Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Nu contest ce spui tu Ron , dar faptul ca celui ce a deschis aceasta discutie ii oscileaza luminile confirma ce am spus eu mai sus . Aceasi problema a avut-o un amic cu un Opelica exact ca al meu , a schimbat releul , l-a cam usturat putin pretul da i-a trecut cind a vazut ca alternatorul ii merge bine. Smile . Asta nu inseamna ca ce am spus eu este regula .
Skip ads

  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Visse a scris:Ron , bobina de excitatie nu este atacata cu impulsuri , m-ai inteles gresit , sa luam un exemplu , releul cupleaza tensiunea bateriei pe bobina de excitatie pina cind tensiunea pe baterie ajunge la o valoare sa zicem de 14,2 V , la atingerea pragului respectiv , releul taie aceasta tensiune pe bobina de excitatie , dar o reia atunci cind tensiunea pe bateie scade la 14,1 V , deci destul de putin , de aici reiese aceasta tensiune pulsatorie , pentru ca totul se intimpla destul de repede.

Very Happy Laughing Laughing Cred ca mai indicat ar fi daca cineva are schema electrica a unui alternator sa o puna pe forum nu de alta dar vad ca se spun multe aberatii fara a avea o schema in fata.Vad ca notiuni gen "releul cupleaza tensiunea" sau "bobina atacata" sunt "inghitite" aici; eu n-am auzit de astfel de expresii hai sa le zic "tehnice" Question Exclamation Dragilor comanda excitatiei se face in curent si in nici un caz in tensiune,. Diferenta intre releele electromecanice si cele electronice in afara de cea constructiva (evidenta) este ca cele electronice au un timp de raspuns la excitatie mult mai rapid (0,01 s fata de 0,2 s la cele electromecanice). Apoi ca tot am adus vorba de relee electronice nu se comanda prin tranzistoare cum eronat zicea cineva ci prin tiristoare comandate ( ron e de meserie si poate explica diferenta Very Happy )
Mai zicea cineva de tractorul lui bunicu si masina lui tata ; aici discutam de OPEL si discutia sa facut cu referire la motoare pe benzina, la diesel nu ma pricep dar parca acolo e alt principiu ( mai apare si o pompa de vacum cu rolul ei ....)
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
doru_a a scris:
Mai zicea cineva de tractorul lui bunicu si masina lui tata ; aici discutam de OPEL si discutia sa facut cu referire la motoare pe benzina, la diesel nu ma pricep dar parca acolo e alt principiu ( mai apare si o pompa de vacum cu rolul ei ....)


Eu eram ala si nu discutam de motor, ci de functionarea alternatorului in gol. Si dadeam acest exemplu pentru ca la OPEL nu va functiona niciodata in gol din cauza senzorilor si bujiilor. La motoarele diesel mai vechi acestea lipsesc, prin urmare dupa pornirea motorului nu se mai consuma curent. Si totusi alternatorul nu se arde, chiar daca...


...alternatorul este de fapt un motor cu regim de functionare IN SARCINA.


Asa ca, domnu' minitehnicus, oricum omul si-a rezolvat problema si nimeni nu si-a ars alternatorul fiindca a functionat in gol. Asa ca mai lasa-ne sa ne odihnim.
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
kapix a scris:
Asa ca, domnu' minitehnicus, oricum omul si-a rezolvat problema si
nimeni nu si-a ars alternatorul fiindca a functionat in gol. Asa ca mai lasa-ne sa ne odihnim.

Laughing Somn usor kapix! daca nu te intereseaza schimba topicul, dar nu veni cu chestii de astea de gradinita.Am citit ce ai scris in acest topic si am vazut ca de fapt n-ai avut nici o parere Idea , te-ai multumit sa arunci cu noroi. Embarassed in tot ce ai scris.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
revin la topic:

eu am avut ROMBAT, 3 veri, 2 ierni, si de 4 ori scursa ca am mers fara alternator Smile intr-un final a cedat in vara asta.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Mai vorbim peste un an .. doi
Si va spun cum s-a comportat! Laughing
Don't fight ! Just listen!
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Vad ca pe unii deranjeaza si iau in bascalie anumite explicatii , nu am facut decit sa explic un fenomen pe care l-am intilnit la un prieten cu aceeasi masina ca a mea , acum ca releul ca element de comanda tranzistor sau tiristor mai putin conteaza comportamnetul final al releului este acelasi.
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Visse a scris:Vad ca pe unii deranjeaza si iau in bascalie anumite explicatii , nu am facut decit sa explic un fenomen pe care l-am intilnit la un prieten cu aceeasi masina ca a mea , acum ca releul ca element de comanda tranzistor sau tiristor mai putin conteaza comportamnetul final al releului este acelasi.

Fara suparare nu am luat de loc in bascalie cum crezi insa m-am amuzat putin de ceea ce ai spus. Am crezut ca ai citit undeva dar acum observ ca ai vazut fenomenul si ai incercat sa ti-l explici si de fapt pe forum ai pus explicatiile personale , asa ca e scuzabil. Cum nu vreau sa-i obosesc pe alti da-mi o adresa de email si mai vorbim. Am avut cu "ron" o discutie si chiar azi i-am trimis un articol de aprox. 4 pagini despre principiul de functionare a unui alternator cu explicatii si cu imagini si s-a lamurit.
Skip ads

  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce motorul porneste, alternatorul este actionat de acesta si incepe sa debiteze curent in sistem, la o tensiune superioara tensiunii inregistrata la bornele bateriei in stare de repaus. Astfel, bateria trece din rolul de generator de curent in rolul de consumator, absoarband curentul necesar reincarcarii. Asadar, alternatorul este practic furnizorul de curent electric in timpul functionarii motorului, interpretarea conform careia alternatorul incarca bateria iar aceasta furnizeaza curentul sistemului electric fiind eronata.
In general o baterie incarcata la 100% ar trebui sa va arate pe multimetru in jur de 12.66V. La 12.25V este la 50% din capacitatea ei si la 11.90V este descarcata. Atata timp cat incarcarea bateriei se face la tensiune superioara nu inteleg de unde interpretarea lui Visse cu incarcarea in impulsuri. NO OFFENCE Visse!! Very Happy
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ieri mi-a murit bateria Sad , deci trebuie sa-mi fac un cadou Sad

Cum s-a intamplat: am oprit ~5 min sa iau o carte, m-am urcat in masina, s-au aprins toate indicatoarele, am asteptat sa se stinga, si la demaraj a fac ceva clic/clanc si s-au stins toate. In prima faza nu mi-am dat seama ce s-a intamplat, intorc cheia, astept putin, pun contactul Shocked si nici un bec nu se aprinde. Confused Cum stam si ma uitam in bord doar, doar va o mica palpaire, incepe si display-ul sa se aprinda Shocked, becurile un fade-in. Zic "momentul prost", si dau la cheie, se sting la unison. Mai stau putin si pun contactul din nou, aceeasi poveste cu fade-in si atunci observ ca toate erau resetate in bord. Deschid capota, verific vizual bateria (borne, lichid), nimic suspect, inchid masina si o intind pe jos spre casa. Peste vreo 2 ore, vin cu o baterie luata de prin vecini, pun bateria si a pornit.
Acum intrebare e posibil sa moara bateria asa ? Sau poate fi o cauza de intretinere necorespunzatoare ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Exista n feluri in care "moare" bateria. La mine a dat 2 zile semne: dimineata la punerea contactului era OK, porneam parca putin mai greu ca de obicei si constatam ca nu se sting martorii de ABS si ESP. Chiar ma gandeam sa dau o cautare pe forum, dar nu a mai fost nevoie ca a 3-a zi a invartit chinuit vreo 2 ture si si-a dat obstescul sfarsit. Norocul meu ca am un vecin cu garaj si cu robot. Am pornit pe robot, am masurat incarcarea care era OK si am luat drumul magazinelor sa caut baterie. Dupa ce am pus-o pe cea noua, totul a revenit la normal.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:Ieri mi-a murit bateria Sad , deci trebuie sa-mi fac un cadou Sad

Cum s-a intamplat: am oprit ~5 min sa iau o carte, m-am urcat in masina, s-au aprins toate indicatoarele, am asteptat sa se stinga, si la demaraj a fac ceva clic/clanc si s-au stins toate. In prima faza nu mi-am dat seama ce s-a intamplat, intorc cheia, astept putin, pun contactul Shocked si nici un bec nu se aprinde. Confused Cum stam si ma uitam in bord doar, doar va o mica palpaire, incepe si display-ul sa se aprinda Shocked, becurile un fade-in. Zic "momentul prost", si dau la cheie, se sting la unison. Mai stau putin si pun contactul din nou, aceeasi poveste cu fade-in si atunci observ ca toate erau resetate in bord. Deschid capota, verific vizual bateria (borne, lichid), nimic suspect, inchid masina si o intind pe jos spre casa. Peste vreo 2 ore, vin cu o baterie luata de prin vecini, pun bateria si a pornit.
Acum intrebare e posibil sa moara bateria asa ? Sau poate fi o cauza de intretinere necorespunzatoare ?

Salut!
De obicei, semnele astea le da masina atunci cand s-a slabit una din borne: am patit asa la Seatul meu vechi: toate becurile se aprindeau vesel, se stingeau bujiile (un Diesel) si cand dadeam la demaror clic si se stingea tot bordul si murea. La repornire aceleasi simptome...
Zici ca ai veirificat bornele...nu stiu ce sa zic...vezi totusi daca nu se incalzea vreuna din ele, indicator de pierdere curent - contact imperfect...

In rest...bafta..Smile
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@ovidium:Asa este, am uitat sa spun ca in prima zi cand a dat semne ciudate la asta m-am gandit si am sarit hotarat pe borne, curatat, uns, verificat tensiunea si pe borna instalatiei si pe cea a bateriei (nici o diferenta), dar masina pornise, se incarcase bateria si practic nu parea sa aiba explicatie aprinderea martorilor. Daca as fi masurat bateria inainte sa dau cheie, atunci sigur ma lamuream, pentru ca as fi gasit sub 12V.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Deci,Bosch,Varta sau Rombat...de care recomandati ptr. masina din semnatura mea? Precizez ca am pe masina acum originala Opel de cand a aparut masina asta pe piata (octombrie 2001)...Preturi ceva,ca linkul care l-a pus odata cineva in topicul asta nu se mai poate accesa. Rolling Eyes
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu am pus Bosch de 75Ah (incape la fix, la mine) acum un an luata din Metro, dar este o problema cu garantia, trebuie mers la un centru de garantii Bosch si se plateste testarea (60Ron) si apoi au pretentia sa mergi din 6 in 6 luni la verificare cu plata ca sa beneficiezi de garantie 3 ani. Eu am facut prima verificare (era utila pentru mine) si cand am auzit treaba cu mersul din 6 in 6 luni, le-am zis ca nu o mai cumpar o data de la ei si am renuntat sa ma duc la verificari, deci la garantie. Am dat pe ea 300Ron si daca ma tine 3 ani este OK. Am vazut acum in Metro baterii Fulmen de 70Ah, eu zic ca sunt mai bune ca Bosch, dar fiecare isi face socotelile lui. Oricum la Y20DTH, care mai are si niste ani in spate, nu recomand baterie sub 70Ah.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc,maestre ldivora(desi stiu ca esti ingineur, Wink )...am in vedere sfaturile matale. Mai astept pareri,astazi la -14 grade Celsius,a dat semne de oboseala,cea originala... Sad
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Din pacate si a mea invarte prima tura mai greu dar am norocul ca porneste f. repede,insa raman cateva fractiuni de secunda abs si esp aprinse dupa ce a pornit si ceilalti martori s-au stins.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Si la mine a murit pe frigurile astea si am luat una Rombat Pilot Diesel de 77 Ah si porneste super repede, de cand o am masina nu a pornit asa de bine. Am luat si garantia, cred ca merg si alea de 88 de amperi da nu m-am bagat ca sa mai dau ceva bani in plus. Am dat pe ea 280 ron. Cu cea veche imi ramanea becul de la ABS aprins si acele faceau niste miscari ciudate, invartea cam greu ... oricum cea de pe masina era originala si avea 7 ani
  • robertt_rct

  • Mesaje scrise: 324
  • Locatie: 4426'N 2606'E
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Mai vorbim peste un an .. doi
Si va spun cum s-a comportat! Laughing
Don't fight ! Just listen!


au trecut cei 2 ani! ceva impresii!
nu de alta dar imi trebuie acumulator! urgent!
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am achizitionat pana la urma in februarie a.c. un acumulator Bosch de 75 Ah Silver la pretul de 450 ron.Cea veche si-a trait...traiul si-a mancat malaiul.Si eu am obligatia sa merg la reprezentanta de unde am luat-o timp de 2 ani,din 6 in 6 luni,insa nu mi se va oprinimic in plus.Presupun ca si-au tras partea leului la pret,deoarece observ ca este mai ridicat pretul decat cel la care a achizitionat LDivora.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR