Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • RobbyTM

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2011

  • Mesaj Privat
deci are cineva idee care e treaba cu acel stiutz? de unde vine/unde se duce si ce rol are?

iar astazi un alt mecanic a zis ca motorul nu are compresie si din nou aceiasi recomandare sa il schimb...Neutral din cate am inteles, ideea e ca ei nu prea se complica cu desfacutu si reparatul motorului iar daca o fac este mai scump decat sa il inlocuiasca, fapt pt care majoritatea sugereaza aceasta alternativa. ar putea cineva sa imi explice daca si cum s-ar putea repara in acest caz si la ce sa ma astept?multumesc

iar daca ar putea cineva sa ma lamureasca in legatura cu stiutzul din pozele anterioare ar fi perfect...multumesc mult
Skip ads

  • mihai_b18

  • Mesaje scrise: 441
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Si eu iti recomand alt motor. Eventual o corsa de anglia, o dezmembrezi, intr-un an poate scoti banii....
  • steffanos

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Prieteni... imi vine sa plec pe campii.
Ce mi se intampla de ceva vreme:
1 In septembrie am cumparat masina
2 Am schimbat uleiul (nu am stiut ce ulei a avut in motor si la service mi-au recomandat GM 10W40) si filtrul de ulei (man) si o inspectie la frane si ce mai era pe-acolo.
3 Am avut probleme cu debitmetrul de aer, rezolvat prin inlocuire.
4 La inceputul lunii noiembrie am schimbat antigelul (nu stiam de cat timp il avea si am zis sa nu risc). Am schimbat antigelul dar nu am stiut ca trebuie pus pe caldura pentru a se scurge antigelul si din calorifer. Am facut o tura si a trebuit sa mai completez putin. A venit frigul si am deschis caldura si auzeam in partea caloriferului cand acceleram masina cum se auzea antigelul (ca intr-o instalatie care nu este aerisita), deci a trebuit iar completat cu antigel).
Din decembrie masina a stat in fata blocului (nu apucasem sa cumpar anvelope de iarna) si ii mai dadeam cate o cheie timp in care o inspectam la motor, una-alta pe langa ea, ma uitam si la antigel si era la nivel. Dupa un timp (3-4 zile) iar dadeam o cheie, ma uit la antigel si mai coborase putin (am gandit eu ca s-a mai aerisit ceva pe-acolo si iar am completat. In tot timpul asta uleiul era la nivel nimic urme de spume pe joja dar ceva spuma/"maioneza" pe capacul de la culbutori si implicit pe busonul de la ulei... nu mult dar urmaream dupa ce opream motorul ca disparea cat de cat "maioneza" de pe buson. Citesc pe-aici pe forum si gandesc ca ar fi ceva normal de la condens.
Sambata am inlocuit debitmetrul si am zis sa dau o tura sa vad cum merge... am mers 20 km (in oras si in afara orasului). Am revenit acasa si am zis sa mai trag un ochi la motor, uleiul era normal la culoare (parca il schimbasem acum), ma uit la antigel si vad ca a coborat apx. 2 cm de la nivel, am sa completez cu apa distilata mi-am spus dar in urmatoarea zi. Doua zile nu am trecut pe la masina (am fost prins cu alte treburi) dar marti cand sa plec cu ea mi-am amintit ca trebuie sa completez cu apa distilata... cand sa desfac capacul de la vasul cu antigel, stupoare, mai aveam antigel doar pe fundul acestuia (vasul era aproape gol). M-am uitat sub masina si nu era nimic. Ma uit la joja de la ulei si constat ca culoarea uleiului este tulbure. Avand masina oarecum la vale nu puteam sa apreciez nivelul acestuia. Hai sa mut masina pe un loc drept si apoi dupa un timp sa i-au nivelul uleiului... intre timp am completat cu antigel si nu cu apa distilata. Pun contactul si dau sa pornesc masina, masina se balbaie putin si moare... incerc din nou, porneste si incepe sa trepideze oarecum, de data asta am oprit eu repede. Sun pe cineva mai priceput ca mine si ii spun ce se intampla si imi zice el s-o pornesc fara frica. O pornesc si culmea, porneste... ma uit la esapament, condens normal. O pun pe loc drept si curat in eventualitatea ca voi gasi ceva pe dedesupt si-o las oprita. Revin la ea peste o ora si ma uit direct sub masina, nimic; ma uit la joja, uleiul tulbure la culoare dar la nivel; ma uit la antigel - la nivel.
Plec la service si de aici incepe spectacolul... pai este garnitura de chiulasa, pai nu e ca uleiul este la nivel... cred ca iti arunca antigelul pe esapament, sau e un por pe radiator sau pe la furtunuri sau pe la... sau pe la.... Il intreb pe mecanic, nu crezi ca ar putea fi garnitura de la capacul de la distributie (citisem pe-aici), el razand... pai ce treaba are ma garnitura de la distributie cu antigelul si cu motorul?... am plecat mancand pamantul.
Asadar, nu curge pe sub masina, nivelul nu a crescut, m-am uitat eu pe la toate furtunurile alea si nu sunt urme de lichid, de ieri de cand am facut nivelul la antigel si pana acum am facut apx. 10 km cu masina si antigelul este la nivel, innebunesc. Uleiul tot tulbure este la culoare si nu inteleg care-i fenomenul.
Ma puteti indruma cu ceva, ce as mai putea verifica?


PS @DanCuciureanu, daca vezi postul asta si vrei sa-ti spui punctul de vedere, as aprecia. Nu te mai bombardez cu e-mailuri ca deja mi-e rusine cu cate m-ai invatat pana acum.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:valiangh are dreptate, foarte greu pica garnitura chiulasa. Prin capacul distributie trece antigelul spre pompa, presiune 1,4bar si temperatura, garnitura este de alama+cauciuc, in timp cauciucul se face varza si antigelul ajunge in ulei. Am marcat cu rosu pe poza zona:

Asta e la pagina 4 ca mi s-a facut mila de voi cum va jupoaie idiotii de mecanici. Deci sa-i spui mecanicului lui peste prajit ca este un idiot si sa se lase de astea, la pazit vacile cu el.
Daca tot umbli schimbi distributia, evident nu la el ca e evident cat stie si ce dotare are. Citeste la Agila si Corsa despre distributie ca sa nu patesti altele cu meseriasii mioritici.
Skip ads

  • steffanos

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:


Salut Dane,
Am citit si paracitit discutiile de-aici si tocmai de asta l-am intrebat pe mecanic daca nu trebuie luata in calcul prima data garnitura de la capac distributie. Iti dai seama ca la raspunsul pe care mi l-a dat el, imi venea sa vin acasa si sa printez poza asta si sa-l pun s-o inghita, dar m-am gandit ca il invat meserie. Ce sa mai spun... mi-am dat seama ca e habarnist si am plecat schelalaind de-acolo. Nu-ti mai spun ca am fost si la alti meseriasi si toti mi-au dat acelasi raspuns - garnitura chiulasa ciupita pe evacuare si iti arunca apa pe esapament. Fac aceiasi imprudenta ca la primul mecanic si intreb din nou de garnitura de la capac distributie, unii mi-au dat acelasi raspuns ca primul doar unul mi-a spus ca e posibil sa am dreptate.

Multumesc Dane.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Iete poza cu saeti rosii pe unde intra antiel 1,4bari in carter inferior unde ai 0 bari. Mecanicosii mioritici sa meara la pascut vaca.

  • Gaby21990

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2012

  • Mesaj Privat
steffanos a scris: A venit frigul si am deschis caldura si auzeam in partea caloriferului cand acceleram masina cum se auzea antigelul (ca intr-o instalatie care nu este aerisita), deci a trebuit iar completat cu antigel).


Sunt putin OffTopic: Este normal sa se auda apa in calorifer cand accelerezi ?
Si la mine se aude la fel pana se incalzeste motorul (apa) dupa nu se mai aude nimic.
  • gabi_corsa1.2

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am patit-o si eu cam la sfarsitul anului 2012.
Probleme la corsa:
-scadea nivelul la antigel din vasul de expansiune, am banuit pompa de apa
-"maioneza" la capac culbutori. Am zis ca este de la condens, dar a fost prea multa, nu stiam care era cauza.
-verificam uleiul pe joja si nu se vedea a fi in baia de ulei antigel, nu se vedea "maioneza" si nici nu crestea nivelul pe joja. Eu am exclus garnitura chiulasa, tinand cont ca am avut grija de masina.
Am tinut corsa sub observatie cateva saptamani si m-am hotarat sa ma duc la mecanic. In acea zi am vazut o pata pe pompa de apa, si eram convins ca trebuie schimbata(avea cam 90000 km).
I-am spus mecanicului ce mai citisem aici pe forum, ce ar putea fi, dupa care urmeaza o replica din partea lui: "nu aia iti repara masina, nu stiu aia"
Verdictul mecanicului: garnitura chiulasa. Nu prea am ajuns de ales si i-am lasat masina.
Verdictul real: pompa apa+garnitura capac distibutie, bineinteles ca mi-a desfacut tot motorul si a vazut despre ce este vorba. Cum a desfacut motorul a trebuit sa schimbe si garnitura chiulasa, cu toate ca a fost buna.
Masina merge bine, a lucrat ca la carte mecanicul, dar cu costuri in plus si ceva timp pierdut, ca nu a vrut sa asculte ce i-am spus de aici de pe forum.
Atentie mare la cine duceti masina si ca un sfat sa cititi topicurile lui Dan Cuciureanu, sunt foarte utile, caruia ii si multumesc.
Skip ads

  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am si eu problema asta cu spuma pe capacul de la ulei, papa antigel 200 ml la 130-150 km.Din ce am vazut pe forum ar fi garnitura capac distributie. Ma poate indruma cineva catre un service de incredere din Bucuresti ? Vreau sa schimb doar garnitura pt ca nu am bani si de distributie! Nu cred ca distributia trebuie schimbata, nu se aude acel sunet de diesel. Voi ce ma sfatuiti ?
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am fost astazi sa imi fac o idee cu privire la pretul pt schimbarea garniturii de la distributie. Am fost la 4service-uri(mecanici) Incep in ordine descrescatoare:
1 Service cu trusa KM 700 lei( nu credea ca ar fi garnitura distributie..."trebuie sa desfacem tot""),
2 service cu trusa KM 470 lei(posibil sa fie garnitura distributie..'' nu stim pana nu desfacem''),
3service care m-a trimis acasa in prima faza( ''condens domne'') dupa care i-am spus Ok ..atunci daca este de vina condensul unde dispare antigelul? raspuns...''pierzi pe la pompa de apa , nu vezi ca se misca''?...tragand de fulia de la pompa....de trusa KM nu am mai intrebat'nu cred ca mai era cazul
4 si ultimul mecanic 200 lei fara trusa KM care mi-a spus ca o poate face si fara trusa, dar ca este posibil ca suruburile de la pompa de apa sa nu iasa si ca daca am ghinion trebuie sa dea tot motorul jos,daca este cazul la distributie schimbat intinzatorul ''vedem noi'' . Chiar nu stiu ce sa fac.....fiecare mecanic cu o alta parere si nu stiu ce sa schimb' daca trebuie schimbat ceva si la distributie sau doar aceea garnitura din cauza careia am smantana pe capacul de la ulei si trebuie sa completez antigel dupa cum am spus si mai sus 200 ml la 150km.

Va rog ajutati-ma cu un sfat!
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ar fi
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=75733
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60462
acum alege
de la primii am cumparat piese si sunt ok
cel de al 2-lea am auzit ca sunt la fel ok
nu strica sa le faci o vizita,o intrebare nu cred ca te costa
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am fost astazi la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60462 si au fost foarte de treaba. Mi-au facut o oferta de pret pt piesele de care am nevoie. Pe langa asta mi-au spus ca trebuie sa imi schimb placutele + discuri ca sunt cam varza. Pun o poza cu lista de preturi, mentionez ca piesele pentru distributie, garnituri etc nu sunt pe original. Pretul total 1188, fara ulei ,antigel si filtru ulei.Voi ce parere aveti?


Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Preturile sunt ok dar pune termostat Behr si placute TRW.Mai trebuie ceva surub si piulite, garnitura evacuare...
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pentru Behr trebuia sa mai astept o zi, incerc maine sa vad daca il gasesc prin alte magazine! Este mai bun decat Vernet? TRW sunt mai bune decat Ferodo? Am vazut pe site la ei termostat pe original 96 lei nu stiu daca era in stoc dar o sa intreb maine cand ajung cu masina, am programare la 9 dimineata! Doamne ajuta.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
.....si inca o intrebare? Chiar trebuie inlocuita si distributia \? Intreb pentru ca masina merge f rotund si fara zgomotul acela de diesel, aproape ca nici nu auzi motorul....este un pic mai zgomotoasa ''distributia'' dupa un drum destul de lung cand motorul este destul de incins!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
este un pic mai zgomotoasa ''distributia'' dupa un drum destul de lung cand motorul este destul de incins!

Deci crede si nu cerceta. Daca vrei sa platesti manopera de doua ori plus ceva garnituri+suruburi dupa ceva km e alegerea ta, scumpul mai mult ...
Vezi ca am spus de lista ca e incompleta, faci ce vrei, e masina ta.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pai atunci o sa cred,nu cercetez. Daca lista este incompleta o sa spun baietilor maine la service si de aceste suruburi,piulite,garnitura evacuare! Mai trebuie schimbate si alte piese daca tot se umbla? Kitul distributiei este Febi,este vreo problema asta? Kitul este fara pinioane
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu pun numai GM, de Febi nu stiu si nu ma pot pronunta cu nimic. O singura data am pus ca asa avea cumparat si evident a venit cu antigel, apa si nicio garnitura. Dementa totala ca nu aveam nimic prin magazie, magazinele aveau sarbatoare nationala, niste destepti nu alta.
In cutia Febi vei gasi patine+lant+intinzator, nimic mai mult.
  • Adr_S

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z10
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2013

  • Mesaj Privat
geeeorge23 a scris:Am fost astazi la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60462 si au fost foarte de treaba. Mi-au facut o oferta de pret pt piesele de care am nevoie. Pe langa asta mi-au spus ca trebuie sa imi schimb placutele + discuri ca sunt cam varza. Pun o poza cu lista de preturi, mentionez ca piesele pentru distributie, garnituri etc nu sunt pe original. Pretul total 1188, fara ulei ,antigel si filtru ulei.Voi ce parere aveti?



Pe imaginea atasata de tine arata ca ai fost la Auto A dar in link-ul pe care l-ai copiat si ai zis ca ai fost e celalalt service pe care ti l-a sugerat colegul nostru.
Astazi mergi la ei?Sa-mi spui te rog cum decurge treaba si daca esti multumit.Mersi!
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am rezolvat-o cu distributia, dupa schimb este la fel ca sunet! In schimb acum imi bat tachetii de zici ca bati cuie! Care poate fi problema cu bataia de tacheti ? Cand am facut distributia am obs un culbutor rupt,l-am inlocuit si acum am 16 valve pt ca motorul meu mergea in 15.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR