- ririnel
- ****
- 2,083 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,083
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu am avut eroare niciodata.
Am schimbat debitmetrul cu unul nou. Nicio diferenta semnificativa, decat un consum putin mai mic si motor mai elastic la schimbarile intre treptele de viteza.
Un cunoscut cu o Zafira si acelasi motor, care nu este membru clubopel, mi-a spus ca dupa ce a curatat galeria de admisie, motorul a inviat brusc si consumul a fost redus semnificativ. Atata timp cat altcineva nu a confirmat acest lucru, nu pot sa-l cred.
Bafta!
Am schimbat debitmetrul cu unul nou. Nicio diferenta semnificativa, decat un consum putin mai mic si motor mai elastic la schimbarile intre treptele de viteza.
Un cunoscut cu o Zafira si acelasi motor, care nu este membru clubopel, mi-a spus ca dupa ce a curatat galeria de admisie, motorul a inviat brusc si consumul a fost redus semnificativ. Atata timp cat altcineva nu a confirmat acest lucru, nu pot sa-l cred.
Bafta!
- maximus meridius decimus
- **
- 99 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Vectra 2004 y20dth
- Timis
maximus meridius decimus
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am o vectra c 2.0dth. Am facut schimbul de ulei , filtre.Pana acum in masina a fost ulei 10w40 pus de rep. opel ,tot ei acum au pus 5w30 ceea ce mi se pare ciudat .
1.Problema este ca parca masina nu mai trage la fel ( inainte in viteza a 4-a pe la 3.200 de rot./min. aveam 140 km/h acum am 125 km/h) poate doar e o parere de a mea(masina e proaspat cumparata de mine are 113.000 km).
2. Piesa aia incercuita parca pana acum nu facea zgomot , acum a iesit in evidenta cu un zgomot de ''greieras'' este normal?
3. In viteza a 3-a parca era mai ''nervoasa'' ca pana acum
Credeti ca e din cauza uleiului ?
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Asa se intampla dupa o interventie a altor persoane la masina ta. E doar o impresie.
1. Schimbul de ulei motor nu modifica rapoartele cutiei
2. Facea si inainte
3. Doar in a 3-a? In celelalte e la fel?
Ririnel, depinde cat pamant de flori a scos la curatare. Curatarea galeriei si a EGR este binevenita, iar uneori imperios necesara.
Dar de exemplu, din galeria mea nu a iesit prea multa mizerie.
Nu am constatat imbunatatiri dar motorul meu oricum pare a lucra in parametri.
1. Schimbul de ulei motor nu modifica rapoartele cutiei
2. Facea si inainte
3. Doar in a 3-a? In celelalte e la fel?
Ririnel, depinde cat pamant de flori a scos la curatare. Curatarea galeriei si a EGR este binevenita, iar uneori imperios necesara.
Dar de exemplu, din galeria mea nu a iesit prea multa mizerie.
Nu am constatat imbunatatiri dar motorul meu oricum pare a lucra in parametri.
ddr
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2007 1,9 CDTi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2009
- Mesaj Privat
Alin-Smith a scris:salutare. am si eu o problema cu o vectra b y20dth ,mi se aprinde check engine la relanti daca o turez cam peste 2500rpm pe loc sau la plecare in timp ce o fortez sa mearga se stinge martorul si merge perfect, am fost la tester si apare p0400 ceva legat de egr, am curatat valva egr si admisia, problema persista, am curatat si debitmetrul si degeaba. care sa fie problema?! mentionez ca westgate se deschide, egr scos din admisie si se vede cum se misca pistonasul dupa ce accelerez, valava care deschide voletii din admisie idem. nu-i dau de cap, ce sa-i mai fac? scuze de acest post cam lung. multumesc anticipat.
salutare,
am si eu problema cu acest "motor lenes". acest lucru se manifesta la scurt timp dupa pornire. am o vectra b/2001 2.2dti. am verificat debitmetru, evelctrovalvele, senzorul de presiune aer pe motor si nu stiu ce sa mai fac.. se manifesta cam asa: dupa pornire, daca accelerez la ralanti pot sa o duc in 5000 rot, dupa cca 10-15 sec nu mai ajunge la acea duratie opridu-se la 3800 rot. daca o apresc si astept 5-10 secunde si repet pasii se intampla acelasi lucru. in mers nu sare de 100km/h. cand si cand, in mers mai trage dar nu la adevarata valoare (125cp), probabil ajunge la 90 cp si chiar trece de 100km/h dar in scurt timp imi taie gazul si iar nu trage. cineva a spus ca e posibil sa fie din pompa de injectie, ce-i drept nu am curatat egr-ul si galeria de admisie. acea pompa de vacuum, de pe motor, poate avea vreo influenta?
help me please!
multumesc anticipat
- maximus meridius decimus
- **
- 99 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Vectra 2004 y20dth
- Timis
maximus meridius decimus
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
ddr
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2007 1,9 CDTi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2009
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- maximus meridius decimus
- **
- 99 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Vectra 2004 y20dth
- Timis
maximus meridius decimus
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Nu stiu la ce te refereai, stiu doar ce scriai: "aveam 140 km/h acum am 125 km/h"
Si lasa valva aia sa bazaie.
DDR, trebuie sa ai o eroare stocata. Citeste-o la un tester.
Si lasa valva aia sa bazaie.
DDR, trebuie sa ai o eroare stocata. Citeste-o la un tester.
ok ...doar ca cei de la opel au spus ca trebuie sa o schimb , ca nu va mai functiona mult timp daca a inceput sa ''bazaie'',dar daca tu spui ca asa trebuie sa faca ... o las in pace , chiar ma bucur
ddr
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2007 1,9 CDTi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2009
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Pai la EGR ma gandeam si eu, iar P0400 inseamna probleme in aria EGR.
Zici ca EGR este singurul pe care nu l-ai inlocuit, dar ce ai inlocuit? Ai verificat vacuumul?
Zici ca EGR este singurul pe care nu l-ai inlocuit, dar ce ai inlocuit? Ai verificat vacuumul?
am incercat cele 2 valve din partea stanga, adica si cea care comanda egr-ul, debitmetru, senzorul cel de pe motor (nu stiu cum ii zice), cu pompa de vacuum as avea o mica problema...e reconditionata... .
ideea este in felul urmator: ii dau cheie si la ralanti sare de 3500 de ture, dar numai pt 5-10 sec de mers in gol. dupa asta nu trece de 3500-3800 ture si e "puturoasa" rau. cateodata chiar si in sarcina (in mers isi mai revine si trage, nu chiar la adevarata valoare dar trage pt scurt timp dupa care "moare" iar. ma gandesc ca nu ar trebui sa fie regulatorul din popa de injectie ( mi-a zis cineva ca i sa intamplat la fel dar cu singura adaugare ca la el asa era tot timpul, 100km/h si puturoasa tot timpul). la mine cand vrea ea merge dar pt scurt timp si nu chiar la 125 cp...poate la 90 cp
ddr
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2007 1,9 CDTi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2009
- Mesaj Privat
ddr a scris:
am incercat cele 2 valve din partea stanga, adica si cea care comanda egr-ul, debitmetru, senzorul cel de pe motor (nu stiu cum ii zice), cu pompa de vacuum as avea o mica problema...e reconditionata... .
ideea este in felul urmator: ii dau cheie si la ralanti sare de 3500 de ture, dar numai pt 5-10 sec de mers in gol. dupa asta nu trece de 3500-3800 ture si e "puturoasa" rau. cateodata chiar si in sarcina (in mers isi mai revine si trage, nu chiar la adevarata valoare dar trage pt scurt timp dupa care "moare" iar. ma gandesc ca nu ar trebui sa fie regulatorul din popa de injectie ( mi-a zis cineva ca i sa intamplat la fel dar cu singura adaugare ca la el asa era tot timpul, 100km/h si puturoasa tot timpul). la mine cand vrea ea merge dar pt scurt timp si nu chiar la 125 cp...poate la 90 cp
maiandrei a scris:Pai la EGR ma gandeam si eu, iar P0400 inseamna probleme in aria EGR.
Zici ca EGR este singurul pe care nu l-ai inlocuit, dar ce ai inlocuit? Ai verificat vacuumul?
Zici ca EGR este singurul pe care nu l-ai inlocuit, dar ce ai inlocuit? Ai verificat vacuumul?
am incercat cele 2 valve din partea stanga, adica si cea care comanda egr-ul, debitmetru, senzorul cel de pe motor (nu stiu cum ii zice), cu pompa de vacuum as avea o mica problema...e reconditionata... .
ideea este in felul urmator: ii dau cheie si la ralanti sare de 3500 de ture, dar numai pt 5-10 sec de mers in gol. dupa asta nu trece de 3500-3800 ture si e "puturoasa" rau. cateodata chiar si in sarcina (in mers isi mai revine si trage, nu chiar la adevarata valoare dar trage pt scurt timp dupa care "moare" iar. ma gandesc ca nu ar trebui sa fie regulatorul din popa de injectie ( mi-a zis cineva ca i sa intamplat la fel dar cu singura adaugare ca la el asa era tot timpul, 100km/h si puturoasa tot timpul). la mine cand vrea ea merge dar pt scurt timp si nu chiar la 125 cp...poate la 90 cp
revin cu detalii
am remediat (schimbat) pompa de vacuum, verificat din nou toate furtunasele, curatat debitmetru, verificat electrovalve, inlocuit egr, verificat sernsor presiune aer (functional). eroarea p0400 a disparut, din pacate manifestarea este aceiasi. stie cineva ce se intampla? mi sa spus ca e posibil sa fie regulatorul de presiune din pompa de injactie... mai apar 2 erori p0195 (engine oil temperature sensor) am firele rupte la sensor si p1590.
multumesc
- ririnel
- ****
- 2,083 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,083
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
O curatare de evacuare a facut cineva? Ajuta motorul lenes?
In ce consta aceasta curatare? Se demonteaza tot circuitul de la galeria de evacuare (saxofon) pana la toba finala? Nu am gasit pe forum detalii.
Curatarea admisiei, a EGR-ului si schimbarea debitmetrului pe mine nu m-au ajutat prea mult.
Precizez inca o data ca nu am gasit erori la tester.
In ce consta aceasta curatare? Se demonteaza tot circuitul de la galeria de evacuare (saxofon) pana la toba finala? Nu am gasit pe forum detalii.
Curatarea admisiei, a EGR-ului si schimbarea debitmetrului pe mine nu m-au ajutat prea mult.
Precizez inca o data ca nu am gasit erori la tester.
- adishoru
- **
- 248 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut, ma bag si eu in discutie, binenteles cu aceleasi probleme. Am si eu citeva intrebari, daca imi permiteti:
1. Cum lucreaza tija wastegate? La relanti sta intr-o pozitie, si daca accelerezi incepe sa se miste? Tinut motorul in ture, tija ramane trasa ?
2. Cum lucreaza swirl-ul? La fel cu wastegate?
3. Cat de grav este daca nu lucreaza nici una nici alta?
4. Ce rol au electrovalvele de vacuum?
Tin sa precizez ca si motorul meu e cam lenes, cu urmatoarele simptome:
Tija wastegate NU lucreaza, oricat de turat e motorul.
Swirl-ul NU lucreaza daca acceleratia e relativ lina, daca accelerez brutal, swirl-ul se misca o fractiune de secunda si isi revine la pozitia initiala.
Turbina lucreaza, nu fluiera, nu am ulei in intercooler, nu scuipa ulei pe la EGR.
EGR-ul este curatat si lucreaza.
Furtunul de la turbo se intareste.
Nu am erori, nu se aprinde Check Engine.
Motorul scoate un pic de fum negru, doar la acceleratie brutala, in rest nu.
Km parcursi: 205.000 km, e timpul sa ma gandesc la probleme mai grave, gen pompa de injectie?
E posibil ca pompa de vacuum sa nu faca destul vacuum? Precizez ca azi am verificat toate furtunasele de vacuum si sunt bune, si mai precizez ca am senzatia ca nici servofrana nu mai lucreaza ca lumea, trebuie sa apas destul de tare pe frana ca sa franeze.
Imi cer scuze pentru postul meu cam lung, dar vreau sa ma documentez inainte de a duce masina la service si sa ma "faca" din vorbe vreun mecanic (si binenteles la buzunar)
Va multumesc pentru rabdarea de a citi si astept raspuns.
1. Cum lucreaza tija wastegate? La relanti sta intr-o pozitie, si daca accelerezi incepe sa se miste? Tinut motorul in ture, tija ramane trasa ?
2. Cum lucreaza swirl-ul? La fel cu wastegate?
3. Cat de grav este daca nu lucreaza nici una nici alta?
4. Ce rol au electrovalvele de vacuum?
Tin sa precizez ca si motorul meu e cam lenes, cu urmatoarele simptome:
Tija wastegate NU lucreaza, oricat de turat e motorul.
Swirl-ul NU lucreaza daca acceleratia e relativ lina, daca accelerez brutal, swirl-ul se misca o fractiune de secunda si isi revine la pozitia initiala.
Turbina lucreaza, nu fluiera, nu am ulei in intercooler, nu scuipa ulei pe la EGR.
EGR-ul este curatat si lucreaza.
Furtunul de la turbo se intareste.
Nu am erori, nu se aprinde Check Engine.
Motorul scoate un pic de fum negru, doar la acceleratie brutala, in rest nu.
Km parcursi: 205.000 km, e timpul sa ma gandesc la probleme mai grave, gen pompa de injectie?
E posibil ca pompa de vacuum sa nu faca destul vacuum? Precizez ca azi am verificat toate furtunasele de vacuum si sunt bune, si mai precizez ca am senzatia ca nici servofrana nu mai lucreaza ca lumea, trebuie sa apas destul de tare pe frana ca sa franeze.
Imi cer scuze pentru postul meu cam lung, dar vreau sa ma documentez inainte de a duce masina la service si sa ma "faca" din vorbe vreun mecanic (si binenteles la buzunar)
Va multumesc pentru rabdarea de a citi si astept raspuns.
- emilperijoc
- ***
- 578 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Vectra 2000 Y20DTH
- Alta tara
emilperijoc
- Mesaje scrise: 578
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Alin-Smith
- ***
- 777 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 777
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Sorin Claudiu
- *
- 12 mesaje
- din 03 Jun 2009
- Vectra 2000 20 DTH
- Alta tara
Sorin Claudiu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
SALUT,am o VECTRA B 20 DTH din 2000 ,74kw ;PROBLEMA MOTOR LENES a aparut in cazul meu odata accelerind mai tare intro depasire mia sarit tubul de la intercooler ,lam pus inapoi si din acel moment masina nu a mai da acelasi randament si consuma mai mult 12l in oras 7 afara nu sa aprins nici un beculez in bord , mam dus cu ea la OPEL ROMA si nu a iesit nimic pe computer au facut o proba si au zis ca e normal,mam dus in germania la opel si la fel ca e normal mi-au inlocuit debimetrul si tot asa merge dar eu stiu cum mergea si cit consuma ;5,8 afara si 8-9 in oras ;aerul conditiona tot nu reusesc sa ii dea de cap unde pierde ;si directia e foarte dura .. cred ca vrea vinduta...desi e full optional :xenon, trapa ,tempomat, piele ,4 giamuri electrice si imi pare rau dar nu stiu ce sa ii mai fac... stiu ca ASTRA ARE SUSPENSIA IN SPATE CARE SE POATE UMFLA CU UN VENTIL LINGA STOPUL DIN DREAPTA ;STIE CAREVA DACA SI VECTRA ARE ASA CEVA? A mea e putin mai joasa fiin car sport si as vrea sa omai ridic putin..
- Alin-Smith
- ***
- 777 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 777
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- adishoru
- **
- 248 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Alin-Smith
- ***
- 777 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 777
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
adishoru a scris:@ Alin-Smith:
este inceputul sfarsitului senzorului de turatie. Schimba-l cit mai repede. Face buba la pompa de injectie
cu privire la postul anterior, ai si tu aceleasi probleme? De ce a mai trebuit sa intrebi inca o data?
nu stiu ce sa mai cred! la tester imi iese p0400, nu cred ca ar fi senzorul de turatie. daca ai facut test ce cod de eroare ti-a iesit? ai schimbat senzorul de turatie? care sunt diferentele?
este inceputul sfarsitului senzorului de turatie. Schimba-l cit mai repede. Face buba la pompa de injectie
cu privire la postul anterior, ai si tu aceleasi probleme? De ce a mai trebuit sa intrebi inca o data?
- adishoru
- **
- 248 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Ai dreptate, codul P0400 este de EGR (sau probleme in jurul EGR-ului - vacuum, etc). Eroarea pt senzorul de turatie este alta (P0335). Am schimbat senzorul de turatie, ca-mi facea masina ca tractorul, aveam pierderi de putere chiar si in sarcina.
Acum cred ca am pierderi de vacuum, ca nu-mi merg wastegate si swirl-ul si e puturos motorul.
Acum cred ca am pierderi de vacuum, ca nu-mi merg wastegate si swirl-ul si e puturos motorul.