Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Florin_

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2006

  • Mesaj Privat
tclaudiu: am incercat sa scot debitmetrul asa ca am tras la inceput din stanga si nimic...iar apoi din toate partile....si nu a vrut sa iasa Sad. In final am luat si o surubelnita dar tot ce am reusit a fost sa crap putin plasticul care tine debitmetrul...asa ca m-am lasat pagubas Very Happy

poti sa fi te un pic mai precis referitor la cum se scoate piesa in cauza?

Din cate am observat ansamblul debitmetrului este prins de tubul de aer cu 2 coliere si arata ca un "T". Iar pe piciorul "T-ului" se afla debitmetrul in sine. pe la jumatatea piciorului este prinsa in 2 suruburi o alta piesa si in aceasta se "infige" debitmetrul (cel putin asa am observat eu...deci daca gresesc va rog sa ma corectati). Debitmetrul este fixat parca de niste "urechiuse" din plastic ...si sta bine prins acolo!!!
Sunt convins ca ceva mi-a scapat caci banuiesc ca ar trebui sa vina mai usor jos si nu sa trag de el si sa rup plastice Sad

P.S. eventual maine la ziua o sa fac si o poza la zona debitmetrului
Skip ads

  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Florin, vezi ca eu spuneam sa scoti doar mufa debitmetrului, nu sa-l scoti cu totul, ca daca-l scoti cu totul iti va intra in motor aer nefiltrat si poti da de alte probleme.
Intr-adevar tubul in forma de T este suportul, iar debitmetrul este cel care intra in piciorul T-ului si este prins de tub prin 2 suruburi. Debitmetrul lasa-l in pace, scoate-i doar mufa; ECU il va considera inexistent/defect. Daca citesti atent la ce am scris, spuneam de mufa lui ca pentru scoatere nu trebuie tras spre tine, ci trebuie scoasa partea din mijloc a mufei spre stanga (ca si cum ai deschide o cutie de chibrituri).
Scoate-i mufa, vezi cum merge masina si apoi pune-o la loc.
Sper ca nu s-a crapat tubul T, sa nu intre aer nefiltrat.
Bafta
  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Uite, ca sa-ti dai seama care e debitmetrul si unde se termina el, citeste subiectul asta

https://www.clubopel.com/vie...hlight=debitmetru

si uita-te la pozele puse de Adrian P.
Mai vorbim
  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
La linkul de mai jos e o poza cu debitmetrul exact ca al nostru

http://img88.imageshack.us/...hp?image=21kh.jpg

Deci nu-l desfa inca, scoate-i doar mufa care vine pe partea ovala cu bumb.
Skip ads

  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
frate schimbal!
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
pt motor isuzu recomandat opel debitmetru costa 7 milioane am schimbat eu de curind
  • Gothyk

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Piatra-Neamt
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2005

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:pt motor isuzu recomandat opel debitmetru costa 7 milioane am schimbat eu de curind


E adevarat, atata costa si cand am vrut eu sa-l schimb--prin noiembrie-decembrie.Nu aveam bani asa ca am lasat-o balta.La jumatea lui ianuarie am intrebat din nou la mag. (unde un fost coleg e dealer si....pretul nu mai e 6.5 mil! A scazut la 2.250.000 lei!!
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
nu creeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed!
Skip ads

  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ey am schimbat debitmetrul dupa ce am iesit din oras si am vazut ca masina nu mai urca mai sus de 150 km/h si pana acolo abia urca....am fostr la tester si mi a iesit ca am o valoare mai mica decat cea normala..vezi comparatia de 200 cu 250;nu e obligatoriu sa iti apara vreun senzor aprins in bord;eu nu aveam nici unul;dar pot spune ca imediat ce l am schimbat s a simtit diferenta,si in oras si in afara;la consum..nu prea la mine, consuma la fel de putin si inainte;dar imediat a inceput sa fie "mai sensibila" acceleratia si sa raspunda mai bine un pic;nu cred ca e o idee buna sa decuplezi debitmetrul si nici sa il scoti de tot.daca il socti toata mizeria pe care o filtra el printre altele, suplimentar, va intra in motor;salut
  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Nici nu se pune problema scoaterii complete a debitmetrului pentru ca intra aer nefiltrat si poti da de probleme, mai ales daca-ti intra mizerii in turbosuflanta.
Cat despre scoaterea mufei debitmetrului nu e nici o problema, se memoreaza intr-adevar un cod de eroare dar acesta se sterge dupa 30 de porniri daca nu mai apare in acest interval.
  • rmb
  • *
  • 17 mesaje
  • din 24 Jan 2006
  • Astra 2001 Y17DT
  • Timisoara
  • rmb

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat debitmetru acum 3 saptamini si e o foarte mare diferenta. Inainte de-abia pornea de pe loc, acum ma lipeste de scaun Very Happy si in treapta a 2-a nu mai exista "pauza" aia cu acceleratia apasata si mashina nimic ... acum creste viteza liniar (pina intre turbo cind "zboara").

Astra G 1.7 DTI (Y17DT)
  • Florin_

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Urmand sfatul lui "tclaudiu"(mersi) de acum cateva saptamani, am scos mufa debitmetrului(am tras din greu de el, pana ce l-am scos Very Happy)

Intr-adevar masina merge mai bine iar acceleratia in primele 3 trepte de viteza este vizibil mai buna(insa inca ma mai gandesc daca sa dau sau nu acele 6-7 mil-- masina nu merge rau nici cu actualul debitmetru(dar ar fi clar mai bine cu unul nou))

Numai bine!
Skip ads

  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Florin, debitmetrul original GM este de fapt Bosch. Daca il iei de la reprezentanta e vreo 7-8 mil. Dar il poti gasi la magazinele de piese la vreo 5 - 5.5 mil (tot Bosch). Incearca la autokarma.ro, promotorinternational.ro sau augsburg (ultimii cred ca-s mai scumpi).
Exista si varianta mai ieftina: sa cumperi unul produs de alta firma, care costa aprox 2.5 mil.
Eu am pus unul produs de Mapco si dupa vreo 3-4 luni a inceput sa-mi dea erori. Acum nu trebuie generalizat, banuiesc ca a fost doar o exceptie, si cum e in garantie o sa mi-l schimbe.
  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
debitmetru de la opel shop.facut de bosh.6.700 000 in vara;asta dupa ce am iesit o data in afara bucurestiului si nu mai urca mai sus de 140, iar in oras era"puturoasa"rau...
  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Opel shop mi s-au parut scumpi. Am sunat de vreo cateva ori pentru niste piese si mi-au dat preturi mari fata de magazinele de mai sus.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
tclaudiu a scris:Nici nu se pune problema scoaterii complete a debitmetrului pentru ca intra aer nefiltrat si poti da de probleme, mai ales daca-ti intra mizerii in turbosuflanta.
Cat despre scoaterea mufei debitmetrului nu e nici o problema, se memoreaza intr-adevar un cod de eroare dar acesta se sterge dupa 30 de porniri daca nu mai apare in acest interval.

Ce filtreaza mai fratilor debitmetrul? Asta o face filtrul de aer. Dupa cum ii spune si numele (Mass Air Flow sensor) debitmetrul doar masoara volumul de aer care intra pe admisie. De altfel sunt multe motoare fara debitmetru (X16XE, Z22SE,C16SE etc.) care se bazeaza in functionare pe datele culese de MAP (manifold absolute pressure). Intamplator la turbodiesel exista si MAP si MAF pt. ca se fac niste corelatii intre cele 2 valori in vederea realizarii amestecului dar asta e alta poveste...
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
eu cred ca tclaudiu s-a referit la faptul ca debitmetrul este de obicei dupa filtrul de aer, si daca il scoti complet, partea aceea de tubulatura nu poate fi inlocuita cu nimic; atunci va intra aer pe la "fosta iesire" a debitmetrului fara ca el sa mai aiba de-a face cu filtrarea...

...parerea mea Wink
  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
daca nu flitreaza nimic,de ce atunci al meu avea sitele"inegrite" ?
filtreaza si el ceva ,degeaba..nu cred ca l au pus nici ei acolo.nu ? Smile
cred ca debitmetrul e o componenta f importanta pt masina
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nu filtreaza.... doar masoara cantitatea de aer....
se inegreste de la praful care trece de filtru (la partea dinspre filtrul de aer) si respectiv de la praful care trece prin el si se amesteca cu vaporii de benzina (in cazul meu...) care mai scapa pe la clapeta de acceleratie...
  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Ai dreptate Zafirule, ma refeream exact la ce spui tu.

Pai Inginerule, daca citeai si tu toata discutia vedeai ca eu ii spusesem lui Florin_ sa scoata doar mufa de la debitmetru iar el a incercat sa scoata debitmetrul cu totul din tubul T (sau tubul T cu totul). I-am spus sa nu-l scoata cu totul afara pt ca intra aer nefiltrat astfel:
- daca scoti debitmetrul din tubul T aerul va intra prin locul in care a fost debitmetrul (pe partea asta nu intalneste restrictia filtrului)
- daca scoti tubul T cu tot cu debitmetru admisia nu mai are nici o legatura cu filtrul de aer si va intra aer nefiltrat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR