Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • CRISTEA VICTOR

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Poate cineva sa puna niste poze cu ceva explicatii despre unde se afla si cum arata unele componente ale motorului c16nz, cu ar fi: debitmetrul, lfr, pompa de vacuum, termostat, pompa de apa, senzori abs si alte componente vitale care ar putea necesita inlocuire la acest tip de motor?
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Vrei sa te apuci de mecanica ?
debitmertrul dupa filtrul de aer ( il recunosti ca are o mufa in el )
termostatul este in stanga jos a capacului pe care scrie Ecotec . Are un cap si ies niste conducte din el
senzori ABS sunt in fuzeta fiecarei roti
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Deci, s-o luam usor. C16NZ nu are debitmetru; dupa filtrul de aer gasesti sonda de temp. a aerului din admisie. Nu are capac pe care sa scrie Ecotec pt. ca nu e Ecotec. Cred ca cel mai bine ar fi sa faca o scurta descriere posesorii acestor motoare.
  • CRISTEA VICTOR

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
la plecarea de pe loc isi da in nas, trebuie sa o accelerez mai mult si sa tin din ambreaj, face asta si cu motorul cald si nu mai are nici puterea pe care o avea ca sa nu mai zic de viteza, dupa mari sfortari ajung pe la 120 cu toate ca deobicei rupeam autostrada. La demaraj ma ia si o dacie.
Uitasem, de la un timp nu mai sta la relanti, mi se opreste in mers, periculos... raman fara directie si fara frane. Dupa ce am dat o gramada de bani pe la meseriasii lu' peste m-am gandit ca singura solutie este acest site
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bine ai venit printre noi,
Despre ajutor nicio problema te rezolvam. Idea este daca te pricepi si cit te pricepi la mecanica/electronica ... fara suparare dar sa stim si noi cum sa discutam.
Motorul tau cum spunea si colegu nu are debitmetru, deci nu cauta.
Spune ce au facut "mecanicii" ca sa ne ajuti si tu putin, de cind ai masina, ce s-a facut la ea, ce ai schimbat...etc

Printre altele cu "cautare" si cuvinte cheie pierzi timp dar gasesti multe, poate nu iti folosesc acum dar pe viitor sigur.

Revin[/i]
  • Lefty

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Fetesti
  • Masina: Vectra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salut! am shy yo o mica problema! cand pornesc dimineata mashina (dupa ce o pornesc) mi se aprinde becul "check engine" din bord...shy sta aprins max un minut(sau daca o accelerez un pic mai tare shy apoi plec se stinge)...ce poate fi? nu a aparut de foarte mult timp... de ceve vreme(trei-patru sapt).
Multumesc anticipat
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lefty, Pot fi multe....cel mai usor se gaseste citind eroarea care sigur a ramas stocata (DTC).
Se poate si altfel, dupa inspiratie...
Afara s-a racit deci problemele tale ar fi posibil din cauza asta.
La ralanti cum se manifesta cind motorul este rece ?
Citi km are masina ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
CRISTEA VICTOR, Tu cred ca ai de sapat pentru inceput la "intrare si iesire".
Se demonteaza throttle body, vezi ca este la galeria de admisie sus ai injectorul pe ea. Scoti cabluri, mufe, furtune si o iei in casa la curatat. Pe laterala ai potentiometrul de throttle. Pe el masori tensiune de alimentare si iesirea, cind apesi acceleratia tensiunea creste proportional. Tot in el pe laterala ai regulatorul de ralanti, un fel de IAC (idle acceleration control) motoras cu un pistonas care se curata mai atent decit restul. Deci desfaci si cureti bine totul, se foloseste carbusolv/detergent. Il faci luna si te joci cu fiecare bucatica sa vezi ca isi face treaba dupa care il pui la loc. Inspectezi toate furtunasele si te uiti sa nu fie infundate sau crapate. De asemenea grija la garnituri.
Se demonteaza valva EGR, "ciuperca" de la evacuare si o cureti si pe aia luna sa fie. Te apuci si o probezi si pe ea, la tine este vacumatica de aia ai un furtunas sus pe ea, pe acolo se comanda.
Si acum sa nu uitam de aprindere. Te duci noaptea si vezi daca ai scapari pe la delcou, fise...pune podul palmei sa vezi daca curenteaza. Verifica daca nu sunt oxidate, inclusiv "inauntru" intre fir si tablita circulara.

Baga o cautare pe "egr" , "throttle body" , "iac" etc si sa vezi cite gasesti. Pe urma, dupa ce ai citit destule pune mina pe scule, du-te jos si sa vezi ce simplu este. Nu exista nu se poate. Nu cumpara aiurea piese si sa vezi ca face la fel.
Skip ads

  • sodo

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2006

  • Mesaj Privat
senzorii pentru ABS se afla la fiecare roata pe etrierul de la discul de frana;ca sa ajungi la termostat trebuie sa dai jos toata transmisia(curele si role),pompa de apa si capacul din spate;dupa ala e termostatul.Iar debitmetru,al meu nu are
  • CRISTEA VICTOR

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
am curatat acu ceva vreme iac-ul si senzorul de acceleratie, am mai schimbat si fisele cu altele second dar arata destul de bine, am spalat si corpul metalic de sub injector cu decarbosolv si i-am schimbat si garniturile tot atunci insa nimic. Am curatat si toate contactele. Mai o chestie, cand pornesc motorul rece nu moare la relanti vre-o 2 minute pana se mai incalzeste, dar dupa merge neregulat(nu merge rotund) si apoi moare imediat chiar si in mers, iar intr-antaia si a doua isi da in nas rau de tot daca nu o accelerez. Valva aia de vecuum am observat ca nu mai e buna pt ca merge si sa suflii si sa tragi prin ea dar am vazut si la alte opeluri ca tot asa face si nu cred ca asta e cauza, in plus cred ca e si f scumpa.
Acum a mai aparut o problema, nu mai baga caldura decat f slab, cred ca decand am bagat eu solutie pt lipit radiatorul, nu stiu ce poate sa aibe, nu cred ca s-a infundat caloriferul sau ceva de genul, cred ca s-o fi stricat termostatul si a ramas deschis, asta inseamna ca nu e bine pt motor mai ales iarna, ca se incalzeste f greu nu? Ma gandeam sa pun un termostat de dacia pe furtunul ce pleaca de la vechiul termostat la radiator ca sa nu mai dau jos toata transmisia ca nu prea ma pricep.
P.S. multumesc pt raspunsuri, astept in continoare parerile voastre f importante pt mine
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa verifici termostatul fara sa-l scoti este simplu. Motorul rece, pornesti si cind ajunge acul sa se ridice putin deci motor caldut pui mina pe furtunele de la radiator, sus cald dar jos sa fie rece daca este inchis termostatul. Cind ai temperatura de deschidere si jos este cald dar sus fierbinte. Aeriseste bine instalatia poate de acolo ai ceva probleme. Solutiile astea care se pun in antigel sunt niste porcarii, la fel si aditivii de ulei si de curatat injectoare
Valva de vacuum care comanda EGR se verifica si ea usor, scoti furtunul care duce la EGR si cind accelerezi creste depresiunea, pui degetul si vezi sa suga. Sau vorbim de alt vacuum ?
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Schimba sonda lambda + curata bine de tot rahatul ala de EGR.
Daca nu mai ai caldura nui bai, poti monta lejer un termostat de Dacia 1300 pe furtunul ce pleaca din motor la radiator si-l fixezi bine cu un colier.
Skip ads

  • CRISTEA VICTOR

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
chestia e ca am schimbat nu demult sonda lambda si doar atat ca nu mi se mai aprinde becul galben, in rest nici o diferenta. Nu stiu exact care este EGR-ul si unde se afla. Valva de vacuum cred ca e sparta, afecteaza cu ceva asta? Dar despre faza cu intreruptul la relanti chiar nu mai am nici o idee
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
termostat de dacie citeste aici :
https://www.clubopel.com/vie...ghlight=c16nz+egr
  • umbra

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
va rog, se poate o poza? nu neaparat cu termostatul montat, ci macar locul unde se monteaza? (de asta de dacie vorbesc..)
  • CRISTEA VICTOR

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
sa fie oare din cauza termostatului si chestia asta cu datul un nas la turatie mica, respectiv la plecarea de pe loc, mai ales cand motorul e rece? Am mai fost la un service si au spus ca nu stiu ce are dar mi-au propus sa o las la ei cateva zile Shocked nuuuuuuu nici nu vreau sa aud de asa ceva, nimeni nu ii face nimic fara sa vad eu, nu vreau sa-mi iau tapa cu schimbarea inutila a unor piese sau cu inlocuirea lor, multa lume se plange
  • RaduTM

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut sunt nou pe forum si am o nelamurire:
Am un opel vectra mod. 2001 cu climatizare automata, daca temp este pe la 80"C cand pornesc climatizarea automata temp. scade pana la minim (IN ZONA ALBASTRA) e normal sau nu?
Am masina de cateva sapt. si nu stiu ce si cum, daca nu pornesc compresorul de clima si pornesc doar caldura se incalzeste inauntru si acul sta pe la 80"C.(Masina statea la relanti pe loc cand am facut acesta verificare)
Problema mea e alta cand pornesc motorul rece dupa 2-3 min furtunul care face leg intre motor si radiator se incalzeste si imediat si radiatorul, ii normal acest lucru ? nu trebuia prima data sa ajunga lichidul de racire la 80-90"C si apoi sa intre in radiator?.Oare ii defect Termostatul cum sa verific daca e ok sau nu.
Multumesc pt. raspunsuri.
  • radubalan

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 2.0 t
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2006

  • Mesaj Privat
eu am am un vectra c 2.0 t benzinar, toate reviziile facute in germania la reprezentanta (ultima am facut-o eu deci nu e bucheala). am toate filtrele schimbate cu ulei si tot ce trebuie acum 7 mii de km. acolo mi s-a pus un ulei "opel" care cica tine 30.000 km. masina are 47.000 km. cu uleiul asta am deja 10.000 km. el arata bine si ca nivel si ca virgula culoare. nu e cam mult sa pun botu ca un ulei chiar si el fiind extra long life tine 30.000?! mai ales in regimul de aici?!
in caz de ceva imi arata ceva in bord ca imi trebuie revizie sau alta tampenie de genul asta? pls help me!
  • CRISTEA VICTOR

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
am bagat termostatul de dacie si s-a vazut imediat diferenta, se incalzeste motorul bine si baga caldura, merge si mai bine, dar nu am scapat total de dat in nas. Astazi insa am anulat valva de vecuum cu o garnitura plina si astfel a crescut apreciabil puterea motorului si surpriza!!! nu mai da deloc in nas. Chestia e ca ar trebui sa schimb cat ma repede valva aceea pt ca nu mi se pare mie in regula asa, mi-e frica sa nu pateasca motorul ceva. Cand am intrat in parcare dupa plimbarea de verificare s-a aprins si beculetul galben in bord, ma bucurasem prea devreme. Chestia e ca daca valva e sparta trebuie schimbata neaparat
  • MovyM

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Vectra 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Imi spune si mie cineva pls unde sunt locate filtrele din subiect? Rolling Eyes
(ca sa le schimb, nu de alta)

Multumesc frumos!

Vectra B 2001, 1.6 benzina.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR