Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • lsd_sad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Multumim cronny pt lamuriri. mai sunt si alte posturi cu acest subiect, dar tot asa, majoritatea parerilor sunt impartite. intrebarea mea este: termostatul se deschide la 92 de grade sau la 92 de grade e complet deschis? adica se deschide treptat sau brusc, la 92 de grade da drumul la apa.
Skip ads

  • lsd_sad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cronny, inca o intrebare. atunci cand schimbi termostatul trebuie sa schimbi si lichidul de racire (pt k eu l am schimbat acum 2 saptamani) Very Happy
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,486
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
supapa termostatului este asemanatoare unui arc si are in compunere ceva bimetal. prin incalzire se dilata bimetalul si deschide circuitul motor-radiator. daca ai schimbat lichidul de racire acum doua saptamani dupa inlocuirea termostatului va fi necesar DOAR completarea pana la nivel in vasul de expansiune, ventilarea instalatiei se face automat in timpul functionarii motorului. sper ca raspunsul te lamureste.
  • lsd_sad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am inteles. iti multumesc pentru lamurire.
Skip ads

  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Cand am schimbat termostatul se intampla exact cum zice corsablue am completat doar si sfatul meu este sa il schimbi cat mai repede ca si uzura motorului este mai mare cand motorul e rece.
  • lsd_sad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am comandat termostatul astazi.maine cel tarziu il schimb. intrebarea este cat antigel sa cumpar (cam cat se pierde)? va multumesc tuturor pt raspunsuri
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Eu am luat 1 l de antigel si 1l de apa distilata dar a mai ramas putina apa distilata.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Temperatura de functionare a motorului este 88grdC. Vara sau in conditii de trafic greu este posibil sa urce si la 100 dar ventilatorul isi face treaba cu brio. Testat de mine in Grecia, blocaj pe autostrada, in bord 47grdC si motorul nu a sarit de 100, dupa citiva km (am mers mosnegeste) temperatura a ajuns la 88 si am putut sa o calc fara grija.
De regula termostatul este defect, pica mai ales la temperaturi extreme vara si iarna. Foarte rar o sa gasiti sonda de temperatura cu oxid la picioare sau fire intrerupte, defecta nu am vazut.
Termostat se gaseste de la 70lei la 110, garnitura obligatoriu noua si sa fie perfect curat la montare, foarte putin silicon special de gasket se poate pune fara rezerve.
Conducta de cauciuc care intra in termostat poate avea urme de oxid la interior, se vor curata foarte bine inainte de montare.
Skip ads

  • lsd_sad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am schimbat termostatul si am rezolvat problema. va multumesc pentru raspunsurile prompte. in concluzie, cu termostat nou, temperatura apei sta un pic mai jos de 90 (probabil la 88 de grade cum spunea domnul dan). eu am gasit termostat GM la 22 euro si am pierdut aproximativ 1l de antigel. acum, as mai avea o curiozitate personala. daca termostatul incepe sa se deschida la 92 de grade, inseamna ca pana cand apa din motor nu atinge valoarea asta el ramane inchis. prin urmare, temperatura din motor cum de ramane la 88 de grade? va multumesc inca o data pentru raspunsuri.
p.s. termostatul vechi este inchis (adica nu trece apa prin iel cand il pun la robinet spre exemplu). probabil ca se deschidea mult mai devreme de 92 de grade, habar n-am. Question cert este, ca problema s a rezolvat prin schimbarea lui.
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Pai temperatura de functionare a motorului este de 88 de grade in conditii normale la drum lung sau trafic lejer prin oras deci termostatul inchis, cand mergi bara la bara si sunt temperaturi ridicate motorul se incinge trece de 92 de grade termostatul se deschide lichidul trece prin radiator unde este racit de ventilator si ajunge iar in motor dar rece si temperatura motorului scade.Sa ma corecteze cineva daca gresesc.O seara placuta tuturor!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,486
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
da crony asa este. acum m-a parasit si pe mine termostatul. simptome:
1. consum crescut de la 5,2 - 5,5% la 6,5 - 7,1%;
2. habitaclu incalzit mai greu, in timp indelungat dupa 25km abia era "amortit";
3. oprit motorul dupa ce am circulat 60-70km, deci motor cald, pornit din nou dupa 10-15 minute de stationare la -10*C, deci nu foarte frig, motor rece si s-a incalzit dupa vreo 30km.
Gata i-l inlocuiesc si poate fac ceva fotografii pentru colegii de forum interesati.
off-topic: postez aici sau la sectiunea "cum sa...?" , rog un moderator sa-mi raspunda. multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Termostatul este inchis pina aproape de 87 si la 92 se deschide complet. Proba se poate face in apa pusa la fiert, abia cind apar bule de fierbere incepe sa se miste si se deschide numai cind apa fierbe destul de serios.
Discutie mai ampla ai Instalatie racire motor Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP dar e la Agila, poti posta si aici, de titlu si altele ma ocup eu. La tutoriale sau cum sa... se pierde.
Skip ads

  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cam dupa cat timp ajunge temperatura motorului la 88 grade, pe frigul de afara (adica la -10 grade)? Eu ajung la 88 grade cam dupa 11-13 KM. Daca afara este foarte frig (in jur de -13 grade, cum a fost zilele astea la Sibiu) si las motorul in relantiu, temperatura motorul scade. E normal?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
in oras sau drum intins? oriucm si la drum intins mi se pare mult 11km
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
d_claudiuus , cam mult 11km, poate mergi cu caldura si ventilatie la 2-3 din prima... Sincer nici nu vad cum faci tu 11km in Sibiu, doar sa te invirti in cerc.
La mine cu acelasi motor dar habitaclu mai mare cam asa este la -13grdC :
-pornesc si ies din masina, curat zapada, termin tigara...1-2min. las motorul sa mearga
-plec dar ventilatia e pe rece si pe parbriz, in functie de trafic in 3-4min sau 3km deja motorul are 60grd si pornesc caldura cu ventilatie la prima treapta, dupa inca 1min sau 1km motorul trece de 80grd si pot pune ventilatorul pe II.
-chiar la -13grdC daca stau pe loc, caldura deschisa, prima treapta de ventilatie si aer de afara (fara recirculare) temperatura nu scade la motor cel putin 3-5 minute.

Motorul e mult mai "aerisit" la Corsa fata de Agila pentru ca la voi e loc girla sub capota...dar noi nu avem scut din nastere si putine au fost dotate cu asa ceva after-market. La Agila foarte putine sunt dotate cu "blana" la capota, aceasta apare doar la citeva dar foarte rar si mai ales din 2003 cind a fost montat Z10/12XEP.
O solutie care o recomand ar fi scut motor si "blana" adica insonorizare capota, o vei gasi la cele cu motor diesel. Astfel motorul va fi mai izolat termic dar vara daca e foarte cald si esti blocat in trafic astea sunt o problema.

Poate fi la tine si o problema de termostat, adica sa scape... al meu nu scapa dar e bolnav, adica s-a "calibrat" mai nou pe 82grdC, totusi nu am problema ta adica sa merg atit ca sa urce acul. Simbata il schimb, sper sa nu fie prea frig sau sa bata vintul.

Discutie similara dar difera radiatorul : https://www.clubopel.com/vie...845&start=100 motorul e la fel.
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salu Dani,

Adevarul e ca imi place sa ma plimb, 11 KM sunt putini pentru mine dimineatza cand imi duc nevasta la lucru Smile). Niciodata nu fac drumuri scurte, ma simt mai bine cand stiu ca masina apuca sa se incalzeasca pana in parametrii optimi. De altfel, cred ca sunt atasat de masina asta, avand in vedere cat de bine ma simt in ea, iar in 20 de luni am parcurs 60.000 Km...

Legat de incalzirea motorului, dupa incalzire temperatura se stabilizeaza perfect la 88 de grade, nu cred totusi sa fie probleme la termostat, voi avea grija totusi, sa urmaaresc cu atentie lucrul acesta.
Dar, nu m-am gandit la faza cu ventilatia. Intr-adevar, dimineatza cand dau drumul la masina, ventilatia e data pe pozitia 2, spre parbriz, dar e data cu caldura (potentiometrul la caldura il dau la maxim din prima, de cum pornesc motorul). Daca las ventilatia pe rece mai mult timp dupa pornirea motorului, aceasta ajuta la incalzirea mai rapida a motorului?

Poate explici in 2 cuvinte cum functioneaza ventilatia la cald. Faptul ca ventilatia e setata pe cald la maxim, asta deschide din prima circuitul cu apa? Cum e legat circuitul de incalzire al habitaclului la motor?

Multumesc,
Multa stima.
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred ca deschide circuitul mai devreme. Cel mai probabil, caloriferul masinii se comporta ca un radiator (ca de fapt asta si e), iar ventilatia trage aerul cald emanat de el si-l baga in habitaclu, astfel lichidul de racire al masinii incalzindu-se mai greu.
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca tot e vorba de iarna motor si frig am si eu o intrebare, ca sa nu mai deschid alt topic, am pornit masina la rece (sambata) 1.3 diesel. Pentru prima oara nu a luat-o din prima, am ramas stupefiat, nu am avut probleme de pornire pana acum ( masina o am de 1 an, iarna trecuta nu a facut probleme, mai bine zis sfarsitul iernii ca o am din februarie). Dupa ce a luat-o la a 2-a cheie mergea ca un tractor obosit, dupa care si-a revenit. Eu am presupus ca datorita faptului ca am in rezervor amestec de euro 5 cu euro 4 este posibil ca sa fi inghetat motorina si din aceasta cauza sa se fi intamplat, voi aveti vreo explicatie, mentionez ca ieri a pornit din prima. Exista motiv de ingrijorare?
  • IceBox

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca te ajuta dar a patit-o un prieten tot cu Corsa D 1.3 CDTI ca si mine. Noaptea a fost foarte frig si dimineata nu a vrut sa ii mai porneasca. Mie in schimb mi-a pornit din prima desi erau masinile una langa alta. Singura diferenta intre a mea si a lui a fost motorina. Eu aveam euro 5 si el tot un amestec euro 5 cu euro 4 (ca si tine).

De atunci nu a mai avut probleme cu ea si nici inainte. De la motorina cred ca este.
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Asa banuiam si eu, trebuie neaparat sa fac plinul cu euro 5. Multeam
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR