Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • mirceaalex001

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salut,din pacate si eu sunt in aceeasi situatie si mentionez ca uleiul e schimbat(mobil1),sonda lambda noua(am schimbat vreo 3 sh si in final una noua,acelas rezultat),returul l-am verificat si nu e infundat,nu curge benzina iar in oras imi consuma minim minim 14%,dar daca prind aglomeratie sar de 17% ,eu am c14nz ,si astept sa schimb si calculatorul sa vad daca se schimba ceva
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Eu am C14NZ, fac dimineaţa vreo 7 km până la lucru (cam în 25 de minute) şi seara înapoi aceeaşi distanţă, şi media pe ultimii 580km făcuţi în oraş mi-a ieşit 12%. Am făcut plinul, apoi am mai completat cu cantităţi cunoscute de benzină (o dată 10 litri, altă dată 15 litri, de la aceeaşi pompă) şi într-un final am făcut iarăşi plinul, când am ştiut că voi ieşi din oraş; am adunat cât a mai intrat până la plin cu 25 de litri şi am calculat consumul apoi. Lumea-mi zice că mă apropii de normal cu consumul, însă şi mie mi se pare cam mare pentru un motor de 1.4, de 60 de cai, dintre care vreo 7 au plecat la păscut. Smile Şi eu am schimbat sonda lambda cu una nouă, am schimbat injectorul, filtrul de aer şi de benzină, bujiile, urmează să schimb uleiul şi filtrul de ulei week-endul ăsta şi apoi fişele de la bujii. Dacă nu scade consumul, voi încerca şi eu cu alt calculator.
  • Shorty

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1994 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am si eu un astra f cu motor c14se.de 3 saptamani a cam inceput sa pape ajungand ca in acest moment sa am un comsum in oras de 21% asta in cazul in care nici nu am mers agresiv.Motorul nu urca in ture si nu trage prea bine(pe evacuare miroase puternic a benzina).
P.S-am schimbat sonda de oxigen si aia de la magazin mi-au dat una universala.
am nevoie de HELP ca asa nu mai pot.
  • Laur R.

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,
am decis sa readuc acest topic la suprafata datorita numeroaselor probleme cu Astra mea c14se. De ceva timp masina a inceput sa mearga nu prost, ci foarte prost, in sensul ca daca o accelerez mai tare da rateuri si se accelereaza in hopuri, daca o iau mai usor se schimba comportamentul dar nu mult. Am schimbat la ea fisele, filtrul de benzina, curatat clapeta acceleratie, schimbat MAP, bujii, sonda lamba. NICI O SCHIMBARE. Si cu benzina de 50 lei fac 40 km, ceea ce mi se pare mult , avand in vedere ca la Vectra 1.8 fac 40 km cu 25 lei.

Deasemenea dimineata trebuie sa o pornesc de 10 ori pentru a se stabiliza relanti-ul dupa care pot pleca la drum (mers in suturi). Are cineva idee care poate fi misterioasa cauza? Prin metoda agrafei nu imi arata decat codul 12.
Skip ads

  • tiocalexadru

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut, in primul rand si eu am un Opel astra F (decapotabila) cu un motor C14SE. Nu am avut astfel de probleme (ce e drept, nici nu le-am dat ocazia) in schimb, in momentul in care am achizitionat masina acum un an, cand am venit cu ea de la timisoara , invatat cu dacia, mi se parea mare minune cum merge. Apoi am avut ocazia sa incerc o liniuta cu un prieten (acel prieten: Opel Astra F hatchbag C16NZ (legendarul, de 75 CP). Ei bine, eu cu "matza" mea de 82 de martzoage blege am ramas pe urma in timp ce individul se ducea si atat. Am zis ca ceva nu e in regula, mai ales ca apoi am facut niste "teste de consum", cu rezultatele: la drum intins 9l/100km si in oras 12-13l/100km. Unii ati spune "Poi prietene, la consumu asta plangi?" Nu plang, e oarecum ok avand in vedere 82 CP dintr-un motor de 1.4. Doar ca unde e putere mai mare e consum mai mic la aceeasi viteza. Pe mine foarte mult nu ma durea consumul, ci puterea ei ca masina. Ce am facut eu la ea poate e banal, poate nu, poate a mai fost scris pe aici, dar prefer sa i le scriu domnului moromete sa le aiba pe toate la liniuta:

1. Verifica pompa de benzina: Pompa de benzina o sa iti asigure presiunea necesara pentru ca benzina in exces sa se intoarca pe retur. Astfel nu ai pierderi.
2. Verifica conductele: Sa nu fie infundate sau sparte.
3. Injectoarele, si aici mai multe ce e de facut la ele:
- Curata-le: E o solutie de curatat (spray pentru injectoare, atentie! cel de benzina, nu de diesel), scoti injectorul alimentezi plus cu minus la baterie si pui pe duza de intrare a injectorului duza de iesire a spray-ului. Nu incerca cu aditivi, benzina de 99 de la petrom e cea mai buna daca vrei sa incerci cu aditivi, e deja aditivata
- Fiecare injector are un O-ring. Verifica-le, vezi sa fie in stare buna, de preferat, INDIFERENT daca ele arata bine au ba, schimba-le. Fisuri apar in cauciuc vechi si astfel trage aer fals pe acolo.
- Mufele: In momentul in care le "dezmembrezi" de pe rampa, au niste mufe. Cumperi frumusel un spray WD-40 (nu te gandi ca faci cu spray-ul pt injectoare sau viceversa, nu are efect). Dai pe mufele mama la injectoare si pe mufele tata.
- In caz ca nu merge vreun injector, debitul se va regla din calculator astfel cat sa ai putere optima, dar vehement si consumul creste.
4. Bujiile: Poate le-ai schimbat intr-adevar, doar ca ai grija la modelul de bujii cumparate. Bujiile recomandate (ma rog, in momentul de fata, pe vremurile masinilor noastre "de mult apuse" erau alte bujii recomandate) sunt NGK. Model nu stiu sa ti-l zic sincer, lapsus, doar ca sa iei cu un electrod, nu mai multi. Are impedanta mai mare si astfel curentul care il da din bobina, il poate prelua bujia si transforma intr-un curent puternic (daca gresesc in teorie, rog a fi corectat, asa stiu, asta scriu Razz, nu sunt sigur daca este vorba de impedanta sau rezistenta). Daca bujia are impedanta mica, fisele vor prelua restul de curent, impuscandu-le.
5. Fisele sa le verifici, alaturi de bobina.
6. Termostatul. Daca nu il poti schimba din lipsa de bani, clasicul "carton": taiat 3/4 din suprafata radiatorului (iti si zic masurile, 40x40cm) si il pui in fata radiatorului, in partea stanga cum te uiti la masina (cum intra conducta in radiator).
7. Ei, aici e o banalitate dar care mie mi-a scos peri albi... Pe retur, exista o supapa unisens, ajutata prin vacuum. Nu cred ca o poti da jos, dar dai cu ceva in ea (o mica bataie, nu trebuie sa o faci ulcioara din cilindru), poate e blocata. Vezi, de altfel, ca acea supapa are un O-ring si ea. Ala, daca e dus/fisurat/impuscat etc., presiunea cu care ar trebui benzina sa iti intre in motor se pierde pe acolo. Si ai doua posibilitati: pierzi presiune (se cere mai mult combustibil sa fie presiunea necesara), sau pierzi benzina (se cere completare).
8. Electrica: La borne la baterie, la mufa de la ECU, curatate cu clasicul WD-40.
9. Sonda lambda: Tot WD40 daca nu sa o schimbi.

Daca nici dupa aste sfaturi nu reusesti sa o pui catusi de cat pe metereze, nu iti mai ramane decat sa dai chiuloasa jos, sa vezi garnitura, sa vezi tachetii hidraulici, scaunele supapelor tocite de cei 150000 km, axa cu came deformata, si mai multe nu iti zic ca te sperii.

De asemenea, cei ce mai sunteti in belele, incercati. E primul post si m-a cam macinat sa scriu de la servici pana acasa, ca prea multe am patimit si eu pana am adus-o pe lumea cea buna Smile).

P.S.: De O-ringuri sa nu te sperii, te duci fain frumos la un magazin de vinde baterii de apa (de bucatarie, de baie, cu dus sau fara, sti la ce ma refer) cu o-ringurile pe care le ai date jos de pe masina, ei iti gasesc si iti vand un oring pentru senzationalul pret de 50 de bani (vorba celor de la teleshoping). WD40 = 16 lei, bujii NGK = 40 lei setul (pe unixauto, la dealeri s-ar putea sa te mai impodobeasca cu bani in plus), spray injectoare = 15 lei. Restul, piese daca sunt duse, dezmembrari, noi, cum consideri de cuviinta Razz
  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Eu am motor de 2000 , in oras are 16 -18 / 100 KM, foarte rar dar mai ies si cu 30 L / 100 km fiindca:
- la primile 3 kilometrii consuma mai mult -socul e tras automat. Asa mi-au zis sa inteleg si mie de ce. Si eu merg 850m de la servici pina acasa.
- pe traseul pe care ma duc e intersectie cu prioritate, trecere de pietoni semaforizat, inca o trecere, si o gramada de intersectii mici cu stopuri : 4 sau 5. Nu am pe unde sa pun in viteza a treia masina, doar noaptea.

Eu umblat afara si la viteza in 5 cu o turatie de 1000-1200 ( 70 km/h) a scos 6,5 % se poate scote si 6 % sau chiar sub ala. Ha sa fie un numar rotund: 1000 rotatie/ minut la 60 km/h.
Avind viteza de 60 km/h faci 1km pe 1 minut. Si exact ai 1000 rotatie. Cei 6,5 litrii consumi la 100 de minute. Pe minut consumi 65 ml benzina, daca ti constant, nu frinezi si accelerezi ect.

Daca ma duc cu viteza a 2-a, am pe undeva 1500 rotatie pe minut si viteza nici 20km /h, vreo 10-15 km/h.

Iau un exemplu de 10 km/h cu o rotatie de 1000 (poate ca e media intre treapta 1 si 2) sa vedem cit consuma asa! Stiim din exemplul de mai sus ca motorul ar lua 6.5 litrii pe suta de minute cu turatia asta. Dar viteza e doar 10 km/h in loc de 60. Cunsumul va fii: 6x 6.5 L / 100 km, ceeace e 39 L / km. Si asta e normal, e logic, matematic! O data am avut si 30 L / 100 km: pur si simplu am mers ziua la lucru am venit inapoi ziua si nu am avut loc unde sa bag in viteza a treia, doar 1 si 2...
  • tiocalexadru

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Ma rog, eu ma refeream strict la motor cald, adica temperatura sa fie la 92 grade. Motorul cand e rece, in primul si in primul rand va consuma mai mult datorita scanteiei mici de la bujie (la 92 grade are rezistenta data de producator), vapori de benzina se formeaza mai greu (gaze carter, recircularea lor pe galeria de admisie). Sonda lambda nu simte temperatura calda la motor, astfel da mai multa benzina (asta fiind un fel de soc ce spui tu acolo). Intradevar daca schimbi permanent a I-a, a II-a maxim a III-a, turatia mare implica un consum mai mare (de aici recomand un 2000 - 2200 ture la benzina). Logica ta este oarecum si la drum intins cu 1000 de ture intr-a V-a. Doar ca ai omis un detaliu "minor": Cuplul. Intr-a I-a, cuplul e mai mic, astfel la o turatie mare (fara accelerare si franare brusca) in treapta mica, consumul va fi echivalent cu un consum in treapta mai mare si turatie mai mica (pe principiul cum ziceau strabunii nostrii, masina trage mai greu intr-a doua decat intr-a intaia). Alta logica, motorul pe ardere de benzina are cuplu bun in intervalul de turatii 2000-3500 ture. Astfel, acolo consumul este mai bun. Motorul tau de 2000 de benzina e logic sa consume mai mult, dar oricum parca e prea exagerat Smile. La 1000 de ture cat zici tu, bobina se forteaza, fisele se forteaza, bujiile se forteaza, injectoarele se forteaza. Nu este dacie pe delcou (ma rog, nu stiu ce cod motor ai tu). Asa ca e de verificat totusi:P Stima!
  • Phantom

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
matheszabi cred ca te referi la un ferrari cand spui de consum de 30%. Un motor 2l chiar si iarna nu consuma in halul asta. Nu mai speria oamenii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR