Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • ovicu06

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 z 16 se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca op com-ul o sa vada tot. Daca nu atunci vezi aici pe forum, poate gasesti pe cineva
Skip ads

  • adiv80

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Astazi am facut comanda pentru sonda lambda 2, Delphi, undeva la 230 ron. Initial am vrut sa o dau pe cea veche jos dar nu stiu ce as fi putut sa i fac. Mi e teama ca nu cumva aditivul Metabond ce l am bagat in benzina sa nu fi cauzat problemele cu sonda lambda. Nu mi erau de ajuns problemele cu nelipsitele missfire acuma am probleme si cu lambda
  • ovicu06

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 z 16 se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu cred ca Metabondul a facut ceva rau . Eu am pus dupa ce era deja problema cu sonda asa ca ce rau putea sa mai faca.Sper sa rezolvi pana la urma. Succes
  • GaBy2015

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut,sunt fericitul posesor al unui Opel Astra G-CC 1.6 8v 62 kw 84 cp hatch an fabricatie 09.2001.Am cumparat-o recent si sunt foarte multumit de ea,dar ca fiecare masina sh trebuie putin investit in ea,cand am luat-o nu aveam nici o problema dar dupa ce i-am schimbat toba mediana si finala sa aprins martoru in bord,am dus-o la tester(nu stiu ce model,era un laptop cu mufa)mi-a aparut codul P0141 oxygen 2 ceva de genu,din ce am inteles este sonda lambda 2 cea care este bagata in toba.mentionez ca de cand sa aprins martorul porneste greu si tremura putin la relanti daca nu ii dau un sprit mic nu porneste,nu face de fiecare data asa doar uneori dar tremuratu persista la relanti,si cand o accelerez sa schimb viteza uneori da putin in nas.bujiile sunt recent schimbate au 100 km de cand le-am pus 4 bujii beru in 4 spini sau cum se zic.am curatat furtunu pe unde circula aeru(nu stiu cum se numeste dar acolo se strange mizerie,in stanga cum deschizi capota,e la vedere si e lung cam de 10-15 cm.asa mi-a zis mecanicul,si am curatat EGR-UL(nu era cine stie ce mizerie in el,precizez ca am curatat doar in capul la pistonas).el mia sters eroare si dupa ce am plecat de la service in 15 min a aparut iar,dupa 2 zile am revenit sa vad exact ce cod era ca nu mai tine-am minte si a sters-o iar si cand a dat enter sa o stearga exact in acel moment a scos din greseala cablu de curent de la laptop,si cand am pornit masina nu a mai aparut martorul.dar masina tot tremura la relanti si tot am nevoie de un sprit la pedala de acceleratie ca sa o pornesc(uneori)si am constatat ca,consuma cam multicel.ce ar trebui sa fac ca sa fiu 100% sigur ca este sonda lambda 2,nu am avut timp ca sa desfac mufa si sa ii dau cu un sprey si sa o suflu cu aer,urmeaza(mecanicul mia zis ca este bine bagata acolo,am pornit-o si cu mufa scoasa si cu ea bagata si martorul tot aprins statea).mecanicu mia zis ca sonda 2 este la fel ca sonda 1 deci sar potrivi daca as cumpara una sa ma uit la cea de sub capota(ca model).o sonda lambda universala de la unix piese auto costa cca 150 lei dar am inteles ca trebuie cositorita,daca ati folosit si voi pe cea universala m-ar interesa sa stiu daca e buna ca sa o schimb si eu.iar cea bosh era cca 370 ron.pe mine ma intereseaza sa stiu 100% daca e sonda lambda 2 si daca o schimb dispare consumul mare si scap de tremuratul la relanti si de pornirea cu apasarea pedalei de acceleratie.bobina si fisele masinii sunt ok

Multumesc(am schimbat mai multe piese la ea dar nu am avut timp sa ii fac prezentarea pe site si nici sa ii fac cateva poze,dupa ce termin cu actele ca trebuie sa le iau de la pipera miercuri o sa ma ocup de ea).
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
P0141-Probleme la incalzitorul sondei lambda 2(aval). Cu scuzele de rigoare,sa stii ca meseriasul e...,varza,si cit timp ai relatii tehnice,cu el si masina iti va merge,la fel.Diagnoza,inseamna mult mai mult decit face respectivul.Cauta si vei gasi...persoana,in masura sa "comunice" cu masina ta,in cunostinta de cauza...
  • ciprianos

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2014

  • Mesaj Privat
P0141 - O2 Sensor Heater Circuit Malfunction Bank 1 Sensor 2
Am avut si eu eroare asta era dusa sonda ...o inlocuiesti nu ai ce sa-i ma faci.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Exista posibilitatea ca dupa inlocuire,problema sa fie prezenta...,ce faci atunci?O sonda poate avea rezistenta pentru incalzire,buna,dar lipsa tensiunii de 12v,sa faca imposibila functionarea.Rezolvarea,difera de la caz la caz...
  • GaBy2015

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Ati folosit sonda universala ?MOBILETRON?e buna?merita cositorita?sau cel mai bine una bosh costa in jur de 300-400 lei
cum e indicat?sa scoti bornele de la baterie cand schimb sonda sau nu conteaza?
intreb pentru ca nu stiu codu de la casetofon Smile
Skip ads

  • mariusana

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut, am o Corsa C din 2001, Z10XE, are 205.000 Km, totul e ok la ea, merge perfect, are totul spalat, curatat (egr, corp clapeta, galeria de admisie), consumabilele si uleiul sunt schimbate la zi dar am o problema totusi...
De la un timp consuma destul de mult. Nu am nici un cod de eroare, am OP Com acasa si am observat ca la sonda 1 la incalzire sta mai mult pe activ si foarte putin pe inactiv iar sonda 2 sta foarte mult pe inactiv si foarte foarte rar intra pe activ (cu motorul rece), cu toate ca ar trebui sa stea cu incalzirea activa pentru a ajunge la temperatura de lucru, pana o incalzesc si noxele de pe evacuare. Am testat o, si in mersul masinii, ea functioneaza abia dupa ce noxele o incing si functioneaza in parametri. Am scos o de pe evacuare (sonda 2) si am pornit motorul si am vazut ca nu se incalzeste deloc. Am pus o in locul sondei 1 si in 30 secunde deja frigea (deci sonda este buna)...
Am masurat tensiunea pe firele albe la ambele sonde si sunt 12V, fara sonda pusa, cu motorul pornit.
Am masurat tensiunea pe firele albe cu sonda pusa si am obervat urmatoarele: la sonda 1 oscileaza de la 0 la 7V aproximativ (asa arata aparatul meu de masura), dar mai mult sta pe tensiune decat pe 0 (adica activ pe incalzire dupa cum zice si opcom ul) iar la sonda 2 e exact pe dos... sta mai mult pe 0 si cam rar urca la un voltaj peste 0.
Singurul lucru anormal care l am observat este ca turatia in relanti oscileaza, nu sta fixa... o sa fac niste filmulete la opcom si o sa le postez.

Aici e un link la un filmulet facut la un opcom
http://www.youtube.com/watch?v=aJrQBhQ-YKY
la minutul 1:02 se vede cum atat sonda 1 cat si sonda 2 sta pe active la incalzire... la mine doar sonda 1 sta ca in acel test, sonda 2 stand pe inactive si din cand in cand intra pe active (poate odata la 5-7 secunde)

Imi poate da cineva niste idei ce as mai putea face? De ce nu se incalzeste electric sonda 2? Daca dau din Opcom un reset la ECU ce s-ar intampla? Unde gasesc codul pin care mi l cere la reset?

Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Op-com e scula ietina acum dar in manutele unui cunoscator devine letala.
Sondele lambda 1 si 2 au termen de viata 150.000km si acum depinde de consum ulei, drumuri scurte etc. , deci consumabil.

Sa nu te puna dracu cu reset ECU ( trebuie cod securitate), macar aici cer codul....
  • mariusana

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Da stiu, sondele sunt consumabile, dar sonda 2 nu are prea multi km si pusa in locul sondei 1 functioneaza in paramatri si se incalzeste foarte repede.

Problema e cu incalzirea la sonda 2, de ce nu o incalzeste daca pe firele albe ajunge 12 V fara sonda conectata, cu motorul pornit iar cand pun sonda nu lucreaza in parametri incalzirea proprie trimisa de ecu?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai 12v,la incalzire sonda 2,verifica prezenta tensiunii cu o lampa(bec 5w).Daca se aprinde becul e OK,daca nu,e o problema...
Skip ads

  • mariusana

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Uite cum lucreaza sonda 1 si cum lucreaza sonda 2...

http://youtube.com/watch?v=yPi58Lojjfk
http://youtube.com/watch?v=6vNTJ_K2WTs
http://youtube.com/watch?v=waiZh4iAgPc

becul este de 5W, sonda 2 pusa in locul sondei 1 se incalzeste foarte repede
problema e, ca acum mai nou, pe op com am vazut ca valorile sondei 2 sunt cam mari iar schimbarile cam rare ceea ce mi da de inteles ca nu prea mai da randament.
Incalzirea la sonda 2 incepe sa fie Activ pe op com abia dupa ce merg cativa km cu masina, probabil se incalzeste de la noxe.
O sa caut sa iau o alta sonda dar problema cu incalzirea nu stiu cum sa o rezolv.
Filmul la op com e facut in timp ce mergeam cu masina...
  • GaBy2015

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
In sfarsit am schimbat si eu sonda lambda 2 (dupa catalizator),noroc ca am cautat pe net si am comparat preturile,am gasit la 470 lei bosh si la alt magazin 360 lei si in final la 325 lei aceiasi sonda.Nu am avut probleme cu desfacerea sondei vechi care era originala,putin degripant si am rezolvat treaba.Mentionez ca a disparut trepidatia la volan,consumul inca nu am avut cand sa il fac cu sonda noua(am schimbat-o ieri).Acuma sper sa ma tina cat mai mult sonda lambda 1(bosh 360 lei)am intrebat de curiozitate cat costa.Macar sonda lambda 1 sa ma tina 160 000 km Smile)

I-am facut consumul cu sonda veche(mentionez ca i-am sters eroarea cu testerul,adica nu aveam martorul aprins la bord,dar problemele cu trepidatia volanului si pornirea grea persistand)
Benzina folosita Petrom 95
220 km x 18,5 l = 8,4 % consum mixt(95 km facuti in bucuresti si vitezele schimbate in 2500-3000,iar la drum lung 125 km viteza 90-120/h dar constant la 100/h
90 km x 9 l = 10 % consum urban(numai in buxuresti)
Eu zic ca e acceptabil consumul la un z16se 1.6 84 cp 8v
Acuma sa vedem cum se comporta cu sobda lamba 2 noua
  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu o problema legata de sonda Lambda 2. La aproximativ 5-6 zile dupa ce am schimbat distributia si ambreiajul (nu cred ca are legatura....dar am zis sa specific) s-a aprins check engine-ul in bord si a vrut sa se mai stinga. Am citit codurile ( afisate pe display, metoda cu pedale si cheie + tester la vreo 2 zile dupa asta) si au iesit : ECN 013604, 014100 si 062108. La tester a sters codurile insa 0136 a reaparut instant (tot pe tester) dar becul in bord s-a stins. Bine, m-am bucurat degeaba pentru ca in aceeasi zi s-a reaprins. Masina merge bine, trage, trece de 4000 de ture, consum neschimbat (din ce spune calculatorul ei), consumul la relanti 0.5-0.6 L/h, insa mi se pare ca are un zgomot de diesel sau de esapament sport. Pe tester. la senzor 2 lambda, aparea inactive si cu o valoare fixa de 4950 mV (posibil sa gresesc unitatea de masura...scuze) indiferent daca era la relanti sau o acceleram. Solutia celui care mi-a pus testerul pe masina era: verificare fire, mufa, schimbat sonda. Mi-a mai atras atentia si valorile de la EGR unde tot la fel, aparea inactiv si indiferent de turatie valoarea citita era 0. E si asta dus? Un mecanic mi-a zis ca e din cauza sondei lambda care imi da peste cap restul pieselor/senzorilor. Acum, daca e sonda, imi puteti recomanda si o solutie pentru schimb? Una originala GM e 620 lei, un Denso (compatibil dupa cod GM) 200 lei, una la dezmembrari originala GM 100 lei. Pot sa fac o altfel de verificare sa vad ce e pana sa cumpar si sa schimb sonda? Pe langa eroarea de sonda lambda, am uitat sa mai specific un lucru: acum 1 an prin primavara a incept sa se tureze singura la relanti. In loc de 750-800 se ducea la 1600-1800 ture. Facea azi...maine..peste o saptamana. Pe urma din toamna pana acum nu a mai facut. Ieri mi-a zis sotia (ea merge mai mult cu masina) ca a inceput iar. In mers nu se simte nimic. Legat de sonda, are cineva prin Bucuresti una de proba? Am tot citit pe forum ca au mai avut erori date de sonda, au schimbat-o si de fapt nu era de acolo. Multumesc

Masina e Opel Astra H 1.6 Z16XEP an 2005, 84.000 km
  • mariusana

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Eu saptamana trecuta mi am luat sonda noua. Pana acum am avut una la mana a doua dar a mers cam 8 luni si a crapat si aia.
Vezi sa nu ai racordul flexibil copt/spart, asa am patit eu cand am luat masina, sonda 2 era moarta si racordul flexibil spart iar masina consuma destul de mult.
Uite aici niste preturi: http://www.autoeco.ro/sonda...08+f68-1.0/14910/
[/url]
eu am luat una FAE, am dat 200 lei la un service auto si mi a adus de pe o zi pe alta. Am OpCom ul meu, am testat o cateva zile si merge in parametri normali.
Daca tot se aprinde check si dupa ce eroarea a fost stearsa inseamna ca este o problema iar ptr 200 lei, o sonda noua, nu cred ca merita sa bagi una la mana a doua.
  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
E vreo diferenta intre marcile astea: Denso, Delphi, Topran (190-270 lei) sau sa merg spre Bosch 350-370 lei?
  • GaBy2015

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu am luat bosh 360 lei,si sunt foarte multumit,garantie 1 an....
  • TATARU_VLADUT

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salut,am si eu o intrebare bank 1 sensor 2 se refera la sonda 2?adica cea de dupa catalizator?
  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Da, e sonda 2.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR