- Mircea[SB]
- ***
- 676 mesaje
- din 16 Jan 2007
- Astra 1995 1.7 TDS TC4EE1
- Sibiu
Mircea[SB]
- Mesaje scrise: 676
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1995 1.7 TDS TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Singurul actuator cu 5 fire este cel din usa soferului : acesta comanda inchiderea si deschiderea usilor . Diferenta dintre acest actuator si celelalte este ca el are 5 fire (cele 3 fire in plus fiind de la comutatorul ce da comanda ). Celelalte actuatoare sunt legate in paralel si au numai cate 2 fire. Pentru deschidere curentul circula intr-un sens apoi prin inversarea sensului actuatorul se inchide.
Actuatorul este in sine un motoras electric cu o rotita dintata ce actioneaza o cremaliera .
Dupa cum am citit cateva posturi mai sus se deschidea doar usa de la sofer : deci problema ar proveni cu siguranta de la actuatorul cu 5 fire care nu mai da comanda : contactorul este defect.
Pentru a verifica daca ajunge curent la actuator in cazul in care nu dispui de schema scoate fata de usa si masoara direct pe actuator. Intr-un sens ar trebui sa ai o polaritare +12Vcc pentru scurt timp iar apoi ar trebui sa ai polaritate inversa tot ptr. scurt timp.E o metoda mai complicata dar daca nu ai schema , nu stii semnificatia pinilor de la cupla usii (care se poate desface si ea ) eu as zice ca e o metoda sanatoasa.Fa rost de un voltmetru (un simplu aparat de masura) si masoara.
Ultima modificare facuta de ddf la Vin 06 Feb, 2009 8:37 pm
Actuatorul este in sine un motoras electric cu o rotita dintata ce actioneaza o cremaliera .
Dupa cum am citit cateva posturi mai sus se deschidea doar usa de la sofer : deci problema ar proveni cu siguranta de la actuatorul cu 5 fire care nu mai da comanda : contactorul este defect.
Pentru a verifica daca ajunge curent la actuator in cazul in care nu dispui de schema scoate fata de usa si masoara direct pe actuator. Intr-un sens ar trebui sa ai o polaritare +12Vcc pentru scurt timp iar apoi ar trebui sa ai polaritate inversa tot ptr. scurt timp.E o metoda mai complicata dar daca nu ai schema , nu stii semnificatia pinilor de la cupla usii (care se poate desface si ea ) eu as zice ca e o metoda sanatoasa.Fa rost de un voltmetru (un simplu aparat de masura) si masoara.
Ultima modificare facuta de ddf la Vin 06 Feb, 2009 8:37 pm
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Stai putin : tu ai spus ca ai probleme cu usa dreapta ?
Usa dreapta este cea de la copilot . Iar daca celelate usi functioneaza nu ar trebui sa umbli la usa soferului ci doar la usa cu pricina.
Daca prin introducerea cheii in broasca(sau actionarea telecomenzii) usile celelalte se incuie sau se descuie atunci comutatorul din actuator isi face treaba.
Usa dreapta este cea de la copilot . Iar daca celelate usi functioneaza nu ar trebui sa umbli la usa soferului ci doar la usa cu pricina.
Daca prin introducerea cheii in broasca(sau actionarea telecomenzii) usile celelalte se incuie sau se descuie atunci comutatorul din actuator isi face treaba.
- davidfish
- **
- 221 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Vectra 1996 Vectra B X16XEL
- Prahova
davidfish
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 Vectra B X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
,,Usa dreapta fata " = usa de la copilot , pasagerul din dreapta soferului.
Atunci numai acolo trebuie sa umbli : desfa fata de usa si masoara direct pe actuator. daca nu ai aparat de masura pune un actuator cu 2 fire in paralel cu cel de pe usa si vezi daca se misca. Daca nu atunci ai un fir intrerupt pe undeva .
In aceasta varianta pentru a depista care din cele 2 e de vina (ca doar nu or fi amandoua) masoara intre caroseria masinii (minus) si cele 2 fire. Daca intre minus adica caroserie si unul dintre fire nu ai nimica cand actionezi inchiderea (pe inchis si deschis) atunci acela e firul. Si in acest caz trebuie vazut unde s-a intrerupt.
Dar poate ca nu ai acest ghinion si o fi doar acel actuator defect. Costul unuia nou e de vreo 15-20 lei
Uite si un alt topic cu aceeasi tema :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13904
Atunci numai acolo trebuie sa umbli : desfa fata de usa si masoara direct pe actuator. daca nu ai aparat de masura pune un actuator cu 2 fire in paralel cu cel de pe usa si vezi daca se misca. Daca nu atunci ai un fir intrerupt pe undeva .
In aceasta varianta pentru a depista care din cele 2 e de vina (ca doar nu or fi amandoua) masoara intre caroseria masinii (minus) si cele 2 fire. Daca intre minus adica caroserie si unul dintre fire nu ai nimica cand actionezi inchiderea (pe inchis si deschis) atunci acela e firul. Si in acest caz trebuie vazut unde s-a intrerupt.
Dar poate ca nu ai acest ghinion si o fi doar acel actuator defect. Costul unuia nou e de vreo 15-20 lei
Uite si un alt topic cu aceeasi tema :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13904
ReckVALY
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
Stie careva cum se numesc cele 2 "chestii" incercuite din imagine? (sunt sub plastic, dar in zona in care am incercuit) banuiesc ca sunt tranzistori pt ca au 3 picioruse.
Sau din ce cauza nu primeste curent motorasul deoarece pana la mufa (mufa cu 3 fire) vine curent dar nu ajunge la motores si deci nu-mi mai actioneaza inchiderea la usa din dreapta. eu banuiesc una din acele "chestii" sau ambele.
Sau din ce cauza nu primeste curent motorasul deoarece pana la mufa (mufa cu 3 fire) vine curent dar nu ajunge la motores si deci nu-mi mai actioneaza inchiderea la usa din dreapta. eu banuiesc una din acele "chestii" sau ambele.
- ludi_f
- **
- 363 mesaje
- din 17 Jul 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
ludi_f
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2007
- Mesaj Privat
ReckVALY
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- FirePcMaster
- **
- 122 mesaje
- din 10 Nov 2008
- Movano 2020 2.3
- Timis
FirePcMaster
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Timis
- Masina: Movano 2020 2.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2008
- Mesaj Privat
De aproximativ mai bine de o luna cheia (telecomanda originala) de inchidere/deschidere de la masina a inceput sa imi faca figuri ( apasam butonul de inchis/deschis si ledul ramanea o perioada mai lunga de timp decat obisnuit aprins fara nici un efect asupra masini , fiind nevoit sa apas de cateva ori ca sa imi actioneze inchiderea/deschiderea ). In scurt timp nu a mai functionat. Am schimbat bateria , desi ledul se aprindea, fara succes. Am incercat sa o sincronizez , nimic. Precizez ca atunci cand am luat masina am primit 2 chei la ea ( si cea de-a 2 cheie are telecomanda ) proprietarul spunandu-mi ca cealalta cheie nu are bateria. Nici cu cealalta nu merge. Acum cateva zile am pus masina pe tester si mi-a aparut Eroare 21 cheie nesincronizata. S-a incercat rescrierea chei , reprogramare fara nici un rezultat ( nu se poate face scrierea , reprogramarea ). Este interesant ca telecomanda trimite semnal , modulul primeste semnal ( arata ca primeste semnal de inchidere/deschidere cand actionez cheia ) dar nu se intampla nimic. Din tester pot actiona inchiderea/deschiderea precum si mecanic din butuc. Daca se poate o solutie/idee as aprecia foarte mult.
Multumesc anticipat !
Multumesc anticipat !
- saionut
- **
- 100 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Astra 2004 1,7 CDTI
- Bucuresti
saionut
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 1,7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Si eu am avut o problema similara iar rezolvarea a fost total intamplatoare in momentul cand din plictiseala am verificat TOATE sigurantele din interiorul masinii. Am constatat ca erau cateva sigurante arse si desi conform manualului si a shemei respectivului panou, sigurantele arse nu aveau nici o legatura cu inhiderea inlocuirea lor a remediat problema. Poti incerca sa faci si tu lucrul acesta, poate ai noroc
marcelt2
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Mures
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- ***
- 755 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 755
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
Baieti am si eu o prob cu inchiderea centralizata la un vectra b2 ....se inchide doar cand vrea din telecomanda de la cheie si in rest trebuie sa introduc cheia in iala ca sa o pot inchide....mentionez ca ma schimbat bateria in cheie si tot dejeaba.....sa fie dusa unitatea centrale....sau cum ii spune?
- inspectoratul
- ***
- 755 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 755
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
mar a scris:Baieti am si eu o prob cu inchiderea centralizata la un vectra b2 ....se inchide doar cand vrea din telecomanda de la cheie si in rest trebuie sa introduc cheia in iala ca sa o pot inchide....mentionez ca ma schimbat bateria in cheie si tot dejeaba.....sa fie dusa unitatea centrale....sau cum ii spune?
Uite-te daca se aprinde becul ala rosu de pe cheie.
Daca se aprinde intrerupt s-ar putea sa nu faca contact bine undeva si de acolo problema. Cauta si o resincronizare pe forum.
Pui contactul si dupa 5-7 secunde apesi lung butonul de inchidere sau deschidere. Asta ar trebui sa te ajute.
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- ***
- 755 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 755
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
raduemy
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
Baieti...nu stiu ce sa-i mai fac.....am resetat inchiderea si cu usile inchise si cu ele deschise....si cateodata merge cateodata nu ...nu stiu cum trebuie sa fie becul de la telecomanda.....cand il tin apasat la mine palpaie(se stinge si se aprinde)asa trebuie sa fie.....unde sa fie prob? nu stiu ce sa-i mai fac....