Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Freedy a scris:Oricum m-am documentat in legatura cu CIM-ul si eu sunt 99,9% sigur ca de la el e.La mine se manifesta doar cu ce am zis si mai sus.
bertone masina a fost cumparata la sh din germania cu carte service de la reprezentata.Nu a suferit accidente sau altceva.Chestia cu esp-ul si cu volanul mi-a aparut cateva zile si iarna trecuta, dar nu am bagat de seama.Am observat ca atunci cand temperatura scade cu 14-15 grade incep sa am probleme cu asta.Intrebarea care ma roade cel mai tare e la cine pot sa ma duc sa vada daca se mai poate face ceva.


Repet :
Una e problema cu CIM-ul , alta e treaba cu semnalizarea care nu mai revine singura .
Rezolvarea la semnalizare este sa schimbi tot CIM-ul , nu numai cablajul .
Cauza este o supra incalzire a unor fire pe care le vei vedea cand desfaci CIM-ul .
Daca esti chiar interesat s-o rezolvi fa-ti o programare la orice dealer Opel care are un electrician de Doamne ajuta si iti va spune exact ce s-a intamplat , apropos de cele scrise de mine mai sus .
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Semnalizarea care nu mai revine singura are aceeasi cauza la Vectra C.
Daca ajungi la dealer normal ca iti spune sa schimbi tot CIM-ul...
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Si care este cauza la Vectra C(si implicit Astra H ) sau cauzele ?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am zis mai devreme: senzor decalibrat.
maiandrei a scris:...Senzorul de pozitie a volanului trebuie recalibrat...

Se recurge prea repede la inlocuirea CIM-ului.
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Deci inteleg ca nu poate fi decat o cauza din punctul tau de vedere si anume senzorul decalibrat al volanului , nu ?
te intreb ca vreau sa-mi lamuresc niste chestii , ca discutia cu "specialistii de la Opel " a avut loc cu putin timp in urma .
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In cazul simptomelor descrise de tine (la Astra), intai se incearca reprogramarea CIM. Daca nu se rezolva nimic prin reprogramare, se procedeaza la inlocuire.
Eu nu ma bag la reprogramare, pentru ca sunt sanse ca CIM-ul sa pice in timpul programarii si se ajunge tot la inlocuire. Dar nu vreau ca propitarul sa ramana cu impresia ca a schimbat CIM-ul din cauza mea.

Eu m-am referit tot timpul la simptomele descrise de Freedy la Vectra C1.
Toate se invart in jurul acestui senzor. Nu are rost sa se arunce direct la schimbarea CIM-ului, desi e o mica sansa sa se ajunga acolo.
Dar nu fara lupta. Recalibrarea senzorului se face fara riscuri.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
O fi altfel la Vectra , probabil .
Eu din ce m-am documentat ( discutii + forumuri ) in cazul in care CIM-ul face figuri se incearca schimbarea cablurilor . Daca tot nu claxoneaza sau nu merg comenzi pe volan , in acest caz se schimba CIM-ul .
Partea de semnalizare are o oarecare legatura cu CIM-ul , in sensul ca acesta functioneaza fara probleme , insa nu mai revine semnalizarea la pct initial . Se rezolva prin schimbarea CIM-ului cu totul , fiind o problema fizica , nu de programare .
Cauza semnalizarii am spus-o mai sus ,

Repet : E valabil la Astra si am vazut pe forumuri + discutat cu un inginer de service la Opel , care mi-a lamurit mai multe chestii . Acu' nu stiu in ce masura e adevarat
  • Freedy

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Eu n-am nici o porblema nici cu claxonu cand sunt farurile aprinse (cum au patit altii) nici cu comenzile pe volan.Functioneaza perfect.
Mersi mult maiandrei.Ti-am dat add pe messenger si vorbim acolo.
Skip ads

  • ulee

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salutari!
am si eu o problema la vectra c 2004 :
- comenzile de pe volan imi merg aiurea unele butoane (apas pe volum si se schimba de pe cd pe radio etc) iar altele deloc acum 2 luni am avut o problema si cu claxonul pentru aprox o sapt dupa care si a revenit singur . Martorul de la airbag sta aprins de 2 luni.
Stie cineva care sa fie problema? Cat costa un cablu de care se vorbea?
Multumesc!
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pai inainte sa te gandesi la cablu, poate ar trebu sa te gandesti la o diagnoza.
  • Turqalien

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sad dupa diverse diagnostice am ajuns si la varianta CIM defect ... din ce am citit mai sus am inteles ca mai sunt si alte variante decat schimbarea acestuia. Recalibrarea o scot din schema ca deja a incercat maiandrei si nu a functionat. Spunea cineva ceva de cabluri ...se pot da mai multe detalii ?
In caz ca schimbarea este necesara pana la urma totusi are cineva idee de un pret pentru un CIM la o Vectra C 2004 2.2 DTI sau daca poate fi gasit si la dezmembrari ?
Multumesc
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Turqalien a scris:Sad dupa diverse diagnostice am ajuns si la varianta CIM defect ... din ce am citit mai sus am inteles ca mai sunt si alte variante decat schimbarea acestuia. Recalibrarea o scot din schema ca deja a incercat maiandrei si nu a functionat. Spunea cineva ceva de cabluri ...se pot da mai multe detalii ?
In caz ca schimbarea este necesara pana la urma totusi are cineva idee de un pret pentru un CIM la o Vectra C 2004 2.2 DTI sau daca poate fi gasit si la dezmembrari ?
Multumesc

Ia legatura cu Lucian, tel. 0722424210 pentru diagnosticarea CIM-ului, respectiv incercarea de reparare/ schimbare. E din Bucuresti.

CristianTM.
Skip ads

  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
[quote="Turqalien"]Sad dupa diverse diagnostice am ajuns si la varianta CIM defect ... din ce am citit mai sus am inteles ca mai sunt si alte variante decat schimbarea acestuia. Recalibrarea o scot din schema ca deja a incercat maiandrei si nu a functionat. Spunea cineva ceva de cabluri ...se pot da mai multe detalii ?
In caz ca schimbarea este necesara pana la urma totusi are cineva idee de un pret pentru un CIM la o Vectra C 2004 2.2 DTI sau daca poate fi gasit si la dezmembrari ?
Multumesc[/quote

in martie am schimbat eu CIM-ul si la reprezentanta opel C-ta costa 2200 lei,
dar poate la Buc.. fiind mai multi dealeri poate gasesti mai ieftin..
toate bune
  • mitzidim

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salutare,
am o mica problema cu pozitia, adica, cand pun doar pozitia nu se aprinde nimic dar can pun si faza scurta se aprinde si pozitia si faza scurta. Mentionez ca am vectra c din 2003. Aveti careva idee de la ce ar putea fi?
  • Daxy

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am un opel vectra C cu urmatoarele probleme: ABS si ESP si indicatorul de placute aprins permanent, semnalizarea parte dreapta si semnalizare aripa dr. nu mai functioneaza, mai putin spatele, stergatoarele nu mai merg la apasarea in jos a manetei, dar functioneaza in partea de sus a manetei si nici nu mai arunca apa pt. spalat parbrizul. Va rog pe cei cu experienta in asa ceva sa ma ajute cu parerile lor ...............!
Precizez ca toate au cazut aproape instantaneu.
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
posibil sa fie CIM-ul.e una din bolile acestor masini.este calculatorul din spatele volanului,cel in care intra manetele de semnalizare,faruri,stergatoare,este inclus si IMO,inchiderea centralizata si mai comanda si ceasurile.
  • Daxy

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
multumesc !, mai poate fi si altceva in afara de acest CIM ?
  • bobbi

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Dupa ce am citit aici, postez si eu mai multe simptome, unele posibile din cauza CIM-ului, altele nu, dar legate de ce s-a scris pe aici:

1. in ultimele 2 luni, am patit aleator de vreo 3 ori sa se aprinda in mers martorul ESP si sa ramana asa. In acest interval, nu mai functiona oprirea semnalizarii la revenire, a iesit pe tester problema la senzorul unghiular al volanului (nu stiu daca decalibrat sau dus de tot). Pentru stingerea becului, reporneam masina si dupa cateva minute de mers se stingea si isi revenea si semnalizarea

2. probleme cu claxonul, pur si simplu nu mai functiona, aleator (comenzi pe volan nu am) si isi revenea singur dupa cateva minute...poate sa fie vreun contact imperfect?

3. o eroare legata de senzorul de viteza (P0500), care a inceput sa apara cam frecvent, desi nu am observat vreo problema la vitezometru

4. de cateva ori am patit sa nu citeasca chip-ul din cheie, aici am zis ca e de la cheie, nu de la cim

Din cele de mai sus, care sunt sansele sa fie vreo problema cu cim-ul? Precizez ca alte simptome nu au mai existat (functioneaza in mod normal toate manetele, inclusiv si pilotul automat), masina a fost luata sh dar nu prezinta urme de airbaguri sarite sau alte chestii

@maiandrei: cu respect, te intreb in ce consta acea recalibrare a senzorului unghiular? habar n-am cat costa schimbarea unui astfel de senzor si unde e pozitionat (presupun doar ca la volan sau pe coloana de directie)
  • Daxy

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc Bobbi, problema mea a fost un soarice care mi-a mancat cablul de fire si masina devenise varza la propriu !. Am rezolvat si multa apreciere !

[Editat de Maverick - poti folosi butonul "Modifica"]
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Bobi!...
ar putea fi 2 probleme !..
1- ar pute fi fisa care face legatura intre volan si coloana volan rupta.. sau ptr inceput ciupita,
2- CIM-ul la primele simtome..
dar fisa pica...ptr ca :daca ar fi fisa se aprindea martorul airbagului cind nu mai mergeau comenzile volanului si claxonul,
la mine cind a picat CIM-ul nu sa manifestat asa,dar poate la tine nu sa defectat unul dintre cipurile CIM-ului cum a fost la mine.. poate CIM-ul are alta defectiune ..
toate problemele pe care le-ai enumerat tu pot aparea din cauza CIM-ului asta ,adica au legatura directa cu el..
atasez si citeva poze ptr a avea idee cum arata CIM-ul ,senzorul si fisa la care ai pute avea tu probleme..
senzorul ESP se calibreaza foarte usor si repede maxim 10 min cu tech 2 aparat ce il au doar reprezentantele opel.. dar ia legatura cu Maiandrei poate el are vreun tester mai performant si iti poate calibra el senzorul,
se trage de volan minim 5 grade stlnga si minim 5 grade drapta, in asta consta calibrarea senzorului..
dar cei de la reprezentanta au cerut 210 lei ptr aceeasta operatiune..(eu am rezolvato cu 30 lei)

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR