Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • i0nutz83

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Corsa Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2007

  • Mesaj Privat
va salut,

ma intorceam azi cu Corsa mea de la spalatorie si la un semafor am constatat ca se aude un scartait usor la franare, pe care nu l-am sesizat pana acum;
am dat cateva ture prin oras si se pare ca tinde sa se diminueze, aproape spre zero; aveam intentia sa ma duc in service dar daca am vazut ca nu prea mai face asa am lasat-o cuminte in parcare Smile
ce poate fi ? la spalatorie nu au dat cu nimic special in interior, decat apa de la furtun ... am fost la revizie acum o luna si jumatate (revizia de un an) si totul era in regula; am in jur de 15,000 km si niciodata n-am avut probleme cu franele; n-am bruscat niciodata, incercand sa apas pedala cat mai usor..
Skip ads

  • JAC2.00tdi

  • Mesaje scrise: 1,452
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut....
Daca placutele mai sunt bune(si nu au ajuns la senzorul de uzura)... e posibil sa ai la una din placute vreo asperitate care atinge in disc...

Si la mine la astra G se mai aude din cand in cand un mic scartait dar nu-mi fac probleme(au fost verificate si sunt ok).

Iar daca placutele nu erau ok si ajungeau la senzorul de uzura...iti garantez ca era un scartait de nu mai stateai in masine....(asta in cazul in care senzorul la tine e mecanic.... daca e electronic ar trebui sa se aprinda martorul in bord)
  • nycku

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat placutele, si mi s-a spus ca sunt de proasta calitate. Cand franez se aude un scartait, problema ii ca acel scartait se aude si in mers chiar daca nu franez, sau cateodata chiar daca iau viraj stanga. Se aude numai cant se incalzeste afara, dimineata nu se aude nimic. Ce poate fi? Question
  • hanz

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Calibra 1992 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ai schimbat palcutele si ti s-a zis ca sunt de proasta calitate si te miri ce iti scartaie?pai ia pune niste placute de mare calitate si vezi mai scartaie?ele scartaie si iarna nu-i vorba de anotimp e vorba "cand se incalzezsc placutele" atuncea scartaie!sau nu le-au pus cine le-au pus bine!nu te juca cu franele!respecte!
Skip ads

  • i0nutz83

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Corsa Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Nu se mai aude nimic, cine stie ce-a fost Smile

Placutele au fost verificate la revizie, nu e nicio problema..
  • nycku

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Problema ii ca se aude si in mers, chiar daca nu franez, sau cateodata se aude cand virez stanga. o fi tot din cauza placutelor?
  • nycku

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am fost la service zi au spus ca au aparut niste "santuri" mici pe discurile de frana. Motivul a fost ca placutele si discurile nu au fost de la acelasi producator. Mersi oricum
  • hanz

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Calibra 1992 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2008

  • Mesaj Privat
bine ca ai rezolvat treaba,desi nu as crede ca din cauza ca nu e acelasi producator s-au dus discurile,mai degraba sau dus de batranete de mers cu placutzele duse.in fine bine ca ai rezolvat!
Skip ads

  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Come on! Sunt tampenii astea, ca nu au acelasi producator. Placutelor trebuie sa le dai ragaz pret de cateva sute de kilometri, fara franari violente. Trebuie sa se 'muleze' pe discul de frana. Asta, una la mana.

Depinde ce rulaj au placutele vechi si discurile. Sunt placute de duritate mica, medie, mare. Cele din urma iti vor toci discul mult mai repede. Depinde ce combinatie folosesti. Uneori trebuie sa schimbi si discurile, odata cu placutele, daca placutele sunt de duritate mare.

La schimbul de placute puteau sa scoata canturile de pe disc prin pilire, dar nu e musai. Asta, numai in cazul in care grosimea discului o permite.

Si nu in ultimul rand, sunt placute fabricate din materiale 'ecologice', care scartaie in fel si chip.

Atata timp cat franele iti tin, nu ai canturi,santuri pe discuri, si placutele au destula 'carne', nu vad problema.
  • corsaru'negru

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
am verificat astazi starea ferodourilor si a tamburilor. La una dintre roti am avut probleme cand am montat, drept pentru care am rotit in sensul de strangere acea piulita cu o coroana dintata care nu lasa sa creasca distanta intre tambur si ferodo atunci cand cel din urma se uzeaza. nu am rotit doar un dinte sau doi, ci o rotatie completa a piulitei, astfel sa se creeze un spatiu si sa pot introduce mai usor tamburul la locul sau, ceea ce s a si intamplat. mentionez ca am fost atent de fiecare data la montaj ca toate subansamblele sa fie la locul lor, la cilindri, garnituri, etc.
dupa toate acestea am plecat cu masina intr o mica proba, asa cum face oricine, si am observat ca frana actioneaza eficient cand pedala este aproape de podea, inainte actionand mult mai sus.
intrebare: este din cauza faptului ca am insurubat acea piulita dintata, si ferodoul este mai distantat de tambur? isi va reveni in timp, apropiindu se sau ar fi trebuit sa si revina in cei doi kilometri parcursi de mine la proba dar cu frane dese?
trebuie sa demontez iarasi tamburul si sa aduc manual piulita dintata la pozitia gasita la demontare? reglajul acela automat actioneaza doat cand distanta e mica intre tambur si ferodo?
alte cauze? remedii?
va rog sa mi da ti un sfat, aproape mi e teama sa mai circul.
  • corsaru'negru

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
nu m am lasat, dupa vreo 20 km in oras pedala reactioneaza la fel. cand franez, simt in cursa pedalei un prag, acolo unde inainte frana, si dupa o fractiune de secunda pedala coboara pana aproape de podea, si este eficienta, nimic de zis, dar abia jos.
Nu am rezistat si am desfacut din nou acel tambur, si cu el dat jos am facut cateva probe cu acea piulita dintata, cineva a franat iar eu am urmarit mecanismul Shocked . rezultatul: oricat ar fi rotita acea piulita in sens invers dupa doua trei franari se aseaza, deci nu e de acolo defectiunea. Lichid nu am vazut curs pe nicaieri, deci exclud si aceasta varianta.
Atunci cand am scos unul dintre tamburi din cauza acelui prag format pe marginea tamburului in urma uzurii am tras si un ferodo si astfel a iesit si pistonasul lasand sa curga aproximativ 20-30 ml de lichid. am asezat repede pistonasul la locul lui si gata. este posibil sa fi intrat aer in instalatie? a curs foarte putin. Imi puteti spune?
am incercat sa desfac aerisitoarele la rotile din spate si nu am putut, desi acolo nu se observa mizerie sau rugina nu le am putut desface. nu am avut WD40 la indemana, era la alt garaj. exista alt secret la suruburile pentru aerisire?
Sau, pana la urma, de ce ajunge pedala la podea? Rolling Eyes
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se face pedala frina (picior) de macar 20 ori, astfel mecanismul de autoreglare revine pe pozitie, adica acea "piulita cu o coroana dintata care nu lasa sa creasca distanta intre tambur si ferodo" vine in pozitia ei.
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Daca dupa cum a aratat Dan nu revine, mai mult ca sigur ai luat aer cand ai scapat pistonasul afara. Asta datorita faptului ca te-ai apucat de treaba fara a vedea in TIS ordinea operatiunilor (acolo spune ce trebuie facut ca sa poti trage tamburii afara fara fortare saboti). Tot acolo ai si reglarea franei de mana, pas cu pas . Eu zic sa citesti inca o data. Daca ai luat aer in instalatie trebuie degripate aerisitoarele si apoi facuta aerisire ca la carte. La frane pare simplu si e tentant sa te bagi, dar se observa ca e cu schepsis. Inteleg din ce ai aratat ca de fapt nu ai schimbat nimic si e mai prost ca inainte. Frana de mana cum tine?
  • corsaru'negru

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am facut cateva pedale inainte sa plec de pe loc dupa montaj. Rezultatul il stiti. Aer am scapat foarte putin in instalatie, dar se pare ca e suficient. Am mers prin oras si daca la prima pedala tine aproape de podea, la urmatoarea pedala se intareste pe pozitia care o stiam. E de la aer?
Voi degripa suruburile de aerisire, nu le am fortat, nu as vrea sa rup vreunul, stiu ce inseamna de pe vremea cand aveam oltcit, si pana sa fac o reductie aeriseam direct la surubul conductei. o mai pacaleam, dar aici...
TIS ? nush la ce se refera,
  • corsaru'negru

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Frana de mana nu tine extraordinar,,,, trebuie sa trag cu putere maneta cam cinci "dinti".
Nu am schimbat nimic, am vrut sa vad de ce merge Embarassed Lasand gluma, am masina de un an si nu verificasem niciodata starea sabotilor. De la asta am pornit, si am ajuns la... forum Idea
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
TIS este un soft de reparatii si intretinere Opel. Este cel mai adecvat la ora actuala si trebuie folosit cu incredere. Daca nu-l ai ar fi bine sa-l procuri. Se gaseste nu stiu daca moca, dar se gaseste.
  • corsaru'negru

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Voi face tot posibilul sa procur TIS, multumesc pentru informatie. Sau daca l are cineva ? Si contra cost, nu e nici o problema.
Astazi nu am timp dar maine sper sa ma pot ocupa de aerisitoare. Cand franez, prima prima pedala merge aproape de podea si a doua se intareste la pozitia ei veche. Se poate comporta asa din cauza aerului in instalatie ? Ma pot astepta si la alta problema?
Imi recomandati o anumita marca de lichid de frana? Stiu ca DOT4, in rest...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8969 Idea
  • grosu29

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am un opel corsa c din 2001 si am urmatoarea problema cu una din placutele de frana...i-mi lipseste una din lamelele de tabla care fixeaza placuta si la orice denivelare si nu numai mi se zbate placuta in locasul ei si e cam nasol zgomotul ....ideea e ca cica nu se gasesc lamele din alea pe piata , ele vin o data cu placutele si n-as vrea sa-mi cumpar placute noi ca au 1 luna de cand le-am schimbat ...daca cineva ma poate ajuta ....mc
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 595
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Iti donez eu tablitele respective daca vii sa le iei. Te sfatuiesc sa gasesti o corsa la Iasi care are nevoie de placute noi si cand le schimba le iei tu pe cele vechi, oricum nu se uzeaza.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR