Parola noua?


vreau sa stiu si eu ce presiune trebuie sa am in pneuri 205/50/R16 constructorul spune ca trebuie sa am 2,2fata/1,9spate(incarcatura medie)si 2,4/2,8(incarcatura maxima)Masina mea este astra 3 usi motor z16xe.problema e ca rulez cu aceasta presiune si simt masina prea rigida orice denivelare se simte Sad si ma simt foarte rau cand merg pe un drum cu denivelari si cum sunt mai toate in Romania.si inca ceva e posibil sa fie din cauza suspensiei deoarece masina este sportline?astept pareri
pai o suspensie sport e, prin definitie, mai rigida...
Spuneti-mi si mie presiunea oprima pentru anvelope pirelli rosso 225/45/R17 Y91. Mentionez ca de obicei circula maxim 2-3 persoane,anvelopele sunt montate pe o vectra c. mersi pt eventualele raspunsuri Very Happy
nu stiu care sunt valorile normale ,dar eu la 215/45/17 am bagat 2 bari pe toate si se simte ok masina ,acum nu stiu daca am facut bine ,daca stie cineva cat trebuie sa fie normal ,sa imi spuna si mie.
am fost la vulcanizare si baiatu mi-a pus 2.1 fata si 2.2 spate...masina se infinge bine dar totusi e cam rigida la gropi,cred ca le mai dau drumu la aer oleaca..
Scrie pe usita de la rezervor de obicei Smile
remus81 a scris: am fost la vulcanizare si baiatu mi-a pus 2.1 fata si 2.2 spate...masina se infinge bine dar totusi e cam rigida la gropi,cred ca le mai dau drumu la aer oleaca..

vezi interiorul usitei la rezervor.am si eu la fel cauciucuri.si in carte scrie2.3 -2,4 fata 2,0-2,1 spate (nu sunt sigur).mare atentie la presiune cind o faci.cauciucurile ca fie reci.presiunea influienteaza consumu de carburant si consumul anvelopelor,mai ales la drum lung.
... si incercati pe cat posibil ca presiunea in roti sa se faca pe racoare si inainte de a pleca la drum (implicit incingerea cauciucurilor) ...
Presiunea din pneuri este mai mare la puntea unde este pozitionat motorul(2,2 fata;2,0 spate...2,4 fata;2,2spate) in cazul modelelor Opel...eu nu stiu nici un model cu motorul pozitionat in spate,sper sa nu gresesc.
Explicatia(nu este a mea,ce am citit in documentatia auto): in partea din fata,masina este mai grea(evident,este motorul) si la devivelari este exercitata o inertie mai mare comparativ cu puntea spate(in cazul Opel).
Cu aproximatie, motorul are undeva intre 60-100 kg,pe cand in portabagaj poti pune peste 300 kg si sa mai fie si pasageri in masina, in conditiilein care si rezervorul are 60 kg. De aceea presiunea in anvelopele puntii spate este mai mare decat pe fata.
Pardon,am inversat borcanele...pe fata presiune mai mica atunci cand masina este incarcata si cand sunt 3 persoane in masina presiunea este egala .
Nu e chiar asa Bandi(sa nu te simti ofensat....);greutatea persoanelor se imparte(persoanele stau undeva la centrul masinii,nu pe puntea spate);nu doar motorul se pune la socoteala,sunt toate componentele(planetare,caseta directie,rezervoare pt diferite lichide,etc.);in fine,nu asta este atat de important,ci faptul ca l-am lamurit pe colegul care solicita un sfat Wink evident si berea se imparte.

Cand ajungi pe meleagurile noastre sunt sanse mari sa treci prin zona mea, asa ca vei fi binevenit la o bere. Cu mici corecturi, dreptate am avut amandoi, mai ales ca eu ma refeream la greutatea din portbagaj si la rezervorul de carburant care sunt exact pe puntea spate, si mai putin la persoanele din centrul masinii.
Important este ca omul a inteles ca trebuie 2.2 atat pe fata cat si pe spate cand se duce singur la serviciu si 2.3 pe fata si pana la 2.9 pe spate, cand aduce porcul de craciun de la tara (presiunea creste proportional cu greutatea porcului).
Eu i-am spus tipului de la vulcanizare ca de obicei sunt singur in masina,mergand la servici(deci ai avut dreptate Embarassed ) si seara de obicei mai e o persoana care are kg cam cat o oita Very Happy ,si el a spus ca 2.2 si pe fata si pe spate dar ca sa nu uzez foarte tare directia,planetare si bla bla ce mai e peacolo se poate si 2.1 pe fata. Va multumesc la amndoi pentru raspunsuri si vreau si eu sa beau berea aia cu voi Razz


Ultima modificare facuta de catre remus81 la Lun 31 Aug, 2009 1:56 pm, modificat 1 data in total
Pai nu prea conteaza marimea cauciucului. Si la bicicleta se umfla rotile la 1,8 - 2,0 atm chiar daca e mai mic cauciucul. Eu am fost plecat in concediu prin Europa cu portbagajul plin, 3 persoane si jumatate Very Happy , n-o pun persoana intreaga pe fiica mea cea mica de 8 ani, si portbagaj deasupra de 320 litri. Am avut rotile umflate cu azot la 2,2 fata si 2,4 spate. Masina s-a comportat foarte bine si am avut un consum pe relatia Iasi - Paris - Iasi de aproximativ 5,8.
Faceam pelupul moralist si dadeam sfaturi cu privire la presiunea din anvelope dar tocmai la mine era complet aiurea. Acum 2 saptamani am luat un nou set de roti. Jante de 16 Irmscher si anvelope Micheline Energy 205/55/16. Prima impresie a fost ca reactiilein volan sunt ceva mai puternice cu noul set de roti si ca se simt mai tare jocurile din articulatii,cu consecinta schimbarii in cursul saptamanii trecute a bucselor spate si a bieletei de directie dreapta. Azi am avut surpriza sa constat ca presiunea in roti era 3.0 pe spate si 3.1 pe fata.
Dupa aducerea la 2.2 e din nou liniste,dar orice rau este spre bine: nu mai amjocuri in articulatii.
eu nu prea inteleg rostul discutiilor de aici. Cat e greu e sa deschizi clapeta de la rezervor si sa citesti acolo presiunea recomandata de producator pentru diferitele tipuri de incarcare.
Scrie tot in manualul masinii ca presiunea se face cu cauciucurile reci (rulate foarte putin inainte de presiune). E bine sa se respecte presiunea data de producator, aceasta influentand foarte mult consumul masinii si uzura pneurilor. Atentie si la compresorul la care se face presiunea. Mare mi-a fost mirarea sa vad ca am presiunea 2.4 la compresor, si dupa 100km m-am trezit cu 2.2 (aerul venit din compresor era foarte cald, comparativ cu aerul de afara).
De asemenea pentru cine nu stia, cauciucurile mai mari/late decat cele recomandate de producator, duc la un consum mai ridicat.
Nu toti au masinile luate de noi ca sa aiba manualul de utilizare iar daca au avut si nesansa sa fie lovita si schimbat capacul de la rezervor, ce trebuie sa faca?
Pe principiul tau, 90% din forum este inutil intrucat informatia exista si in alta parte. Restul de 10% este socializare.
La Vectra C anvelope 215/50/17 presiunea data de producator in cartea masini cu maxim 3 persoane in ea este de 2.2 fata/spate ,iar cu mai mult de 3 persoane + bagaje este de 2.3 fata si 2.8 spate citat din cartea tehnica a masinii
astra classic 2, 1.7 cdti, anvelope 195/60 R15, presiune 2.5 bari fata/spate. merge foarte bine in franari, demaraje si stabilitate.

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou