Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Stai linistit, poti sa pui si de 200 de amperi nu o sa patesti nimik, asta e amperajul maxim pe care bateria il poate furniza in regim constant, tensiunea este aceeasi, iar alternatorul va incarca bateria cu aceeasi intensitate cu care o facea si pana acum, doar ca dureaza mai mult ca pana acum, dar el oricum se invarte continuu, deci nu munceste mai greu. (Poate doar la Renault nou sa fie altfel ca ultimele modele au un fel de ambreiaj pe alternator care il decupleaza cand nu trebuie sa incarce.) Avantajele aduse de o baterie mai mare sunt destul de evidente asa ca nu o sa le enumar.
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
doru_a a scris:Daca un alternator ar functiona in gol s-ar arde .


Fac pe Gica Contra. Nu te supara, nu e personal, fac asta intotdeauna cand vreau sa inteleg un lucru. In felul asta mi se aduc argumente care pot sa ma convinga Wink

Din spusele tale inteleg ca pana se incarca complet bateria alternatorul isi indeplineste functia de baza (incarcarea). In momentul in care bateria s-a incarcat complet, alimenteaza restul consumatorilor. Daca e ziua, farurile sunt stinse, nu asculti muzica, nu pornesti ventilatorul samd singurul consumator este motorul. Care la masinile moderne chiar este un consumator (senzori, calculator, electrovalve, bujii, electropompe etc). Dar diesel-ul de pe masina bunicului, odata pornit, consuma doar motorina. Si totusi alternatorul nu se arde, chiar daca deconectezi bateria (si am vazut chestia asta de mai multe ori). Si chiar nu inteleg de ce crezi tu ca s-ar arde. Eu cred ca doar ar functiona degeaba...
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
capacitatea bateriei trebuie corelata cu curentul dat de alternator. daca pui o baterie de 200 de amperi, in primul rand va fi scumpa si inutila, si daca sa zicem ca motorul ar porni greu din diverse motive si bateria ar rezista mai bine la "chin", vine si momentul cand trebuie incarcata... si atunci chiar poti arde alternator/diode datorita consumului necesar incarcarii bateriei.
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ron a scris:capacitatea bateriei trebuie corelata cu curentul dat de alternator. daca pui o baterie de 200 de amperi, in primul rand va fi scumpa si inutila, si daca sa zicem ca motorul ar porni greu din diverse motive si bateria ar rezista mai bine la "chin", vine si momentul cand trebuie incarcata... si atunci chiar poti arde alternator/diode datorita consumului necesar incarcarii bateriei.

ron citeste ce a scris LEXXX si o sa te lamuresti;tensiunea este constanta ( rolul releului regulator de tensiune) iar curentul dat de alternator pentru incarcarea bateriei are aceeasi intensitate.Capacitatea mai mare a bateriei face ca incarcarea sa dureze mai mult.
Skip ads

  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Da exact de aia exista releul care reguleaza curentul, pentru ca bineinteles rezistenta interna a unei baterii ce dezvolta o intensitate a curentului mai mare este mai mica, astfel incat si curentul de incarcare daca nu este reglat precis de releu ar fi mai mare. Totusi exista un releu, si acesta are exact acest rol, de a regla curentul debitat de alternator. Pe de alta parte curentul debitat de alternator variaza in functie de model de pe la 50 pana la 100 Ah, iar curentul de incarcare are o valoare daca nu este reglat cuprinsa intre 10 si 15% din valoarea nominala a acumulatorului, deci alternatorul nu prea ar avea cum sa se arda din cauza suprasarcinii nici daca ar fi pus sa incarce "pe direct" un acumulator de 200 Ah.
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Hai ca nu mi-am propus sa ma contrazic cu nimeni ( nu sunt Evil or Very Mad ron)
Cred ca pot da cateva argumente.
La pornire, electromotorul consuma ceva curent din baterie ( se observa mai ales daca porniti masina cu luminile aprininse ca scade intensitatea luminoasa).Eu n-am masurat cam ce curent "absoarbe" electromotorul la pornire, dar un mecanic auto mi-a spus ca e destul de mare dovada conductoarele groase care il alimenteaza.Asadar alternatorul isi va indeplini functia de baza - incarca bateria pana aceasta se incarca complet. Durata de incarcare depinde de capacitatea bateriei si de gradul de descarcare. Releul regulator de tensiune are rolul de a mentine tensiunea constanta la bornele bateriei indiferent de turatia motorului.
Si va pun o intrebare; de ce nu se recomanda dupa ce motorul este pornit sa scoti bornele de la baterie? Recunosc ca si eu am imprumutat o baterie( de la un vecin) pentru a porni masina si apoi am scos bornele pentru a le pune pe bateria mea la loc( era iarna si bateria mea era slabita). Ei in timpul acestei operatii ( cat timp masina nu are baterie) se observa ca turatia motorului la relanti creste in plus daca aveti becuri aprinse creste intensitatea lor luminoasa. de ce? Pentru ca releul regulator de tensiune nu mai are cu ce sa compare tensiunea ( lipsind martorul=bateria) si intensitatea curentului debitat de alternator si tensiunea o iau razna.Masina normal ca functioneaza ( nu stiu cat si n-am fost curios Very Happy ) dar cu simptomele de mai sus care dupa un timp cu siguranta va arde alternatorul.
Sau pentru ron putina fizica:in curent continuu
P=U*I
unde P puterea alternatorului = constanta din fabricatie
U tensiunea
I curentul
U este variabila in functie de turatia motorului cu cat turatia creste cu atat tensiunea e mai mare, insa aici intervine releul regulator de tensiune care face ca U sa fie constant(cum? facand tot timpul comparatie cu tensiunea la bornele bateriei care prin constructie e 12V c.c.). deci daca P si U constante evident ca I e tot o constanta.
Daca bateria lipseste atunci releul regulator nu mai are cu ce sa compare tensiunea de la alternator si aceasta va avea o variatie functie de turatia motorului. De aceea sunt mari sanse ca aceasta tensiune sa creasca suficient de mult incat sa duca la strapungerea izolatiei in infasurarile alternatorului.
M-am facut inteles ron? Twisted Evil
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Releul regulator de tensiune are in primul rand rolul de a proteja bateria.Cum? Prin constructie mentine la bornele alternatorului o tensiune intre14 - 14,4V debitand un curent pe excitatia alternatorului, curent care astfel se autoregleaza functie de turatia masini.
Cei de la Bosch de ex. nu dau garantie pe baterie decat dupa ce masoara tensiunea la bornele alternatorului sa fie constanta intre 14 - 14,4 V.
De ce? Daca sunt valori mai mari distrugi bateria ( sau cum se zice in limbaj popular "o fierbi").
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ron a scris:si ce anume s-ar arde? bobinele din el sau carbunii? hai sa fim seriosi...

Ron eu sunt serios...dar remarca ta ma face sa fiu Twisted Evil un alternator nu se arde in sarcina ( ti-a explicat si LEXXX de ce) din contra se arde la mers in gol ( si ti-am explicat de ce).
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Imi pare rau, dar nu ai explicat nimic. Explica tu de ce la tractoarele de Brasov poti porni si apoi lua bateria fara absolut nici un risc. Or fi alternatoarele lor super-protejate, ingloband tehnologii de care Opelul si alti constructori de mana a treia nu au auzit?


Daca bateria lipseste atunci releul regulator nu mai are cu ce sa compare tensiunea de la alternator si aceasta va avea o variatie functie de turatia motorului. De aceea sunt mari sanse ca aceasta tensiune sa creasca suficient de mult incat sa duca la strapungerea izolatiei in infasurarile alternatorului.


Cred ca tragi concluziile mult prea repede. Desi ipoteza e buna, concluzia e doar o banuiala.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Eu sunt de parere ca nu se arde nici in gol, dar asta e o alta poveste si nu vreau sa ma contrazic cu nimeni Smile
Problema e alta si se refera la masinile vechi, in speta Dacia care au releul electric (nu electronic) la care daca scoti bateria in timp ce merege motorul sare tensiunea in 17 volti si poate sa-ti arda becurile sau alti consumatori ce functioneaza in acel moment.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
hai ca incepe sa-mi placa polemica asta, doru_a Very Happy Twisted Evil Very Happy

*
ideal U ar trebui sa fie constant (si pentru simplitate il putem considera asa), dar I nu este constant, ca in lectia de fizica Very Happy , pentru ca P reprezinta de fapt puterea absorbita de consumatori (adica daca pui rezistente de sarcina mai mici creste consumul, deci puterea consumata), asta traducandu-se printr-un efort mai mare al motorului de a invarti alternatorul.

*
P constant de care pomenesti tu reprezinta de fapt o putere maxima pe care alternatorul o poate genera.
daca alternatorul se invarte in gol (fara nici o sarcina) puterea debitata de el e nula (teoretic, practic mai sunt niste forte de frecare), cum e si efortul necesar pentru a-l invarti. nu discutam despre o crestere a tensiunii generate de alternator, deoarece toata lumea e de acord ca exista releul de incarcare Exclamation deci izolatia infasurarilor nu se poate strapunge.

*
zici ca daca bateria lipseste atunci releul regulator nu mai are cu ce sa compare tensiunea de la alternator. pai s-a mai zis ca bateria functioneaza in tampon, avand si rol de stabilizare/filtrare a tensiunii - deci e in paralel. iar daca ea lipseste nu mai are cine sa joace rol de stabilizator de tensiune, deci nici pe departe nu reprezinta o referinta de tensiune abstracta fata de sistem. bateria va tine tensinea la borne la o valoare apropiata de valoarea ei, pentru ca practic e un generator neideal de tensiune. valorile sunt apropiate si nu egale pentru ca exista rezistente parazite (ale cablurilor, interna a bateriei...)

----------------------
am impresia ca esti putin suparat...? n-ai de ce, asa e pe forum, fiecare isi exprima opinia, iar ideea mea:
si ce anume s-ar arde? bobinele din el sau carbunii? hai sa fim seriosi...

e cam aceeasi cu a lui kapix:
Fac pe Gica Contra. ... diesel-ul de pe masina bunicului, odata pornit, consuma doar motorina. Si totusi alternatorul nu se arde, chiar daca deconectezi bateria (si am vazut chestia asta de mai multe ori). Si chiar nu inteleg de ce crezi tu ca s-ar arde. Eu cred ca doar ar functiona degeaba...


deci astept sa ne convingi cu argumente concrete Wink
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@LEXXX:
sunt de acord, curentul maxim debitat de alternator poate fi maxim 100A (nu 100Ah). deci un acumulator de 200Ah ar fi incarcat "pe direct" in 2 ore. dar un acumulator de 200Ah se poate incarca si intr-o ora la un curent de 200A, pe care alternatorul sigur n-ar putea sa-l dea. curentul de incarcare depinde practic de valoarea tensiunii la bornele bateriei (si implicit de rezistenta ei interna). tu ai zis:
... alternatorul nu prea ar avea cum sa se arda din cauza suprasarcinii nici daca ar fi pus sa incarce "pe direct" un acumulator de 200 Ah

deci depinde ce inseamna "pe direct" (adica valoarea tensiunii de incarcare si valoarea tensiunii la bornele acumulatorului - cat e de descarcat acesta)...

ce am scris mai sus e pur teoretic, eu am zis ca e posibil:
poti arde alternator/diode datorita consumului necesar incarcarii bateriei.

vroiam sa subliniez ca doar asa e posibil sa arzi ceva, daca insa capacitatea bateriei e mai mica, sau aceasta chiar lipseste de tot, nu ai ce arde, contrazicandu-l pe dorul_a
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Releul de incarcare nu regleaza curentul de incarcare ci tensiunea ce trebuie sa fie la bornele bateriei , 14-14,4Vcc.In momentul in care se suprasolicita alternatorul prin cuplarea lui la o baterie de un curent mai mare decit poate el sa o incarce , puntea de diode , infasurarea ,si releul de incarcare se incalzesc pina cind bateria ajung la tensiunea mai sus mentionata , daca mai se aprind si faruri , aeroterma si altecele bateria nu numai ca nu se incarca la valoare normala ramine si descarcata iar alternatorul se incinge de-i ia draq pina i-si da duhu ceva din el punte , infasurari , releu incarcare , parerea mea este sa se respecte ca bateria ce trebuie montata pe masina sa fie aceea recomandata de peroducatorul masinii. Alternatorul incarca in impulsuri , adica , atunci cind tensiunea pe baterie scade sub valoarea stiuta de releu , 14,2 V releul trimite spre bobina de excitatie tensiunea de pe baterie , alternatorul incarca tot acest imp , timpul depinzind de puterea alternatorului [ ma refer la curentul de incarcare ] , cind atinge acest prag , de 14,2 releul taie incarcarea , iar bateria tinde sa piarda din tensiune datorita consumatorilor reluindu-se din nou acest ciclu.In momentul in care se scoate borna la baterie iar motorul este pornit aceasta tensiune pulsatorie afecteaza automatizarile de pe masinile noastre , la masinile vechi gen tractoare facute la Brasov aceasta tensiune pulsatorie nu le afecta , lipsa electronica management si altecele
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
eu cred ca regimul de incarcare in impulsuri era valabil pentru regulatoarele de tensiune electromecanice (la primele modele de pe dacie). am vazut scheme de relee electronice care se puteau monta si pe dacie, care alimentau rotorul alternatorului (bobina de excitatie) cu tensiune variabila, si nu in impulsuri. m-ar mira ca opel sa nu aiba regulatoare electronice, dar oricum n-am vazut nici o schema...
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Releul de incarcare este electronic , si la Daciile vechi erau si relee electronice toate cu acelasi principiu ,cel mecanic , de fapt electromecanic era un releu clasic , la cel electronic functia de comutare a fost luat de un tranzistor , numai ca la masinile noastre releul este incorporat in alternator ca sa supravegheze mai bine incarcarea bateriei in comparatie cu cel de la Dacie unde era montat undeva in habitaclul motorului iar din cauza lungimii cablurilor apareau erori de incarcare.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ron , bobina de excitatie nu este atacata cu impulsuri , m-ai inteles gresit , sa luam un exemplu , releul cupleaza tensiunea bateriei pe bobina de excitatie pina cind tensiunea pe baterie ajunge la o valoare sa zicem de 14,2 V , la atingerea pragului respectiv , releul taie aceasta tensiune pe bobina de excitatie , dar o reia atunci cind tensiunea pe bateie scade la 14,1 V , deci destul de putin , de aici reiese aceasta tensiune pulsatorie , pentru ca totul se intimpla destul de repede.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Visse, daca exista un singur prag (deci nu exista un comportament de histerezis) tensiunea aia pulsatorie sunt de fapt impulsurile de care vorbeai, si banuiesc ca au o frecventa destul de mare incat ma gandesc ca nici macar nu mai au forma dreptunghiulara... dar eu am vazut scheme in care pe bobina de excitatie se aplica o tensiune variabila intre 0 si 14V (tranzistorul nu lucra in regim de comutatie).
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ce sa o mai lungim ..
Am fost la Service ROMBAT ca sa-mi dea garantia.
Si mi-au zis ca puteam sa pun si o baterie de 40 Ah.
Dar daca am pus una din asta nu are nimik.
O sa functioneze la fel de bine ca si cu una de 40 Ah.
Numai ca e un pic mai vioaie la pornire, si tine mai mult la consumatori.
Mi-au facut si masuratori la borne .. fara alternator si cu alternator si cu consumatori si fara consumatori si mi-au spus ca e totul ok .
Bulina verde - incarcata
Bulina neagra - descarcata
Bulina transparenta - ii trebuie apa.

Am bulina verde ! Very Happy
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
din cate stiam eu, bateriile cu calciu sunt fara intretinere, deci nu completezi cu apa pentru ca nu ai pe unde, sunt capsulate.

atunci vezi sa nu ajungi sa fie bulina transparenta ca asta inseamna ca trebuie sa schimbi bateria....
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
A mea e baterie Super Calciu cu intretinere.
In afara de capcele (cate unul pentru fiecare electrod) are si 2 tuburi (unul la un cap si altul la celalalt ) care nu prea stiu la ce folosesc , si am uitat si sa-i intreb pe astia.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR