CVA
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut tuturor ! Am un Astra G 2001 2.0 Diesel , Y20DTH , 155.000 Km
Zilele trecute cand mai mesteream pe la masina am deschis capacul de sus la ulei in timp ce motorul mergea.
Am avut impresia ca se aude un zgomot ciudat, strident metalic continuu iar cand pun capacul la loc nu se mai aude decat zgomotul de motor diesel.
Acum nu-mi dau seama exact daca asa se auzea si inainte sau a aparut zgomotul acesta de curand.
Aveti idee asa se aude un diesel motor mare 2.0 cand desfaci capacul de ulei sau s-or fi dereglat tachetii, culbutori , pastilele de ghidaj.
Am cautat in subiecte si nu prea am gasit cine stie ce despre acest lucru si nu la acest tip de motor.
Am si manual de reparatii , acela pt. astra si zafira (86MB), dar la motorul Y20DTH nu prea explica prea multe.
Stie cineva cum se regleaza tachetii ? Am oare hidraulici sau simpli ? N-am gasit nimic in manual de tacheti si zona aia cu arborele !?!
Are cineva un manual de repratii si intretinere mai specializat pe motoarele 2.0 Diesel , Y20DTH ?
Multumesc!
Zilele trecute cand mai mesteream pe la masina am deschis capacul de sus la ulei in timp ce motorul mergea.
Am avut impresia ca se aude un zgomot ciudat, strident metalic continuu iar cand pun capacul la loc nu se mai aude decat zgomotul de motor diesel.
Acum nu-mi dau seama exact daca asa se auzea si inainte sau a aparut zgomotul acesta de curand.
Aveti idee asa se aude un diesel motor mare 2.0 cand desfaci capacul de ulei sau s-or fi dereglat tachetii, culbutori , pastilele de ghidaj.
Am cautat in subiecte si nu prea am gasit cine stie ce despre acest lucru si nu la acest tip de motor.
Am si manual de reparatii , acela pt. astra si zafira (86MB), dar la motorul Y20DTH nu prea explica prea multe.
Stie cineva cum se regleaza tachetii ? Am oare hidraulici sau simpli ? N-am gasit nimic in manual de tacheti si zona aia cu arborele !?!
Are cineva un manual de repratii si intretinere mai specializat pe motoarele 2.0 Diesel , Y20DTH ?
Multumesc!
- claudiu_opel
- **
- 281 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Brasov
claudiu_opel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
CVA
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2009
- Mesaj Privat
- claudiu_opel
- **
- 281 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Brasov
claudiu_opel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
salut! tis este technical information sistem(daca dadeai search gaseai la dictionar, nu de alta dar si eu tot asa am aflat si de tis si de epc) si gasesti o gramada de chestii in el ca la un moment dat ti se va parea ca manualul etzold este facut dupa tis dar contine mult mai putina informatie decat tis-ul; cat despre talpa (podul culbutor) pot sa-ti spun ca se gasesc doar pe original cele noi si costa in jur de 100 ron/buc. dar ca sa-l schimbi este destul de munca:
1 calat motorul in pmi etzold pag 45
2 demontat axa cu came
3 scos talpa afara
si acum incepe distractia pentru ca daca pui alta talpa trebuie sa descarci tachetii pentru ca rolul partii hidraulice din tachet este sa preia si sa regleze jocul supapelor astfel daca tu modifici distanta dintre axa cu came si culbutor(intre cele doua se afla talpa) implicit se modifica si jocul supapelor(acesta este motivul pentru care se descarca tachetii)
4 desfacut piulita conducta injector
5 desfacut surub traversa injector si scoaterea acesteia afara(tachetii nu ies daca nu se scoate aceasta traversa)
6 scos tacheti si descarcat(sint 2 su acelasi pod unul pe admisie si unul pe evacuare)
montare in ordine inversa
asta in cazul in care este vorba despre talpa culbutorului care se vede prin simpla demontare a capacului de la axa cu came.
daca este vorba despre injectoare aici e alta poveste care se rezolva destul de usor dar trebuiesc demontate pentru verificare.bafta sper ca nu te-am plictisit.
tis https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6504
1 calat motorul in pmi etzold pag 45
2 demontat axa cu came
3 scos talpa afara
si acum incepe distractia pentru ca daca pui alta talpa trebuie sa descarci tachetii pentru ca rolul partii hidraulice din tachet este sa preia si sa regleze jocul supapelor astfel daca tu modifici distanta dintre axa cu came si culbutor(intre cele doua se afla talpa) implicit se modifica si jocul supapelor(acesta este motivul pentru care se descarca tachetii)
4 desfacut piulita conducta injector
5 desfacut surub traversa injector si scoaterea acesteia afara(tachetii nu ies daca nu se scoate aceasta traversa)
6 scos tacheti si descarcat(sint 2 su acelasi pod unul pe admisie si unul pe evacuare)
montare in ordine inversa
asta in cazul in care este vorba despre talpa culbutorului care se vede prin simpla demontare a capacului de la axa cu came.
daca este vorba despre injectoare aici e alta poveste care se rezolva destul de usor dar trebuiesc demontate pentru verificare.bafta sper ca nu te-am plictisit.
tis https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6504