Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Apropo eu am termocupla care porneste ventilatorul(sau este pornit prin ECU)?Si unde ar fi aceasta?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ventilatorul motorului este pornit prin ECU si senzorul de temperatura este localizat pe motor,deasupra carcasei ambreiajului...
  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
La mine imi pleaca treapta I la 98C(in tester) si 93 grade la bord si se opreste la 94-88grade.Porneste bine sau prea tarziu?
  • relu-corsa

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 1994 c14se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Am si eu o dilema cu termocupla, azi in oras sa ridicat temperatura la 98 de grade dar nu a pornit ventilatorul, am verificat are curent pe un fir la mufa termocuplei dar nu stiu de la cit pina la cit lucreaza ea
mentionez ca am corsa b c14se il am de 3 saptamani, cind l-am luat cum puneam contactul pornea ventilatorul ca am gasit bagata o lita (strap) in mufa termocuplei am scos aceia lita ca era enervant
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca a fost strapata termocupla,e foarte posibil sa fie defecta.Ea trebuie sa inchida contactul dintre cele 2 fire.Unul e masa,celalalt e firul de minus de la ventilator.Firul de plus e legat direct la plus prin contact si siguranta F20. Termocupla inchide contactul la o temperatura de 100 grade C,iar dechiderea contactului se face la scaderea temperaturii la 95 de grade.Astea sunt datele din cartea tehnica a masinii.E posibil ca la fiecare masina sa difere putin aceste temperaturi...diferente intre termocuple sau/si indicatia termometrului masinii.
Testarea se poate face lasand motorul sa mearga pana cand ajunge la 100-105 grade.Daca la 105 grade nu a pornit ventilatorul,inseamna ca e defecta si trebuie racit motorul ori facand scurt pe firele termocuplei (daca ventilatorul si termostatul functioneaza),ori pornind incalzirea in habitaclu,cu ventilatorul pe 3-4.Nu opri motorul pana cand temperatura nu a scazut sub 95 de grade.
Testarea termocuplei in apa clocotita e posibil sa nu fie concludenta,apa fiarta ne ajungand la 100 de grade (doar la suprafata de vaporizare se ating 100 de grade).
  • maryan90

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salit tuturor, am o problema la un opel astra g din 2000 motor 1.8 16v. Cand pun contactuctul imi pornesc ambele ventilatoare pana, nu se opresc pana nu i-au contactul, masina e dotata cu AC.Multumesc
  • reman
  • *
  • 3 mesaje
  • din 02 Aug 2013
  • Astra 2001 Z18XE
  • Bistrita-Nasaud
  • reman

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2013

  • Mesaj Privat
salut. am si eu o problema cu opel astra g bertone 1.8 , 16v din 2001. mi se aprinde becul de la radiator si cade acul de la apa pe zero si in momentul ala mi se pornesc termocuplele si imi merg incontinu si dupa ce opresc motorul imi mai merg vreo 2 min si numai dupa aia mi se opresc. ce pot sa fac? am fost la servis si mi-am schimbat bulbul de temperatura de la termostat..pe tester arata ca am temperatura si in bord nu. nu am firele intrerupte sau corodate. am schimbat si calculatorul de la termocuple (sau cum se numeste..ii ala ce da deschide si inchide termocuplele si se afla in partea stanga sub far prins pe vasul de apa de la stergatoare) acuma mi-o mai zis cineva ca poate sa fie bordul de vina? multumesc si astept un sfat. o zi buna
  • mariobucuresti2002

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Dupa ce am rasfoit tot forumul in cautarea unui raspuns am decis sa va expun si problema mea la o Vectra B2 motor Y20DTH an 2001.
Problema este urmatoarea:
Electroventilatorul merge in continuu pe treapta 2.
Am schimbat termocupla de pe radiator cu una noua,am schimbat senzorul de temperatura de pe motor cu unul nou,am verificat siguranta, firele si contactele,am verificat releul (pun contactul si cupleaza ).
Am pus-o pe tester si in afara de o eroare la o bujie incandescenta nu am absolut nimic in plus.
Nu stiu daca are legatura,am clima pe ea care merge ireprosabil si fara defecte.
Toate acestea cam de un an.(pana atunci totul a fost ok,pornea cum trebuie)
In ultima perioada de vreo 3 luni au aparut modificari in comportament in sensul ca
1: plec cu ea si electroventilatorul porneste dupa 5 minute (indiferent daca temperatura este scazuta) si nu mereu (cateodata porneste imediat ce pun contactul)
2: daca in acele 5 min cand sta oprit pornesc clima porneste si electoventilatorul.
Ventilatoarele climei functioneaza ok,deci exclus ca electroventilatorul sa porneasca pentru a compensa lipsa rotiri lor.
Sunt disperat pentru ca face o galagie mare incontinuu de zici ca merg cu aspiratorul din casa pornit pe strada.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pentru comanda turatiilor electroventilatoarelor sunt folosite 6(sase) relee.Trebuie vazut ce releu este cuplat in momentul functionarii anormale a electroventilatorului,apoi se stabileste,pe documentatie(schema electrica), ce componenta comanda functionarea(cuplarea) releului respectiv. Trebuie un meserias ce stie sa foloseasca documentatii si materia cenusie...! Nu mai inlocui componente inutil,inlocuieste doar ce stabileste meseriasul...,cred ca te va costa mai putin.
  • dragnea.constantin

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Buna
Am si eu o problema la un opel astra G
S-a smuls cablul de la ventilatoru de racier si a fost inlocuit cu unul de pe o alta masina . Dupa inlocuirea cablului la punere chei in contact porneste ventilator iar motoru este rece
Posibil sa fie un cablu diferit ?
  • mariobucuresti2002

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Mersi big_electro61pentru raspuns.
Am scos siguranta electroventilatorului de atunci si nici nu am avut probleme cu temperatura motorului deoarece vremea a fost mai racoroasa.
Tarziu am vazut deoarece intru mai rar pe internet.
O sa verific acele relee de care ziceai (stiu unde se afla pozitionate).
De 2 saptamani am refacut motorul complet deoarece sa rupt vibrochenul.Daca tot am optat pentru reparare am schimbat cam tot ce era de schimbat la motor (pompa apa,garnituri,semeringuri,set motor,etc,etc). Dupa ce am plecat de la service nu mai pornea electroventilatorul. Mecanicul uitase sa puna inapoi freonul in instalatie asa ca dupa 3 zile m-am intors la al si sa remediat problema freonului.Curios este ca dupa ce a pus freonul inapoi au pornit ventilatoarele din nou.
Intrebarea este: Este posibil sa aiba legatura cu presiunea din instalatia de climatizare? Are pe undeva un senzor de presiune?
Din pacate service-ul la care sunt abonat nu au electrician auto.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sigur are legatura cu presiunea din sistemul AC.Nu are senzor,are "switch"(intrerupator,comutator) de presiune.
Skip ads

  • mariobucuresti2002

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Aveti idee unde se afla acel swich pentru a face o proba inainte sa-l schimb?
  • makavely87

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut!
Am si o problema la vectra b 1.6 16v si anume mi-a ajuns apa la 100 grade si nu mi-a pornit ventilatorul,de ce oare?
Mentionez ca am verif.termostatul in oala cu apa si se deschide pe la 90 si ceva,am masurat.
Ce ar putea fi:
-ventilatorul,cum il testez?
-termocupla ,unde e si cum o testez?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ai AC,deci ai 2 ventilatoare? Ventilatorul se testeaza folosind un sunt(o punte),la cuplele a 2 din relee(din cele 6),unind papucul sau pinul 30 cu 87,contactul sa fie luat.E bine de verificat ca sa fie bune sigurantele F40(10A) si F50(30A).Temperatura antigelului actioneaza 2 "termocuple'(switch-uri),cu doua contacte fiecare si agentul frigorific o actioneaza pe a 3-a,cu trei contacte.Testarea se face prin suntarea,pe rind a contactelor respective si urmarind daca se executa comanda urmarita,si dorita.Nu stiu in ce masura,un incepator poate executa procedura respectiva...,dar iti urez succes!
  • traftor

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema asemanatoare pot zice. Am un Astra G 2004 2.0 dth , si acum ca a venit iarna incep sa observ ca se incalzeste super greu; sa zicem o fi diesel, motor mare dureaza, dar daca e incalzit la 87 si ceva ca nu urca niciodata la 90 (si e bine , am citit si in cartea tehnica) si il las la relantiu incepe sa scada temperatura motorului. E normal ? termostatul e scimbat de vreo jumate de an. A sa nu mai vorbesc de frigul care il rabd pana se incalzeste .Ceva sfaturi ?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Problema ta nu are nicio legatura cu subiectul topicului (Termocupla...).Cauta la termostat...iar la diesel,da,e normal sa se raceasca la relanti.Asa merg normal motoarele diesel.
Bine ai venit pe forum!
  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
am un opel corsa b 1,2 16v 1999 cod motor x12xe si vreau sa schimb termocupla.trebuie dat jos radiatorul?sau se poate si fara?multumesc
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu trebuie dat jos radiatorul,decat daca patesti ca mine:termocupla era atat de intepenita incat nu s-a desfacut,dar a crapat radiatorul,asa ca l-am schimbat cu unul nou.
Cand desfaci termocupla,va curge lichidul de racire (cu antigel).Daca vrei sa-l refolosesti,sa pui un lighean dedesupt,apoi il decantezi (filtrezi) si-l bagi inapoi in instalatie.
  • mariobucuresti2002

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Asa am patit si eu cu termocupla cand am vrut sa o shimb,numai ca la mine nu sa spart plasticul acela ci a cazut piulita care era pe interior in radiator.
Sa rezolvat cu o garnitura adaptata din teava ppoe si cu Poxipol. A iesit ok si fara scurgeri.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR