Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • CRyS'

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut!

Am o idee de pornire a motorului pentru comoditate ... Se ia contactul si se pozitioneaza in pozitia "START" (se poate? va intreb pe voi) pentru totdeauna. Se ia un buton similar celui de la Ford Power sau BMW Start/Stop si impreuna cu un circuit simplu (zic eu, pentru ca nu stiu inca nimic) se ataseaza contactului. Cheia oricum comunica cu restul masinei pentru pornire, indiferent ca e in contact sau langa contact la 30 cm distanta... sau ca sta in buzunar sau pe bord...Asa e? Sau gresesc eu ... Si astfel ... teoretic zic eu avem pornire si oprire din buton mai comoda Laughing . E posibil asa ceva?


P.S. Am gandit-o Embarassed "pe tron" asta dimineata ... deci nu va luati de mine Laughing

Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Hmm... daa cum de ti-a venit ideea asta ? Laughing
Pai...pornirea masinii presupune niste etape, bagi cheia, treci pe o pozitie premergatoare pozitiei START (faza II) unde ar trebui sa se intample cate ceva, de exemplu se aprind niste indicatori si de abia cand se sting poti sa pornesti. Ideea ta e inspirata poate de marea majoritate a masinilor Renault sau altele unde pornirea se face cu butonul Start/Stop si cu o cartela. De asemenea oprirea tine cont si ea de niste conditii, dupa cum bine stii, nu poti opri motorul daca nu scoti cheia din contact si implicit treci prin faza II apoi I.
Intr-un cuvant este posibil, DAR complicat.
De ce nu si-a facut nimeni pana acum ? te rog sa raspunzi la intrebarea aceasta, de ce NICI o masina OPEL nu are asa ceva ? ...

CristianTM.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
La majoritatea masinilor cu pornire la buton, introducerea cartelei sau a cheii in contact este obligatorie iar daca tot introduci scheia si o rasuesti pana la pozitia motor, ce te impiedica sa mai dai putin pentru demaror?
La passatul actual, trebuie sa apesi de 2 ori pe cheie pentru a porni. La renault-uri, la introducerea cartelei se activeaza se impinge o siguranta care activeaza modulul de pornire din buton. Cand acea siguranta functioneaza, o simpla apasare este suficienta pentru pornire intrucat are un calculator care face toate functiile necesare pornirii, inclusiv activarea bujiilor incandescente. La multe am vazut acea siguranta rupta si trebuia sa tii degetul pe buton pana pornea.
Am mai vazut pornire din buton la tractorul u650 si pe acelasi principiu, la dacia 1300 cu contactul defect: innodai firele si apasai pe buton sau avea un intrerupator pus pentru a inchide circuitul.
Nu cred ca as vrea asa cea in vectra.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
La anticul meu Seat Ibiza Diesel aveam ceva de genul asta - home made: 1 contact on/off pt. contactul general - exact ce face cheia pana-n pozitia de demaror si un push button ce actiona printr-un releu electromotorul. Foarte simpla solutia - contactul cu cheia era anulat complet.
Dar acolo motivatia era pierderea cheii de contact Smile
Skip ads

  • gabi_feraru

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ideea mi se pare fezabila, dar doar pentru butonul de tip "start", si, in plus, eu as veni cu o mica imbunatatire: "cartela".
As folosi drept dispozitiv de "citit" "cartela" un ansamblu de relee reed care sa simuleze perfect contactul cu cheie obisnuit. Un astfel de dispozitiv (elegant realizat) ar putea fi inglobat in bord asa incat, la introducerea unui magnet in el, masina sa astepte doar apasarea butonului "start" ca sa porneasca motorul, oprirea lui facandu-se prin simpla retragere a "cartelei" din dispozitiv. "Cartela" ar putea contine cipul immo si telecomanda masinii. Solutia se poate dezvolta folosind un magnetic card reader...
Mai ramane sa blocam/deblocam volanul. Rolling Eyes
  • yeti

  • Mesaje scrise: 397
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2016 B1.4NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Se poate face, nu este "rocket science".

Ce este de fapt cheia + asa zisul contact, si cum i se pot inlocui functiile?
In primul rand este un sistem mecanic de protectie impotriva utilizarii "neautorizate" a masinii. Daca se vrea se poate renunta la aceasta protectie (oare reno cum a rezolvat blocarea volanului?).
In al doile rand este un sistem electronic de protectie la pornirea "neautorizata" a motorului. Acest sistem nu se poate dezactiva - prezenta macar a cipului cheii este obligatorie linga contact. Din pacate distanta dintre cip si contact nu poate fi prea mare, nu cred ca va functiona de pe bord sau din buzunar.
In al treilea rand este un sistem de contacte electrice (putem sa-i spunem comutator). Contactele se inchid si se deschid mecanic in functie de pozitia cheii iar in procesul de pornire a motorului inchiderea si deschiderea urmaresc o succesiune anume. Contactele respective se pot inlocui cu relee comandate de un circuit electronic care sa asigure ordinea de inchidere a lor, precum si conditionarea de aprinderea/stingerea unor martori din bord. Iar, cum spuneam la inceput, realizarea unui circuit electronic de comanda nu este "stiinta pentru rachete"
  • kmkz

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
in 1998 la dacia nova (primul model cu haion de super nova) am avut pornire din buton

invarteam cheia pana la penultima pozitie si apasam un buton din bord
daca invarteam cheia pana la maxim, pornea alarma... asta era tare ca puteam uita cheia in contact ca nu putea sa o porneasca unul care nu stia ce buton sa apese
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
All Bandi a scris:La renault-uri, la introducerea cartelei se activeaza se impinge o siguranta care activeaza modulul de pornire din buton. Cand acea siguranta functioneaza, o simpla apasare este suficienta pentru pornire intrucat are un calculator care face toate functiile necesare pornirii, inclusiv activarea bujiilor incandescente. La multe am vazut acea siguranta rupta si trebuia sa tii degetul pe buton pana pornea.

Mai nou porneste si cu cartela in buzunar, pentru cele cu optiunea Keyless.
Nu cred ca se merita sa faci o astfel de modificare daca nu are un rationament practic. Eu am Laguna, si va spun ca atunci cand urc pe alta masina cu cheie apas aiurea pe bord sa pornesc sau sa opresc masina Very Happy, iar dupa o perioada , dupa ce revin pe Laguna, cotrobai dupa cheie pe sub volan .
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:
Eu am Laguna, si va spun ca atunci cand urc pe alta masina cu cheie apas aiurea pe bord sa pornesc sau sa opresc masina, iar dupa o perioada , dupa ce revin pe Laguna, cotrobai dupa cheie pe sub volan .

Laughing Laughing Laughing
E tare de tot asta !

CristianTM.
  • CRyS'

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Mama ce rapizi sunteti... ma mai gandesc la chestia asta si va dau un raspuns cat se poate de concret ... abia am ajuns acasa si hop pe net sa vad ce s-a discutat...toata ziua m-am gandit la asta ... as vrea sa am asa ceva pe Opelu` meu Very Happy ... si ideea mi-a venit dimineata la ora 8 cand eram pe WC Smile
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@CrtianTM - Sa stii ca e chiar adevarat, incearca si ai sa vezi. Mergi cateva zile cu masina care are buton de pornit/oprit - apoi treci inapoi pe o masina cu cheie - Puterea obisnintei e mare si crede-ma eu o resimt din plin ( chiar si atunci cand caut sa dau casul mai tare de la comenzile de pe volan, claxonez si nu iese nimic, incerc sa imi sprijin cotul drept si nu am pe ce, pt ca de pe o masina(Laguna) ma urc pe Logan).
CryS' - cu ce crezi ca te-ar ajuta mai mult daca pornesti din buton?
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ar fi o idee interesanta.
Asta, cred ca ar ajuta:


Mai ramane doar problema blocarii/deblocarii volanului, care s-ar face destul de simplu cu un electromagnet.
Skip ads

  • CRyS'

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Invartindu-ma printre masini zilnic am avut ocazia sa conduc si Megane si Laguna si 320D si Mondeo sau Focus ce aveau pornirea din buton. De exemplu la Renault e cu cartela;Ford dispune de FORD POWER - tii cheia in buzunar. La BMW aceeasi chestie, numai ca bagi cheia intr-un locas si apoi apesi start...na ...mi-as dori si Opel sa aiba aceasta optiune..e o chestie de comoditate in mare parte, nu neaparat de functionalitate...Na si de aici ideea... M-am gandit serios la acest mic proiect si am sa incerc sa-l fac cap coada teoretic si pe o schita! Very Happy...

De ce nu si-a facut nimeni pana acum ? te rog sa raspunzi la intrebarea aceasta, de ce NICI o masina OPEL nu are asa ceva ? ...

Chiar as vrea sa iti dau un raspuns mai amplu dar chiar nu stiu ce sa iti zic... Si de ce nici un Opel nu are? Poate vrea sa fie mai UNIC sa zic...si putin diferit de restu marcilor ... da na....De ce nu s-a gandit nimeni la ideea asta? Nu stiu, chiar nu stiu!

te rog foloseste bold doar pentru a evidentia ceva anume
maiandrei

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Opel ARE. Am vazut doar pe Astra H pana acum.
Am intrat pe site si am gasit optiunea:
Open and start, control închidere portiere ºi pornire motor fãrã cheie - 400 EUR, standard pentru OPC.
  • Brutus

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Opel ARE. Am vazut doar pe Astra H pana acum.
Am intrat pe site si am gasit optiunea:
Open and start, control închidere portiere ºi pornire motor fãrã cheie - 400 EUR, standard pentru OPC.

Subscriu... Si Zafira B optional "Open&Start system with electronic key ". Daca rasfoiti manualul livrat odata cu Astra/Zafira o sa vedeti si butonul plasat pe consola centrala sub gura de aerisire centrala-stanga...
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
m-am gandit sa readuc la viata topicul asta deoarece si eu sunt la fel de intrigat de metoda asta de pornire a masinii. intre timp au aparut solutii aftermarket care se invart undeva pe la 400 euro. cam mult pt un moft. mai are cineva ceva de spus despre asta? a facut cineva asa ceva sa puna un tutorial pe aici?
  • B74LEL

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut ,

Zi-mi si mie unde ai vazut solutii complete aftermarket la 400 euro .Daca au la Opel pe unele masini , era interesant daca se pot pune si pe Astra G/Classic sau alte modele . Eu solutii complete nu am vazut . Este un moft si nu prea .Butucul contactului se uzeaza in timp , daca vrei sa-ti faci a doua cheie numai lama si taierea pe original te costa ceva bani etc . Eu zic ca Opel nu a pus pentru ca ar creste costul masinii prea mult pentru ce face (pornit/oprit masina) .

Bafta,
  • KoSmO

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Dar nu credeti ca cea mai simpla metoda , decat butoane , modificari sau alte lucruri , ar fi montarea unei alarme cu pornirea motorului din buton ( telecomanda )
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu mai retin cum se numea sistemul vazut de mine, iar o alarma cu pornire din telecomada opreste motorul in momentul in care incerci sa pleci de pe loc.
  • lenovor60

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2011

  • Mesaj Privat
ideea care o ai tu..o am si eu doar ca putin diferita:
- sa cumpar un modul cu tot cu cheie de vw passat 2006-2008
- aranjez frumos bordul in partea de depozitare sa intre modulul acesta si leg firele pe spate.
- vb cu un electronist sa imi refaca circuitul inchiderii centralizate- sau montez o alarma afermarket doar pt inchis/deschis.
- si cred ca ar arata mai frumos fara cheie.
voi ce parere aveti? oare se poate realiza ?
am un electrician foarte priceput care ma poate ajuta ,deci..intrebarea este : MERITA INVESTITIA,DOAR DIN PASIUNE?


Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR