Parola noua?


Cine ma ajuta cu un raspuns?
Rulmentul de presiune de la ambreaj se invarte si cand e lasata pedala de ambreaj sau doar cand e calcata si relativ acesta actioneaza pe placa de presiune?...Deci cand rulmentul este in liber se invarte?..sau se invarte odata cu placa doar ca nu o apasa?

Spun asta pt ca la masina mea a inceput sa se auda un huruit (mai degraba un fluierash de rotatie )care dispare atunci cand calc putin ambreajul si reapare cand las ambreajul si banuiesc ca este rulmentul de presiune sau ceva rulment din cutia de viteze si as vrea sa aflu care din ele (sigur e sunet de rulment)
Acest sunet se aude si cand masiana este scoasa din viteze si mi-e frica sa nu fie ceva rulment din cutie pentru ca stiu ca trenul principal al cutiei se invarte si cand masina e scoasa din viteza.
Ce ziceti?
Nu este vorba despre rulmentul de presiune daca zgomotul se aude la ralanti scoasa din viteza ...
De cind nu ai mai verificat nivelul uleiului la cutia de viteza ? Este posibil sa ai probleme la viteza a5a daca zgomotul vine din partea stinga - partea soferului, asculta la pasajul rotii .
flopem a scris: Cine ma ajuta cu un raspuns?
Rulmentul de presiune de la ambreaj se invarte si cand e lasata pedala de ambreaj sau doar cand e calcata si relativ acesta actioneaza pe placa de presiune?...Deci cand rulmentul este in liber se invarte?..sau se invarte odata cu placa doar ca nu o apasa?

Spun asta pt ca la masina mea a inceput sa se auda un huruit (mai degraba un fluierash de rotatie )care dispare atunci cand calc putin ambreajul si reapare cand las ambreajul si banuiesc ca este rulmentul de presiune sau ceva rulment din cutia de viteze si as vrea sa aflu care din ele (sigur e sunet de rulment)
Acest sunet se aude si cand masiana este scoasa din viteze si mi-e frica sa nu fie ceva rulment din cutie pentru ca stiu ca trenul principal al cutiei se invarte si cand masina e scoasa din viteza.
Ce ziceti?


Din cate stiu eu putine masini sunt care nu se confrunta cu lucrul acesta E adevarat ca trenul fix din cutie se invarte si cand e pe liber dat acesta e centrat in arbore de o bucsa ( mai rar de un rulment ) si in momentul in care bucsa capata uzura e normal sa trancane de aceea atunci cand calci ambreiajulnu se mai aude .

Parerea mea e sa stai linistit !
Rulmentul de presiune este in miscare atita timp cit se invirte si motorul
raduovidiu a scris: Rulmentul de presiune este in miscare atita timp cit se invirte si motorul

Total gresit . Rulmentul de presiune se invarte numai si numai cand calci ambreiajul
Atita timp cit rulmentul de presiune este fixat pe arborele principal al cutiei dre viteze se afla in permanenta miscare atita timp cit se invirte si motorul.
Ce sa faci unii nu stiu diferentela intre rulmentii radiali radiali-axiali sau axiali.
Si oare de ce este recomandata pornirea motorului cu pedala de ambreiaj calcata?
Oare nu pentru ca arborele principal al cutiei de viteze este antrenat in permanenta de motor?
raduovidiu, mai documenteaza'te, rulmentul de presiune intra in functiune numai atunci cind ambreiajul este "calcat" ! Rulmentul de presiune este actionat la debreiere de furca ambreiajului .
Se recomanda sa pornesti motorul cu ambreiajul calcat pentru a scuti electromotorul de chinul de a mai invirti si mecanismele cutiei, deci pentru a proteja electromotorul de o sarcina in plus . Daca ar fi asa cum spui tu, adica rulmentul de presiune sa fie "activ" tot timpul, ar trebui sa schimbi rulmentul de presiune din 5 in 5.000km .

Ca sa te convingi mergi la "scoala de soferi" : http://www.incepator.ro/cum...za_ambreiajul.asp Laughing
rulmentul se invirte tot timpul si se cupleaza atunci cind apesi ambreiajul pirghia il impinge si miscarea etc
Nu trebuie sa faci scoala de soferi trebuie sa stii cum functioneaza un rulment.
Bine ca nu ti-au dat intrebari si de mecanica cind ai dat ex ca poate faceai 27 de puncte mai stii?
Este o diferenta intre a fii cuplat si a se invirtii nu?
Mare discutie s-a mai iscat...
Va dau un exemplu sa-l studiati:
la masina mea( astra g din 2001), rulmentul de presiune e incorporat in mecanismu de debreiere. Debreierea se face hidraulic, printr-un furtun ce vine din pompa de ambreiaj. Cum poate sa se invarta ceva ce are infipt il el un furtun? nu s-ar rupe...? normal ca da.

Rulmentul nu se roteste.Doar partea din interior se roteste. Cand calci ambreiajul, rulmentul inaninteaza si apasa pe "soare". Partea care atinge "soarele" e mobila si incepe sa se invarta.

Daca ati cauta in manualul de reparatii la Astra, acolo aveti o poza mai mult decat clara. succes la cautat !
raduovidiu mecanismul hidraulic impreuna cu rulmentul de presiune a preluat functia furca + rulmet de presiune de la ambreiajul clasic, omu' a intrebat cind este in functiune acel rulment Idea , ca are un huruit, nu ? Rulmentul se invirte cind intra in contact cu placa de presiune, adica la debreiere sau mai pe romaneste atunci cind calci pedala . Ori ai vrut sa'l ametesti, ori ai dat'o cotita . Laughing Misterioasa mai este limba romana pentru unii ... Laughing

Daniel corecta observatia ta, cum naiba sa se invirta corpul mecanismului hidraulic in care este si rulmentul de presiune , ca se rupe furtunul .

Din pacate pentru autorul topicului, daca acel huruit apare atunci cind masina este scoasa din viteza si motorul este pornit, cel mai probabil mecanismul de la viteza a5a este afectat din cauza ungerii precare, respectiv pinionul de a5a impreuna cu axul pe care se invirte prin intermediul rulmentului . A aparut uzura la ax si/sau interiorul pinionului, inlocuirea axului fiind anevoioasa si costisitoare . Daca zgomotul apare la debreiere atunci putem vorbi de inlocuirea rulmentului de presiune .
Problema : Se da una bucata zafira din semnatura, si pedala de ambreiaj moale, se dau cateva pedale si se intareste se mai merg 1000 de km si de aici incepe distractia... tractat service, nu pierde lichid de frana => schimabrea pompei de ambreiaj+ aerisire, iar 800 de km aceiasi figura, schimbat a 2 pompa de ambreiaj+ lichid, si la fel aer in sistem masina a ajuns sa fie aerisita aproape la fiecare drum(cred ca de peste 30 de ori), repet nu cruge o picatura de lichid pe la cutie, dar aer trage . Am condus masina a 2 zi de cum a venit in tara si acum cateva zile am remarcat cursa moale a pedalei care are o tentativa de intarire aproape de podea iar la ridicarea ambreiajului acesta tine tot imediat in podea , am dat pedale la greu si cu chiu cu vai mi-a intrat trepta 1 sa plec de pe loc, ideea e ca mecanicu o tine pe a lui cu pompa desi si cea veche care a fost originala pe masina e testata si cu apa si cu aer si functioneaza foarte ok, timp de vreo 2 luni masina a fost tinuta sub urmarire si a fost dusa la acelasi mecanic care in toata viata lui nu a mai pomenit asa situatie, ideea e ca nu se stie pe unde intra aerul si pe unde intra de ce nu iese lichid ... tatal meu spune ca la aerisire ies niste "spume" si nu aer chior, si s-a mai observat ca odata ce masina merge in regim extraurban cu turatii mai ridicate decat cele din oras imediat ia aer, desi problema e misterioasa si am studiat capitolul de ambreiaj din manual plus citit o gramada de forumuri nu am gasit la nici o alta marca asa simptome( la cei cu rulment defect ori caraia ori pierdea lichid ori sparsese "soarele" )

Orice sfat e binevenit,
Este foarte adevarat ce spui tu ( ISO ),dar e valabil la D 1300 sa.
De exemplu la corsa b,arcul ce tensioneaza pedala de ambreiaj o tensioneaza in sensul de apasare.
Am verificat la vectra b si este la fel pt ambreiajul pe cablu x16xe
Concluzia este ca rulmentul se invarte atat cat motorul este pornit.
Despre durata de viata ''5k km'' ,daca si la alternator (care are turatia x2 saux3 cat motorul) se aplica acelasi nr de km atunci........
Diferenta intre ambreiajul tip dacie si cel opel consta in faptul ca la dacie strangerea (intinderea cablului) se face mecanic,iar jocul de 1-3 mm intre placa presiune si rulment este pt a compensa uzura discului/placii.
Si la opel este intindere mecanica,dar aici pedala este deja tensionata in sensul de apasare,iar uzura discului/placii duce (insesizabil) la ridicarea usoara a pedalei.
Si apropos de uzura prematura a ambreiajului(dacie),da,atunci cand se apasa ambreiajul se produce o patinare intre rulment si placa de presiune,patinare ce apare numai atunci cand acestea se ating.
In cazul opel ele sunt in permanenta in contact iar o patinare accidentala se produce cand rulmentul se gripeaza (apare un scartait continuu).
Prieteni, partea interioara a rulmentului de presiune nu intra in contact cu axul rotativ al cutiei de viteza, tocmai d'aia rulmentul nu se invirte tot timpul cit motorul functioneaza . Daca interiorul rulmentului de presiune ar intra in contact cu axul cutiei ce merge spre discul de ambreiaj asa cum sustineti, acesta - rulmentul de presiune ar culisa foarte greu pe ax si ar fi supus la un efort suplimentar nenecesar .
De ce se uzeaza foarte rapid placa de presiune si rulmentul de presiune la masinile conduse de cei ce au prostul obicei sa mearga cu piciorul pe pedala de ambreiaj ? Tocmai pentru faptul ca rulmentul de presiune sta in contact "semi-permanent" cu placa de presiune care se invirte . Astfel se uzeaza atit coroana (soarele) placii de presiune cit si rulmentul .
De ce zgomotul rulmentului de presiune uzat se aude numai atunci cind calci pedala de ambreiaj ? Simplu, pentru ca acesta intra in functiune, adica se invirte, numai atunci cind este actionata pedala ...

gcom61, rulmentrul de presiune este un rulment ce trebuie sa invinga forta laterala a soarelui placii de presiune, deci este un rulment de presiune si nu un rulment de turatie . Principiul ambreiajului cu un singur disc de frictiune este acelasi atit la Dacia 1300 cit si la Opel sau alt producator, singura diferenta este la actionarea rulmentului de presiune, actionare mecanica sau hidraulica .
[iso] Dami voie sa te contrazic putin.
Rulmentul de presiune folosit la dacie este practic un rulment normal ce are interiorul mai lat pe o parte,deci este rulment radial axial.
Este adevarat ca sunt rulmenti de presiune care [stau montati] numai datorita presiunii exercitate asupra lor,altfel ei descompunanduse in cele doua cai nde rulare +caseta cu bile.
In cazul Opel, pedala de ambreiaj nu sta maxim sus (ca la dacie) sprijinita de suport,ci sta pur si simplu rezemata pe rulment/placa de presiune.
Nu o lua in nume de rau dar uitate la un ambreiaj de opel pe cablu si dupa aceea mai vorbim
flopem a scris: Cine ma ajuta cu un raspuns?
Rulmentul de presiune de la ambreaj se invarte si cand e lasata pedala de ambreaj sau doar cand e calcata si relativ acesta actioneaza pe placa de presiune?...Deci cand rulmentul este in liber se invarte?..sau se invarte odata cu placa doar ca nu o apasa?

Spun asta pt ca la masina mea a inceput sa se auda un huruit (mai degraba un fluierash de rotatie )care dispare atunci cand calc putin ambreajul si reapare cand las ambreajul si banuiesc ca este rulmentul de presiune sau ceva rulment din cutia de viteze si as vrea sa aflu care din ele (sigur e sunet de rulment)
Acest sunet se aude si cand masiana este scoasa din viteze si mi-e frica sa nu fie ceva rulment din cutie pentru ca stiu ca trenul principal al cutiei se invarte si cand masina e scoasa din viteza.
Ce ziceti?


sal am aceias prob care ai avut si tu......opel astra G 1.6 benzina 2000 are 170 mii km reali am o problema cand pornesc si ridic piciorul de pe ambreiaj si e pe liber se aude un huruit ciudat, daca apas la loc ambreiajul nu se mai aude apoi acelas lucru se intamp,la si in viteza 1 si 2 apoi dispare sau cel putin numai e asa evident (mentionez ca nu patineza sau alte prob ) doar acel zgomot ciudat.
mam document de forum si am gasit ca ar fi vorba despre rulmentul de la ambreiaj si ceva legat de cutie de viteze.
imi poti spune te rog cum ai rezolvat sau mai exact despre cei vb daca ai reusit sa o repari ms mult sunt f ingandurat!
pentru gherasimmarian....dute repede la un service sa ti dea jos capacul de la treapta 5 sa vada ce e acolo...eu am patit o si a trebuit sa schimb sincron tren mobil....dar acu iar face probleme ..unica solutie..sa schimb cutia de viteze
ms mult am schimbat cutia deja si nu mai am problema asta! nu am fost curios sa o desfac sa o repar am ajuns la concluzia ca ajung cam la aceisa bani si odata cutia desfacuta de mecanici nostri numai ai ce sai mai faci!
Salut! aceias problema am avut-o si eu acum 2-3 zile uruia rulmentul de presiune,cand apasam putin pedala de ambreiaj nu se mai auzea;ieri la semafor cand sa bag in viteza nu mai aveam ambreiaj(pedala sta la podea).eu cred k este d la rulment....astept pareri.Multumesc
tigra a x16xe am uitat sa mentionez scuze
geoe a scris: Salut! aceias problema am avut-o si eu acum 2-3 zile uruia rulmentul de presiune,cand apasam putin pedala de ambreiaj nu se mai auzea;ieri la semafor cand sa bag in viteza nu mai aveam ambreiaj(pedala sta la podea).eu cred k este d la rulment....astept pareri.Multumesc



sal problema mea nu a fost de la rulment ci din cutie de viteze ! acelasi simtome doar ca la mine a functionat inca 3000km si cred ca mai mergea inca 3000 !
daca ai ramas fara ambreiaj e posibil sa fie de la rulment !

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou