- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
Batman, chior nu sunt, iar cifra nu e o fabulatie de-a mea. Era pusa pe aici o poza cu un bord si un gps alaturi, sa te convingi ca este posibil. Mi-ar fi placut sa-ti spun cu exactitate, la virgula, RPM-urile, dar bordul meu este analogic cu gradatii la 500RPM. Asta e si motivul pentru care am oferit o plaja de valori.
Ar fi fost fantastica o cutie in 6 trepte pe motorul asta, pentru croaziera.
Ar fi fost fantastica o cutie in 6 trepte pe motorul asta, pentru croaziera.
Razvanel
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
Nilatack
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
Razvanel
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
59kw/80 CP, 1229cmc, 5600 rotatii maxim, cuplu maxim 110 Nm.
Uite mai multe detalii http://www.opel.ro/site/loc...ricepdf/corsa.pdf
Uite mai multe detalii http://www.opel.ro/site/loc...ricepdf/corsa.pdf
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
drlucifer
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: oradea
- Masina: Corsa Z12XEP 80 CP MT5
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu de Oradea, dar in Bucuresti costa aprox. 150 de euro, cresterea puterii ar fi cam de 8 CP, dar nu vei mai putea folosi decat benzina de 98. Cu alte cuvinte, chiar daca exista o scadere a consumului, va exista si o crestere a cheltuielilor cu benzina.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
- strutzzy
- **
- 236 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Corsa 2008 Z14XEP
- Bucuresti
strutzzy
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
Batman a scris:Nu stiu daca am postat unde trebuie, dar poate ma ajuta cineva: as avea nevoie de graficul de putere/cuplu/rpm la motorul Z12XEP de 80 de cai. Nu am gasit pe nicaieri asa ceva.
Multumesc anticipat!
Multumesc anticipat!
Aveti aici informatiile tehnice pentru toate motoarele de Corsa D, inclusiv curbe cuplu/putere/rpm.
Ultima modificare facuta de strutzzy la Mie 13 Feb, 2008 1:00 pm
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
- strutzzy
- **
- 236 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Corsa 2008 Z14XEP
- Bucuresti
strutzzy
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
drlucifer
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: oradea
- Masina: Corsa Z12XEP 80 CP MT5
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
Batman a scris:Nu stiu de Oradea, dar in Bucuresti costa aprox. 150 de euro, cresterea puterii ar fi cam de 8 CP, dar nu vei mai putea folosi decat benzina de 98. Cu alte cuvinte, chiar daca exista o scadere a consumului, va exista si o crestere a cheltuielilor cu benzina.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
dar aceasta "chipare" dauneaza cumva motorului? Poate stii si cam cu cat se reduce consumul urban (ala nu-mi place = 8% acuma iarna).
Unii spuneau ca trebuie sa o conduc turat adica in mers sa am cam 2500 ture, sa schimb vitezele pe la 3000 de ture.
Poate ma ajuta cineva : cum se conduce opelu' corsa 1.2 XEP benzina. Inainte am avut Dacie
"chipuirea" este sinonima cu "maparea"?
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
Teoretic chip-tuning inseamna schimbarea chipului din ECU. Remaparea inseamna doar resoftarea chipului (mapele sunt versiuni ale programelului care comanda ECU). Practic de multe ori cand zici chipuire, zici de fapt remapare. In Romania asta e cel mai folosit mod de crestere a puterii.
Eu nu stiu sa existe o modificare a consumului. Cei care fac tuningul spun ca ar exista o scadere de 0,5 litri la suta, dar asta e mai mult in functie de stilul de condus. Dupa parerea mea ar exista chiar o crestere a consumului, cel putin in prima faza, pt. ca esti tentat sa calci mai mult acceleratia sa vezi ce poate masina cu noua putere.
De daunat, firmele de tuning zic ca nu dauneaza. Nu am auzit pe cineva care sa se planga. Nu stiu ce sa-ti spun. Poate e cineva mai priceput si te dumireste.
Corsa se conduce ca orice alta masina, nu exista manual de condus Corsa. Schimbi vitezele la turatia la care crezi tu ca trebuie schimbate, in functie de viteza cu care vrei sa mergi, de consumul pe care vrei sa-l ai etc. Ca sa ai performante bune, trebuie sa schimbi la turatii mai mari (3000-3500 rpm, poate chiar mai sus). Daca vrei sa ai consum mic, schimbi la turatii mici (2500 rpm), dar cu grija ca sa nu-l subturezi (cand incepe sa tremure si sa nu mai traga, atunci e subturat).
Un sfat: citeste manualul masinii. Ai printre altele si sfaturi despre condus economic. Dar sa stii de la mine ca un consum de 8% e mai mult decat decent. In Bucuresti daca scoti 10% iarna esti mare. Opel da urban un consum de 7,7% pt. motorul de 1,2. Sper ca-ti dai seama ca nu poti scoate mai putin de atat.
Eu nu stiu sa existe o modificare a consumului. Cei care fac tuningul spun ca ar exista o scadere de 0,5 litri la suta, dar asta e mai mult in functie de stilul de condus. Dupa parerea mea ar exista chiar o crestere a consumului, cel putin in prima faza, pt. ca esti tentat sa calci mai mult acceleratia sa vezi ce poate masina cu noua putere.
De daunat, firmele de tuning zic ca nu dauneaza. Nu am auzit pe cineva care sa se planga. Nu stiu ce sa-ti spun. Poate e cineva mai priceput si te dumireste.
Corsa se conduce ca orice alta masina, nu exista manual de condus Corsa. Schimbi vitezele la turatia la care crezi tu ca trebuie schimbate, in functie de viteza cu care vrei sa mergi, de consumul pe care vrei sa-l ai etc. Ca sa ai performante bune, trebuie sa schimbi la turatii mai mari (3000-3500 rpm, poate chiar mai sus). Daca vrei sa ai consum mic, schimbi la turatii mici (2500 rpm), dar cu grija ca sa nu-l subturezi (cand incepe sa tremure si sa nu mai traga, atunci e subturat).
Un sfat: citeste manualul masinii. Ai printre altele si sfaturi despre condus economic. Dar sa stii de la mine ca un consum de 8% e mai mult decat decent. In Bucuresti daca scoti 10% iarna esti mare. Opel da urban un consum de 7,7% pt. motorul de 1,2. Sper ca-ti dai seama ca nu poti scoate mai putin de atat.
drlucifer
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: oradea
- Masina: Corsa Z12XEP 80 CP MT5
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
....Un sfat: citeste manualul masinii. Ai printre altele si sfaturi despre condus economic. Dar sa stii de la mine ca un consum de 8% e mai mult decat decent. In Bucuresti daca scoti 10% iarna esti mare. Opel da urban un consum de 7,7% pt. motorul de 1,2. Sper ca-ti dai seama ca nu poti scoate mai putin de atat.[/quote]
multumesc batman
prin urmare cred ca o s-o las balta cu chipu'. ma derutau cei cu opelu corsa de 1.2 varianta mai veche, cica le-ar consuma urban 6%. si sincer, visam si eu la consumul acesta
multumesc batman
prin urmare cred ca o s-o las balta cu chipu'. ma derutau cei cu opelu corsa de 1.2 varianta mai veche, cica le-ar consuma urban 6%. si sincer, visam si eu la consumul acesta
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
Poate omu' vorbeste chiar de Corsa B, care e si mai usoara?!
Oricum, ideal e sa schimbi la o turatie care sa permita revenirea in treapta superioara a turatiei in zona de cuplu. Nu stiu de unde incepe turatia de cuplu la Corsa 1.2 - mie de exemplu, imi incepe turatia de cuplu in jurul a 1800 rpm, astfel incat schimb de exemplu a doua-cu a treia la 2500 ture, a.i. in a 3-a voi fi pe 1800 rpm.
Oricum, ideal e sa schimbi la o turatie care sa permita revenirea in treapta superioara a turatiei in zona de cuplu. Nu stiu de unde incepe turatia de cuplu la Corsa 1.2 - mie de exemplu, imi incepe turatia de cuplu in jurul a 1800 rpm, astfel incat schimb de exemplu a doua-cu a treia la 2500 ture, a.i. in a 3-a voi fi pe 1800 rpm.