Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
borsy a scris:
clau70 a scris:...........In alte topicuri se spunea ca uleiul asta s-ar putea sa fie facut de Lukoil. Nu cred ca e, dar si daca ar fi asa care e problema?..........


http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/2571220/Re:_Who_makes_GM_Genuine_Dexos#Post2571220


Deci Wolf si Total, faceau sau poate mai fac.
Deci a avut dreptate persoana care mi-a zis ca ar fi facut de Total. Acum o fi bine, o fi rau Confused
clau70 a scris:Provenienta uleiului GM e foarte incerta, eu am auzit de la cineva din reprezentanta ca ar fi produs de TOTAL, nu stiu ce sa zic!

Skip ads

  • inspire

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Total a avut pana de curand un parteneriat de lunga durata cu Honda. Deci nu poate fi decat de bine. Cel putin asa ziceau cei pe pe forumul monomarca. Totusi, nu stie nimeni specificatiile dexos 2 ?

Totusi linkul colegului este de vreo 2 ani, timp in care se pot schimba multe ...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
@clau70, nu poate fi un ulei exceptional, e ok, nu exceleaza la nimic dar e peste altele mai scumpe.......pentru 6-7k km e ok, dpmdv. Total au uleiuri bunisoare.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai specificatiile GM 5w30 Dexos2 ar fi astea, luate tot de pe forum. O fisa cu caracteristicile exacte nu am vazut si nici nu stiu de unde sa o iau ca fiu sigur de sursa. Mai sunt specificatiile unui laborator independent, puse de @borsy cu o pagina, doua in urma.
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 (kg/mc) 0,850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 (mm²/s) 69,6
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 (mm²/s) 12,0
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 (mPa.s) 3,5
Viscosity index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 (°C) -36
Flash point ASTM D92 (°C) 232
Sulfated ash ASTM D874 (% weight) 0,78
TBN ASTM D2896 (mg KOH/g) 7,4

@borsy, asta spuneam si eu: nu e mama uleiurilor, dar nici "posirca". Eu cred ca merge mai mult de 6-7000km, am povestit in alt topic ca l-am schimbat la 15.000km preponderent extraurban. In primul an am facut aproape 45000km, asta insemna sa il schimb la 1.5-2 luni Smile .
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat


@clau70, fiecare stie ce e cel mai bine pentru masina lui.......mie nu imi inspira incredere mai mult de 6-7k km, asta nu inseamna ca nu poate duce, eu unul nu risc pe banii mei....prefer sa pun 50lei in plus.......cum am spus si mai sus, e peste altele mult mai scumpe.

Cand se fac multi km extra urban, schimbul se poate duce si la 15-16k km dar asta maxim, cu un ulei de calitate. Ca si idee, uite ce inseamna pentru GM in State schimb LL
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Uitati aici 3 teste pe ulei GM in diferite motoare:

1. Chevrolet Aveo test facut la 5800 km
2. Chevrolet Tahoe la 5600
3. Opel Insignia 2.0 CDTI 7860 km

Regimul nu il stiu exact, dar sa zicem ca e urban. Deci cum am zis si mai sus, nu duce mai mult de 7k km.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Smile, cam greu cu rusa, de citit pe litere mai stiu, dar de inteles mai greu. Ce am priceput de acolo e despre ceva vascozitati.... si cam atat, plus ceva elemente din tabelul lui Mendeleev. Sunt niste teste facute de niste baieti din Rusia, in nu stiu ce conditii... As fi curios sa vad aceleasi teste pe aceleasi masini in aceleasi conditii cu diferite uleiuri din aceiasi clasa si atunci se pot compara, da' sa fie si intr-o limba mai "citibila".
La inceputul anilor '90 cand aveam Dacia 1300, bagam ulei numai de la PECO M20W40 pe care il schimbam la 2000-2500km indiferent de vara/iarna si nu am avut probleme cu motorul pana dupa 100.000km cand am vandut-o. E drept ca incepuse sa pape usor ulei, dar calitatea pieselor/materialelor/aliajelor... si a uleiurilor e incomparabila cu ce e azi. Deci maclavaisul ala mergea 2-2500km si uleiurile astea nu merg mai mult de 6-7000km Exclamation
Nu stiu daca ai masina de noua, dar daca nu, cu ce ulei crezi ca a mers neamtu' si la cati km a schimbat uleiul pana sa o vanda, si asta la majoritatea masinilor care se cumpara din vest?
P.S. Chestia cu "50lei in plus" din postul anterior am mai explicat-o, nu o mai reiau
Asa cum i-am zis si lui @opelvn, pregateste-te ca in primavara, cand voi face schimbul, sa imi recomanzi un ulei BUN Smile
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Pai aici e baiu, pe neamt il doare in palarie, pentru ca la max. 200k km el o vinde si nu il mai intereseaza. Tu o cumperi si vrei sa mai tragi de ea cat se poate de mult.... La Insignia valorile sunt in engleza. Ca sa descifram cat de cat Smile, vascozitati mici si TBN mic dupa 5-6k km.
Momentan stii ce folosesc.....Smile.
Skip ads

  • inspire

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Un ulei low/mid SAPS care porneste de la TBN de 7 si, dupa 7800 km ajunge la 4 este un ulei foarte bun. - insignia

Un ulei care ajunge dupa 14k km sa aiba inca un TBN de 2 si ceva, pornind, probabil tot de la 7 valoare initiala este la fel de bun, chiar excelent. - aveo.

pana acum este 2 la 1 pentru GM genuine

Iar daca ne gandim ca acel tahoe are doua turbocompresoare si motor de 5.2 litri si a fost folosit in conditii dificile, uleiul chiar s-a comportat excelent, avand inca zinc si fosfor in cantitatile alea, rezerva de bazicitate fiind consumata cel mai probabil de regimul de exploatare in diferente mari de temperatura.

Despre vascozitate, ea se mentine, din cate vad in limitele unui 5w30, adica ... este foarte bine, chiar daca scade.

Fara o stabilire foarte clara a conditiilor de utilizare, analizele, sunt subiective, chiar daca ele dau cifre exacte.

Cel mai bine functioneaza aici ideea de comparatie, adica, aceleasi 3 masini, aproximativ acelasi stil de utilizare, dar cu alt ulei. Pana atunci, este doar o parere...

LE: da, am fost distrat, recunosc, aveo are doar 5800 km cu uleiul, 14000 este kilometrajul total. Insa cum nu stim exact conditiile de utilizare, ideea ce comparatie cu altceva ramane in picioare. Bag seama ca aveo si tahoe au fost folosite in regim ceva mai special decat insignia. Da, recunosc, am gresit. La un singur aspect. Celelate raman valabile.


Ultima modificare facuta de inspire la Lun 03 Nov, 2014 10:37 pm
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Corect, e o parere......
La Aveo schimbul e la 5800 km, nu la 14k km. La Tahoe atata timp cat are aprobare, ar trebui sa duca 15k km, nu?...la fel si la Insignia.
  • inspire

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2014

  • Mesaj Privat
"Aprobarea" merge mana in mana cu exploatarea in conditiile specificate de manual, nu ? Am citit o gramada de manuale si toate, dar absolut toate specifica in ce conditii se schimba uleiul, de la logan, pana la masina de 40k euro.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Deci inca odata se adevereste ce am spus mai sus. Bafta Smile.
Skip ads

  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
V-ati mutat cu aberatiile aici?
De l-ar inchide si pe asta.
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am gasit aici pe forum un link. Acesta: https://www.clubopel.com/lin...-w-30-dexos2.html

Acolo sunt niste poze cu uleiuri GM 5w39. Ultima poza este diferita de primele 2. Eu am folosit ambele tipuri de ulei. Cel din ultima poza l-am primit o singura data, si am fost cel mai multumit de el. Am facut schimburile la 12.000 si nu am amvut pierderi, pe cand la celalalt am mai completat 500 de grame intre schimburi la 10.000. Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o explicate despre diferenta dintre cele doua uleiuri cu etichete diferite? Ele au aceleasi caracteristici trecute insa au poze diferite.Pun si pozele marite luate de pe google.



si

cu mentiunea ca de cel din poza cu bidonul de 1 litru am fost foarte multumir, iar de cel din bidonul de 5 litri nu am fost prea multumit.

Inca odata va multumesc pentru raspunsuri.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cel de 1 litru cu holograma pe el si stema opel si vauxhall, cred ca e folosit de reprezentante......
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
L-am luat de la un magazin de piese, nu de la reprezentanta.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
In link-ul ce l-ai pus, daca te uiti mai atent, vei observa ca are holograma pe el......
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Pai eu vorbeam efectiv de desenul de pe eticheta...si am cumparat de la un magazin de piese ulei ca in poza a doua...nu stiu exact despre ce holograma e vorba...eu ziceam ca e diferenta de etichete...clara.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am in garaj ambele tipuri de bidoane si au holograma. In pozele postate nu are niciunu.
Nu e nimic diferit intre ele, pur si simplu asa e eticheta. Nu am mai vazut de vreo doi ani bidon de 1l cu eticheta asemanatoare celui de 4 sau 5l
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu am luat de la reprezentanta pe cel cu albastru, acum vreun an si jumate.
Mai nou, probabil eticheta albastra cu Genuine GM e pentru toate pietele (world wide), iar celalalt la care nu mai apare GM e pentru Europa (Opel & Vauxhall).
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR