Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • deleted-86250

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Va salut,

Am cumparat de curand un Vectra B din 2001, 1.6, 16v, berlina(din Germania). Pe parcursul a 2 luni de zile am facut 3 plinuri (60l) si am observat un consum de 10l/100km. La fiecare 100 km parcursi acul trecea o unitate (10l) mai jos. Indicatorul ''çheck engine'' este mereu aprins. Am facut testul ''pseudo-agrafa'' si au rezultat 3 coduri:
1. DTC P0420 Catalyst System Low Efficiency
2. P1614 Loss of RIM Serial Data
3. P1612 Loss of IPM Serial Data
Ulterior am observat ca aveam momente cand apa urca la un nivel foarte inalt, atingand prima linie rosie (trafic oras). Am schimbat termostatul (nou) si acelasi efect. Tin sa mentionez ca la drum intins nu am probleme (aprox 95-98 grade). La relantiu, de fiecare data cand pornesc masina, indiferent de situatie, prezinta usoare trepidatii.

Intrebarile mele, la care va rog frumos sa ma ajutati sa gasesc un raspuns, sunt:

1. E normal un astfel de consum in conditii normale de drum?
2. Care ar putea fi problema/solutia temperaturii foarte ridicate a apei in conditiile specificate mai sus?
3. Ce trebuie facut referitor la relantiu?
4. Ce semnifica cele trei coduri si care sunt modalitatile de remediere a acestora?

Multumesc !
Skip ads

  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 653
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salutare. Nu e normal consumul acela,doar in oras poti sa ai 10%,dau exemplu eu la drum lung am 5-5.5%,maxim 10% in oras.
2. P1614 Loss of RIM Serial Data
3. P1612 Loss of IPM Serial Data
Sunt erori de imobilizator,probabil candva ai avut probleme cu el si au ramas stocate eroriile.
1. DTC P0420 Catalyst System Low Efficiency
Vectra B are 2 sonde lamda una pe galerie si alta dupa catalizator. Tu ai probleme cu sonda lamda de la catalizator.
  • deleted-86250

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Se poate ca acea sondã sã îmi influențeze consumul?
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 653
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu siguranta influenteaza si sonda lamda, dar poti sa faci si o curatare la EGR si clapeta de acceleratie si acelea pot influenta consumul/putere slaba,parca si tremuraturi cateodata nu stiu sigur asta.
Skip ads

  • deleted-86250

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Și ai idee ce ar putea cauza nivelul ridicat al temperaturii la apã? Ținând cont cã am schimbat termostatul...
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 653
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai pentru asta doar bulbu de pe radiator(termocupla) si termostatul as banui,altceva nu vad ce. Poate stie vreun coleg mai bine,dar astea 2 is principalele cauze.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
costel.b a scris:Și ai idee ce ar putea cauza nivelul ridicat al temperaturii la apã? Ținând cont cã am schimbat termostatul...

Verifica electroventilatoarele de pe radiatoare.
Au 2 viteze fiecare si daca ai vreo rezistenta arsa sau termocupla nu declanseaza atunci se incinge motorul.
  • Andrei NRG

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2012

  • Mesaj Privat
salut costel presupun ca am aceias masina ca a ta ( acelas motor sigur) si am avut aceias problema o perioada de 1 an jumate ..cand mergeam la drum intins acul de la temperatura statea la 90 de grade si in oras urca pana peste rosu cam pe la 110 si apoi pornea ventilatorul si cobora pana putin sub 100.Acum normal e sa stea pe la 82 la drum intins si in oras ..iar la 92-94 asa sa porneasca ventilatorul .Sa iti spun ce am facut nu am dat banii degeaba pe o gramada de piese pt ca putea fi de la multe si costa o gramada de bani sa le inlocuiesc pe toate asa ca am fost la opel cu ea sa o puna pe tester si sa-i faca o verificare de temperatura sa vad daca acul din bord indica bine.Dupa ce au verificat ei acolo mi-ai spus ca temperatura este buna si ca indicatorul din bord e dus arata cu 10 grade mai mult ....si asa ca fapt divers i-am intrebat cat costa sa-l repare sau sa-l schimbe... si cica nu se poate schimbe numai ala trebuia tot adica si cu kilometraj si cu turometru tot si ca face 2200 de lei un tablou deala Smile) am zis lasati-o asa.Iar dupa o luna am mers cu alta problema s-o puna pe tester si cand am luat-o arata bine ...chiar ma miram statea la 82 la drum intins si in oras nu mai trecea de 90-94 de grade si asa a ramas de peste 10 luni nu mai face figuri. Nu stiu care a fost treaba era nebuna avea toane Smile
  • deleted-86250

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Andrei, ai mai avut și alte probleme, gen cum am menționat mai sus?
  • Andrei NRG

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2012

  • Mesaj Privat
pey ce sa spun ..aia cu temperatura am spus se poate vedea fara prea mari costuri daca acul nu arata corect... si e foarte posibil sa nu arate corect daca ai spus ca ai schimbat termostatul la mine trecea bine de rosu se ducea in sus de ma treceau apele ziceam ca o sa calez motoru si asta in brasov unde e trafic lejer ..am spus ca daca intru in bucuresti se"topeste' motorul dar s-a dovedit a fi indicatorul ala bulit si culmea si-a revenit singur.Despre celelalte nu stiu ce pot sa-ti mai spun e ca am avut de vreo 2 ori aprins martorul "masina cu cheita" si nu statea relantiul foarte stabil si mai dadea in nas dar nu i-am facut nimic pt ca nu am avut bani si martorul s-a stins singur dupa 1 luna si masina era mai bine adica nu mai aveam probleme cu ea (am mers putin mai turat cu ea in perioada asta) .. da acum la u nu stiu de la ce sa fie da in mare relantiul si datul in nas sunt de la EGR sau clapeta de acceleratie daca au depuneri sau eu stiu altceva.Eu iti spun din experienta mea am luat masina in noiembrie anu asta face 3 ani si numai belele am avut cu ea tot 1.6 16 v e da motoru e praf arde 1 litru de ulei la 1000 km si de aici problemele cred pt ca automat arzand ulei sunt si depuneri mai mari pe catalizator pe ERG pe pistoane pe valve ..si no ..eu caut de 1 an undeva calumea s-o segmentez Sad
  • Spawnik2003

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2013

  • Mesaj Privat
daca inca nu ai rezolvat problema,verifica si termocupla s-ar putea sa se fi decalibrat.nu costa mult, 30 lei una cu 2 conexiuni fara ac si 70 lei una cu 3 conexiuni cu ac.salut
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR