Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • radzxx

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu anul trecut cand mi-am adus masina m-am confruntat cu aceleasi probleme...si am ajuns la o singura concluzie...ca sa fii 100% sigur ca masina este Euro 3 - trebuie sa apara acest lucru scris in Brief...insa nemtii fac asta doar din anul 2001...pana atunci ei scriu in acte alta norma (D3 sau D4 - care este un indice de impozitare)... insa masinile cu D3 sau D4 pot fi si Euro 3....insa nu ai nici o certitudine.....doar daca ai posibilitatea sa verifici seria motorului cu lista de la RAR (linkul trimis de doru_a). Insa din punctul meu de vedere este mai indicat sa-ti aduci masina din Germania, insa, cum spuneau si colegii de aici de pe forum, ar fi indicat sa ai un "ghid" daca pot sa-i spun asa acolo in germania.
Din cate masini am gasit in Germania fabricate inainte de 2001 pentru nici una n-am avut certitudinea ca este EURO3...poate altii au fost mai norocosi....insa eu efectiv n-am gasit si n-am vrut sa risc cu toate ca oferta era interesanta.
Skip ads

  • DorianY

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Roman
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Va multumesc la toti pentru sfaturi.Am sa ma documentez pana la momentul in care am toti banii.Asa cum am mai spus m-am decis spre Vectra B Edition 2000 1.6 benzina sau 1.8 ce parere aveti despre acest model?
Din experienta voastra, in general anuturile fara poza de pe mobile.de sunt de luat in seamna sau nu?Exista o explicatie pentru care nu au poza?Caci nu-mi inchipui ca nu au avut aparat foto.
As dori sa-mi raspunda cineva care a cerut unui Handler inainte de a cumpara o masina din DE, brief-ul ei si ia fost trimis prin fax.Sunt receptivi?Te ajuta?Sau e ca in Romania cand stiu ca tu ai nevoie de ei si nu invers sunt total indiferenti?
  • DorianY

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Roman
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Deja o nelamurire.Ce diferente sunt intre OPEL Vectra 1.8 16V Edition 100 si cel dorit de mine adica Edition 2000.
  • DorianY

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Roman
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Ma poate ajuta cineva cu un link unde pot vedea ce dotari standard are
Vectra B Edition 100 si ce dotari standard are Edition 2000?
Skip ads

  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Vectra B2 Edition 2000 e o super masina, parerea mea.

Totusi, s-ar putea ca motorizarea de 1.6 sa ti se para ca mica; iar diferenta de taxe, de aseamenea e nesemnificativa, cateva sute de euro.

Am avut eu un Vectra Edition 2000 de 1.6, si chiar mi-a placut mult; Ecotec-urile din cate am inteles sunt motoare mai pretentioase, dar daca ai grija de ele corespunzator "te vor face fericit" Smile.

Am mai spus aici pe site, edition 2000 avea A/C, oglinzi electrice si incalzite, oglinda parasolar sofer, ornament pragur interior "Opel", scaune reglabile si "la spate" (imi scapa termenul ... e 8 dimineata si eu inca n-am dormit Smile ), cotiera si cam atat. Poate am uitat cate ceva, eventual mai cauta pe forum, "edition 2000".

Una peste alta, masina merita luata, dar trebuie sa ai grija de ea. Eu acum exact acelasi motor care il aveam pe Vectra, 1.6 Z16XE, i-am bagat ulei bun, i-am schimbat totul la timp, si se comporta impecabil. Si nu ma abtin sa trag de ea daca e cazul, absolut deloc.

So go for Vectra Edition 2000, dar totusi.... ia 1.8.... daca vrei sa o mai vinzi vrodata Smile.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
scaune reglabile si "la spate" - cu suport lombar - eu m-am trezit mai tarziu Smile
  • DorianY

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Roman
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc mult 8IMISTIQ, chiar asteptam un ajutor de la tine caci am citit acel post de demult cu povestea aducerii unei masini din DE si mi-a placut foarte mult.

Merci celor ce m-au sfatuit pana acum, Craciun Fericit!
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Poate te mai ajuta si asta.Este preluata de pe alt forum anul trecut,inainte de a-mi lua eu masina.

Cum verificam o masina second-hand?

Cum verificam o masina second-hand?
sau Cumparator de mana-ntai al automobilelor "second hand"



Am creat acest topic pentru cei care vor sa isi achizitioneze o masina second-hand si nu stiu la ce sa se uite (sau nu se pricep la masini aproape deloc).
Vedem in targuri cum oamenii sunt ademeniti de stralucirea vopselei dar defapt sub ea se ascunde un harb!
Cei care au o masina de mai mult timp sa ne spuna si noua care ii sunt punctele slabe si in caz ca vrem sa cumparam un model asemanator sa stim la ce sa ne uitam in special.
Cunoscatorii de trucuri care pot sa ascunda o defectiune momentan , poate ne dezvaluie si noua metode de depistare a acestora

Acum sa vad zic parerea mea despre cum ar trebui sa fie verificata o masina second inainte de achizitie.


Easy way :
Cadeti de acord cu proprietarul sa verificati masina intr-un service (bineinteles costurile vor fi suportate de d-voastra).
Control: - amortizoare , directie , frane , jante
-control motor pe computer ( in cazul masinilor pe injectie) , compresie (pentru masinile mai vechi)
- caroserie (constatare facuta de un expert )

In caz ca respectivul proprietar (sau asa zis proprietar) nu doreste sa se faca aceasta vezificare , nu merita sa luati in considerare acea masina.


Hard way :
In caz ca va mai pricepeti cat de cat la masini.

1. Verificare caroserie

* Dati atentie diferentelor de culoare la vopsea si resturi de vopsea pe garniturile de cauciuc de la geamuri / usi
* Atentie la punctele de rugina
* Atentie la suduri vizibile
* Daca banuiti ca masina a fost lovita verificati cu un mic magnet mai multe zone alea caroserie (se stie ca la noi se pune kit din abundenta )
* Verificati farurile si stopurile sa nu fie lovite


2. Verificare spatiu interior , bord ,etc

* Vericarea tuturor intrerupatoarelor , lumini de bord
* Atentie la cauciucul de pe pedale, scaunul murdar al conducatorului , manere usi crapate , uzura burduf schimbator de viteze (acestea duc la presupunerea unui numar mare de km rulati )
* Dati jos husele si verificati tapiteria originala

3. Motorul

* Motorul trebuie sa fie curat si uscat
* Atentie la motoare cu elemente de plastic si cauciuc noi , cu date noi imprimate
* Motorul trebuie sa porneasca imediat si sa functioneze linistit la relanti, turatia sa ramana constanta si sa se tureze fara probleme.
* Solicitati daca aveti unde un test de compresie sau macar doar masuratori directe cu compresmetrul la motorul cald.(aici ar trebui sa indice valori ridicate si uniforme)
* Deschideti usor capacul de ulei . Daca ies gaze => o posibila defectiune a segmentilor .
* Daca auziti batai ascutite ...acestea indica o eventuala defectiune motorului .
* Verificatie si radiatorul , lichidul de racire (care nu trebuie sa prezinte ulei sau rugina ). Daca radiatorul sau vasul de expansiune clocoteste => garnitura de chiulasa este defecta.
* Uitati-va si la starea bateriei...dar aceasta poate fi schimbata cu costuri relativ reduse (dar poate va ajuta la negociare )

4. Transmisia

- Cursa pedalei ambreiajului trebuie sa corespunda prescriptiei fabricantului ( ex: 10-12 mm majoritatea automobilelor ...), si sa functioneze usor.
- Treptele de viteza sa poate fi cuplate usor , fara zgomote...(in caz contrar ambreiajul nu cupleaza corect , sau este posibila o eventuala defectiune a unui pinion in cutia de viteze sau sincronizatoare(cred )


5. Elemente de rulare

* Atentie la pneuri sa aiba o aiba o adancime a profilului de cel putin 4 mm , sa fie de aceasi masrca . Atentie la profile rulate pe o singura parte ( cauza : geometria gresita a rotilor; se regleaza usor pe stand). Verificati si roata de rezerva.
* Verificarea amortizoarelor....sunt uzate daca apar prelingeri unsuroare . in orice caz trebuie facuta o verificare pe stand .
* Verificare pe stand a franelor (neaparat) sau macar demontarea unei roti fata si verificare sabotilor de frana ...sa aiba macar 5 mm. Discurile de frana sa nu fie subtiti si/sau cu santzuri.
* Atentie si la jante...cele lovite ,zgariate indica faptul ca fostul proprietar nu a prea menajat masina.
* Sa se faca si o eventuala verificare a jocului volanului etc

6. Proba de parcurs (inchideti cass-ul !)

* Efectuarea unei probe de parcurs pe un drum rau , cu pavaj stricat sau piatra cubica ..Veti descoperi (sau nu ) zgomotele si trepidatiile diverselor articulatii.
* Efectuarea unei probe de parcurs pe un drum bun ( daca gasiti ) , unde sa verificati frana , coborarea in panta etc.
-Pe timpul franarii sa nu se aud zgomote metalice.
-Eliberati volanul la 40 km/h si franati . Vehiculul trebuie sa ramana pe directie (nu incercati sa ceva in trafic aglomerat )
-Daca pe timpul functionarii scoate fum gros ...=> masina consuma ulei mult peste datele furnizate de constructor

Dupa ce verificati masina , negociati si pretul....Cumparaturi placute

Huh...hai ca am scris destul Sper ca nu v-am plictisit .
Mai completati si voi.


SAU ADUSA DIRECT DIN GERMANIA...citeste aici
http://www.autoshow.ro/foru...read.php?tid=2485
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Suport lombar Smile thanks; dar cred ca e reglaj lombar cum m-a luminat maiandrei pe messenger Smile.

Si "treaba" aia care prelungeste scaunele in zona genunchilor cum se numeste? (eu pe asta o confundam cu suportul lombar).

Cu mare placere, DorianY! Very Happy
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
mea culpa ... reglaj lombar ... mai trebuia sa dorm Smile.oricum :scaunele au suport lombar si implicit reglaj lombar Smile

ps:"treaba" aia o am si eu, dar nu stiu cum se cheama
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR