- ciprinel
- ****
- 1,372 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
A pai sa aprins discutia(imi place)Yangzi fara suparare da-mi voie sa te contrazic: ai spus ca "Chiar daca impactul nu este frontal cel putin una dintre cele 4 airbaguri (cel putin atatea ai) trebuia sa sara la asa un impact" nu e adevarat deloc.Cele laterale n-au nici o legatura cu cele frontale. Nu vor sari in veci chiar daca iti ajunge radiatoru langa volan.
Da iar ma repet si spun: diseara nici nu intru bine pe usa(nici nu mananc si ma duc sa fac scanuri)
Da iar ma repet si spun: diseara nici nu intru bine pe usa(nici nu mananc si ma duc sa fac scanuri)
- yangzi
- **
- 289 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Vectra 2008 Z19DTH
- Mures
yangzi
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
ciprinel a scris:A pai sa aprins discutia(imi place)Yangzi fara suparare da-mi voie sa te contrazic: ai spus ca "Chiar daca impactul nu este frontal cel putin una dintre cele 4 airbaguri (cel putin atatea ai) trebuia sa sara la asa un impact" nu e adevarat deloc.Cele laterale n-au nici o legatura cu cele frontale. Nu vor sari in veci chiar daca iti ajunge radiatoru langa volan.
Da iar ma repet si spun: diseara nici nu intru bine pe usa(nici nu mananc si ma duc sa fac scanuri)
Da iar ma repet si spun: diseara nici nu intru bine pe usa(nici nu mananc si ma duc sa fac scanuri)
Le am si eu in masina, o sa ma uit la ele, dar in principiu ai dreptate, am vazut o groaza de cazuri pe net (google) in care nu s-au deschis airbagurile la accidente la care dupa cum arata masina ar fi trebuit. Explicatiile sunt variate, inclusiv de genul: calculatorul nu a considerat ca e necesara deschiderea airbagurilor. Din pacate sunt si unele accidente mortale la care totusi poate ca nu strica daca se declansau.
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu am niciun interes sa mint in legatura cu viteza pe care o aveam.Am mintit in declaratie la politie dar aici nu am de ce sa mint.Aveam in jur de 150-160.Faza cu decelerarea e relativa.Franarea a fost brusca si impactul cu parapetul la fel de violent.Ce decelereare mai puternica decat un parapet poate exista....?un zid din beton poate.Nu cred k merge nimeni cu 80 pe autostrada.
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Parapetii de pe autostrada sunt facuti sa cedeze la impact tocmai pentru a nu compara decelerarea cu lovirea unui perete de beton. Distanta intre parapetii de pe un sens si de pe celalalt trebuie de asemenea sa fie la o distanta stabilita. Am vazut un accident in DE in care un BMW seria 5 a lovit un parapetul dintre sensuri deplasidu-l cam 1 metru pe o distanta de vreo 20 m.
Deci, da, parapetii ateueaza mult socul. Apropos, poze cu parapetul ai ?
Deci, da, parapetii ateueaza mult socul. Apropos, poze cu parapetul ai ?
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
Si apropos pentru cei care au zis ca senzorii de la airbaguri se afla in lonjeroane...azi am facut o reconstatare si inginerii de la opel au spus ca lonjeroanele sunt serios afectate...initial inspectorul de asigurari trecuse pe constatare doar "capete lonjeroane stanga-dreapta".
Voi cere oricum o expertiza.
Voi cere oricum o expertiza.
- vasilevranceanu
- *
- 1 mesaje
- din 21 Apr 2008
- Corsa 2004 1,3
- Galati
vasilevranceanu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2004 1,3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Airbagurile se declanseaza ca sa nu dai cu capul de volan sau pasagerul de bord. Daca nu ai dat, nu a existat motiv sa se deschida si NU ITI FACEAU NICI UN BINE daca se deschideau. Mai rau.. te dadeai jos cu fata vanata.
Parapetul NU l-ai lovit la 160 frontal pentru ca altfel ar fi stat treaba. Inertia te tragea dealungul drumului si cel mai probabil te-ai lovit sub un unghi in parapet si faptul ca te-ai oprit la distanta mare de locul unde ai lovit parapetul inseamna ca inca aveai viteza destul de mare dupa ce ai lovit parapetul (deci decelerarea nu a fost asa mare).
Nu exista nici un senzor in nici un lonjeron. Poti face masina ghemotoc de fiare. Daca nu exista decelerare puternica si pe directie frontala nu se vor deschide in veci airbagurile si asa este si normal.
Nu lucrez pentru nimeni si nu iau apararea nimanui insa consider ca masina si-a facut treaba si nu era nevoie sa se declanseze airbagurile.
Parapetul NU l-ai lovit la 160 frontal pentru ca altfel ar fi stat treaba. Inertia te tragea dealungul drumului si cel mai probabil te-ai lovit sub un unghi in parapet si faptul ca te-ai oprit la distanta mare de locul unde ai lovit parapetul inseamna ca inca aveai viteza destul de mare dupa ce ai lovit parapetul (deci decelerarea nu a fost asa mare).
Nu exista nici un senzor in nici un lonjeron. Poti face masina ghemotoc de fiare. Daca nu exista decelerare puternica si pe directie frontala nu se vor deschide in veci airbagurile si asa este si normal.
Nu lucrez pentru nimeni si nu iau apararea nimanui insa consider ca masina si-a facut treaba si nu era nevoie sa se declanseze airbagurile.
- HaRRy_GTS
- **
- 247 mesaje
- din 19 Nov 2007
- Vectra 2004 2.2 YDTR
- Bucuresti
HaRRy_GTS
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 2.2 YDTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2007
- Mesaj Privat
Bine ca nu ati patit nimic tu si mama ta .
Asta e tara in care traim......dupa ce ca avem o singura "autostrada" mai gasim si animatule de tot felu'.
Cu dacia am lovit o vaca pe la Craiova ,un caine la Popesti Leordeni ,cand veneam cu vectra de la Satu Mare in ultima clipa am evitat un cal, in Bucuresti era sa cada un pom pe masina in timp ce mergeam .
Bucuresti -Cosntanta cursa cu obstacole ......bine ca nu avem elefanti in jungla asta .
Asta e tara in care traim......dupa ce ca avem o singura "autostrada" mai gasim si animatule de tot felu'.
Cu dacia am lovit o vaca pe la Craiova ,un caine la Popesti Leordeni ,cand veneam cu vectra de la Satu Mare in ultima clipa am evitat un cal, in Bucuresti era sa cada un pom pe masina in timp ce mergeam .
Bucuresti -Cosntanta cursa cu obstacole ......bine ca nu avem elefanti in jungla asta .
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
@razvanboran
Vad ca tot nu ai inteles cum functioneaza un senzor airbag. Este un accelerometru montat undeva departe in spatele farurilor si masoara acceleratia. Computerul de airbaguri da comanda de desfacere a airbagului la depasirea unei anumite valori, de obicei peste 10G.
Cat despre lucratul al Opel, as putea sa te intreb ceva similar: vrei sa faci un ban cu orice pret?
@vasilevranceanu
Cel cu Corsa a lovit altceva de vreme ce i-au sarit airbagurile. Daca tu l-ai crezut e treaba ta.
Vad ca tot nu ai inteles cum functioneaza un senzor airbag. Este un accelerometru montat undeva departe in spatele farurilor si masoara acceleratia. Computerul de airbaguri da comanda de desfacere a airbagului la depasirea unei anumite valori, de obicei peste 10G.
Cat despre lucratul al Opel, as putea sa te intreb ceva similar: vrei sa faci un ban cu orice pret?
@vasilevranceanu
Cel cu Corsa a lovit altceva de vreme ce i-au sarit airbagurile. Daca tu l-ai crezut e treaba ta.
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu,nu vreau sa fac un ban cu orice pret desi probabil ca cei de la asigurari nu vor arunca cu banii in mine.Am pierdut din start 10% din valoarea SA deoarece am sub 25 de ani(era clauza la contract) ,exista un intreg sistem de evaluare a epavei,licitatii si alte lucruri.Masina a costat 13.800 de eur DDP in noiembrie 2006 cand am cumparat-o.Acum pe contractul actual de casco ,fiind in al 2-lea an valoarea SA a scazut la 12.200.Sunt tare curios cati bani o sa recuperez si cati bani voi pierde pt doar 18.00KM parcursi cu masina.
In legatura cu intrebarea daca "lucrezi la opel?"
Era o gluma de asta am si pus fata aia zambitoare.Multumesc pentru informatii .Am sa le iau in calcul.Apropos dupa ce mi-am pus problema airbagurilor si a faptului ca ele nu s-au deschis si ca ar trebui sa cer explicatii, am inceput sa caut pe net articole cu intamplari asemanatoare.Am dat peste o stire la PRO TV in care o tipa a dat in judecata concernul Renault,cerand daune de 1 milion de euro, pentru faptul ca airbagurile nu s-au deschis, iar masina era mult dar mult mai putin avariata decat a mea,era vorba de un Renault Scenic daca nu ma insel.Nu stiu daca a castigat ca nu am mai gasit nimic legat de subiectul asta.Atept deocamdata expertiza interna a celor de la opel galati sa vad ve au de zis.
Probabil ca daca nu treci prin asa ceva nu ai cum sa realizezi...nu doresc nimanui sa
In legatura cu intrebarea daca "lucrezi la opel?"
Era o gluma de asta am si pus fata aia zambitoare.Multumesc pentru informatii .Am sa le iau in calcul.Apropos dupa ce mi-am pus problema airbagurilor si a faptului ca ele nu s-au deschis si ca ar trebui sa cer explicatii, am inceput sa caut pe net articole cu intamplari asemanatoare.Am dat peste o stire la PRO TV in care o tipa a dat in judecata concernul Renault,cerand daune de 1 milion de euro, pentru faptul ca airbagurile nu s-au deschis, iar masina era mult dar mult mai putin avariata decat a mea,era vorba de un Renault Scenic daca nu ma insel.Nu stiu daca a castigat ca nu am mai gasit nimic legat de subiectul asta.Atept deocamdata expertiza interna a celor de la opel galati sa vad ve au de zis.
Probabil ca daca nu treci prin asa ceva nu ai cum sa realizezi...nu doresc nimanui sa
- ciprinel
- ****
- 1,372 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
- yangzi
- **
- 289 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Vectra 2008 Z19DTH
- Mures
yangzi
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- yangzi
- **
- 289 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Vectra 2008 Z19DTH
- Mures
yangzi
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am mai citit un topic în care se plângea cineva că nu s-au deschis airbagurile iar concluzia a fost că dealerul uitase să le activeze la vânzare întrucât fuseseră dezactivate pentru transport. Poţi cere să se verifice dacă erau active sau nu în momentul impactului iar dacă nu erau, dealerul va avea o mare problemă.
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,088 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,088
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Nu a zis nimeni ca ai mintit in legatura cu viteza, era vorba de viteza de impact adica dupa ce ai franat, derapat, lovit ren, sau ce o fi, si ajuns in final in parapet. Uita'te cum se deformeaza o astra la EuroNcap CrashTest care au loc la 60 km/h. Imi mentin oricum parerea ca in cazul de fata nu a fost nevoie de declansarea airbagurilor, iar o expertiza in acest sens va dezvalui acelasi lucru: airbag+calculator OK.