Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Acea piulita din interior e turnata in plasticul radiatorului.Nu are cum sa cada,decat daca se rupe plasticul din interior.Dupa ce am schimbat radiatorul,am vazut cum as fi putut scoate termocupla fara sa-l stric (poate,nu e sigur).Am reusit sa desfac termocupla defecta,numai dupa ce am prins in menghina radiatorul,astfel incat sa stranga plasticul cu piulita,dat cu spray WD-40 si cu chiu cu vai s-a desfacut.Acea piulita turnata in plastic,nici nu e hexagonala,ci patrata sau dreptunghiulara si e subtire (cativa mm).Oricum,nu-mi pare rau,pt ca radiatorul vechi avea si spart si un tub pe care vine un furtun de la motor,era vechi,murdar,etc.Am gasit radiator nou la 190 de lei (in 2010).La dezmembrari (S/H) mi-au cerut 200 sau chiar 250.

Deci:daca se simte ca termocupla e prea intepenita si nu cedeaza sa se desfaca la o forta rezonabila,e indicat sa se dea jos radiatorul si prins in menghina,cum am procedat eu (prea tarziu).Sper sa fie utila altora experienta mea.


Ultima modificare facuta de danpet la Joi 05 Dec, 2013 9:30 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
paulalin a scris:am un opel corsa b 1,2 16v 1999 cod motor x12xe si vreau sa schimb termocupla.trebuie dat jos radiatorul?sau se poate si fara?multumesc

Tu ai vazut termocupla pe radiator ?
Chiar daca nu am baut cafeaua eu nu imi amintesc sa aiba asa ceva.
  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
bun si atunci cele 2 chestii de pe radiator (partea stanga cum te uiti din fata) ce sunt?nu dati cu pietre in novici.una nu ar trebui sa fie termocupla?( precizez ca am si ac).problema este ca ventilatorul cupleaza cand pun contactul si nu se mai opreste nici cand scot mufa din asa zisa termocupla. sa fie altceva?daca are rabdare cineva sa-mi explice ai multumesc.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
paulalin vrem poze sa vedem si noi minunea
Skip ads

  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
sa fi schimbat radiatorul cel de la care am cumparat-o?deja incep sa-mi pun intrebari.maine dimineata ma duc sa fac fotografii.
  • ionutirimia

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salut am Si eu o problema cu electro vetilatoru Nu porneste decat pe contact.da e APA la 90 opresc motoru imi da APA afara daca il las pornit pans ISI face treaba ventilatoru e totul ok.am schimbat termocupla e noua .releele functioneaza.am scos mufa din termocupla am probato cu in cablu din baterie de pe minus prima treapta Nu porneste a doua merge care e problema e in scurt Sau vreun cablu .ma poate ajuta cineva.
  • ionutirimia

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Inainte cand liam contactu Si APA era la 90 imi pornea ventilatoru Vero 2 minute se oprea.Si era ok.ma ajuta cineva.
  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat

despre asta este vorba.acum ventilatorul merge cand pun contactul. ieri cand am scos releul nu mai cupleaza ventilatorul.sa fie releul?sau este altceva?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uite asa ar trebui sa arate :

La tine ventilatorul e pe dreapta si originalul pe stanga, radiatorul tau luceste fata de restul de aluminiu care e oxidat si tabla ruginita, deci ai altceva montat.
La X12XE ECU primeste info temperatura motor de la senzor, cel de sus de pe pompa apa si el comanda releu.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
paulalin deci cauta radiator original nou sau SH si asculta sfatu lui dancuciureanu ca baiatu stie ce zice
ionutirimia ..............ma abtin risc sa fiu suspendat
  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
bun si ce trebuie schimbat in cazul meu?sa schimb radiatorul e peste mana acum . la cazul meu care ar fi problema?releul sau altceva. astazi am schimbat termocupla si tot porneste cand este contactul pus.cand scot releul si pun contactul nu porneste.multumesc

cred ca a fost schimbat si cablajul in cazul asta nu?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Din cate am inteles eu,masina originala nu avea termocuple,deci nici cablaj pentru asa ceva.Inseamna ca prin adaugarea termocuplelor,a fost adugat si circuitul electric pentru ele,deci,s-ar vedea ca nu e original.Oricum,sistemul poate functiona cu termocuple,cu conditia sa fie corect conectate firele la relee(releu).Poate ca trebuie doar mutat un fir la releu,de pe o borna pe alta.
Un lucru e clar:e nevoie de cineva priceput la astfel de scheme...e o schema foarte simpla pentru un electrician priceput (nu neaparat auto).
Nu stiu de ce sunt 2 termocuple,dar se poate masura,verifica ce face fiecare...banuiesc ca 2 temperaturi diferite,asta inseamna probabil 2 turatii diferite la ventilator si in plus,ar trebui sa aiba 2 relee.Apropo:releul pe care l-ai scos a fost verificat,sa nu aiba cumva contactele sudate?
Skip ads

  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
m-am uita doar la 1 releu(am sa ma uit si la al 2 releu).nu are contactele sudate. i-am scos capacul si cand pun contactul se lipsesc lamelele si porneste ventilatorul.ma uit si la celelalte relee sa vad ce fac si daca nu au contactele sudate.uffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.........
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Fara suparare,daca nu ai un multimetru cu care sa stii sa masori,mai bine cauta pe cineva care are aceasta scula si stie sa o foloseasca.
Cea mai simpla proba era sa scoti mufele de pe termocuple si sa vezi daca mai porneste ventilatorul...ai facut aceasta chestie?
  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
de pe o termocupla am scos firul si tot porneste ventilatorul( de termocupla de sus)
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
De ce nu l-ai scos si de pe cealalta?...
  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
am scos si cealalta mufa si ventilatorul nu mai porneste.daca am schimbat tremocupla de deasupra ( pe ea scria 95 100) ar trebui sa plece ventilatorul aproape la 100 de grade si sa se opreasca pe la 95 nu ? e bine asa? multumesc pt ajutor. eu ca eu( nu ma pricep) dar au fost capete luminate de la service care au dat din umeri.....
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Corect:cand creste tempetarura,porneste ventilatorul la 100,apoi cand scade temp,se opreste la 95.Daca e termocupla cu 2 fire.
Sa inteleg ca s-a rezolvat problema,era defecta termocupla de sus,avea contactele sudate?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Din greseala,s-a postat de 2 ori acelasi mesaj.Am incercat sa-l sterg din "edit" si imi spune ca nu pot .O eroare a forumului.Poate moderatorii/administratorul vor rezolva aceasta problema.L-am inlocuit cu acesta.
  • paulalin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
am inlocuit termocupla de sus(aia am banuit eu ca e problema). am scos firul de la cea de jos si ventilatorul nu mai porneste. nu am facut testul sa vad daca porneste aproape de 100 . am sa incerc . ar trebui sa porneasca nu?.cea de jos era cu 3 fire . din cate am inteles eu cea cu trei fire are 2 viteze iar cea cu 2 o singura viteza ,nu?iar la motorul meu se foloseste cea cu 2 fire. acum doamne ajuta . stau cu mufa( de la termocupla 2) in mana sa cuplez ventilatorul daca temperatura creste mai mult de 100 .sunt tare curios ce fel de radiator am.multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR