Parola noua?


Salutare tuturor,

In caz ca numarul de posturi nu m-a tradat deja, va anunt cu bucurie si emotie Smile ca sunt nou venit pe forum dar si in lumea automobilelor Opel.
Deoarece in 3 zile voi deveni proprietarul unui Astra Classic sau G (nu stiu exact pt ca masina vine din Germania) 1.6 benzina - '99, m-am gandit ca un topic care sa reuneasca toate intrebarile pe care le-ar putea pune cineva preocupat de intretinerea cat mai buna a masinii SECOND HAND proaspat cumparata ar fi binevenit.
Recunosc ca nu am avut rabadare sa citesc toate topicurile insa am observat ca informatiile oferite de diversi utlizatori nu sunt concise si sunt, din nefericire, larg raspandite pe intregul forum.

Deci, planul ar fi crearea unei liste cu intrebari la care toti proprietarii sau viitorii proprietari de OPEL ASTRA CLASSIC / G (sau de ce nu, alt model) ar dori raspunsuri.

Pentru Opel Astra Classic / G 1.6 benzina din 1999 ~145.000 km (rulat exclusiv Germania, mai multe informatii nu cunosc) :
- ce tip ULEI de/pentru MOTOR recomanda OPEL ?
- ce tip ULEI de/pentru CUTIE VITEZE recomanda OPEL ?
- ce tip/model de FILTRU AER recomanda OPEL ?
- ce tip/model de FILTRU BENZINA recomanda OPEL ?
- ce tip/model de FILTRU ULEI recomanda OPEL ?
- ce tip/model de CUREA DISTRIBUTIE recomanda OPEL ?
- ce tip/model de BUJII recomanda OPEL ? (eventual compatibile 100% si performante 110% Smile)
- de UNDE pot CUMPARA aceste ACCESORII/CONSUMABILE ORIGINALE ?
- care sunt PRETURILE pt aceste CONSUMABILE/ACCESORII ORIGINALE ?
- in cazul in care DISTRIBUTIA este "pe" LANT, acest lant trebuie schimbat ? daca da - la cati km, daca nu - cum/cu ce solutii/spray-uri se intretine si unde gasim/cat costa cele "folositoare" ?
- in cazul in care DISTRIBUTIA este "pe" CUREA, la cati km trebuie schchimbata ? (recomandarea OPEL)
- la cati kilometri SCHIMBAM ULEIUL de MOTOR / ULEIUL din CUTIA de VITEZE ? (recomandarea OPEL)
- care este plaja de TURATII pentru SCHIMBAREA VITEZELOR - mod economic si sanatos pt masina ? (recomandarea OPEL)
- LOCATII / PRETURI pt VERIFICAREA / TESTAREA completa a masinii (in urma carora vei sti de la A la Z tot ce (nu) are / (nu) poate masina ta) ?


Va rog sa aveti in vedere ca acestea sunt/pot fi intrebarile oricarui novice. Prin urmare va cer sa aveti ingaduinta si rabdare sa raspundeti la acestea Smile.

Stima.
Pai eu zic asa: te apuci si citesti si faci o selectie pe care o postezi in topicul pe care tocmai l-ai deschis. Numai asa poti evalua cantitatea de munca la care vrei sa ne supui. Alternativa, tot la citit se rezuma.
Ma raliez lui LDivora si-ti propun, daca tot esti tu atat de interesat si ai atata nevoie de aceste detalii, da-i cautare pe forum pentru fiecare intrebare, desi, te anunt ca te asteapta o munca aproape titanica:
pentru Astra G 1.6 benzina pot fi 2 tipuri de motor cu 8 sau cu 16 supape - nici unul cu lant dar cu cate 2 tipuri de filtre de polen, de exemplu.
Nu cred ca va sta NIMENI sa-ti culeaga tie toate aceste informatii. Sa fim seriosi! Este chiar atat de greu sa cauti?
De exemplu, piesele pot fi comandate la numerosii nostri colegi care se ocupa cu comercializarea lor. Tot ei it pot da ceva sfaturi cu privire la cele mai bune marci. Daca nu ai incredere in unul poti intreba mai multi si faci o medie... Smile
In rest: bafta multa si cat mai multi km fara probleme!
m-ati lamurit. aveti dreptate cand spuneti ca munca e titanica pt ca organizarea e..cum sa spun cat mai diplomatic..varza.

cred ca ati uitat semnificatia cuvantului "forum"..
in fine.
va multumesc pt sfaturi.


Ultima modificare facuta de catre taxiboy la Joi 07 Aug, 2008 4:35 pm, modificat 1 data in total
ps: mai concret, puteti observa rezultatele cautari idupa criteriul "ulei motor opel astra"... e No Comment.
nu sunt carcotas si nici gigi-contra. da-ti-mi macar cateva indrumari si voi face eu munca de cercetare. insa sa stai sa cauti topic cu topic, post cu post nu este penibil ca doar nu suntem rautaciosi dar este in cel mai fericit caz "titanic"..


Update Abecedar Opel Astra Classic/G :
I: in cazul in care DISTRIBUTIA este "pe" LANT, acest lant trebuie schimbat ? daca da - la cati km, daca nu - cum/cu ce solutii/spray-uri se intretine si unde gasim/cat costa cele "folositoare" ?
R: "Astra G 1.6 benzina pot fi 2 tipuri de motor cu 8 sau cu 16 supape - nici unul cu lant"
*: ramane de lamurit problema cu Astra Classic 1.6 benzina.
Eu cred ca tu ai uitat ce e ala forum, altfel nu ai sari cu asa cuvinte grele inca de la al 3 lea mesaj. Embarassed Poate structurarea forumului lasa putin de dorit dar asta numai din cauza celor ca tine care vor totul mura'n gura si trebuie sa explicam pe fiecare topic, la fiecare nou venit aceleasi chestii. Daca eram moderator stergeam topicurile de genul asta la 3 minute dupa postarea lor.
Nici nu stiu de unde sa incep... Foloseste search (exista tutorial si pt. folosirea search'ului), cauta softurile specializate de genul : AutoData, TIS 2000, etc. si documenteaza'te. Gasesti inclusiv linkuri de unde sa downloadezi aceste programe. Sunt foarte multe informatii in acest forum, trebuie doar cautate.
Acuma o baza de date completa cu reviziile, piesele, preturile, timpuri de manopera, etc. ar fi prea tare sa existe pe ClubOpel dar nu vad pe nimeni sa faca asa ceva de buna voie si nesilit de nimeni. Daca ma gandesc bine, AutoData contine foarte multe informatii de care ai nevoie, nu toate ca niciodata nu o sa le stii pe toate. Razz
Eu am incercat sa raspund la cateva din intrebarile tale, IN MARE, pt. ca sa fiecare intrebare necesita ani buni de teste si documentari ca sa poti trage concluziile, ani pe care, evident, nu ii am.

- ce tip ULEI de/pentru MOTOR recomanda OPEL ?
opel recomanda ulei GM... cum ar fi sa recomande Selenia? in functie de nr. de km 5 sau 10 W, la motorul tau 10 W e ok
- ce tip ULEI de/pentru CUTIE VITEZE recomanda OPEL ?
- ce tip/model de FILTRU AER recomanda OPEL ?
- ce tip/model de FILTRU BENZINA recomanda OPEL ?
- ce tip/model de FILTRU ULEI recomanda OPEL ?
- ce tip/model de CUREA DISTRIBUTIE recomanda OPEL ?
- ce tip/model de BUJII recomanda OPEL ? (eventual compatibile 100% si performante 110% Smile)

la fel... GM, daca te uiti pe forum o sa vezi ca majoritatea folosim filtre MAN. Sunt foarte bune.
- de UNDE pot CUMPARA aceste ACCESORII/CONSUMABILE ORIGINALE ?
reprezentanta / magazin local de piese / aici pe forum (asta sper ca reusesti sa o gasesti singur)
- care sunt PRETURILE pt aceste CONSUMABILE/ACCESORII ORIGINALE ?
Rolling Eyes
- in cazul in care DISTRIBUTIA este "pe" LANT, acest lant trebuie schimbat ? daca da - la cati km, daca nu - cum/cu ce solutii/spray-uri se intretine si unde gasim/cat costa cele "folositoare" ?
Nu se schimba, se verifica / regleaza la 100.000 km in service specializat. Eventual mai repede daca tacane.
- in cazul in care DISTRIBUTIA este "pe" CUREA, la cati km trebuie schchimbata ? (recomandarea OPEL)
Opel zice 120.000 km, Serviceurile romanesti dau garantie 60.000.
- la cati kilometri SCHIMBAM ULEIUL de MOTOR / ULEIUL din CUTIA de VITEZE ? (recomandarea OPEL)
Uleiul din motor la 10.000 km, cel din cutie nu se schimba, se completeaza.
- care este plaja de TURATII pentru SCHIMBAREA VITEZELOR - mod economic si sanatos pt masina ? (recomandarea OPEL)
Aproape de cuplul maxim, care il gasesti in carte.
- LOCATII / PRETURI pt VERIFICAREA / TESTAREA completa a masinii (in urma carora vei sti de la A la Z tot ce (nu) are / (nu) poate masina ta) ?
Asta numai la intalniri daca convingi un coleg mai vechi si cu experienta sa se uite la masina, in service nu o sa gasesti revizii complete serioase.
Decat sa ii dati omului raspunsul cu search si sa il trimiteti la plimbare mai bine ii dadeati fiecare cate o idee la intrebarile pe care le are ...cred ca nu este chiar asa de greu ce a cerut.
Eu unu nu ma pricep si nu vreau sa te sfatuiesc gresit, dar in mod normal e ok sa te uiti in cartea masini si sa folosesti aceiasi marca de ulei pe care a folosito si fostul proprietar.
Daca ar intra un coleg cu motorul de 1.6 benzina ti-ar putea da toate amanuntele cu ochi inchisi, ti-ar putea recomanda tot ce foloseste si el.
Multa bafta.
- ce tip ULEI de/pentru MOTOR recomanda OPEL ?
R: la o prima cercetare uleiurile folosite pt masini noi sau "tinere" sunt 0W40 si 5W40. in cazul nostru (masini trecute de 100.000 km) se recomanda 10W40, acesta avand o vascozitate mai mare, astfel suplinind "imbatranirea" motorului. Uleiurile Full-Sintetice sunt cele mai performante insa depinde si de stilul de condus si de bugetul fiecaruia.

- la cati kilometri SCHIMBAM ULEIUL de MOTOR / ULEIUL din CUTIA de VITEZE ? (recomandarea OPEL)
R: Opel recomanda schimbarea uleiului de motor la 15.000 km. Date fiind conditiile de rulare din RO se recomanda schimbarea uleiului de motor la 8-10.000 km (in special pt masinile SH)

- in cazul in care DISTRIBUTIA este "pe" LANT, acest lant trebuie schimbat ? daca da - la cati km, daca nu - cum/cu ce solutii/spray-uri se intretine si unde gasim/cat costa cele "folositoare" ?
R: Astra G 1.6 are doua tipuri de motoare : cu 8 valve si cu 16 valve, ambele avand distributia pe curea.

- in cazul in care DISTRIBUTIA este "pe" CUREA, la cati km trebuie schchimbata ? (recomandarea OPEL)
R: Opel recomanda schimbarea distributiei (curea, role) la 120.000 km sau 8 ani. date fiind conditiile de rulare de la noi din tara (in special la masinile SH), se recomanda schimbarea acestui ansamblu la ~60-80.000 km.

- care este plaja de TURATII pentru SCHIMBAREA VITEZELOR - mod economic si sanatos pt masina ? (recomandarea OPEL)
R: din parerile utilizatorilor de Astra G 1.6 benzina rezulta ca turatia optima pt schimbarea vitezelor este ~3.000 rpm.

- o buna parte din utilizatorii de Astra Classic/G se plang de consumul relativ mare de ulei de motor. care este consumul prevazut de constructor?
R: consumul "oficial" de ulei de motor este de 0.6 L / 1.000 km.

***astept eventuale corecturi.

"Eu cred ca tu ai uitat ce e ala forum, altfel nu ai sari cu asa cuvinte grele inca de la al 3 lea mesaj. Poate structurarea forumului lasa putin de dorit dar asta numai din cauza celor ca tine care vor totul mura'n gura si trebuie sa explicam pe fiecare topic, la fiecare nou venit aceleasi chestii. Daca eram moderator stergeam topicurile de genul asta la 3 minute dupa postarea lor."

organizarea lasa putin de dorit pt ca se permite deschiderea de N topicuri (asa cum ai spus si tu) pe aceeasi tema practic, in loc ca toate sa fie sterse eventual si puse sub acelasi " acoperis.
tot nu ai reusit sa-mi explici cum se face ca la cautare "ulei motor astra.." la rezultate apareau ceva de genul : "faruri angel eyes..". "punctuletul meu..", "cotiera piele" si altele..

multumesc de ajutor insa se pare ca cele mai multe informatii le-am obtinut tot de la useri relativ noi pe forum si nu de la "veterani".

ps: cu mici exceptii, informatiile de mai sus sunt obtinute de pe alt forum. unora le vine greu sa creada dar chiar vreau sa fac o treaba cu topicul asta.


Ultima modificare efectuata taxiboy la Vin 08 Aug, 2008 12:09 pm, modificat de 3 ori in total
frate am si eu un un opel astra g di 2002 1 6 si iam bagat un ulei castro 5 40 si nu stiu la cati clometri sal schimb e benzina daca ma puteti ajuta va daman dator cu stima fan opel frate si e bun uleiul asta sau ini recomanzi alt ceva masina are 120.000 km e bun castro sau sa bag 10 40w mersi
@boggg: parerea mea e ca daca ti la viata motorului schimba uleiul la 10.000 km sau 1 an, daca nu te intereseaza schimba-l cand iti aduci aminte. In legatura cu tipul de ulei (5W40 sau 10W40) vezi daca-ti papa 5W40 si daca nu-ti consuma mergi tot pe vascozitatea asta, daca-ti papa incearca 10W40. De exemplu eu in a mea am avut 5W40, consumul de ulei a fost cam de 300-400 g la 10.000 km, am facut schimbul cu 5W30 si consumul a crescut pe la vre-o 500-600 g. Ultimul schimb l-am facut cu 5W40 si voi urmari sa vad cum variaza consumul de ulei.
mersi frate il schimb Deathman
GRESIT !

Si eu am folosit pt 1.6 16v-ul meu (benzina bineinteles) din 2004 Castrol Magnatec 5W40. Insa dintr-un singur motiv. Pt ca mi-a fost sincer lene sa ma documentez putin. Acest ulei NU intruneste parametrii recomandati de producator !
Cititi eticheta cu atentie !
SINGURUL ULEI de la CASTROL optimizat pt OPEL-GM este :

Castrol EDGE 0W30 :

Technical Specifications
ACEA A3/B3/B4
API CF
Meets the engine test requirements of API SM
MB-Approval 229.3/ 229.5
GM-LL-A-025, GM-LL-B-025
VW 502 00/503 01/505 00
BMW LL01
Available in 1 litre and 4 litre packs

Acum folosesc Mobil 1 autentic. Tipul de ulei este 0W40. Este cel cu capac argintiu, sigla Nascar, produs si ambalat in state. Eu am gasit un singur importator in romania, o firma din Cluj.
Acesta intruneste de asemenea toate specificatiile impuse de Opel-GM. Chiar peste avand in vedere ca GM recomanda un ulei de calitate SL, iar acesta are SM.
Am primit uleiul insotit de certificatul de calitate/conformitate, factura si bon fiscal. Multi veti rade insa daca va documentati putin veti descoperi cu stupoare ca 90% din ceea ce se afla pe piata romaneasca in materie de Mobil 1 este contrafacut, cele mai susceptibile fiind recipientele cu capac auriu.
Pretul pt 5 bidoane de 0.96 L a fost de 250 lei (TVA si servicii de curierat incluse).

Specifications and Approvals
Mobil 1 0W-40 meets or exceeds the following industry specifications:
0W-40
API SM/SL/SJ/CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
NISSAN GT-R X
Mobil 1 0W-40 has the following builder approvals:
0W-40
MB-Approval 229.3 X
MB-Approval 229.5 X
OPEL Long Life Service Fill GM-LL-A-025 X
OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025 X
BMW LONGLIFE OIL 01 X
VW 502 00 X
VW 505 00 X
PORSCHE A40 X

Puteti bineinteles sa optati si pt uleiurile "brand" GM : 0W30 si 10W40.

Avand in vedere ca diferentele de preturi sunt relativ mici intre GM brand 0W30 si Castrol Edge 0W30/Mobil 1 0W40 plus faptul ca "plusati" aceasta diferenta o data la 10.000 km (sau 1 an - ce intervine prima data), decizia o veti lua singuri.

"In legatura cu tipul de ulei (5W40 sau 10W40) vezi daca-ti papa 5W40 si daca nu-ti consuma mergi tot pe vascozitatea asta, daca-ti papa incearca 10W40" - partial adevarat. Veti trece pe 10W40 doar daca in urma unei inspectii tehnice veti constata ca masina nu pierde ulei din cauza vreunei garnituri (capac culbutori,etc.), vreunui simering s.a.m.d. Daca nu aceasta este cauza , atunci motivul este dat de "imbatranirea" motorului , iar costurile de "revigorare/intinerire" implica schimbarea majoritatii internelor, de multe ori foarte costisitoare. Multi vor considera acest "tratament" nepractic pt portofel, optiunea fiind trecerea la un ulei cu vascozitate mai mare. Retineti insa : aceasta trecere nu va rezolva problemele tehnice/de performanta ale masinii !

Succes !

ps : exemplele de ulei date mai sus vor fi considerate ca atare : exemple. in nici un caz nu fac reclama vreunei firme. Smile
@taxiboy: Nu vreau sa intru in polemica cu tine, dar producatorul masinii recomanda in primul rand uleiul sau pentru respectivul motor, sau alte uleiuri care sa indeplineasca niste norme specificate de el. Atata timp cat uleiul folosit indeplineste normele date de producator si nu este contrafacut, nu vad unde este problema folosirii lui. Poti sa fi sigur ca uleiul GM nu il fabrica GM-ul, asa cum nici bujiile GM nu sunt fabricate de ei.
Eu, de exemplu, cand am luat masina din Germania, fostul propietar mi-a spus ca a folosit ulei Fuchs Supersintetic 5W30. Am fost foarte bucuros cand am aflat ca mecanicul la care-mi duc eu masina foloseste tot Fuchs. Eu unul sunt foarte multumit de cum merge motorul cu el.
"producatorul masinii recomanda in primul rand uleiul sau pentru respectivul motor, sau alte uleiuri care sa indeplineasca niste norme specificate de el. Atata timp cat uleiul folosit indeplineste normele date de producator si nu este contrafacut, nu vad unde este problema folosirii lui"
- nu inteleg unde bati. perfect de acord cu tine. asta am subliniat si eu mai sus. uleiul folosit trebuie sa indeplineasca normele recomandate de producator.
desi uleiul recomandat de GM pt opel are indicii de vascozitate 5W40, Castrol Magnatec 5W40 NU respecta celelalte norme (impuse de asemenea de GM pt OPEL) :
ACEA A3/B3/B4
API SM/SL/SJ
GM-LL-A-025.

REZUMAT :
- daca alegeti uleiul doar prin prisma indicilor de vascozitate, GRESITI ! punct.
acum am fost mai clar ?

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou