Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu cel putin iti recomand sa incerci intai sa-l rezolvi pe cel din dotare. Chiar nu-i mare lucru .....nu merita sa ma chinui toata vara pentru un lucru banal. Bampi a fost foarte explicit iar zonele cu uzuri se vad. Acolo pe cit posibil trebuie nivelat cu o pila fina .
Nu stiu, vorbeai de ceva inlocuire camasa ...eu n-am inlocuit nimic , contactul avea doar 2 adancituri de uzura de la stiftuletzul rotativ si era tare imbacsit cu o pilitura fina. Pilit, spalat, gresat si montat . Imi place ca s-a pastrat si acum dupa o luna ca in ziua dupa reparatie - zici ca e nou. Nu tot amana ca ori vei ramane cu masina cine stie pe unde, ori se va uza in halul in care n-o sa-i mai poti face nimic.
Singura chestie la care era sa fac rost de un bonus a fost ca am uitat de recomandarea lui Bampi ( ca toata lucrarea se face cu cheia in contact) si la un moment dat am scos cheia afara sa pot spala mai bine butucul , faza la care mi-a cazut un clentzau din ala ce se profileaza dupa cheie pe jos ......
Skip ads

  • SamuraiStef

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sa traiesti BAMPI ! Mult ajutor a fost acest fost/club/tutorial/sfaturi.
Sunt detinator de Opel Astra G Y17DT (versiune Vauxhall pt. Germania).
Bineinteles ca si eu am fost victima contactului blocat (lamela ce bloca contactul). Initial am crezut ca am fortat prea mult eu contactul sau ca s-a imobilizat masina [incercasem sa resetez inspectia de scris INSP manual prin metoda resetarii kilometrajului].

Am reusit sa deblochez exact cum a zis Bampi : un varf de cutter ascutit ca sa ridic usor lamela blocanta ca apoi sa apas butucul si sa introduc cheia.

Dupa ce am reusit sa cumpar un butuc nou marca Topran m-am apucat de treaba(exact cu cheia avand santul ca cheia mea originala [sant drept pe stanga] de la un magazin cunoscut in Sibiu (unul foarte bun magazin de piese ce incepe cu "R") la pretul de 45 Ron. E drept e cu cheie classica (in care as putea muta transponderul dar nu e cu butoane-centralizare).
Am cautat ca butucul sa fie exact Topran si cheia lui sa aiba sant pe stanga in caz ca incerc sa mut verturile butucului original pe cel nou dar asta era varianta B.

Aveam 3 variante de remediere a contactului:
A) Varianta lui Bampi demontare si marire a razei la boltul blocant = acelasi contact dar functional si aceeasi cheie;
B) Schimbare de verturi intre contactul nou si cel vechi = contact nou nout dar cu verturi originale si aceeasi cheie originala a masinii; [cum alt coleg de pe aici a facut Very Happy ];
C)Schimbare de butuc =contact nou / cheie noua [deci o cheie suplimentare Sad ] ;

Am ales de inceput varianta lui Bampi A)... dar dupa ce am demontat , slefuit bine (aproape ca un cap de glont) boltul am ajuns la concluzia dupa cateva teste ca la mine in continuarea tot se bloca lamela aceea din butuc pozitia "4" [care o ridicam cu varful de cutter].
Asa ca drept solutie temporara ... am procedat asa = am scos aceaa lamela blocanta..... rezultatul = merge contactulbine Very Happy si nu se mai blocheaza deloc. Dar cand scot cheia din contact pac-se-blocheaza volanul. Cand bag la loc cheia in contact si ajung in pozitia 1-2 volanul se deblocheaza. Oricum pt. ca nu mai am acea lamela pot introduce direct cheia si sa fac contacti in pozitia 1-2-3 (3 e aprinderea). Deci MERGE OK .

Intrebarea mea mare este : Daca am eliminat acea lamela blocanta ce efecte negative pot aparea din cauza absentei ei ? Exemple de scenarii : rupere ax tija butuc / blocare de verturi / stricare butuc etc. La aceste scenarii se mai poate demonta normal butucul daca lipseste acea lamela ? Ma obsedeaza care era rolul acelei lamele... pt. ca am observat ca nu era ca sa blocheze volanul.
O sa pun si eu poze la operatiunea mea cu mici detalii suplimentare fata de Bampi pt. ca cei mai nepriceputi ca mine sa vada aceasta operatiunea drept usoara (asa si cum este).
  • dan_dan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am si eu o problema si sper sa gasesc aici rezolvarea.
am demontat butucul urmarind acet tutorial .,dar eu am facut o mare greseala ,dupa ce am scos butucul cu tot cu cheie din coloana volan,am facut greseala si am scos si cheia din butuc.,acum ma chinui de cateva zile sa invart cheia in butucul blocat.cum as putea debloca butucul,orice idee e bine venita in acest moment.
multumesc anticipat.
  • ploscnicu

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salutare, pana sa scoti cheia ai reusit sa ajungi cu demontare butucului ca in prima poza de la 3. Repararea butucului din tutorialul lui Bampi? Cand ai scos cheia au sarit verturile de pe cilindru sau sunt doar ridicate ca in poza colegului zeuslove21 pagina 2 din acest topic? Daca arata precum la coleg, atunci trebuie doar sa apesi pe verturi de jur imprejur (poti folosi o bucata de carton mai maleabil cat sa se muleze pe cilindru dar sa obtii si presiune uniform) si reintroduci cheia. Situatia mai grava ar fi daca au sarit verturile si nu le mai poti gasi pozitia initiala pe cilindru.
O poza cu problema ar fi mai sugestiva.

Numai bine.
Skip ads

  • dan_dan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nu am demontat butucul,am scos cheia imediat dupa ce l-am demontat dupa coloana de volan .
acum,in situatia aceasta ,mai este posibila demontarea butucului?
  • vali-tgm

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut.
Zilele trecute am patit si eu acelasi lucru cu masina. S-a rupt tija ce invarte partea electrica a contactului. Am citit tutorialul si la treaba.
Am cumparat un contact nou topran cu 50 lei si am trecut la operatiune. Pe cand am terminat mi-am dat seama ca cheia ce o avea noul contact difera de a mea, adica partea aceea de la baza cheii e invers, adica in oglinda. Astfel pot sa pun eu venturile de la mine ca nu imi ajunge oricum cheia pana acolo. Nu intra cheia in contactul nou. Pana acolo totul a mers bine, le-am desfacut am numerotat venturile mi-am facut desen si dupa ce am pus inapoi stupoare. Azi am mai comandat unul dar alta marca dupa cod de masina si tot, dar degeaba. Aceeasi poveste ca si cel de topran. Urasc ideea de a avea 2 chei. Dar nici sa dau 100 lei pe un contact la fel de vechi ca si al meu care maine poate sa imi faca exact aceeasi faza.
Cum au reusit altii sa rezolve aceasta problema?
  • vali-tgm

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Se vede diferenta intre cele 2 chei de pe margini. Aceasi problema o am si eu. Atata ca nu am gasit momentan contact pt astfel de cheie.

  • ploscnicu

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salutare, anul trecut cand am avut probleme cu contactul am cumparat tot unul marca Topran, dar nu am avut nici un fel de probleme, am inlocuit tot, mai putin verturile care au ramas de la cel vechi, nu pareau sa fie prea uzate (comparativ cu cele noi), le-am pastrat pozitia initiala si merge ok cu cheia originala, la fel a mers si cel refacut din resturi, patile vechi si verturile si cheile noi. Cheia mea nu arata ca nici una din poza, vezi daca nu poti inlocui doar tija si sa mentii restul pieselor vechi, inclusiv cheia.
Bafta
Skip ads

  • cosmin94petica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Buna Seara am un opel vectrab b 2001 si am si eu probleme cu contactul , nu se mai invarte cheia nici volanul, ma,m uitat pe aici si am vazut ca trebuie apasat lamela de la contact am apasato se duce inauntru dar toot nu imi da voie sa invart cheia,
  • adinag

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salut. masina e corsa c. bineinteles cu probleme pe timp de vara la butucul cheii. iarna merge bine , pana zilele trecute cand dau sa scot cheia din contact si parca a ramas lipita in interior. foarte greu a iesit. credeti ca ar merge o gresare provizorie sa iasa cheia mai usor? va rog sugestii. mersi.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Incearca sa-l cureti cu wd 40, si eu am avut acum un an problema cu contactul,ramanea blocat.
Eu am demontat carcasa de sub contact si am pus o laveta sa nu curga din el peste tot si am dat din belsug cu wd 40,de atunci merge ca nou.
  • nislau

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2009

  • Mesaj Privat
eu nu sunt de acord cu W40 deoarece spala butucul de vaselina . e drept ca da o oarecare idee de ungere dar daca e vorba de problema contactului se apeleaza cu atentie la metoda de rezolvare a lui Bampi. la mine a mers si am baut ceva beri in cinstea lui Bampi. recomand sa se greseze butucul cu vaselina dupa metoda lui Bampi, eventual una mai buna sa nu se topeasca vara si sa curga din butuc.
Skip ads

  • popmari

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Va salut. Am facut rost de un butuc de Cielo, din pacate am inteles ca materialul este mai slab decat din butucurile originale. Are cineva vreo parere , a patiti cineva ceva cu acest butuc de cielo?
Multumesc.
  • adinag

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
atunci am sa incerc o spalare cu wd 40 si apoi o gresare cu o vaselina la spray . sper sa gasesc una cu tevusca ca la wd 40 si potrivita conditiilor de la butuc, adica rezistenta la caldura. ce parere aveti de vaselina de planetare? se poate introduce cu o seringa cu ac mai gros? sau daca stiti o vaselina mai buna......
  • nislau

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2009

  • Mesaj Privat
il demontezi frumos si il ungi cu vaselina. prin interior cu spray nu o sa dai randament. cine a desfãcut mãcar o data știe ce zic.
nu va apucați de desfãcut fãrã sa aveți o pila buna de preferat una de mãrime mica, urmați pașii si cu atenție și rãbdare o sa reușiți. piliți bine verturile care ies în afara având cheia în contact, piliți pana la nivelul butucului, atenție la bot și la arc ca l-am cautat pe sub mobila din casa Smile eu am un set de "pile mici pentru mecanica fina" intreaba-l pe google cum arata. spor la treaba, eu mai beau un vin ca acuma nu-i de bere
  • izidor

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2007 z13dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Eu am problema cu scosul cheii din butuc pentru ca iese foarte greu. Azi am desfacut butucul si l-am uns cu vaselina, l-am montat inapoi si tot greu scot cheia , parca agata undeva. Cand o bag in contact si invart merge usor dar cand opresc masina si o aduc in punctul de a o scoate parca nu sare contactul in afara si nu iese cheia. Trebuie sa trag de ea sau sa o misc mai tare si dupa aia iese. Aveti idee ce as putea sa-i fac sa mearga scoasa usor?
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Salut. Arcul din capatul butucului e la locul lui? El e responsabil de impingerea in afara a butucului. Daca tot ai probleme, scoti contactul din volan si verifici daca merge bine. Eu am notat pozitia verturilor in butuc apoi le-am scos pe toate, dupa care:
- pun la loc primul vert - asamblez contactul - verific daca merge ok
- dezasamblez - pun urmatorul vert - asamblez - verific.
si tot asa. In final am garantia ca totul e ok si am un butuc functional 100%, care acum poate fi montat pe masina.
  • Marius Dumitru

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am un Corsa D cu o mare problemã la contact. Se bloca când dãdeam sã pun contactul, trebuia sã scot cheia, sã apãs mai spre interior, pânã o lua.
Am desfãcut carcasa superioarã, am bãgat cheia, am apãsat pe siguranța de scos butucul, a ieșit puțin(vreo 5mm), dar nu mai vrea deloc. Mã chinui de azi dimineațã, am frecat cheia și butucul de mi-au ieșit ochii. Cineva de la un service Opel mi-a spus sã folosesc o șurubelnițã pe post de pârghie și sã forțez, am fãcut și asta, dar nimic. ÃŽn cazul în care l-aș scoate, cunosc pe cineva care le rectificã și merg mai bine decât din fabricã, plus cã aș ieși mai ieftin. Nu aș vrea sã mai dau banii pe alt contact + încurcãturã mai mare cu demontatul volanului, contactului... Ceva idei? Mersi!
  • nislau

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2009

  • Mesaj Privat
cred ca nu ai miscat cheia pe pozitia care trebuie sa elibereze siguranta. citeste bine cum se scoate butucul. ele are o siguranta pe care o impingi dar cheia trebuie sa fie in pozitiea dupa cum spune bampi: " rotiti cheia in contact pana in dreptul taieturii din butuc si cu surubelnita subtire apasati prin gaura (situata in partea superioara langa axul volanului) pe "stiftul" de deblocare. In acest moment butucul va iesi singur din locas, aruncat de un arc de pe tija contactului" . vezi tutorialul lui bampi si o sa intelegi. butucul e tinut doar de acea siguranta ce trebuie impinsa cu o surubelnita mica, sarma ceva care sa intre prin orificiul aflat sub carcasa butucului o sa-l vezi sigur ca e acolo. apeasa cu putere prin acel orificiu si tragi de cheie spre tine
  • AleXPro22

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Poate parea stupida intrebarea dar la G-ul meu ca sa pot invarti de cheie pe pozitiile I II si III atunci cand bag cheia in butuc trebuie sa apas si un pic pe cheie ( adica pe butuc ) . Adica nu pot invarti de cheie daca acel butuc nu este intrat un pic inauntru. Atunci cand scot cheia, acel butuc iese facand si un sunet, "clanc". Este normala functionarea asta sau nu ? Intreb deoarece acea protectie de cauciuc este foarte uzat ( se vede ca a fost desfacuta de multe ori )
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR