna ce are. Dar atentie unde o duci. Tara asta nu duce lipsa de meseriasi. La reprezentanta nu cred ca fac asa ceva si nu te-as sfatui.

Cu stima, Claudiu.
Skip ads

  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Revin cu problema ... are ceva erori masina , dar nu ma prea descurc cu cititul lor. O sa merg maine la un prieten care are service , si o sa le scriu , dupa care o sa le caut pe net .. sa vad ce inseamna fiecare .

Deci .. in viteza a5a , pe automat sau manual , atat timp cat tin piciorul pe acceleratie , masina merge perfect . Cand accelerez ( ca sa prinda viteza ) , masina iarasi , merge perfect . In schimb , daca .. sa zicem .. cobor o vale , iau piciorul de pe acceleratie ... si ma uit la turometru , acesta incepe treptat sa scada parca mai mult decat ar trebui ( parca ar apasa cineva usor pe ambreiaj ) , si din 3000 ture se fac 2000 , dupa care , parca ar da drumul acel cineva la ambreiaj deodata , si se aude un hascait in ambreiaj , iar turometrul urca din nou la 3000 ture ( cat e si normal ptr. viteza cu care cobor valea ) , iar problema se repeta , daca nu accelerez ... iarasi scade in turatii , iarasi trosnit in abreiaj , iarasi urca in turatii . Daca apas putin acceleratia , totul este ok .

Cred ca la fel s-ar comporta o masina cu o cutie manuala , cu ambreiaj actionat de pedala .
Nu stiu insa daca ar trebui sa trosneasca daca ii dau drumul dintr-o data .

Sau poate , masina considera ca trebuie sa schimbe din 5 in 4 , si ceva o opreste , si nu schimba ... si tot face acele socuri . Dar nu am nici cea mai mica idee ce ar trebui sa verific , pentru ca nu ma pricep la astfel de probleme .

Totusi , vreau sa fac masina perfect functionala , pentru ca e ptr sotie , iar acu o sapt. am vandut o Honda Jazz cu automata , tocmai din cauza problemelor cu cutia . E urata situatia in care ma aflu .. am dat o masina care facea un pic de socuri la plecarea de pe loc cu una ... aproape nefolosibila ( sotia mea obsinuita sa meaga in D , nu are idee cum/ cand trebuiesc schimbate vitezele .. ca ar putea folosi opel ul in oras mult si bine in 1-2-3-4 , schimbate manual ( ca sa fie sigura ca nu trece si pe 5 , daca ar lasa-o in A )) . Dar totusi , poate e simpla si necostisitoare operatia .. inca sper ...


Ultima modificare facuta de c33zar la Dum 23 Mar, 2014 11:22 pm
  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Ca sa ma uit in cutie , aceasta are vreo " gura de vizitare " , sau trebuie data jos ?
  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
ah , am schimbat astazi lichidul de frana / aerisit ambreiajul . Problema persista . Am pus DOT4 ( asa citisem ca trebuie ) .
  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Printr-o mapa de acte gasita in torpedou , este si un deviz de lucrari din 2010 pe care scrie :

- inlocuit sincron treapta a5-a cutie de viteze si deblocat .
- recalibrare si invatare actuatoare
-inlocuit ulei cutie viteze
Mai jos , la mentiuni :
ATENTIE ! CUtia de viteze avea deficiente de lubrifiere intrucat nu avea decat circa 500ml ulei . Acest lucru a cauzat blocarea sincronului treptei a5a . Din aceste considerente recomandam inlocuirea ( nu mai scrie inlocuirea a ce... a cutiei de viteze sau a sincronului ? intrucat pe acest deviz scrie inlocuit sincron ... cred ca se refera la inlocuit cutia de viteze ) . Cam nasol .. dar poate... poate.. inca mai sper....) .
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
c33zar a scris: acu o sapt. am vandut o Honda Jazz cu automata , tocmai din cauza problemelor cu cutia . E urata situatia in care ma aflu ..


Aaa, asa zi, i-ai tras-o si tu lu unu si acu ti-a tras-o si tie altul. Cum s-ar zice, e egalitate. Mai bine ia-ti alta cutie cu totul.
  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
I-am dat-o unui prieten , stie de problemuta . Eu asa o aveam de 4 ani , doar ca aveam nevoie de ceva bani , si deaceea am hotarat sa vindem masina sotiei , si sa ii iau alta ieftina , tot cu automata .
Cutia de pe corsa manuala , este identica , si trebuie sa ii montez motorasele / actuatoarele acelea ?
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Da este aceeasi cutie. Poti face usor acest lucru. Te sprijinim cu ce putem. Multa bafta.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Daca esti hotarat sa o pastrezi manual automata atunci cauti cutie de viteze F13 la dezmembrari si se face transplantul.
Sa ne tii la curent cu toate...preturi etc.
Cu ocazia transplantului se pot verifica si inlocui si periile de la motorasul de debraiere si cele 2 de schimb si selectat viteze.
Ma repet...totusi nu ar fi rau sa vezi si codul erorilor...filmeaza si urca pe youtube.
Skip ads

  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Deci ... am fost astazi dimineata intr-un test cu masina ... in viteza a5a , parca se tot decupleaza si se cupleaza inapoi .. spre ex merg cu 100/ora , pe automat , iau piciorul de pe acceleratie , iar turometrul scade la 2000 ture , ca si cum ar scoate-o cineva din viteza , dupa care da drumul la ambreiaj , intra in viteza , iar turometrul urca la 4000 ture ... si tot asa. Ce ar putea sa imi faca chestia asta? Aveti vreo idee unde trebuie sa ma uit ?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
De aia zic sa vezi erori sa nu fie geometria cutiei si pozitia actuatorul neinvatate.
Urca si pe o rampa sa vezi tamponul cutiei daca e in regula.
Daca urci pe rampa poti verifica si nivelul de ulei. Se da roata dreapta jos si pe cutie sus in dreapta planetarei se vede un dop surub care se desface cu tubulara de 13. Uleiul trebuie sa fie pana la acel dop.
Pe dop se uita cata pilitura are. In mod normal trebuie sa fie dar nu multa. Dopul e magnetic.
Zici ca ai schimbat lichidul din borcan. Ai aerisit cum trebuie?
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Asa cum zice colegul catastefan, fa acel test cu pedalele dupa care te putem, sau nu ajuta. Pana atunci sunt doar pareri. Parerea mea e ca vor fi coduri de eroare de vreme ce in viteza a V-a, ceva "lucreaza" acolo la schimbat vitezele si nu prea reuseste.
Catastefan, nu e roata stanga cumva? Very Happy
  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am pus-o pe tester . La cutie nu sunt erori . La motor era o eroare cu cilindrul 4 ( ceva de la bujie / fisa ) . A fost stearsa eroarea , am facut o tura , si nu a mai reaparut .
Inca o observatie : cateodata , daca franez brusc ca sa ma opresc , ea schimba automat din 4 -3-2-1 , iar atunci cand schimba din 3 in 1 , sau din 2 in 1 , nu pot sa imi dau seama exact ... se aude un carait ca si cum ar trage-o fortat din viteza . La fel si cand bag masalier , cateodata se aude acel usor carait ... dar .. doar cateodata .. nu tot timpul .
Poate fi de vina tamponul cutiei , sau nivelul uleiului ?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Deja se cam clarifica treaba. e cutia Uite ce am gasit in programul Opel pentru service

Mai ales ca a fost umblat in ea.
Decizia e a ta daca o repari sau o schimbi.
Sfatul meu e sa o schimbi de la dezmembrari. Cauta preturi sau mai bine ia legatura cu dancuciureanu e din Iasi si gasesti piese la el. Recomand, OM serios.
Mai ai un mesaj si faci 10 si ai sa poti trimite PM.
In Iasi gasesti la 700-800 Ron .
  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Da , doar ca atunci cand s-a umblat in ea , s-a schimbat sincronul vitezei a5a .
Oricum , o sa verific tamponul si uleiul prima data ( pentru ca nu costa nimic ) , iar daca acestea sunt ok ... mai ramane doar cutia , cred .. asa ca ... ma apuc de cautat .
dancuciureanu dezmembreaza opel-uri .. de ai zis ca e posibil sa gasesc la el piese ?
  • c33zar

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Ca sa ajung la sincronul de a 5a trebuie sa dau cutia jos ?
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Obligatoriu da, trebuia data jos cutia. Ia legatura cu d-nul Dan Cuciureanu si te va ajuta cu siguranta. In zona ta e sigurul capabil sa o faca.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR