- IULYAN _26
- *
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Revin cu o intrebare, si este adresata tot initiatorului solutiei problemei cu care ne confruntam. Maiandrei, vreau sa te intreb, daca prin inserierea acestei rezistente se rezolva si problema de ordin mecanic a twinportului. Ceea ce vreau sa subliniez, prin aceasta intrebare este, daca rezistenta de 680 de ohmi care ridica tensiunea de la 0,1 V( tensiunea la care apare defectul) la 0,6 V , reuseste ca compenseze si gradul de uzura din axul clapetilor twinportului sau din cupla acestuia? Adica, vreau sa stiu daca aceasta solutie reuseste doar sa pacaleasca E.C.U. , ca sa nu mai sesizeze defect, sau chiar reuseste sa comande functionarea twinportului, ca si cum acesta ar fi PIESA NOUA?!
Din cate stiu, in momentul in care apare defectiune pe twinport, uzura, etc. este afectata si performanta de putere a motorului.
Multumesc si toate cele bune !
Revin cu o intrebare, si este adresata tot initiatorului solutiei problemei cu care ne confruntam. Maiandrei, vreau sa te intreb, daca prin inserierea acestei rezistente se rezolva si problema de ordin mecanic a twinportului. Ceea ce vreau sa subliniez, prin aceasta intrebare este, daca rezistenta de 680 de ohmi care ridica tensiunea de la 0,1 V( tensiunea la care apare defectul) la 0,6 V , reuseste ca compenseze si gradul de uzura din axul clapetilor twinportului sau din cupla acestuia? Adica, vreau sa stiu daca aceasta solutie reuseste doar sa pacaleasca E.C.U. , ca sa nu mai sesizeze defect, sau chiar reuseste sa comande functionarea twinportului, ca si cum acesta ar fi PIESA NOUA?!
Din cate stiu, in momentul in care apare defectiune pe twinport, uzura, etc. este afectata si performanta de putere a motorului.
Multumesc si toate cele bune !
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Twinport-ul ramane functional 100%. Tot cu Tech2 poti verifica functionarea lui - vei vedea valori in Volti si procente. Vei observa tensiunile primite sunt interpretate corect.
Daca tot ai prelungit firele si iti e usor sa inlocuiesti rezistenta, pune una de 330 ohmi, obtinand astfel o deviere de 0.2-0.3 V.
Asta doar ca sa fii mai linistit ca ai introdus o diferenta mai mica. Nu vei avea alt beneficiu in afara de placebo.
Aceasta modificare nu are nicio influenta asupra consumului.
Daca tot ai prelungit firele si iti e usor sa inlocuiesti rezistenta, pune una de 330 ohmi, obtinand astfel o deviere de 0.2-0.3 V.
Asta doar ca sa fii mai linistit ca ai introdus o diferenta mai mica. Nu vei avea alt beneficiu in afara de placebo.
Aceasta modificare nu are nicio influenta asupra consumului.
y20dth
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
- IULYAN _26
- *
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Twinport-ul ramane functional 100%. Tot cu Tech2 poti verifica functionarea lui - vei vedea valori in Volti si procente. Vei observa tensiunile primite sunt interpretate corect.
Daca tot ai prelungit firele si iti e usor sa inlocuiesti rezistenta, pune una de 330 ohmi, obtinand astfel o deviere de 0.2-0.3 V.
Asta doar ca sa fii mai linistit ca ai introdus o diferenta mai mica. Nu vei avea alt beneficiu in afara de placebo.
Aceasta modificare nu are nicio influenta asupra consumului.
Daca tot ai prelungit firele si iti e usor sa inlocuiesti rezistenta, pune una de 330 ohmi, obtinand astfel o deviere de 0.2-0.3 V.
Asta doar ca sa fii mai linistit ca ai introdus o diferenta mai mica. Nu vei avea alt beneficiu in afara de placebo.
Aceasta modificare nu are nicio influenta asupra consumului.
Intr-adevar, ai dreptate. Twinportul fct. in parametrii optimi.
Multumesc pentru ajutor.
- IULYAN _26
- *
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
y20dth a scris:Am o astra G fabricatie 2003 tip motor z16xep si pe tester am eroare p1113 si tensiune mica pe respectiva piesa, problema este ca nu gasesc acest senzor acesata mufa cu pricina, daca se poate sa ma ajute cineva ori cu o poza a motorului si zona unde o pot gasi.
Salut,
Pe twinport nu este un senzor, este un potentiometru rotativ care masoara o deplasare a axului twinport in functie de sarcina motorului. Mufa acestuia o gasesti in partea stanga a motorului, in dreptul soferului, sub E.C.U. , pe care trebuie sa il demontezi. Trebuie sa ajungi cu mana la nivelul colectorului de admisie, sub rampa de injectoare. Este o mufa cu 3 pini, rotunda. Sper sa reusesti sa rezolvi problema, utilizand metoda lui Maiandrei. Eu am urmat instructiunile si am rezolvat defectul.
Multa bafta.
y20dth
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
y20dth
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
pustu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
salut! Vroiam sa te intreb si eu ceva legat de eroarea P1113 care mi-o da calculatorul de pe masina mea, un astra G z16XEP. Deci in mers mi s-a aprins indicatorul cu cheita. Am oprit motorul si l-am pornit din nou. Nu s-a mai aprins. De atunci am mai mers vreo 10 km si nu s-a mai aprins.Am facut testul agrafa si mi-a dat eroarea 1113.In toti acesti 10 km cat am mai mers nu am simtit ceva semnificativ la motor.Poti sa imi dai un sfat.Mersi mult
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
pustu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
kosminp
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2011
- Mesaj Privat
salut,
am un opel astra g din 2006, z16xep, si am aceeasi problema, mi se aprinde martorul masina cu cheita. am fost la un service, mi-au zis ca trebuie inlocuita galeria de admisie. m-am uitat putin pe forum, am facut testul pseudo-agrafa si am gasit codul de eroare 1113. problema este ca sunt total atehnic, deci nu m-as incumeta sa fac vreo inginerie. a doua chestiune este ca nu am idee daca e high sau low voltage, pot afla fara un tester?
merci
cosmin
am un opel astra g din 2006, z16xep, si am aceeasi problema, mi se aprinde martorul masina cu cheita. am fost la un service, mi-au zis ca trebuie inlocuita galeria de admisie. m-am uitat putin pe forum, am facut testul pseudo-agrafa si am gasit codul de eroare 1113. problema este ca sunt total atehnic, deci nu m-as incumeta sa fac vreo inginerie. a doua chestiune este ca nu am idee daca e high sau low voltage, pot afla fara un tester?
merci
cosmin
- mariusxxx23
- *
- 8 mesaje
- din 01 Dec 2008
- Astra 2004
- Arges
mariusxxx23
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2008
- Mesaj Privat
salut. am o problema cu aceasta eroare 111 306 - Minima senzor de temperatura de admisie a aerului de tensiune (IAT) (Port Twin) ... cred ca este tot de la galeria de admisie... am un opel astra h 1.6 16v twinport 105cp 2004 . dimineata la prima pornire(porneste frumos) sa zic timp de 10 min sau vreo 5-7 km parcursi am martorul cu masina si cheia(pentru service) aprins, dupa care daca opresc si pornesc motorul martorul pe bord nu mai apare dar eroarea se pare ca a ramas(am constatat asta dupa diagnoza). ma poti ajuta cu un sfat? ... mersi!
- IULYAN _26
- *
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut Maiandrei !
Vreau si eu un sfat tehnic , bazat si pe experienta ta in diagnosticarea si reparearea motoarelor Z16 XEP. Ceea ce pot sa iti spun este ca m-a disperat efectiv, acest motor. Problema cu twinportul s-a rezolvat , datorita sfaturilor tale , si precizez ca functioneaza perfect. Problema cea mai mare o am cu consumul de ulei. Am facut toate testele posibile si imposibile. Compresia este excelenta 14 Barri pe fiecare cilindru, nu am nici o pierdere externa , nu am fum la pornire si nici in sarcina. Am demontat motorul, am inlocuit segmentii, simeringurile la supape, am curatat motorul perfect, am inlocuit cuzinetiii. AM PUS IN APLICATIE, NOTA TEHNICA DE LA OPEL VIS A VIS DE ACEASTA PROBLEMA, SI AM INLOCUIT CAPACUL CULBUTORILOR. TOATE ASTEA AU FOST IN ZADAR. Motorul consuma 2 l ulei la 800 km parcursi. Reginul de exploatre este 4000 - 4500 rot/min pentru schimbatrea trepetlor.
Te rog, daca stii vreun remediu pt acest motor spune-mi si mie , asta pana nu ii dau foc definitiv.
Iti multumesc.
Vreau si eu un sfat tehnic , bazat si pe experienta ta in diagnosticarea si reparearea motoarelor Z16 XEP. Ceea ce pot sa iti spun este ca m-a disperat efectiv, acest motor. Problema cu twinportul s-a rezolvat , datorita sfaturilor tale , si precizez ca functioneaza perfect. Problema cea mai mare o am cu consumul de ulei. Am facut toate testele posibile si imposibile. Compresia este excelenta 14 Barri pe fiecare cilindru, nu am nici o pierdere externa , nu am fum la pornire si nici in sarcina. Am demontat motorul, am inlocuit segmentii, simeringurile la supape, am curatat motorul perfect, am inlocuit cuzinetiii. AM PUS IN APLICATIE, NOTA TEHNICA DE LA OPEL VIS A VIS DE ACEASTA PROBLEMA, SI AM INLOCUIT CAPACUL CULBUTORILOR. TOATE ASTEA AU FOST IN ZADAR. Motorul consuma 2 l ulei la 800 km parcursi. Reginul de exploatre este 4000 - 4500 rot/min pentru schimbatrea trepetlor.
Te rog, daca stii vreun remediu pt acest motor spune-mi si mie , asta pana nu ii dau foc definitiv.
Iti multumesc.
- Starscream
- **
- 51 mesaje
- din 08 Jun 2010
- Astra 2003 Z16XEP
- Cluj
Starscream
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2010
- Mesaj Privat
Iulian am aceeasi problema, sau probleme la acelasi motor z16xep astrag 2003, P1113- low voltage asta o sa o rezolv si eu dupa metoda clasica, mai am o eroare cu EGR cica ar trebui curatat, inca nu i-am facut segmentare dar iti spun consuma ulei cat china nu curge uleiul nicaieri mentionez ca nu scoate gram de fum nici la rece nici la cald, motorul merge impecabil dar nu gasesc pe nimeni sa imi poata rezolva problema consumului de ulei. Am fost pana acum la 5 mecanici cica experti OPEL prin Cluj toti vor sa o segmenteze.
Mie mi se pare personal aberant sa segmentezi un motor care merge brici nu scoate gram de fum. Dar ma gandesc sa fac si chestia asta daca nu gasesc alta rezolvare, parca vad ca patesc ca si tine si raman cu acelasi consum de ulei.
Daca aveti idei cum s-ar putea rezolva aceasta problema nu ezitati sa ne lamuriti si pe noi. Mersi....
Mie mi se pare personal aberant sa segmentezi un motor care merge brici nu scoate gram de fum. Dar ma gandesc sa fac si chestia asta daca nu gasesc alta rezolvare, parca vad ca patesc ca si tine si raman cu acelasi consum de ulei.
Daca aveti idei cum s-ar putea rezolva aceasta problema nu ezitati sa ne lamuriti si pe noi. Mersi....
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ma bucur ca v-a ajutat tutorialul.
Legat de consumul de ulei la 1.6, din pacate nu am nici eu o solutie. Tot pe segmentare si simeringuri as fi mers.
Cititi si continuati aici: Z16XE: consum exagerat de ulei
Va rog nu mai amestecati discutiile.
Legat de consumul de ulei la 1.6, din pacate nu am nici eu o solutie. Tot pe segmentare si simeringuri as fi mers.
Cititi si continuati aici: Z16XE: consum exagerat de ulei
Va rog nu mai amestecati discutiile.
dumitru23
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
blackcat
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat