Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • evo

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 1.6XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dady_t daca schimbi sub 1800 constant nu o sa aiba viata lunga turbina. Povestea cu schimbatul la turatii foarte joase la diesel e valabil la dieselurile de acu 10 20 de ani.
Skip ads

  • nydu2007

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: GIURGIU
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2007

  • Mesaj Privat
daca schimba la turatie mica, asa este o sa strice turbina... mai ales ca vectra c este o masina grea, motorul de 2.0 dti este cam mic pt 1490 kg ale masinii. Este recomandat a se schimba treptele undeva in jurul a 2500 rpm
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
cam off topic nu credeti? va rog rezumati-va raspunsurile strict la prob consumului extraurban mare pt y20dth
  • dady_t

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2008

  • Mesaj Privat
evo a scris:dady_t daca schimbi sub 1800 constant nu o sa aiba viata lunga turbina. Povestea cu schimbatul la turatii foarte joase la diesel e valabil la dieselurile de acu 10 20 de ani.
Nu stiu ce cunostinte ai tu si cate masini ai condus,dar motoarele diesel aspirate mai vechi trebuiau turate un pic mai tare.Tocmai de asta s-au pus turbine,ca sa aiba puterea de la o turatie mai joasa,pt o utilizare mai placuta si un consum redus pt care sunt renumite motoarele diesel moderne. Dar cu stilul de condus pe care il ziceti voi, nu mai este nici o diferenta intre consumul unui diesel si al unei"benzinare".Nu se strica nici o turbina din cauza asta si nici nu se infunda nimic(niste mituri,aberatii de pe la noi...sunt destule).Sunt alte cauze.Nu am spus sa schimbi sub 1800.
Skip ads

  • evo

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 1.6XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dieseluri am condus destul incluzand renault, mitshubishi, honda, mercedes, vw, opel, skoda, e drept toate dupa 2002. In speranta ca nu supar moderatorii avand in vedere ca e umpic offtopic (da nu mult) o sa adaug aici un citat dintr-un articol care prezinta cateva detalii referitor la modul de a conduce diesel. Daca se considera ca postul nu isi are locul rog sa fie sters.

"
Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).

Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...
"
  • dady_t

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2008

  • Mesaj Privat
evo a scris:dieseluri am condus destul incluzand renault, mitshubishi, honda, mercedes, vw, opel, skoda, e drept toate dupa 2002. In speranta ca nu supar moderatorii avand in vedere ca e umpic offtopic (da nu mult) o sa adaug aici un citat dintr-un articol care prezinta cateva detalii referitor la modul de a conduce diesel. Daca se considera ca postul nu isi are locul rog sa fie sters.

"
Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).

Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...
"
Vezi ca toate astea sunt luate de pe un site si si sunt scrise de pers fizica nu stiu cat de avizata,dar o sa inchei subiectul,fiecare sa mearga cum vrea,e alegerea lui si poate o sa vada fiecare cat a stat in service sau nu,din cauza exploatarii necorespunzatoare a motorului. ok. Inchei subiectul.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
poluati topicu aiurea, exista un topic separat pt asa ceva !
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
din ce am incercat pana acum............as avea ceva prob cu debitmetru si termostatu temp apa.......nu sta la 90 la drum intins....in bucuresti doar daca o alerg bine ajunge la 90
Skip ads

  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
krashy22 a scris:din ce am incercat pana acum............as avea ceva prob cu debitmetru si termostatu temp apa.......nu sta la 90 la drum intins....in bucuresti doar daca o alerg bine ajunge la 90
la mine de cand am schimbat termostatul sta la 90 Very Happy si mai scade asa la 85 cand deschide..dar consumul a scazut la drum intins.ca in oras pe distante scurte si porniri dese la rece ia 10%
  • Mijareta

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
ionutzxxl verifica-ti si conductele subtiri de vacuum dar si racordurile de cauciuc...simptomele le-am avut si eu si au disparut dupa schimbarea conductelor si furtunelor de vacuum care erau deteriorate sau sparte...succes
  • KBA

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2007

  • Mesaj Privat
... de sters

multumesc
  • mokamoka

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2002 2.0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
pentru a scadea consumul la vectra c 2.0 va recomand sa ii faceti o resoftare...eu am facut la a mea si a scazut consumu cu aproape 1 litru ...deci are 111 cai acu Very Happy
Skip ads

  • bogdanapost

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Temperatura la apa trebuie sa stea indiferent de anotimp la 90?
(Vectra C GTS Z18XE)
  • TwinsFather

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,,

Fratilor...am si eu o Vectra C 120 CP din 2008..ma rupe consumul, ma uitam in seara asta, pe ultimii km in Bucuresti mi-a luat 13.8%...
Ce pana mea sa-i fac?ca asa nu mai mere...

NU scoate fum, nu merg sportiv...schimb undeva 2000-2500 ture....
Apa cam niciodata nu imi ajunge la 90, nici chiar in zilele astea toride de nu poti sa respiri de caldura....

Helppp....
Luni vreau sa ma duc la un prieten sa imi dea jos EGR si sa il curat.....am inteles ca poate fi si de la ala....

Ce parere aveti ?
  • TwinsFather

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Motorul este z19dt
  • kamikazee

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
eu cu x16xel-ul meu imi ia peste 12% la exterior(16v ce sa-i faci) si la interior sa nu mai vorbesc. indiferent ca schimb in 4000 sau in 2000 acelas consum imi scoate. voi va plangeti:P consumul poate fi mare din cauza ca filtrul de benzina ar fi infundat? la turatii mai mici imi balbaia motorul dar la mai mari isi revenea cat de cat. probabil debitul la turatie mica nu era indeajuns si la turatii mari sa fi sarit calul cu benzina? oricum dupa ce l-am schimbat (cred ca era original din 96 ca era ruginit si aproape era una cu caroseria carcasa filtrului) parca nu mai consuma atat probabil ca nu trebuie calcat pe coada asa dar de balbait mai balbaie din cand in cand. sa fie din injectoare? imi scade si puterea pe momentul acela chiar daca isi revine din balba
  • kaiser

  • Mesaje scrise: 271
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
catza21 a scris:Salutare,,

Fratilor...am si eu o Vectra C 120 CP din 2008..ma rupe consumul, ma uitam in seara asta, pe ultimii km in Bucuresti mi-a luat 13.8%...
Ce pana mea sa-i fac?ca asa nu mai mere...

NU scoate fum, nu merg sportiv...schimb undeva 2000-2500 ture....
Apa cam niciodata nu imi ajunge la 90, nici chiar in zilele astea toride de nu poti sa respiri de caldura....

Helppp....
Luni vreau sa ma duc la un prieten sa imi dea jos EGR si sa il curat.....am inteles ca poate fi si de la ala....

Ce parere aveti ?


clar ai o problema. am acelasi motor si nu am reusit in bucuresti consum mai mare de 10.5. pe tester ai fost?
  • TwinsFather

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Inca nu....vreau sa incerc sa ajung azi...
  • kamikazee

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
o chestie ar fi din cauza temperaturii nu iti merge motorul in parametrii normali. din cate stiu motorul de opel merge in jur la 100 de grade. in cazul acesta daca nu iti ajunge temperatura nici macar la 90 supapele nu se mai dilateaza cat trebuie si nu iti culca pe scaunul supapei indeajuns incat sa inchida etans atat la admisie cat si la evacuare. asta dupa mecanica veche. parerea mea e ca ar trebui sa iti schimbi termostatul
  • TwinsFather

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ai idee cum se face asta ?
Cam cat costa un termostat?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR