Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • adso

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pe drum de la Pitesti, azi dimineata. Viteza, cam 125 km/h.

motorul incepe sa piarda din forta, se aude un zgomot. am oprit, curgea ulei, dar nu mult.

am tractat-o. la prima vedere: axa cu came rupta, doi culbutori rupti, supape indoite.

motorul este un C18NZ. ajutati-ma va rog cu un best case si un worst case scenario. orice sugestie este extrem de binevenita.

multumesc mult.
Skip ads

  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
best case: inlocuire piese rupte, distruse (daca poti sa extragi supapele indoite...); eventuala rectificare chiuloasa si bloc motor + inlocuire garnitura; eventuala inlocuire piston topit + segmentii aferenti;
worst case - inlocuire chiuloasa completa + alezare bloc motor + inlocuit set motor + set garnituri complete;

Observatiile de mai sus nu sunt chiar complete. Colegii de pe forum cu mult mai multa experienta decat mine pot completa...

Oricum, ca sa ajungi la o concluzie corecta trebuie sa desafci motorul si sa-l iei piesa cu piesa la verificat.

Cam rau, dar orice fier se repara!!! Bine ca nu sunt oameni "ucisi".

Succes.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Tu ai impresia ca esti pe un forum unde exista oameni cu puteri supranaturale ca sa iti spuna ce a patit motorul dupa doua considerente din ca zici tu:scapari ulei, zgomot.
Desfa motorul si vezi care e treaba sau apeleaza la un prieten care stie ce e aia sa tina in mina un set de chei tubulare... Itiva spune el care e problema.

Axa cu came nu se rupe asa cu una cu doua, foarte rar se rupe arborele cu came si deobicei numai in cazuri extreme, cum ar fi defect din fabricatie.

O supapa dezmembrata in interiorul cilindrului motorului duce la schimbare pistoanelor, blocul motor(la cel cu cilindrii corp comun cu blocul-majoritatea), deteriorarea chiulasei Deci avarii destul de insemnate.

E posibil ca la tine problema sa fi pornit de la cureaua de distributie

Asta daca nu cumva ai probleme hiar cu mecanismul motor
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
am mai vazut la un c16nz axa cu came rupt cauza:
lipsa ungere ,blocat lagar ax cu came
daca te pricepi si ai scule desfa motorul ai sansa sa fi scapat doar cu axul rupt si sa readuci motorul la viata
Skip ads

  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
cum ai vazut tu ca ai supape rupte daca nu ai desfacut motorul???
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai in cazl asta s-a suprapus cu un defect de fabricatie,oboseala sau alta cuza. Nu se rupe arborele din cauza griparii in nici un caz.
La cele pe curea sare cureaua iar la cele pe lant patineaza roata dintata.
Incearca si tu sa editezi mesajel, nu pune mesaje una dupa alta la fiecare doua fraze.
  • adso

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2005

  • Mesaj Privat
scuze, in "focul evenimentelor" am uitat sa dau detalii importante.

am deschis sus, capacul la culbutori. cu un amic (eu nu ma pricep foarte tare) si am expus distributia care e in regula.

sus am vazut ca axa cu came e rupta si cei doi culbutori sparti. indoirea supapelor e o presupunere, dar una foarte probabila.

lipsa ungerii a fost cel mai probabil motiv.

ce voiam eu de fapt sa intreb: exista vreo sansa sa ca cilindrii si pistoanele sa fi scapat cu viata? pana in weekend nu pot deschide ca lumea motorul.

multumesc mult tuturor.

tin mult la masina si as vrea sa o repar, desi parerea generala e sa o vand la piese. arata bine, si are si GPL instalat in olanda.

promit sa va tin la curent.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Scurgerea uleiului este cea care ma "sperie" cel mai tare, verifica pe unde pierde - urmareste pata de ulei, daca blocul sau carterul motor este spart cu siguranta te incadrezi la "worst case" Sad
Skip ads

  • adso

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2005

  • Mesaj Privat
se pare ca blocul motor a scapat intreg. uleiul ar fi scapat pe la un semering. am mers cu ea pe sec. saraca. dar in bord nu s-a aprins nimic, iar problema a aparut pe drum, pentru ca o seara inainte am verificat nivelul uleiului si totul era ok.

ceasul rau i guess.
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ce costa mai mult: repararea sau inlocuirea motorului? Nu-mi sariti in cap, nu ma pricep, de aia intreb...
  • adso

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2005

  • Mesaj Privat
hehe, merci de intrebare. la asta ma gandeam si eu. am inteles ca un motor sh de la dezmembrari ar fi cam 200-300 de euro.
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Un motor in stare super buna la dezmembrari este circa 400 de euro. Caci baietii aduc masini mai noi decat ce ruleaza aici (ma refer la Vectra A si la Astrele din vremea aia...) si le fac piese.

Am ratat o oferta de motor de pe o Vectra GT care arata demential, dar nu putea fi inmatriculata.... cu 350E.... Sad

Eu as inlocui fara sa clipesc motorul, cu conditia sa gasesc unul in stare foarte buna (eventual sub 150 k kilometri? Wink )
Skip ads

  • adso

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2005

  • Mesaj Privat
cred ca asa fac. motorul asta avea oricum 200k km mersi aproape toti pe GPL.

voi incerca oricum sa documentez defectiunile, si reparatia, daca ajung la concluzia ca totusi il repar.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Eu mi-am luat masina cu motorul gripat. Nu l-am desfacut, dar mi-am facut niste calcule. Daca tot umbli in el, indiferent de piesele defecte, ideal este sa inlocuiesti toate piesele care se uzeaza mai usor. Eu mi-am socotit asa (tinand cont ca era totusi gripat): cuzineti, biele, pistoane, segmenti, alezare bloc motor (in caz de uzura +camasi), garnituri. Toate astea sigur. Apoi rectificari la culasa, eventual arbori cu came, rectificari la supape etc. In plus banuiam ca griparea s-a produs din cauza unei defectiuni la pompa de ulei, deci inca ceva bani. Si la toate astea se adauga manopera, deloc de neglijat. Suma se anunta destul de mare, pana cand la un magazin m-a intrebat vanzatorul de ce nu schimb motorul. Si am avut bucuria de a gasi cateva oferte bune, sar peste amanunte. In final am cumparat un motor identic cu cel original (acelasi an, aceeasi fabrica) la 300 de euro, inclusiv montarea. Motorul avea cam 300.000 km, dar inainte cu 10-15000 de km "suferise" o reparatie capitala in urma ruperii curelei de distributie.
Sunt foarte multumit de noul motor, pe cel vechi nici macar nu l-am mai desfacut. Toata chestia este insa sa stii ce si de la cine cumperi - eu am avut norocul sa il cunosc pe vanzator - altfel poti sa te trezesti cu un morman de fier vechi frumos aranjat la exterior.
  • ZeD

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2005

  • Mesaj Privat
si la mine sa spart axa cu came....dar nu a curs nimic... si acum am un motor 2000 8v ...abia l am luat ..l am cuparat cu o pronlema stiam de ea...se aude un cacanit si cica trebuie sa i schimb cuzineti..si segmentii ..
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
alt motor frate . pt reparat te complici f. mult.
recomand ABHAZ EXIM SRL linga podul de la FUNDENI. Str. LOGOFAT MOGA asta aduce numai componente de afara cu acte in regula nu dezmenbreaza masini . eu am luat pt Omega A motor de a el si a mers perfect 5 ani (intretimp am vindut masina ).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR