Parola noua?


cum functioneaza normal un amortizor ? am demontat amortizoarele spate, si as vrea sa stiu cum se verifica. Stiu ca se fac teste pe masini speciale, dar asa o verificare manuala cum se face ? de unde stiu cand e defect sau functioneaza corespunzator ?
de principiu il tii cu doua maini si apesi. vezi cat de repede revine la normal....daca revine repde, e ok...daca nu, nu
Nu trebuie sa revina repede, trebuie sa se apese cat mai greu. Daca te lasi cu toata greutatea pe el si tija intra incet in amortizor e ok, daca poti misca tija cu o singura mana, e uzat... sau esti un malac puternic. Laughing
stiu ca se masoara si cursa adica apesi pe el si vezi daca revine pana la capat sau nu.
In carte spune ca se mentine amortizorul in pozitia de montare(perperndicular si sprijinit pe sol) se comprima manual de minimum 3 ori - amortizorul trebuie sa se minte la fel de greu si uniform pe intreaga cursa si sa nu aibe zgomote neobisnuite
Eu am dat unul de pe spate jos si vreau sa zic ca il miscam cu o mana, precizez ca nu sunt un malac puternic Smile
dar se aud si ca troncane , luna viitoare sper sa fac rost de bani sa la schimb
Dar dupa comprimare, amortizorul trebuie sa ramana in acea pozitie sau trebuie sa se decomprime ? Ca la mine, unul din amortizoarele de pe spate se destinde singur iar celalalt nu (asta are si niste scurgeri pe el si parca se misca mai usor) ?
stoian cele scurse trebuie schimbate cat mai repede. si eu am schimbat de curand toate 4 amortizaorele la o masina veche de 13 ani, care avea amortizoarele originale GM.
precizez ca la mine masina era barca efectiv. deci amortizorul trebuie sa opuna ceva rezistenta cand il comprimi cu mana si sa revina la forma initiala. cele care se comprima usor sau nu revin la forma initiala sunt uzate. cineva imi recomandase alt mod de testare a amortizoarelor si anume daca ai cui (pe spate), incearca sa ridici masina in sus. daca se ridica mult, amortizoarele sunt uzate, daca se ridica putin si opun rezistenta ar trebui sa mai duca.
iti spun o metoda de verificat amortizoarele, empirica, dar asta e. Pui un prieten sa-ti conduca masina pe un drum cu pavaj de piatra (sau piatra cubica) cu viteza normala, ca sa nu-ti rupa masina in doua. Tu stai si te uiti care din roti pierde contactul cu solul, are amortizorul dus. O solutie moderna este sa o duci la un tester pentru suspensie (sunt la unele serviceuri) si iti spun in ce stare sunt amortizoarele.
Pentru verificarea amortizoarelor pe masina, se apasa pe coltul corespunzator rotii respective de cca 3 ori, dandu-se drumul la ultima apasare (cand amortizorul si arcul sunt comprimate).
Daca masina revine la pozitia verticala si ramane nemiscata, totul e ok. Daca masina continua sa faca singura balans, amortizorul trebuie schimbat.
Cand amortizoarele sunt desfacute de pe masina, reactioneaza diferit in functie de model: cele pe gaz stau deschise la maxim si foarte greu se comprima; cele pe ulei trebuie sa se miste foarte greu cand le comprimi sau cand se extind (eu am gasit 2 tipuri dar majoritatea merg mai greu la comprimare).
A se verifica si jocul axului (tijei) de la amortizor.
Stoian Silviu a scris: Dar dupa comprimare, amortizorul trebuie sa ramana in acea pozitie sau trebuie sa se decomprime ? Ca la mine, unul din amortizoarele de pe spate se destinde singur iar celalalt nu (asta are si niste scurgeri pe el si parca se misca mai usor) ?


Amortizorul dupa comprimare trebuie sa ramana asa , destinderea pe masina este facuta de catre arc , daca se destinde singur este defect !
sau vizual daca e curs uleiu din el , e dus 100% ,
se cunoaste pe carcasa lui e cel mai simplu mod .
cunoasteti vreun service bun prin bucuresti unde se testeaza amortizoarele amortizoarele?
Bai frate cum sa ramana tija intrata in amortizor dupa ce o bagi,ea trebuie sa iese in cateva secunde singura cand il tii in mana,pe masina normal ca tija e trasa de arc pentru ca daca iei cateva gropi in decurs de 5 sec si tija amortizorului ar ramane intrata s ar auzi ca dracu.dar cand il tii in mana dupa comprimare iese singura.
Salut!
Daca plasticul, cu care este acoperit,este spart,la capatul de sus?
La mine ,plasticul il dau in jos cu mana,cand este pe cric. Nu sta fixat,ca celalalt,este vb. de amortizor spate,stanga,opel astra g,caravan,1,6,2001.
Ce parere aveti,tb. schimbat?
Gazul/uleiul unde-i bagat si cum se poate pierde?
Dupa ce cunosc daca este amortizorul ,pe gaz sau ulei?
Trebuie obligatoriu sa le schimb pe amandoua,chiar daca unul este bun,cum ma sfatuiti?
Multumesc,celor ce vor raspunde!
Cum verific daca este defect amortizorul.La mine,cand merg,se aude un troncanit.
Am ridicat roata pe cric,este putin infranata. Nu o pot invarti,usor,cu mana.
Am incercat si in curbe.Nu se aude niciun troncanit.Numai pe drum drept si lin,au un bang-bang-bang,dar masina nu se misca niciun pic..
Am pus masina pe cric.
1-La roata stanga spate,am incercat s-o invart cu mana.Merge greu,parca undeva ,are o infranare.Ceva tine, sa nu se invarte pe liber.
2-Plasticul amortizorului ,sus,este crapat,il pot lasa in jos cu mana,lasand sa se vada tija.. Il pot ridica,inapoi ,cu mana.Plasticul sta ridicat,dar nu fortat.
In timpul mersului,face spatele-tronc,tronc,tronc,dar nu se ridica,decat se aude un zgomot.
Am incercat roata,sus-jos,dreapta-stanga.Nu se misca niciun pic,este fixa.
Am ridicat,pe cric si spatele-dreapta. Roata se invarte foarte usor,cu un deget,atat inainte,cat si inapoi.Plasticul ,de la amortizorul,dreapta spate,este fixat,fortat,nu coboara,in jos,nu se vede tija.
Colegilor,sa fie rulmentul?Nu huruie.
Sa fie din cauza amortizorului?Dar,la ridicat si lasat jos,pe spate,nu se aude nimic.Am carlig,pe spate.M-am urcat pe el.La 102 KG. ,cat am eu,nu se aude zgomot.
Sa fie blocata frana de mana?Daca scot din viteza,in mers,merge lin,nu se infraneza.
Ce poate sa fie?
Astept sugestiile voastre,va multumesc anticipat.Nu as vrea sa merg in service,aia ma pun sa schimb,tot spate masinii,sa-mi i-a banii,cum au patit-o si alti colegi.
Va salut!
Multumesc,pt. eventualele raspunsuri!

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou