- ieseanul
- **
- 121 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Corsa Z10XE
- Neamt
ieseanul
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ignat daniel
- *
- 4 mesaje
- din 23 Oct 2014
- Corsa 1999
- Sibiu
ignat daniel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
dolby000
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2014
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ciprian-sb
- *
- 8 mesaje
- din 17 Sep 2014
- Astra 1994 Y16XE
- Sibiu
ciprian-sb
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1994 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua,va rog ajutati-ma si pe mine cu cateva sfaturi,sugesti orice e bine venit.Imi cer scuze daca am postat unde nu trebuie sunt nou pe forum si este prima data cand postez.
Deci problema mea este am un OPEL ASTRA F MODEL 1994 si am problema cu electoventilatorul,nustiu unde se leaga firele ce iasa din mufa de la electroventilator,pt.a face racirea.
Vreau sa va zic ca masina cand am cumparato firele de la electroventilator erau legate pe poziti,iar in momentul cand aprindeam pozitiile imi pornea electroventilatorul,va rog ajutati-ma .Va multumesc.
Deci problema mea este am un OPEL ASTRA F MODEL 1994 si am problema cu electoventilatorul,nustiu unde se leaga firele ce iasa din mufa de la electroventilator,pt.a face racirea.
Vreau sa va zic ca masina cand am cumparato firele de la electroventilator erau legate pe poziti,iar in momentul cand aprindeam pozitiile imi pornea electroventilatorul,va rog ajutati-ma .Va multumesc.
- lecramluoar
- *
- 26 mesaje
- din 18 Sep 2013
- Insignia 2011 a20dt
- Anglia
lecramluoar
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2011 a20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2013
- Mesaj Privat
- stefan_aps_opel
- *
- 8 mesaje
- din 16 Mai 2013
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
stefan_aps_opel
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2013
- Mesaj Privat
salut !
la fel am si eu problema cu ventilatorul , eu am avut un accident gen am pocnit fata...am schimbat radiatoarele , si ventilatorul motorului...mai mutin cel de ac pe care nu il aveau pe stoc atunci . nu era nicio problema , decat daca urca apa sa cupleze ventilatorul...se aprindea martorul in bord si pornea , iar pana nu racea apa de tot nu se oprea...doar daca opream motorul si il porneam iar...nu ma deranja , insa de cateva zile imi porneste imediat dupa ce pornesc motorul dimineata in jur de 10 sec de la pornire , la -3 grade afara ...are cineva idee habar ceva ?
la fel am si eu problema cu ventilatorul , eu am avut un accident gen am pocnit fata...am schimbat radiatoarele , si ventilatorul motorului...mai mutin cel de ac pe care nu il aveau pe stoc atunci . nu era nicio problema , decat daca urca apa sa cupleze ventilatorul...se aprindea martorul in bord si pornea , iar pana nu racea apa de tot nu se oprea...doar daca opream motorul si il porneam iar...nu ma deranja , insa de cateva zile imi porneste imediat dupa ce pornesc motorul dimineata in jur de 10 sec de la pornire , la -3 grade afara ...are cineva idee habar ceva ?
- Alex89alex
- *
- 11 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Ialomita
Alex89alex
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut! Am si eu o problema Tigra A si rog pe cineva care se pricepe cat de cat in electrica...nu imi porneste ventilatorul deloc si imi fierbe apa! pe radiator am 2 termocuple, una cu 2 fire si alta cu 3 fire...am scos`o pe cea cu 2 fire si am facut scurt cu un fir intre pini si a pornit ventilatorul de pe radiator cat si cel de pe radiatorul de Ac,problema e ca nu face fatza tot fierbe apa,fierbe mai greu fata de prima data dar tot se duce peste 100 de grade pe rosu...Stie cineva daca ventilatorul mai are inca o treapta de viteza?pe termocupla cu 3 fire sa fie treata 2?
Am incercat si pe termocupla cu 3 fire sa fac scurt cu un fir, cu contactul pus cand ating pinul de sus cu cel din dreapta se aude un "ticait" la relee,atat,restul pinilor nimic.Tot cu contactul pus,cu scurt la termocupla cea cu 2 fire(pornesc ventilatoarele)si cu scurt la termocupla cu 3 (la pinul de sus si cel din dreapta) porneste ventilatorul de Ac pe treapta a2 cu o viteza mai mare,iar ventilatorul pe radiator se opreste!!!Stie cineva cum verific treapta 2 sa stiu daca din cauza asta fierbe apa!?
Am incercat si pe termocupla cu 3 fire sa fac scurt cu un fir, cu contactul pus cand ating pinul de sus cu cel din dreapta se aude un "ticait" la relee,atat,restul pinilor nimic.Tot cu contactul pus,cu scurt la termocupla cea cu 2 fire(pornesc ventilatoarele)si cu scurt la termocupla cu 3 (la pinul de sus si cel din dreapta) porneste ventilatorul de Ac pe treapta a2 cu o viteza mai mare,iar ventilatorul pe radiator se opreste!!!Stie cineva cum verific treapta 2 sa stiu daca din cauza asta fierbe apa!?
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Da'...ai pus mana pe radiator sa vezi cat e de cald,atunci cand iti fierbe apa in motor?...Eu cred ca e caldut sau poate rece.
Eu cred ca ti s-a blocat termostatul pe inchis.Daca nu se mai deschide,apa nu mai trece prin radiator,sau trece prea putina,asa ca,nici termocuplele nu se incalzesc si nici pornirea fortata a ventilatorului nu raceste motorul,ci doar radiatorul...care oricum e rece .
Eu cred ca ti s-a blocat termostatul pe inchis.Daca nu se mai deschide,apa nu mai trece prin radiator,sau trece prea putina,asa ca,nici termocuplele nu se incalzesc si nici pornirea fortata a ventilatorului nu raceste motorul,ci doar radiatorul...care oricum e rece .
- Alex89alex
- *
- 11 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Ialomita
Alex89alex
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
radiatoru frige,iese aburi din el,nu poti sa tii mana pe el,nu e termostatul de vina,pentru ca pana la 90 de grade radiatorul e rece,dupa 90 termostatul deschide si se incalzeste radiatorul,si cand se duce spre 100 frige fff tare radiatorul iar ventilatorul pe radiator nu porneste! vreau sa stiu daca mai are o treapta de viteza ventilatorul,sa porneasca mai tare!?
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Daca e asa cum spui si radiatorul frige e posibil sa fie defecta termocupla.Frige cu ventilatorul oprit sau si cu el pornit? La mine porneste pe la 97-98 grade.Am un singur ventilator si o singura viteza,iar termocupla am schimbat-o eu.
N-am inteles cum sa "porneasca mai tare",daca el "nu porneste de loc"? Porneste pe viteza mica?
Viteza mare la ventilator e atunci cand pe el ai 12V.Pe viteza mai mica,e si tensiunea mai mica...nu stiu exact cat e.Masoara cu un multimetru.
N-am inteles cum sa "porneasca mai tare",daca el "nu porneste de loc"? Porneste pe viteza mica?
Viteza mare la ventilator e atunci cand pe el ai 12V.Pe viteza mai mica,e si tensiunea mai mica...nu stiu exact cat e.Masoara cu un multimetru.
- Alex89alex
- *
- 11 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Ialomita
Alex89alex
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
Radiatorul frige in ambele cazuri,cand e pornit ventilatorul fierbe mai greu decat cand e oprit,dar tot se duce peste 100 nu face fatza,se invarte cam incet ventilatorul si ma gandesc ca cea de-a doua termocupla cea cu 3 fire sa actioneze o viteza mai mare? am facut un scurt intre 2 pini la cea cu 3 si porneste ventilatorul de ac la o treapta mai mare,iar cel de pe radiator se opreste!din ce am citit pe aici am inteles ca are doua trepte ventilatorul,una porneste pe la 95 si mai are o treapta cand ajunge la 100 sa se invarta ventilatorul mai tare! E cineva pe aici care sa ma lamureasca cu treptele astea de viteza la ventilator!?
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Un motor in gol,cu trepta mica de turatie pornita(ventilatie), ar trebui sa revina la o temperatura cu citeva grade peste pragul de deschidere a termostatului.Eu cred ca e o problema de randament al instalatiei de racire motor(aer in instalatie,radiator colmatat, pompa recirculare cu probleme).Fierberea respectiva,poate fi compresie,scapata in instalatia de recire(garnitura de chiulasa afectata).Verificarea trebuie facuta de un meserias,care chiar se pricepe...,altfel...!
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ai masurat ce ti-am zis eu? Adica tensiunea pe ventilator cand functioneaza.
Termocupla cu 3 fire e pentru 2 viteze.Un fir e comun (de regula la masa).Nu stiu sa-ti spun care,decat daca masor pe masina.A mea nu are 2 trepte.
Nu ne-ai spus daca temperatura creste si in mers,sau numai pe loc,cu motorul pornit.Pe vremea asta,n-are voie sa creasca temp in mers...e destul de frig afara,ca sa raceasca bine motorul.
Vezi ca radiatoarele trebuiesc curatate si la exterior,adica printre aripioarele de racire,sa treaca usor aerul.Altfel,degeaba merge ventilatorul.
Termocupla cu 3 fire e pentru 2 viteze.Un fir e comun (de regula la masa).Nu stiu sa-ti spun care,decat daca masor pe masina.A mea nu are 2 trepte.
Nu ne-ai spus daca temperatura creste si in mers,sau numai pe loc,cu motorul pornit.Pe vremea asta,n-are voie sa creasca temp in mers...e destul de frig afara,ca sa raceasca bine motorul.
Vezi ca radiatoarele trebuiesc curatate si la exterior,adica printre aripioarele de racire,sa treaca usor aerul.Altfel,degeaba merge ventilatorul.
- Alex89alex
- *
- 11 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Ialomita
Alex89alex
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
nu am masurat,o sa ma duc la un electrician zilele astea sa`mi traga fir pe direct la treapta 2...temperatura creste si in mers si pe loc,pe loc da fierbe cam in 30 40 min,iar in mers in turatie mica creste mai greu,in turatie mare mai repede...am demontat toata instalatia de apa,am skimbat si un robinet de caldura ca nu imi baga caldura,am spalat radiatorul e curatat nu e infundata instalatia...
- Benny_beneamin
- *
- 6 mesaje
- din 27 Mar 2015
- Astra 1993
- Botosani
Benny_beneamin
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2015
- Mesaj Privat
- alexsorin06
- *
- 24 mesaje
- din 20 Sep 2011
- Astra Y20dth
- Vaslui
alexsorin06
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2011
- Mesaj Privat
Tot caut pe forum dar nu gasesc . Am un astra g y20dth an 2002 si am urmatoarele probleme : ac-ul nu porneste reamprospatat azi toata cantitatea de freon , ventilatoarele nu pornesc nici unul am un martor in bord aprins portocaliu cu o steluta am verificat sigurante am inlocuit senzor presiune ac ca dadea eroare P 0530 si iar tester si nu a disparut aceasta eroare apa se ridica la 100 grade si nu porneste nici un ventilator in bord nu se stinge acel martor va rog ajutati-ma va multumesc de toate sfaturile
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Cod OBD P0530refers la
Modulul de comandã a grupului motopropulsor (PCM) monitorizeazã partea de presiune înaltã a agentului frigorific printr-o A / C senzor de presiune a agentului frigorific. Când presiunea este mare tensiunea de semnal este mare. Când presiunea este scãzutã tensiunea semnalului este scãzutã. Când presiunea este mare comandã PCM ventilatoarele de rãcire de pe. Când presiunea este prea mare sau prea micã PCM nu va permite A / C ambreiajul compresorului de a se angaja.
Simptomele
Posibile sumptoms de cod OBD P0530
- Light Motor ON (sau serviciu motor curând avertizare Light) - A / C funcționeazã - A / C Lovituri Cald
Cauze
Posibile cauze ale cod OBD P0530
- Un sistem de A / C reduse sau peste încãrcare cu agent frigorific - erori A / C de presiune a agentului frigorific senzor - rãcire fani în-operative - A / C de circuit senzor de presiune a agentului frigorific deschis sau scurtcircuitat codul de eroare este, în general activat detectarea urmãtoarelor condiții: Codul P0530 este detectat atunci când circuitul de semnal este mai micã de 5 capete de acuzare (0,09 volt) sau mai mult de 250 de capete de acuzare (4.90 volți) și existã condiția pentru 20 de secunde. Traducerea apartine Google,asta e... Esentialul se intelege!
Modulul de comandã a grupului motopropulsor (PCM) monitorizeazã partea de presiune înaltã a agentului frigorific printr-o A / C senzor de presiune a agentului frigorific. Când presiunea este mare tensiunea de semnal este mare. Când presiunea este scãzutã tensiunea semnalului este scãzutã. Când presiunea este mare comandã PCM ventilatoarele de rãcire de pe. Când presiunea este prea mare sau prea micã PCM nu va permite A / C ambreiajul compresorului de a se angaja.
Simptomele
Posibile sumptoms de cod OBD P0530
- Light Motor ON (sau serviciu motor curând avertizare Light) - A / C funcționeazã - A / C Lovituri Cald
Cauze
Posibile cauze ale cod OBD P0530
- Un sistem de A / C reduse sau peste încãrcare cu agent frigorific - erori A / C de presiune a agentului frigorific senzor - rãcire fani în-operative - A / C de circuit senzor de presiune a agentului frigorific deschis sau scurtcircuitat codul de eroare este, în general activat detectarea urmãtoarelor condiții: Codul P0530 este detectat atunci când circuitul de semnal este mai micã de 5 capete de acuzare (0,09 volt) sau mai mult de 250 de capete de acuzare (4.90 volți) și existã condiția pentru 20 de secunde. Traducerea apartine Google,asta e... Esentialul se intelege!
mokanel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am aceeasi problema ca si Alex89alex.
Se incalzeste motorul cand stau pe loc (la semnafor, etc.), indicatorul ajunge in zona rosie si sta acolo.
Ce am observat eu: porneste ventilatorul de pe radiator vreo 5 secunde apoi se opreste.
Radiatorul se incalzeste, am verificat.
Masina e cu AC deci am tot doua termocuple pe radiator.
Am scos conectorii din termocuple si am notat urmatoarul comportament:
Inchid circuitul pe conectorul cu doi pini -> pornesc ambele ventilatoare, cel de pe radiator cu viteza normala;
Inchid un circuit pe conectorul cu trei pini -> porneste doar ventilatorul de pe radiator, cu viteza mare;
In rest, nu se intampla nimic daca inchid circuitul pe alti pini pe conectorul cu trei pini.
Termocupla corespunzatoare conectorului pe doi pini e noua, am verificat si daca inchide circuitul la temperatura si inchide.
Ce nu inteleg eu este de ce se opreste ventilatorul de pe radiator dupa aprox 5 secunde, daca termocupla e buna si inchide circuitul corect.
Am aceeasi problema ca si Alex89alex.
Se incalzeste motorul cand stau pe loc (la semnafor, etc.), indicatorul ajunge in zona rosie si sta acolo.
Ce am observat eu: porneste ventilatorul de pe radiator vreo 5 secunde apoi se opreste.
Radiatorul se incalzeste, am verificat.
Masina e cu AC deci am tot doua termocuple pe radiator.
Am scos conectorii din termocuple si am notat urmatoarul comportament:
Inchid circuitul pe conectorul cu doi pini -> pornesc ambele ventilatoare, cel de pe radiator cu viteza normala;
Inchid un circuit pe conectorul cu trei pini -> porneste doar ventilatorul de pe radiator, cu viteza mare;
In rest, nu se intampla nimic daca inchid circuitul pe alti pini pe conectorul cu trei pini.
Termocupla corespunzatoare conectorului pe doi pini e noua, am verificat si daca inchide circuitul la temperatura si inchide.
Ce nu inteleg eu este de ce se opreste ventilatorul de pe radiator dupa aprox 5 secunde, daca termocupla e buna si inchide circuitul corect.