Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
crystip84 a scris:auzisem de teste de gpl pe diesel pe la politehnica , dar nu credeam ca o sa apara pe piata prea curand..

asta e culmea zgarceniei, gpl pe diesel..Smile)


da mai, toata treaba a pornit de prin australia, finantase guvernul alora o chestie sa reduca poluarea la fumigenele diesel, cel putin asta am dedus eu,
dieselul oricum merge cu mai mult aer decat trebuie si mai exista ceva oxigen in plus si pt gpl-ul asta fara sa te joci cu surplus de presiune si alte tampenii daca nu esti nesimtit si bagi prea mult, numai ca gpl-ul arde mai repede si ajuta la o ardere mai completa plus ca prin ardere rezulta apa iar noxele alea se cam prind de vapori si se depun o parte in condensul care iese din esapament, si evident avem si ceva putere in plus.
End of story.

Donez turboreductorul gpl cuiva care continua "proiectul" (e cam fumata treaba), l-am primit moca de la dl Dan Alexe Service Nord Craiova "in numele stiintei" si tot asa il si dau.
Ca sa traduc putin termenul, e vorba de plamanul specific instalatiilor gpl, numai ca asta face dozajul in functie de presiunea de dupa turbina fara vreun senzor pe pedala sau cine stie ce cipuri complicate, doar o conducta mica prin care sa intre presiune.

Urmatorul proiect e Honda CBR 1000 RR 172 HP si nu cred ca are nevoie de gpl:)) Am si luat permisul mai trebuie motorul:)
Pana atunci sa speram ca EDS o sa remapeze si honde:))
Il dau cui demonstreaza ca are ceva de gand nu pt bisnita:)

KLA--- cand puiii mei ai facut 2xxx de postari:))
Skip ads

  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
turculetz a scris:KLA--- cand puiii mei ai facut 2xxx de postari:))

din sept 2004 Smile

vectra opc nu iti mai place tie, luasi mobra (te alearga cateii prin za neibarhud )
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
crystip84 a scris:omu a postat nu gluma, eu ma chinui sa ajung la 50:))


se observa....
  • crimona

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2002 d223l
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2009

  • Mesaj Privat
turculetz a scris:

Donez turboreductorul gpl cuiva care continua "proiectul" (e cam fumata treaba), l-am primit moca de la dl Dan Alexe Service Nord Craiova "in numele stiintei" si tot asa il si dau.
Ca sa traduc putin termenul, e vorba de plamanul specific instalatiilor gpl, numai ca asta face dozajul in functie de presiunea de dupa turbina fara vreun senzor pe pedala sau cine stie ce cipuri complicate, doar o conducta mica prin care sa intre presiune.
Il dau cui demonstreaza ca are ceva de gand nu pt bisnita:)

Daca esti de acord sa-l instrainezi catre un posesor de Saab dar cu motor Opel indraznesc sa ti-l cer eu. Vreau sa construiesc ceva mult mai complex dar nu pot sa hotarasc exact cum pentru ca nu am buget deocamdata. Daca gasesc buget o sa vezi ca nu e "fumata" deloc. Maiandrei stie destule detalii, de fapt el m-a indreptat catre link-ul asta dupa ce a auzit ce am facut pana acum.
Eventual PM
Skip ads

  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
ma bag si eu in discutie..
ce vreoiam sa spun e ca eu stiu ca baietii de la craova, deja monetaza asa ceva, nu se poate omuloga la rar, dar fericire pe cei cu masini inmatriculate afara..am vazut la cineva..dar nu e asa simplu..au un ecu in plus, si costa cam 1000euro instalatia, si cel care o are , nu e opel, e vw, se lauda ca se simte si la consum, nu numai la putere care zice si el ca e cu totul alta masina..cam 3L motorina si 3-4L gaz, in oras mai mult pe ALH de 115..
in afara a zis ca nu stie exact ca nu prea pleaca in voiaje..dar se simte considerabil..
...................................
p.s...cred ca nu e fumat nimic care ne-ar putea face sa economisim cativa banuti..mai ales ca idei de tipul asta dau rezultate in ciuda scepticismelor...
............
eu m-am dat pe HHO..am vazut la un coleg de servici..el a reusit performanta sa nu mai scoata fum negru ca inainte si merge ceva mai frumos motorul, desi motorul lui are cam 350k..si e dci..Very Happy
...........
cand voi termina de facut dupa pasti amsa-mi prezint proiectul de executie..Very Happy..
  • MarianDV

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Turculetz apreciez tot ce ai facut
Am avut si eu un Opel dar ma-m reprofila la BMW (putere mai mare) diesel binenteles , dupa cum prea bine obervati pretu la motorina a urcat destul de mult , motorina de la "baieti" nu se pre mai produce asa ca sunt obigat sa vizitez pompa si asta o fac des , am un motor de 2500 cc td 143hp
Acum vine partea frumoasa , vreau sa ii pun gpl pentru a reduce unpic consumu si pentru a mari puterea binenteles Very Happy "cel putin asa am inteles din acest topic:P"

Turculetz dami si mie niste detalii despre turboreductorul gpl (schema)
in principiu imi cam dau seama despre ce e vorba
si unde ar fi mai bine pus inainte de intercooler sau dupa
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
MarianDV a scris:Turculetz apreciez tot ce ai facut
Am avut si eu un Opel dar ma-m reprofila la BMW (putere mai mare) diesel binenteles , dupa cum prea bine obervati pretu la motorina a urcat destul de mult , motorina de la "baieti" nu se pre mai produce asa ca sunt obigat sa vizitez pompa si asta o fac des , am un motor de 2500 cc td 143hp
Acum vine partea frumoasa , vreau sa ii pun gpl pentru a reduce unpic consumu si pentru a mari puterea binenteles Very Happy "cel putin asa am inteles din acest topic:P"

Turculetz dami si mie niste detalii despre turboreductorul gpl (schema)
in principiu imi cam dau seama despre ce e vorba
si unde ar fi mai bine pus inainte de intercooler sau dupa


am dat reductorul acela turbo, a fost un baiat cu un oltcit turbo:)) super tare, schema lui era in felul urmator: avea un "stutz" care se monta dupa turbina in teava de dinainte de intercooler, intrat pana la jumatatea ei si indoit spre turbina sa citeasca presiunea mai bine, iar apoi printr-un mixer care omogeniza amestecul intra gpl-ul dupa intercooler, eu nu m-am complicat si cu acel mixer, am facut gaura, am bagat furtun si end of story, este posibilitatea ca gpl-ul sa nu fi ajuns uniform pe toate pistoanele. Baiatul cu oltcitul adaptase un plaman normal pt turbo, a incercat el sa imi explice cum a facut asta dar nu l-am urmarit prea tare, pe al meu l-a luat doar ca i s-a parut mai special.
  • ElectronistA

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
mastertuner a scris:Salut. Eu sunt Florin de la MasterTuner si noi suntem implicati intr-un proiect de cercetare pe tema asta pe care tocmai l-am terminat. Avem un Logan care merge in teste de anduranta acum cu 50% gpl 50% motorina. Am lucrat la partea teoretica si experimente pe dimanometru de motor in ultimii 2 ani impreuna cu Catedra de Motoare de la UPB si Institutul de Motoare Termice MASTER Bucuresti. Noi folosim injectia secventiala de GPL cu ajutorul unor injectoare specializate chiar in colectorul admisiei, deci dupa turbina si intercooler. Cu ajutorul UNICHIP avem o harta speciala care reduce injectia de motorina si gestioneaza injectia de GPL functie de sarcina, temperatura motorului si a gazului la racirea din vaporizator. Putem evident sa te ajutam sa duci proiectul tau la bun sfarsit.



Am descarcat materialul,e OK, dar iti dau o tema de studiu:
Inainte de '89 existau prin orasele patriei autobuze pentru transportul in comun, care aveau montate pe cupola cate doua rezervoare mari cu GPL.
Pe atunci nu existau motoare asistate de ECU si nici injectoare electrice la aceste autobuze.Erau cu pompa mecanica si injectoare clasice.
Dupa ce motorul ajungea la temperatura optima necesara si putea ajuta GPL-ul sa se evapore, se reducea injectia motorinei la nivel de ralanti si ramanea la acest nivel, iar in cilindri, odata cu aerul intra GPL-ul, fara injectie secventiala.Minimul de motorina era necesar doar pentru a creea aprinderea GPL-ului, la fel ca si scanteia de pe motoarele cu benzina.
La motoarele cu ECU si injectoare electronice se pune problema pacalirii ECU sau interventia cu un alt controler alaturi de ECU, pentru gestionarea injectiei de motorina, pentru a avea doar minimul pentru "scanteie" si totodata, gestionarea alimentarii cu GPL ca la motoarele pe benzina.
Sunt interesat de acest aspect al "pacalirii" Ecu sau de schema unui controler care sa intervina dupa ce senzorul de temperatura a apei indica trecerea pe GPL.
Poti sa-mi spui ceva despre asa ceva ?
Poti da-mi dai o astfel de schema de controler si de montaj in circuitul electric al masinii ?
Daca poti face acest lucru, iti multumesc anticipat.
Bafta la scoala !
Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
N-ar fi mai simplu sa il suni?
072-227-5522 - poate mai e de actualitate dar e ca si cum i-ai cere sa faca sharing la afacerea lui si cred ca a muncit destul de mult Smile

ori pui un senzor de pozitie pedala care sa injecteze gpl in functie de sarcina (pt motoarele fara turbo) ori din semnalul de la senzorul de presiune, pentru surplusul de aer va trebui sa pacalesti si debitmetrul altfel primesti eroare, nu cred ca vrei sa iti bagi nasul in fiecare ecu si toate motorizarile, nici nu cred ca poti.
  • hdigrec

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Daca introduci gazul inainte de debitmetru in carcasa filtrului de aer nu ar avea viata mai lunga?
Nu ar mai fi nevoie sa minti calculatorul cu cantitatea de aer ce intra in motor, rezulta o crestere de putere doar prin arderea mai completa amotorinei si o scadere aconsumului datorita faptului ca pentru o anumita putere, necesara in momentul respectiv acceleratia va fi apasata cu x procente mai putin si de aici cantitatea injectata de motorina scade.
Daca nu ai de lucru pori mari presiunea turbinei din soft, la fel si cantitatea injectata in functie de sarcina si turatie. Lucru destul de usor de realizat.
Saptamana viitoare pun gaz pe un 406 de 2000 hdi. In functie de rezultatele din probe, voi modifica softul masinii.
Ma gandesc sa elimin aportul de gaz la ralanti cu ajutorul unui contact de frana montat pe pedala de acceleratie. Debitul de gaz il voi modifica in functie de temperatura uleiului de motor fiindca e clar ca aportul de gaz va genera o crestere de temperatura in motor iar aceasta va fi simtita cel mai rapid de senzorul temperaturii de ulei nu de cel de apa.
Sper sa i-mi dati ceva sugestii.
Daca ai pus o turbina mai mare nu acrescut lagul? se merita ? compenseaza cresterea de presiune raspunsul mai tarziu al turbinei? Cred ca in practica folosirea turbinei standard cu presiunea marita din soft putea face ce a facut turbina da tuareg cu softul dedicat celei de opel cu mai mult succes si cu mai putine modificari.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Introducerea gpl-ului inainte de debitmetru nu va spune ecu-lui ca in motor se introduce amestec de aer cu carburant ci doar aer asa ca va doza motorina in consecinta iar efectul este chiar contrar intrucat si gpl-ul va fi masurat ca aer iar amestecul din cilindrii va fi si mai bogat decat cu pulverizarea in propierea admisiei. Ar mai trebui avut in vedere si cum s-ar comporta amestecul de aer cu gpl la trecerea prin turbina incandescenta ca sa nu vorbim de o detonare in toata tubulatura admisiei plina cu gaz.
  • ElectronistA

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
GPL-ul trebuie introdus in galerie, iar Florin mi-a spus ca proportia trebuie sa fie de 50 % GPL- motorina, pentru ca altfel apar detonatii.
Este o firma din Craiova care are astfel de instalatii pentru a le monta pe masini, dar inca nu a primit acceptul RAR sa le poata monta.
Din cate am vazut instalatia are in pus fata de instalatiile pentru benzina, un senzor pentru pedala de acceleratie iar calculatorul de injectie are rescrise hartile.S-ar parea ca GPL-ul pe diesel e cu mult zgomot pentru mai nimic, adica investitia e prea costisitoare pentru ceea ce poate oferi.Cu cat complici lucrurile punand mai multe elemente care se pot defecta si da erori, cu atat vei gasi mai greu defectul.Oricum, motoarele diesel in sine reprezinta mult zgomot pentru nimic.Daca pui GPL pe un motor pe benzina e mult mai simplu si ajungi la costuri de exploatare cel putin egale cu cele ale motoarelor diesel.Cred ca o sa-mi iau gandul de la aceste motoare, care sunt si foarte poluante, cu toate filtrele lor.
Va multumesc pentru mesaje.

hdigrec a scris:Daca introduci gazul inainte de debitmetru in carcasa filtrului de aer nu ar avea viata mai lunga?
Nu ar mai fi nevoie sa minti calculatorul cu cantitatea de aer ce intra in motor, rezulta o crestere de putere doar prin arderea mai completa amotorinei si o scadere aconsumului datorita faptului ca pentru o anumita putere, necesara in momentul respectiv acceleratia va fi apasata cu x procente mai putin si de aici cantitatea injectata de motorina scade.
Daca nu ai de lucru pori mari presiunea turbinei din soft, la fel si cantitatea injectata in functie de sarcina si turatie. Lucru destul de usor de realizat.
Saptamana viitoare pun gaz pe un 406 de 2000 hdi. In functie de rezultatele din probe, voi modifica softul masinii.
Ma gandesc sa elimin aportul de gaz la ralanti cu ajutorul unui contact de frana montat pe pedala de acceleratie. Debitul de gaz il voi modifica in functie de temperatura uleiului de motor fiindca e clar ca aportul de gaz va genera o crestere de temperatura in motor iar aceasta va fi simtita cel mai rapid de senzorul temperaturii de ulei nu de cel de apa.
Sper sa i-mi dati ceva sugestii.
Daca ai pus o turbina mai mare nu acrescut lagul? se merita ? compenseaza cresterea de presiune raspunsul mai tarziu al turbinei? Cred ca in practica folosirea turbinei standard cu presiunea marita din soft putea face ce a facut turbina da tuareg cu softul dedicat celei de opel cu mai mult succes si cu mai putine modificari.

Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Back on roads, partea 2 Smile)

Opelul meu a pierdut 1200 Kg si 2 roti, e acum undercover Kawasaki tot pe la 150 cai dar neremapat Smile)))

enjoy the picture


  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
sa o stapanaesti sanatos si ai mare grija de tine ...
  • cont-sters-76855

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Deci ca sa inteleg si eu,este micsorat debitul de motorina din normal la x% si turbina trage aer + gpl ca sa obtina un amestec de 100% carburant optim pt funtionarea normala a motorului ?!?!?! Ms pt atentie!
  • paul1_m2

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Kadett 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Firma din Craiova se pare ca va monta din 10.04 2013 instalatii gpl OMOLOGATE pt diesel. ce parere aveti.. pt partea de economie, merita?cica 1000-1500 eur. mentionez ca am un peugeot 308 .. consuma 4 L in medie, actualmente. kadetul merge cu ulei ars de floarea soarelui ... filtrat ... O zi buna tuturor !
  • chandlerbing

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am citit tot dintr-o suflare... foarte interesant!
Sunt in posesia unui Volvo V70 2.5 TDI din 1999, motor 2.461 cmc turbo diesel de origine VW - Audi, 103 kW/140 CP, 290 Nm, 311.000 km parcursi... Euro 2, fara filtru antiparticule...
Pe langa faptul ca sunt curios ce ati mai aflat despre acest subiect, pot sa spun ca as incerca in viitorul apropiat combinatia GPL-Diesel...
Masina e inmatriculata in BG, deci nu ar fi probleme foarte mari cu RAR-ul...
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Proiectul a fost abandonat, userul nu mai detine masina respectiva. Incearca sa ii trimiti un mesaj privat.
  • DB13ASG

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2014

  • Mesaj Privat
la cate ai schimbat u la motor iti puneai un v6 de la un ww si gata
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR