Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • sorglro

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2006

  • Mesaj Privat
schimbati-va masinile si reveniti la normal dupa Smile)
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Astea sunt bombe de genul inventiei studentului nostru...cine a scos vreodata carcasa si restrictiile de la un filtru de aer fara a renunta la elementul filtrant stie ca se simte mai vivace motorul dar sa spui ca ai o crestere de 20% e cam de domeniul fantasticului.Am studiat cu atentie produsele lor din site si am senzatia ca unele chiar seamana a improvizatii de balci mai ales cea in care se vede un element filtrant cu capace de aluminiu...la care s-au adaugat niste bucatele de radiatoare e chiar jenant sa sustii asemenea ineptii dar se pare ca prinde la omu' nerabdator sa-si tuneze caruta mai ales ca se promit si reduceri de consum.Si acest mic ventilator poate ajuta ,dar e clar o restrictie in turatii mari asa cum demonstreaza graficele testelor iar cresterea e minuscula dar reala si limitata in timp.cine vrea asemenea jucarioare mai ales ca unele dau un sunet motorului de avion cu reactie....e doar haios si cam atat.Totusi raman interesat de experimente de genul asta si primul asemenea dispozitiv care imi cade in maini l-as folosi ,mai ales ca as avea acces la un banc de teste si in fata valorilor masurate de cineva neinteresat de promovarea acestor gadget-uri nimeni nu mai are ce contesta.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
mecaNIK, restrictiile din filtrul de aer sunt doar pentru zgomot redus si infiltrare apa? Directioneaza fluxul de aer cu o logica, dar il concentreaza pe o suprafata redusa. Am tot urmarit cum se imbacseste de praf filtrul si era multa mizerie in dreptul fantelor (trompetelor, restrictiilor etc) de aer.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
In general ventilatoarele axiale au debit mare si presiune mica (cele cu o elice) iar la ventilatoarele centrifugale debitul este oarecum limitat insa pot asigura o presiune mai mare a aerului pentru aceeasi turatie/putere a motorului.La cele centrifugale presiunea mai este data pe langa turatia motorului si de diametrul ventolei,care cu cat este mai mare cu atat creaza presiune mai mare pt. aceeasi turatie.In cazul turbosuflantelor antrenate de gazele de esapament marirea ventolei creaza presiune mai mare in schimb inertia este mai mare.De aici au rezultat turbine cu diametre mici si turatii mari pt. compensarea diametrului.
Cat despre marirea puterii motorului cu pana la 50% astea sunt povesti.In general se poate castiga pana la 20-25% din puterea motorului cu o turbina performanta.La un motor de 40kw s-ar mai adauga maxim 10kw,dar nu as merge la sigur cu asta;si sa nu uitam ca odata ce debitmetrul vede mai mult aer va suplimenta cantitatea de benzina injectata.
Exista un studiu de montare a unei turbosuflante (actionata de gazele de ardere)facute pe un motor fiat cu 3 cilindrii/2400cmc si 180N/M cuplu,care dupa montare turbo a ajuns la un cuplu de 260N/m cu o crestere a consumului de 12%.

ps scuze pt postul lung,dar s-ar putea scrie aici pagini intregi
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu carcasele sunt proiectate sa intrunesaca mai multe conditii,printre care asa cum zici tu si reducerea zgomotului,protectia elementului filtrant la umezeala,formeaza o incinta de expansiune unde teoretic aerul se mai raceste putin ,iar cand renuntam la una sau mai multe din conditii avem un 2 cai si-o martoaga in plus obligatoriu nici nu trebuie sa ingineresti prea mult .Pe de alta parte in functionarea lui motorul are tot felul de consumatori de putere pompa de apa ,pompa de servo,alternator ,nu mai vorbim de compresor AC.....care totalizeaza peste 10CP la un motor de pana in 100 CP se simt pe acceleratie enorm de mult.BMW experimenta acum multi ani ('90)un boost system cum ai spuneau ei si anume alternator si electromotor integrate in volanta si la 1.8 cu ajutorul electromotorului se compara in reprize cu masini de min.2.5 dar aidoma raportului de compresie variabil al SAAB-ului alta idee traznita nu s-au pus in practica.Eu cred in eficienta unui compresor electric pe acceleratie cred ca poate aduce un pic de performanta ,dar mai astept sa vad un sistem care inspira incredere si-l experimentez mai ales ca am mester prelucrator in metale care mi-a adus o galerie modificata pentru turbina mai mare dupa o proba pe masina de 2 min iar abaterea dimensionala era de max 5 mm altfel lovea in bratul motorului.Se gasesc oameni priceputi,iar eu n-am contrazis niciodata o solutie care parea cat de cat realizabila ci am incercat sa o dezvolt ori macar sa o pun in practica asa cum am preluat-o cu toate ca folosesc si criticile pertinente si documentate drept teme pe care trebuie sa le rezolv ca sa nu muncesc degeaba.Inca nu a aparut un pionier Very Happy in domeniu membru al clubului nostru sa-l chestionam putin,mai am rabdare si in functie de cum merge amenajarea atelierului cred ca o sa fac o risipa cu un sistem adus din State dar obligatoriu stand de putere inainte si dupa montaj ca sa fac fata (daca voi reusi) ironiilor celor mai carcotasi.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Tu spui ca restrictiile alea au rol si de racire (teoretic), insa ai spus mai devreme ca masina se simte mai vivace fara ele. Nu e mare greutate sa le scoti. Cat de sigur e sa mergi fara ele si cum apreciezi raspunsul motorului? Din punctul tau de vedere.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Very Happy Te-am prins vrei cei 2 cai si-o martoaga ,poti modifica admisia dar sa nu speri la mai mult .... eu unu nu cred ca merita.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Smile Le-am scos deja pe a mea, insa eram curios sa aflu parerea ta despre subiectul asta. Nu-mi pun problema de castigat martoage, doar un raspuns mai prompt la pedala cand urca in ture. O fi doar o impresie sau nu, dar mi s-a parut ca urca un pic mai usor in ture si e mai vivace, dupa cum spuneai. E un pic mai zgomotos la viteza foarte mare. N-am observat diferente de consum.

Ma deranja faptul ca de fiecare data cand scoteam filtrul de aer, era imbacsit doar intr-o anumita zona (5x5), unde erau trompetele in cutie. Cea mai mare suprafata din filtru era mult mai curata. Acum se murdareste uniform pe toata suprafata. Altceva n-am de gand sa-i fac, n-are rost.
Skip ads

  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 595
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Abia astept sa vad un gunoi de ventilator d-ala dezintegrat in admisie.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
smsorinxp a scris:Abia astept sa vad un gunoi de ventilator d-ala dezintegrat in admisie.

Mai ales la un diesel Laughing .
Un calcul scurt, motor 1l la 4000ture, intr-un minut suge 4mc de aer, motorasul ala poate pompa atit, deci macar atit ? Nu am ales motoare mai mari sau alte turatii...
Care are chef sa il alimenteze sa vada si el ce superdebit are ii urez succes, dupa care sa scoata tulumba de pe throttle sa vada cam cit suge un motor pe benzina. La diesel este o timpenie asta ca ele oricum au turbina.
Cum draci sa mai pune-ti botic la timpeniile nu stiu...pai el baga dar cit ? Il comanda cineva cit sa bage, are senzor de boost ?

mecaNIK cu studentul care revolutioneaza consumul e nimic, citeste asta -> https://www.clubopel.com/vie...;highlight=vortex
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Sunt si alea electrice bune de ceva ,dar nu cele ce le stiti voi de pe net .....paina acum n-am auzit de niciuna sa bage o presiune de macar 0,3bar static(astupata la evacuare) ....eu am una care baga 1 bar tot static ,dar este namila mare si te 'rupe' la baterie...astfel treaba se reduce doar la un bosst si atit ,nu este permanent.
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
cine e cu diesel si vrea sa incerce Laughing ?
Skip ads

  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Apropos de presiunea facuta de turbo,la un golf 2 1600 diesel presiunea data de turbina este mai mica de 0,2bari -masurata cu manometru tehnic etalon.Masuratoarea s-a facut pe 2 auto pt. ca unul din proprietari banuia ca turbo nu face suficienta presiune.Turbina individului(a masinii) facea 180mbar iar cea pt comparatie 150mbar.
Stiu ca sunt turbine care se duc la peste 2 bari,dar am impresia ca,si numai daca se elimina acea depresiune din aspiratie si tot este un castig minim de putere.
  • mihalceanu_marian

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
nu mai bine pui o instalatie cu NOS ?
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
si dupa ce ti se consuma butelia NOS umbli cu ea in spinare ca s-o incarci ...alti bani alta distractie,ca sa nu mai spun ca NOS-ul nu prea ai cum sa-l folosesti la mersul prin oras pt ca nu prea ai cind datorita mersului in prize scurte de demaraj,poate doar pe autostrada...asa ca raminem tot la turbine sau ma rog!, la ''feonuri''
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sincer sa fiu nu m-am entuziasmat in asa hal de aceste ventilatoare incat sa le consider alternative la turbo ori NOS ,lucrand in domeniu n-am cum sa visez asa frumos pur si simplu vreau sa-l testez si sa verific daca va confirma sau nu parerea mea ca e capabil de putin,in timp limitat si atat.
catalliin - daca poti spune de unde se poate procura un asemenea ventilator astept un mesaj .Aceste dispozitive limitate momentan de debitul de aer produs,rezistenta in timp,instalatie electrica aferenta ..etc vor fi perfectionate si ca orice inceput rezultatele vor fi modeste banuiesc, eu vreau sa le testez,masor si de ce nu sa le recomand ori nu dar in cunostinta de cauza. Nici nu ma gandesc la o comparatie de genul; TURBO vs. NOS vs. ELECTRIC de aceea solicit informatii strict la ce stie fiecare doar despre suflatorile electrice si atat,iar sistemul de boost-control este rezolvat,imbogatirea functie de debitul de aer deasemenea...lipseste regina balului Very Happy iar motorul de sacrificiu va fi o japoneza in perfecta stare.
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
De gasit nu stiu unde poti gasi exact aceste dracii electrice ,sunt diferiti reprezentanti prin tara care vind asa ceva ,insa eu ma refeream concret la ceea ce am realizat eu 'made home' adica artizanal si care nu este tocmai un ''feon'' dinacela micut pe care tocmai le-ati vazut mai inainte ci este o 'bestie' ff mare antrenata de un electromotor care scoate static 1 bar ...insa eficienta lui se rezuma numai la un bosst de cel mult un minut sau doua pe ca daca il lasi mai mult îti papã bateria... Laughing
  • departe

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
deci functioneaza ..partial..chestia cu turbo electric..
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
catalliin a scris:De gasit nu stiu unde poti gasi exact aceste dracii electrice ,sunt diferiti reprezentanti prin tara care vind asa ceva ,insa eu ma refeream concret la ceea ce am realizat eu 'made home' adica artizanal si care nu este tocmai un ''feon'' dinacela micut pe care tocmai le-ati vazut mai inainte ci este o 'bestie' ff mare antrenata de un electromotor care scoate static 1 bar ...insa eficienta lui se rezuma numai la un bosst de cel mult un minut sau doua pe ca daca il lasi mai mult îti papã bateria... Laughing


poti pune o poza /filmulet ceva sa vedem si noi ?
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
ca sa vedeti ceva intrati pe: Electric Supercharger-Masini.ro forum , si vedeti acolo ultimile postari cu poze si discutii si va veti lamurii mai bine cum sta treaba cu electricele
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR