Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Ca sa fie garnitura de chiuloasa trebuie sa ai spuma galbena in ulei, si cand iei capcul de la vas sa bolboroseasca apa in vas la accelerare. Daca ar fi termoflotul, trebuie sa ai ulei mult in vas.
Cred ca mai degraba ai avut ceva mizerie pe instalatie, ce s-a adunat pe peretii vasului si acum a fost suficienta ca sa produca spuma. Daca ai spalat circuitul si acum e curat, urmareste pe viitor sa vezi daca iti reapare. Daca da, atunci e o problema undeva.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ce m-a ingrijorat este ca in ulnele locuri era de consistenta mustarului, borcanul l-am spalat absolut perfect acum 2 luni de zile. Tot atunci am facut o spalare a circuitului de apa cu apa+10%sare de lamaie. In mod clar a aparut pasta asta ca mustarul, are o cauza din care se produce.

Acum o sa schimb furtunul spart si voi vedea ce mai e. Sper sa nu faca presiune in instalatie, ca n-am niciun chef sa desfac motorul. Garnitura de chiuloasa e din metal si costa 640lei pe original.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Am si eu o intrebare despre garnitura de chiuloasa, nu pentru Opelul din semnatura ci pentru un Renault vechi. In urma cu 2 luni a mers sotia fara apa (a venit de la tara vre-o 40km de toti)... s-a spart furtunul de retur spre vasul de expansiune si... din pacate femeile nu prea se uita la acul de temperatura din bord. Acasa am vazut eu ce s-a intamplat, dar deja raul era facut. De atunci, daca trec de 2.000rpm mers constant gasesc in vasul de expansiune o pasta de culoare rosiatica. Cu o luna in urma am spalat circuitul de racire cu apa+sare de lamaie, apoi am bagat antigel cu silicati, verde. Cu asta in sistemul de racire mi-a aparut rapid o pasta de culoare portocalie in vas, initial am crezut ca o fi facut antigelul vre-o reactie chimica. L-am dat jos, am pus fara silicati, roz. Cu acesta din urma, o saptamana a fost totul ok, apoi mi-a facut si cu el pasta portocalie in vas. Ce se intampla acum : dimineata pornesc motorul, apa e sub nivelul minim, stau 2min si dispare toata apa din vas. Apoi plec cu masina merg cu ea 5min, trag pe dreapta, cu motorul pornit sau oprit, antigelul e la nivelul de max. Daca o apas mai mult prin oras sau afara, trag pe dreapta, cu motor pornit sau oprit, vad cum imi sufla pe la buson aer sau lichid (la inceput lichid pâna si-a autoreglat nivelul, a tot curs pe afara cate ceva lichid). Nu am ulei mai mult sau mai putin pe joja, nu-mi scoate fum alb la rece sau cald, nu-mi curge apa din esapament la cald/rece, doar sufla aer (acum) pe la buson. Am tot banuit eu ca-i garnitura de chiuloasa ciupita, apoi m-am enervat si mi-am zis ca ma duc ,,sa-i dau eu omorul la garnitura pe autostrada,, ca sa ma conving ca aia e, am iesit la sosea am dus-o in 3.500rpm am tinut-o asa vre-o 7-8min apoi am continuat inca 5min la 3.000rpm, afara erau 24 de grade, apa pe ceasul de temperatura statea la 90grade C, WTF ? opresc pe dreapta, ridic capota ma uit la motor, imi sufla ceva aer + lichid pe la busonul vasului de expansiune. Nicio urma de pasta aia portocalie. Ok, ma duc si fac si ITP-ul cu ea, trece testul apoi dupa o saptamana in care a condus sotia, iar gasesc pasta de-aia tip spuma portocalie in vas...

Long-story-short : acum cred ca ori e ciupita garnitura, ori s-a curbat chiuloasa de la mersul cu ea prea cald cand a mers cu prea putina apa. Garnitura de chiuloasa are 1 an de la schimbare, tot atunci am facut distributia si chiuloasa a fost planata si tot ce mai trebuie schimbat la ea tot atunci le-am facut. Eu personal am inchis motorul, am facut singur toata operatiunea. Acum, as vrea un sfat de la cineva avizat : personal de o saptamana cochetez cu ideia sa mai strang unpic suruburile de la chiuloasa, insa mi-e teama ca-mi cedeaza vreunul (nu am pus suruburi noi acum un an cand am inchis motorul ci le-am refolosit a 2-a oara). Motorul este Renault, 1.6diesel, 1987. Nici nu stiu daca mai gasesc suruburi noi de strangere pentru chiuloasa (garnitura de chiuloasa cred ca mai gasesc). Intreb :ce se intampla daca se rupe vreun surb in motor din cele cu care se strange chiuloasa ? Il mai pot scoate pe motor? Sa ma risc sa mai strang, sau... ? Orice alte sfaturi de la voi vor fi luate in calcul.

Momentan, daca se merge cu masina pana in 2.000rpm acum nu curge nimic (nu am mai completat pana la minim dimineata nivelul lichidului, l-am lasat asa ca pare sa-si fi gasit un echilibru) pana in 2.000rpm nu face pasta in vasul de expansiune, da caldura in habitaclu ca si pana acum, totul pare relativ normal mai putin fluctuatia apei din vasul de expansiune (e sub minim, mai intai dispare, apoi revine la nivelul de maxim). Masina face doar oras, cam 15km/zi merge sotia la servici si dupa copil.

Am promis ca revin cu un raspuns, asa ca m-am autocitat.

Deci la Renault am pus mâna pe cheie si am mai strans chiulasa, fiecare surub cu inca 90grade, de la mijloc spre exterior si am facut asta dupa ce a trecut mai mult de un an de la schimbarea garniturii de chiulasa+planatul chiulasei si inlocuirea garniturilor din chiulasa. Suruburile erau deja refolosite cand iar le-am strans, exista riscul sa se rupa... insa nu a cedat niciunul (am avut noroc). Din pacate, dupa ce am mai strans suruburile, nu s-a imbunatatit situatia cu nimic. Am scos termostatul, in speranta ca presiunea din circuit va mai scadea putin. Nicio schimbare. Am spalat tot circuitul de racire cu ,,n,, schimburi de apa si apoi cu un flacon de Winn's Professional pentru spalat circuitul de racire, s-a curatat intradevar la interior nimic de zis... apoi i-am pus apa demineralizata+antigel verde si vad ca acum NU mai am pasta aia maronie in vasul de expansiune, dar presiunea in circuitul de racire a ramas. Chiar si fara termostat, cel mai umflat este furtunul de apa dintre motor si radiator. Apa motor la fel fluctueaza, pornesc la rece, se duce in jos, aproape ca dispare din vas, apoi dupa ce se incalzeste motorul imi revine in vasul de expansiune si ajunge pana aproape sus la buson.

Deci -clar- e ciupita garnitura de chiulasa. Se poate merge cu masina, initial a aruncat apa putin pe la buson pana si-a gasit nivelul la care motorul merge fara sa mai arunce iar apa pe la vasul de expansiune, insa de presiunea din circuitul de racire nu am scapat.

Am vrut sa scriu ce-am facut de atunci si care sunt acum simptomele, poate ajuta vreodata pe cineva.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Cred ca deja incep sa disper... Acum mi-a plesnit un furtun de apa la Opel (ma asteptam la asta pentru ca era umflat, am comandat furtunul dar vine doar pe original, saptamana trecuta a venit un alt furtun ce avea un cod echivalent dar nu se potrivea, da-i retur, apoi intr-un final dupa 14zile chiar ieri dupamasa a venit cel bun, l-am achitat dar nu am mai ajuns sa-l montez... era programat pentru mâine, dar uite ca n-a fost sa fie!) iar dupa ce am pierdut azi o gramada de apa din circuitul de racire am gasit pe peretii vasului de expansiune o spuma de culoarea mustarului. Am oprit motorul cand era la 93grade C pe ceas, mergeam linistit prin oras si obisnuiesc sa tin sub observatie acul de temperatura (deh, sunt patit si de-atunci nu exista sa nu ma uit periodic la ceasul de temperatura) . Ca sa fac o scurta istorie, acum 2 luni de zile mi-a fiert sotia motorul, acul era pe la 110grade C, am vazut eu ca e foarte cald motorul si am oprit motorul+completat cu apa. Si uite ca azi gasesc spuma galbena-mustar, nu e spuma groasa dar este clar spuma pe vas. A iesit o gramada de lichid galben cand am spalat azi vasul de expansiune. Acum intreb, pentru stiinta mea, doar ca un fel de statistica : dintre cei ce au gasit spuma in vasul de expansiune, ce procent (real) au avut probleme cu garnitura de chiuloasa ? La motorul meu garnitura e din aluminiu, deci nu moare asa usor ca una din klingerit sau cele mai noi care au alte materiale (eco) in compozitie.

Rog sa-mi raspunda la aceasta intrebare doar acei colegi ce au schimbat cu mâna lor cel putin o garnitura de chiuloasa pe vreun motor diesel.

Si inca o intrebare adiacenta, poate de final : cum se face ca spuma asta exista DOAR in vasul de expansiune + capacul lui, dar NU si pe furtunele de apa ? Cele 3 furtune ce intra in vas nu au nicio urma de spuma in ele, am verificat deja.

La urmatoarea masina voi schimba TOATE furtunele de apa cu altele noi - tocmai ca sa nu ma mai trezesc in situatia asta ridicola de acum. Am vazut ca costa ceva bani(destul, dar nu e o avere) insa daca iei o masina SH si motorul e in stare buna consider ca acesta operatiune se merita din plin. Mai ales daca mai conduce si sotia sau altcineva si tu trebuie sa te poti baza oricand pe masina.

Eh, asta este... omul cat traieste invata! Are grija viata sa te educe acolo unde nu ai experienta...

L.E:
Si o sa mai pun o ultima intrebare (macar cu asta sa ma aleg) : cum mama-zmeului schimb furtunul spre caloriferul din habitaclu, ca are mufa aia din plastic alb la capat care are un fel de siguranta verde ? Cum desfac furtunul care il am pe masina (cel spart) ca cel nou se pare ca e ,,plug-and-play,, ?

M-am autocitat si aici, sa va spun ce a mai fost si ce am rezolvat.

Deci furtunele la Opel Vectra B 1.7TD au inceput sa-mi cedeze rând pe rând (poate cauza este vechimea lor, nu stiu...) si am tot schimbat la ele. Acum daca stau sa numar, din 14 furtune de apa, corp termostat si conducta din aluminiu dintre corp si pompa de apa eu am schimbat 10furtune (toate noi pe original) corp termostat pe SH impreuna cu conducta de apa dintre corp termostat si pompa de apa noua dar aftermarket, adica metalica, de culoare neagra. Am facut si ceva poze dar nu le am la indemana, deci nu le voi posta de data asta, o sa povestesc doar in mare cam ce-am mai facut.

Sunt greu de demontat ambele furtune ce duc spre radiatorul de incalzire din habitaclu, dupa ce acolo nu s-a umblat 18ani de zile. A trebuit sa tai si sa decupez cu un cleste-svic mufele respective de pe conductele spre/dinspre habitaclu. Montarea conductei de apa aftermarket a fost usoara, dar adaptarea ei... relativ greu de facut. Nu cumparati conducta aia pe aftermarket, ca nu se potriveste direct trebuie adaptata. Garnitura dintre bloc si flansa care este imbinarea in care intra acesta teava nu se mai fabrica, asadar la recomanarea unui mecanic ce lucreaza la Reprezentanta Opel a trebuit sa cumpar un silicon special direct de la ei care pentru 50ml costa aproximativ 130lei. Costa, dar am vazut ca isi face treaba, siliconul asta e unul special si pare ca e cu circuit inchis (scrie pe el ,,a nu se vinde utilizatorului final,, hmm... asta mi s-a parut o chestie exclusivista rau, dar poate ca asa trebuie sa fie, sa nu poti sa cumperi produsele cu care se lucreaza pro la service-urile omologate de fabricant, nu stiu). Nu va zgarciti la bani ca daca pierde apa pe acolo va trebui sa demontati inca odata galeria de evacuare, turbina, compresorul de clima+alte repere ce sunt prezente in zona. Furtunele spre/dinspre calorifer initial mi s-au parut a fi cele mai scumpe, cam 250 lei bucata, insa am fost plecat cu masina in Germania si bine ca nu mi-a cedat vre-un furtun acolo (nici nu vreau sa ma gandesc cat ar putea costa platforma). Ma rog... am scapat de asa o bucurie (am facut 4.150km RO-DE-RO) insa cand am ajuns acasa mi-a cedat furtunul cel mai mare din circuit, cel dintre vasul de expansiune si iesirea din radiator - intrarea in pompa de apa. Ei bine, asta chiar COSTA, e 376lei si trebuie sa stai dupa el o saptamana sa vina. Bun, l-am cumparat, l-am schimbat, apoi mi-am zis sa curat si circuitul de racire cu ceva ca sa scap de pasta aia galbena ce o gaseam tot timpul in vasul de expansiune. Am facut multe spalari cu apa, apoi am bagat Winn's Professional de curatat radiatoare, 2 flacoane mov. Unul l-am bagat initial, inainte sa-mi cedeze furtunul cel mai lung, altul dupa ce am schimbat acest furtun. Chiar mi-a spalat circutiul de racire, nimic de zis, dar dupa un timp a inceput sa lacrimeze radiatorul principal de racire. Poate ca la un moment dat a avut bagat ceva solutie de astupare pori in el si solutia asta l-a curatat, sau poate e doar varsta, nu stiu. Putina presiune in vasul de expansie exista de cand mi-a fiert motorul sotia, poate ca de acolo e cauza. Oricum, ideia e ca a trebuit sa iau radiator nou (nu sunt vreun idiot care sa-si cumpere radiator SH de 18ani in speranta ca poate mai duce). Am gasit radiator original nou DELPHI pe ebay.co.uk acesta fiind original, new(old stock) si fabricatie 2004. Dupa ceva mesaje cu vanzatorul, a adaugat RO in lista tarilor pe care se putea livra, si l-am cumparat. 30lire radiatorul, 30lire transport. Mi s-a parut un pret decent pentru un radiator nou original, la banii astia luam un radiator nou de doi bani gen NISSENS care are 24 celule, in loc de 33 celule cat are cel original. Am citit ceva post-uri pe diverse forumuri de la oameni care au schimbat radiatorul original cu altul aftermarket si care nou fiind racea mai prost. Deh, celule mai putine si mai groase, ceea ce nu e bine deloc pe acest motor care are nevoie de racire, el fiind montat cam inghesuit in Opel Vectra B. Bun, am schimbat si acest radiator iar acum, in ceasul al 12-lea... nu mai curge apa pe nicaieri, racirea e buna. Totusi ca nivel, apa motor coboara putin sub nivelul de ,,kalt,, atunci cand busonul este inchis si motorul este rece, si apoi creste peste nivel atunci cand motorul trece de 92grade C. Dar, macar acum nu mai exista in borcan spuma aceea galbena de culoarea mustarului, apa este curata-verde (antigel cu silicati) si nu mai pluteste nimic prin borcan. Si, daca tot am facut cu masina 4.150km la temperaturi exterioare de 37grade C media, atunci sigur inca nu am probleme cu garnitura de chiuloasa (ca tot aveam un dubiu in privinta asta).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR