Parola noua?


De aici au inceput problemele (http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=38553) care au rezultat in ceea ce urmeaza: Am pus la incarcat bateria cu un redresor "artizanal'' facut de mine dintr-un transformator toroidal ce tinea odata niste spoturi, cu o dioda puternica montata pe radiator.Firele care ieseau erau unul rosu (+) si negru (-).Bateria are doar vreo 2 luni de cand e luata a mers bine pe masina pana am patit sa se descarce din senin ,mentionez ca cealalta baterie pe care am avuto avea o vechime de vreo 2 ani dar mergea f bine, o singura data am incarcat-o cu ''redresorul artizanal'' (atunci a fost din cauza mea ca am lasat consumator la masina si alarma a descarcat-o) si pana dimineata a fost incarcata f bine nu au mai fost deloc probleme cu ea.Am mai avut o masina o "dacia 1300"care era spre vanzare, nu mai avea bateria buna si atunci a trebuit sa iau o baterie noua (caranda 55Ah) cu garantie si restul la ea.Logic bateria noua am pus-o pe opel si cealalta pe dacie.... la asta nu aveam nici un fel de garantie o luasem odata cu masina.Bateria noua descarcata la maxim fara un pic de curent in ea am pus redresorul mai exact firele cand puneam intr-un sens facea scurt in alt sens nu facea deci logic am pus pe sensul care nu facea si dai la incarcat.Dupa vreo 2 ore ''ochiul magic'' a inceput sa se aprinda usor....am zis ca e bine si am lasat-o toata noaptea iar a 2-a zi ledul era aprin bine.Am mers la masina si la proba a facut scurt cu alternatorul.....de unde am dedus ca asta e ''defectul'' a iesit fum deci am zis ca e puntea de diode.Am adus un alt alternator si acelasi lucru... fara fum dar in scurt.Nu mai am aparat de masura si asa am chemat pe cineva cu aparat si care se pricepe f bine la auto (electricitate) si opel in special.A masurat bateria si a zis ca e inversat plusul cu minusul dar ca a mai intalnit un caz de data asta de FABRICA! NU mi-a venit sa cred am zis ca e imposibil si poate aparatul lui e defect, si sa mai aflam o parere...f indignat ca nu am incredere am mers peste drum la reprezentanta ''varta'' unde a pus si tipul de acolo un tester profesional si a confirmat spusele lui.Din toata chestia a zis ca eu sunt nebun...si ca poate am mers asa vreo 2 luni invers si ca poate am gresit la montare Crying or Very sad .Cine are opel stie ca nu ajung firele sa o montezi invers bornele difera si chiar nu sunt idiot sa nu stiu sa montez o baterie.Am venit cu bateria am montat-o invers adica cum a zis aparatul (-/+ +/-) si nu a mai facut deloc scurt cu alternatorul ,a mers si demarorul bine de data asta a cuplat si bendixul (cand era pe 'inves' se invartea cu viteza mare fara sa cupleze) am lumini ,stergatoarele ,merg normal, avarii , semnalizare,casetofon etc.Ce a cauzat inversarea deocamdata: 2 electromotoare arse, alarma(centralizarea), instalatia de gaz, delcoul (aprinderea sigur dusa f scanteie), azi se face proba si la computer si ce o mai fi se va vedea dupa ce o voi porni.....DA! se pare ca am reusit sa incarc o baterie invers! ( care functioneaza perfect dupa spusele celui de la reprezentant VARTA) contrar .. discutiei (http://www.daciaclub.ro/Belea-mare-t28427.html) O sa mai revin cu detalii cand o sa aflu cateceva Embarassed
Valeu cat ai scris.
Da , bateria cand e descarcata se poate incarca gresit si isi schimba polaritatea. Pe verificate si de mine.

Te rog schimba-i tu tiltul.
mctoto a scris: Valeu cat ai scris.
Da , bateria cand e descarcata se poate incarca gresit si isi schimba polaritatea. Pe verificate si de mine.

Te rog schimba-i tu tiltul.


Multumesc de raspuns.Esti singurul care a spus ca bateria se poate incarca gresit.Am intrebat o gramada de "priceputi" care dupa ce mai intai au ras, au explicat ca nu exista asta ceva e practic imposibil. Evil or Very Mad
ps. Nu mai pot edita ca sa modific titlul au trecut 30 min.....
adyman00 a scris: DA! se pare ca am reusit sa incarc o baterie invers! Embarassed


Se poate. Acelasi lucru l-am patit si eu cu un BOSCH Silver, pe raposatul Oltcit. S-a consumat bateria de tot in 3 zile, gratie alarmei care suna mereu (multumesc fotbalistilor de sub 13 ani din parcare). Am luat bateria in casa, si am pus-o pe redresor, la fel unul improvizat, facut de un vecin care se pricepe. Nu am inteles bine semnificatia firelor si am pus-o invers. Dupa 6h cand am scos-o de la redresat mi s-a parut cam ciudat ca era calda tare bateria. Am zis ca am lasat-o cam mult si de asta. Toate bune ... Cobor cu bateria la masina si cand o montez normal, surpriza ...scantei la borna "+" si fum iesind din alternator. Am ramas foarte surprins si am chemat un electromecanic sa vad ce se intamplase. Concluzia : bateria incarcata invers, si schimbata polaritatea, lucru dovedit cu aparatul de masura Embarassed Ma facusem de toata bafta. Acum si remediul : se descarca bateria complet cu un consumator (de preferinta un bec de faza lunga) si cand nu mai are curent deloc ( pe masurate, bineinteles ) se incarca normal ( + la+ si - la - ). In acest fel, bateria isi revine la normal Laughing . Acest procedeu repetat de mai multe ori scurteaza drastic si prematur durata de viata a unei baterii normale.
S-a rezolvat !''pagubele'' au fost Evil or Very Mad :3 buc alternator (punte diode+regulator);aprinderea electronica;Instalatia de gaz(modulul din interior comanda)multe sigurante;munca multa in conditii de exterior plus + ca acum merg cu bateria 'pe dos'(+/- -/+). Nu as reformata bateria adica la modul sa o descarc si s o fac inapoi cum era ; masurata de cei de la rep.''Varta'' au zis ca merge f bine. Wink
Pret per total 3Mil(f inst de gaz).Ieftin parerea mea fata de cate se puteau intampla.... Wink
Intradevar ieftin,dar cred ca mai indicat este sa folosesti in redresor cumparat(in jur de 50 lei).Numai munca care ai avut-o de facut e destul de mult Smile Eh,omu´ din greseli invata si altii din greseala ta Razz Bine ca ai rezolvat si este in ordine acum.
da se poate incarca si invers cum au spus si colegii dar nu se incarca la capacitate , nu se incarca la fel de repede si atentie exista pericol de explozie.
intradevar ca sa descarci o baterie e recomandat sa se foloseasca un bec dar de putere mica astfel se descarca complet chiar daca dureaza mai mult
... dupa ce am incarcat "invers" bateria merg asa cu ea de atunci.Merge foarte bine si nu am avut nici o problema de pornire s-au descarcare...se incarca bine si nu se aprinde nimic la bord.Dupa verificarile celor de la rep "varta" care au zis ca e f bine incarcata(e ca o baterie normala V/A in parametri) doar ca e polarizata invers (normal ca bateria avea doar 2 luni de cand a fost luata), nu am vrut sa o mai "descarc" cu un bec s-au altceva pentru a nu-i micsora durata de "viata" ...cica s-ar pierde vreun an s-au doi la chestiile astea.Concluzia e ca:...O las asa cum e ea.. daca m-ar tine vreo 3 ani sunt multumit.... Idea si ce e mai important s fiu atent cand "dau curent la cineva Wink .Oricum mare atentie la incarcat bateriile cu chestii artizanale cum am folosit eu ca se putea intampla ce ai zis si tu + ca m-a costat timp f mult si bani.... Exclamation
La baterie nu se pierde nimic, daca o descarci.

Chiar asta e menirea ei, incarcare- descarcare, fara ciclul asta se termina mai repede.
cel mai bun incarcator este cel de putere mare, dar sa incarce bateria la intensitate mica.
am specificat ca incarcatorul sa fie de putere mare pentru ca sa faca fata si la baterii de putere mai mari ex 75 amperi si sa nu se forteze, majoritatea sunt de putere mica si nu fac fata

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou