- CosmineLis
- **
- 359 mesaje
- din 13 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
CosmineLis
- Mesaje scrise: 359
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2008
- Mesaj Privat
- CosmineLis
- **
- 359 mesaje
- din 13 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
CosmineLis
- Mesaje scrise: 359
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2008
- Mesaj Privat
klady
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: alba iulia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
09mihai
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Tazz
- **
- 265 mesaje
- din 27 Jul 2008
- Tigra 1995 x14xe
- Mehedinti
Tazz
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Tigra 1995 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
norma euro 2 s-a introdus din 1995 si a fost in vigoare pana in 2001 cand a fost introdusa norma euro 3 asa ca vecina cu astra din 98 nu are cum sa fie euro 3 la nemti, poate la noi da daca are cunostinte la rar,dar la noi se poate sa ai masina cu euro 2 si baietii veseli sa o scoata euro 1 sau daca ii superi chiar noneuro!
la opel norma euro se ia dupa prima litera de la codul motorului: ex
c18nz- C = euro 1
x14xe - X = euro 2
y17dth - Y = euro 3
z17dth - Z = euro 4
la opel norma euro se ia dupa prima litera de la codul motorului: ex
c18nz- C = euro 1
x14xe - X = euro 2
y17dth - Y = euro 3
z17dth - Z = euro 4
- stelea
- ****
- 1,725 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,725
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
klady
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: alba iulia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Tazz
- **
- 265 mesaje
- din 27 Jul 2008
- Tigra 1995 x14xe
- Mehedinti
Tazz
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Tigra 1995 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
@stelea,citeste mai atent ce am scris!!!!"norma euro 2 s-a introdus din 1995 si a fost in vigoare pana in 2001 cand a fost introdusa norma euro 3 asa ca vecina cu astra din 98 nu are cum sa fie euro 3 la nemti, poate la noi da daca are cunostinte la rar,dar la noi se poate sa ai masina cu euro 2 si baietii veseli sa o scoata euro 1 sau daca ii superi chiar noneuro!la opel norma euro se ia dupa prima litera de la codul motorului: ex
c18nz- C = euro 1
x14xe - X = euro 2
y17dth - Y = euro 3
z17dth - Z = euro 4[/quote]
c18nz- C = euro 1
x14xe - X = euro 2
y17dth - Y = euro 3
z17dth - Z = euro 4[/quote]
- stelea
- ****
- 1,725 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,725
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Norma Euro nu are legatura cu tipul motorului si anul de fabricatie. Eu m-am referit in general si nu la "vecina cu Astra din 98".
In lista de mai jos sunt masini Euro 3. Se poate obsrva ca sunt motoare al caror cod incepe cu Z, Y, 6. Un motor pus pe o masina poate iesi Euro 3, iar acelasi motor pus pe o alta masina sau caroserie sa nu mai iasa E3, ci E2 sau altceva
Norma Euro se stabileste in urma omologarii de tip.
In lista de mai jos sunt masini Euro 3. Se poate obsrva ca sunt motoare al caror cod incepe cu Z, Y, 6. Un motor pus pe o masina poate iesi Euro 3, iar acelasi motor pus pe o alta masina sau caroserie sa nu mai iasa E3, ci E2 sau altceva
Norma Euro se stabileste in urma omologarii de tip.
09mihai
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2008
- Mesaj Privat
klady
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: alba iulia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
09mihai a scris:
banuiesc cai euro 2, si taxa ii in jur de 688 de euro, dar daca ii euro 1 atunci taxa ii de 1459 de euro
klady a scris:
este prima inmatriculare in 28/03/1994
merci
09mihai a scris:ce an?
este prima inmatriculare in 28/03/1994
merci
banuiesc cai euro 2, si taxa ii in jur de 688 de euro, dar daca ii euro 1 atunci taxa ii de 1459 de euro
taxa e de 929.04euro la euro1 dar pe mine mai intereseaza cum sa ma conving si eu daca e euro1 sau euro2?
cel de la RAR cand am intrebat de ce a iesit euro1 mi-a zis ca asa a dat bucurestiul si a plecat mai departe si eu am ramas vorbind singur prin curte, asa e cu bugetari nu stau sa dea explicatii oricarui prost care lucra la patron....
mi sa zis ca e o eticheta in portbagaj si de acolo imi voi da seama daca e euro 1 sau 2 dar eu nu am reusit sa inteleg nimic de acolo.
stie cineva de unde ma pot destepta si eu?
TNT
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bihor
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
Detin un Opel Corsa B din 95' motor 1,5 diesel si am fost sambata cu ea la RAR.Au bagat-o euro1 din 96' (taxa 1320 euro).Din ce m-am interesat inainte ar fi trebuit sa fie euro 2 din 95' (taxa 430 euro).Ce sa fac?
Serie caroserie: WOL000078T4043578
Serie motor 4EC1-995790
Tip: CORSA-B-CC-15YD
Multumesc!
Serie caroserie: WOL000078T4043578
Serie motor 4EC1-995790
Tip: CORSA-B-CC-15YD
Multumesc!
klady
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: alba iulia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Eugen OmegaFun
- **
- 83 mesaje
- din 20 Mai 2006
- Omega 2000 X20XEV
- Oradea
Eugen OmegaFun
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Oradea
- Masina: Omega 2000 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2006
- Mesaj Privat
stelea a scris:Nu e dupa codul motorului (sau cel putin nu se tine cont la R.A.R.) Eu am X22XE si au scos-o NONEURO!
Salut,
Nu vreau sa te contrazic, dar ceva nu pare in regula. Motorizarea X20XE de pe Frontera este EURO2.
Da mai multe detalii, cand a fost inmatriculate prima data in Ro, de unde a fost importata, ce scria in cartea de identitate straine!
Cei de la RAR nu pot "scoate" o masina euro 1 sau 2 sau 3 ca "asa vrea el bugetaru"
Toate motorizarile, tipurile de motor, tipurile de omologari apar in baza de date RAR, si incadrarea RAR se face strict dupa niste date trecute in actele masinii(sau nu) tipul si codul de motorizare, emisiile de noxe, catalizator samd.
Tipul motorului este f important, dar nu este singurul care stabileste uncadrarea in norma de poluare, dula cum nici anul de fabricatie nu este ceva sigur.
Cu bine, si bafta la stabilirea normei de poluare
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 726 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 726
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Poate reusim sa mai descalcim cate ceva din itele celor de la RAR. Si ca sa ne fie si mai clar, ar trebui citite si acele directive la care se face referire (cine are timp si chef )
"Dat fiind faptul ca legislatia romana a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene incepand cu 1998 ("EURO 2"), pana in acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, in cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate in Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip incepand cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Roman, la cererea proprietarilor, in cazul in care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta.
Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra in categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scanteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc indeplinite simultan."
Sursa www.rarom.ro
"Dat fiind faptul ca legislatia romana a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene incepand cu 1998 ("EURO 2"), pana in acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, in cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate in Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip incepand cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Roman, la cererea proprietarilor, in cazul in care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta.
Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra in categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scanteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc indeplinite simultan."
Sursa www.rarom.ro
- stelea
- ****
- 1,725 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,725
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
klady
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: alba iulia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
TNT a scris: Serie caroserie: WOL000078T4043578
Serie motor 4EC1-995790
Tip: CORSA-B-CC-15YD
Serie motor 4EC1-995790
Tip: CORSA-B-CC-15YD
Masina este un Opel Corsa B in 4 portiere (Saloon, Fastback, Swing), care a fost fabricata in Zaragoza, Spania, in 1996, fiind a 43.578 masina iesita din fabrica in anul respectiv.
Motorul este unul diesel de 1,5, euro 1, cu un factor de compresie peste 11,5 : 1 s.a.m.d.
dyass
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 zx18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2008
- Mesaj Privat