czr_rzc
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1996 x30xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut, am si eu un OMEGA B 3.0i 24V MV6 , cu cutie automata, la cat de convins eram ca nu o sa merg cu automata masinuta asta mi-a demonstrat ce inseamna automata: o mana libera un picior stang mai relaxat si nu mai trebuie sa schimb viteza cand plec de la semafor si mai e si viraj stanga.
Ce am observat (poate se mai intampla si la altii) la pedala de acceleratie ar avea 3 stagii de comanda al cutiei (schimbare de viteza la 2500, 3500 si respectiv 5000) asta fara modul sport unde schimba la 6500. In functie de modul de apasare ai si consumul variabil adica cu schimbare la 2500 in oras aveam 11l/100 si in afara 7.5l/100, cat despre modul sport ridica consumul la 20-25l/100 dar si am dus-o in 120km/h in 100m cu 4 oameni in masina [nerecomandat in oras!].
Cat despre schimbarea din D in 3,2,1 sau N nu stiu cat de recomandat este sau nu, dar la mine nu s-a intamplat nimic, si mi se pare normal sa o treci din D in 3,2,1 pe timp de iarna sa introduci frana de motor (mai ales pe drum de munte, pe serpentine unde nu poti sa opresti in mijloc de curba). Un mecanic mi-a zis mai demult ca nu trebuie sa o bagi in mers din D in P ca asa si-a distrus o cutie automata. La trecerea din D in 3 sau din 3 in 2 s.a.m.d. are un LAG (timp mort) cand isi face "treaba" inauntru sa schimbe treapta, tu doar ii indici ce treapta doresti si cutia executa cum stie ea ca trebuie.
Saptamana asta ma duc sa ii fac o schimbare de filtru si ulei ca nu stiu de cand s-a mai verificat pe acolo , sper sa observ o imbunatatire a comportarii cutiei.
Ce am observat (poate se mai intampla si la altii) la pedala de acceleratie ar avea 3 stagii de comanda al cutiei (schimbare de viteza la 2500, 3500 si respectiv 5000) asta fara modul sport unde schimba la 6500. In functie de modul de apasare ai si consumul variabil adica cu schimbare la 2500 in oras aveam 11l/100 si in afara 7.5l/100, cat despre modul sport ridica consumul la 20-25l/100 dar si am dus-o in 120km/h in 100m cu 4 oameni in masina [nerecomandat in oras!].
Cat despre schimbarea din D in 3,2,1 sau N nu stiu cat de recomandat este sau nu, dar la mine nu s-a intamplat nimic, si mi se pare normal sa o treci din D in 3,2,1 pe timp de iarna sa introduci frana de motor (mai ales pe drum de munte, pe serpentine unde nu poti sa opresti in mijloc de curba). Un mecanic mi-a zis mai demult ca nu trebuie sa o bagi in mers din D in P ca asa si-a distrus o cutie automata. La trecerea din D in 3 sau din 3 in 2 s.a.m.d. are un LAG (timp mort) cand isi face "treaba" inauntru sa schimbe treapta, tu doar ii indici ce treapta doresti si cutia executa cum stie ea ca trebuie.
Saptamana asta ma duc sa ii fac o schimbare de filtru si ulei ca nu stiu de cand s-a mai verificat pe acolo , sper sa observ o imbunatatire a comportarii cutiei.
- cristian07
- *
- 8 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Dolj
cristian07
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
Sper sa gasesti un mecanic priceput.Am fost la un patron de service autorizat sa-mi verifice uleiul la cutie si cand l-am vazut ca trage joja cu motorul rece si o sterge cu mana murdara am fugit repede de acolo.O sa mai caut in Craiova pe cineva ,cei de la Rucom mi-au cerut 550 ron si mi-au spus ca filtrul nu se schimba.
czr_rzc
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1996 x30xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
am gasit in bucuresti un service care se ocupa si de cutii automate, pe langa str ramnicu sarat, care mi-a zis ca imi ia cam 150 ron manopera pt schimbare filtru, garnitura si ulei si verificare vizuala daca sunt alte defecte. [ce am aflat la omega modelul meu nu are buson de golire, se da capacul jos iar cand am luat filtrul a venit kit cu garnitura.]
Si la service-ul acela am vaz ca faceau reparatii pt masini pregatite pt curse de strada, si modificari pt. curse, si cand i-am aruncat cate o momeala am vaz ca stie si nu il pot pacali.
sper sa rezolve rpd si bine in principal.
Si la service-ul acela am vaz ca faceau reparatii pt masini pregatite pt curse de strada, si modificari pt. curse, si cand i-am aruncat cate o momeala am vaz ca stie si nu il pot pacali.
sper sa rezolve rpd si bine in principal.
- cristian07
- *
- 8 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Dolj
cristian07
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
florin70
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
czr_rzc
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1996 x30xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
kobra_3
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2008
- Mesaj Privat
- snappy_ess
- *
- 2 mesaje
- din 20 Dec 2008
- Astra 2000 x16xel
- Bihor
snappy_ess
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut,am citit tot topicu si nu am vazut pe nimeni sa zica de ceva probleme la cutia automata eu insa am cateva probleme si cred ca este de la cutie nu stiu sigur pentru ca nu ma pricep foarte bine,masina este astra 1,6 16v,are 125000 km,uleiu nu stiu daca a fost schimbat vreodata si nici eu inca nu l-am schimbat.Dupa ce pornesc masina si se incalzeste motoru sau cand stau la semafor si este pe pozitia D turometrul nu sta intr-o pozitie fixa(sta undeva la 800 si scade si creste foarte putin) si trepideaza daca o tin pe D cu pedala de frana apasata dar nu vibreaza foarte tare dar cand o tin pe R atunci vibreaza tare si se simte si in pedala de frana si pana nu plec sa fie turometru peste 1000 ea tot vibreaza daca o las sa plece ea singura fara sa o accelerez io dar in mers nu se simte nimica,schimba cum trebuie sa schimbe depinde cum calc acceleratia si iar daca calc accelatia mai tare cand plec de pe loc sau in timpul mersului nu conteaza viteza se aude un pic mai tare motoru ca si cum ar fi un pic prea turat si are pana in 3000 de ture.Consumul e undeva intre 11-12% in oras.I-am schimbat radiatoru de apa iar cand l-am schimbat a curs un pic ulei si am inteles ca este de la cutie am verificat joja si imi arata nivelul ca este bun,dupa ce am schimbat radiatorul de atunci a inceput sa vibreze mai tare in pozita R fata de pana atunci.La tester mi-a zis ca nu poate sa vada nici o eroare la cutie ca nu are nici un calculator si mi-a spus sa verific suporti de la motor sa nu fie cumva slabiti si din cauza aia sa trepideze,i-am verificat si sunt buni cei de la cutie am uitat.Si mai am o intrebare la voi la ce temperatura porneste termocupla?la mine porneste imediat cum trece de 90 iar vara daca merg prin oras mult sau stau la un semafor 5 min porneste de cel putin 2-3 ori.Astept pareri si sfaturi ce sa fac.
- imo2209
- **
- 138 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 1998 X16SZR
- Bucuresti
imo2209
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
- mitza_viola
- **
- 103 mesaje
- din 25 Jan 2008
- Corsa 2001 X10XE
- Timis
mitza_viola
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2008
- Mesaj Privat
- imo2209
- **
- 138 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 1998 X16SZR
- Bucuresti
imo2209
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
- mitza_viola
- **
- 103 mesaje
- din 25 Jan 2008
- Corsa 2001 X10XE
- Timis
mitza_viola
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2008
- Mesaj Privat
- imo2209
- **
- 138 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 1998 X16SZR
- Bucuresti
imo2209
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
a verificat nivelul/culoare/mirosul uleiului care este deja in masina?....daca nu are nivelul normal, culoarea rosiatica si nu are un miros de ars trebuie schimbat....dar atentie la ce tip de ulei si unde se schimba....nivelul se masoara cu motorul pornit si dupa ce s-au selectat toate treptele de viteza (P,R,D,1,2,3)....uleiul sa-l caute la o reprezentanta Opel...chiar daca o sa coste poate dublu va fii mai sigur....eventual si manopera tot acolo.....cred ca e necesar echivalent dextron III....
bafta si sa ne tii la curent cu ce ai rezolvat~~
bafta si sa ne tii la curent cu ce ai rezolvat~~
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
- snappy_ess
- *
- 2 mesaje
- din 20 Dec 2008
- Astra 2000 x16xel
- Bihor
snappy_ess
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2008
- Mesaj Privat
- imo2209
- **
- 138 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 1998 X16SZR
- Bucuresti
imo2209
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
- The_Black
- ***
- 714 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Astra 1996 X18XE
- Bihor
The_Black
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut de curand am achizitionat si eu un opel astra f din 1996, motor 1.8 16v, x18xe motor eco-tec cu cutie automata, si sunt foarte multumit de ea, consumul e un pic cam maricel in oras se invarte pe la 14-15, iar in afara 7-8, am si eu o mica intrebare, un mecanic mi-a zis ca uleuil la cutia de viteze nu se schimba niciodata, masina are 44000km reali
iulimarck
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut,am un Opel Astra automat,si am constatat o problema cand motorul este rece se schimba greu vitezele 2 si 3 si se simte o "zbucnitura" .Adik pana la schimarea in viteza a 2 ,apas acceleratia si se tureaza mult pana se schimba,doar cand este rece motoru ! dak ma puteti ajuta ! Referitor la consum 11-12 l in oras,cam mare..)
iulimarck
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
iulimarck a scris:Salut,am un Opel Astra automat,si am constatat o problema cand motorul este rece se schimba greu vitezele 2 si 3 si se simte o "zbucnitura" .Adik pana la schimarea in viteza a 2 ,apas acceleratia si se tureaza mult pana se schimba,doar cand este rece motoru ! dak ma puteti ajuta ! Referitor la consum 11-12 l in oras,cam mare..)
este normal sa se schimbe vitezele la o turatie mai mare a motorului clnd este rece..
nu are nici-o problema filtrul...eventual uleiul,
si in legatura cu (zbucnitura) de care zici se mai simte si cind este motorul cald?
daca se mai simte? nu este normal sa smuceasca la schimbarea treptelor..
dar mai documenteazate..