Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu gãsesc acum poze, dar gãseºti destule explicaþii în thread-urile urmãtoare:
furtun vacuum , întreruperi acceleraþie , throttle body
pornire grea , distribuþie problematicã (mare atenþie unde vã duceþi maºinile) merge în 3 , diverse probleme cu XEL-ul

Fã-þi timp ºi citeºte thread-urile astea ºi vei avea o imagine mai completã.
Skip ads

  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
O intrebare care poate parea un pic stupida si off-topic:
am auzit diferite pareri, si as vrea sa stiu daca cineva a testat: ii posibil ca testul de gaze pentru opelanurile noastre sa iasa ok si fara catalizator? Evident, daca motorul merge bine
  • brandas_style

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 ecotec x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
multumec electoinistule esti baiat finut multumesc
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Drondu Krysty a scris:salut mecanik . am si eu o problema cu acelasi tip de motor , am reparat una si am dat in alta, o pornesc si mi se tureaza pana aproape de 2000 de ture si scade dupa 2-3 min ,merg cu ea se incalzeste motoru; dupa care daca o opresc si o pornesc dinou iar imi sta turata (eu zic ca nu ar mai trebui ca e cald motoru) si tot timpul la fiecare pornire imi sta turata . ce sa-i fac , sa ii schimb bobina aia electrica de turatie ? plz zimi si mie, ca am patito pana acum cu motoru mergea ca dracu si am facut o gramada de prostii care m-am luat dupa fiecare si in final era bobina de inductie dusa si eu am taiat catalizatoru ,am schimbat fise si multea altele

Am avut aceeasi problema ca tine si am rezolvat-o prin inlocuirea sondei de temperatura. Aceasta, fiind defecta, nu mai dadea calculatorului informatia ca motorul este cald, iar acesta il alimenta cu aer si benzina ca si cum ar fi rece. Sonda este in jur de 30 lei si se inlocuieste foarte usor.
Skip ads

  • brandas_style

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 ecotec x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
salut mekanic daca pun un aditiv DE CURATARE mai bun in benzina reusesc sa curati supapele la un motor ecotec 1,6 16 valve an 97 oare nu stric nimic daca esti amabil sa rasp ,o zi plaCUTA
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Aditivii de curatare actioneaza prin 3 metode simultan;1 detergentii de curatare care pot antrena din tot circuitul de alimentare mizeria ,2 cresterea temperaturii de ardere ajungand la temperatura de autocuratire care nu poate fi suportata de supapele cu probleme de etansietate,3 ridicarea sesizabila a performantelor motorului si scaderea noxelor numai cat respectivul aditiv se afla in combustibil.Tragi si singur concluziile cu mentiunea ca injectoarele tratate cu aditivi sunt aproape 100% irecuperabile in cazul in care nu se desfunda deci numai bune de aruncat.Este adevarat ca pot fi si utilizatori multumiti si anume cei ale caror masini mergeau bine si folosesc aditivul in scop preventiv nu sa remedieze ceva cei care vor remedieri vor fi cei mai dezamagiti din pacate.Exista solutii profesionale care se gasesc doar in service-uri care au investit in asa ceva cu rezultate vazute de mine iar una din ele este sistemul de curatare de la Winny's cel care curata injectoarele pe masina impreuna cu supape,camera de ardere tot ala da e ceva profi verificat si functional celelalte solutii minune sunt in proportie de 90% daunatoare.Sper ca nu te-am bagat si mai mult in ceata,dar trebuie sa stii cam tot inainte sa regreti ca ai folosit o solutie care ori nu face nimic,ori face mai rau...tu alegi.
  • brandas_style

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 ecotec x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc Mekanik ptr rasp . cu ,,aditivul in benzina ptr curatare ... Mie mia pus mecanicul la service un bidon cu o solutie speciala care mia amestecato cu 2 litri de benzina mia mai montat niste furtune in rampa de injectoare cu tur, retur care ducea in rezervor. Am uitat sa ati spun ca avea un aparat special pe care la pornit o data cu motorul facand circuitu de spalare am stat vreo 25 min cu motoru pornit ptr curatarea injectoare Alti miau zis ca mai mult de o ora treb sa ami tina MOTORUL PORNIT CU SOLUTIA DE INJECTOARE an fine ideia e ca nu am rezultatul dorit masina nu mai trage bine de cand am fac curatarea asta. Oare so fi infundat ceva? darrr intradevar mia mai scZ consumul de benzina si iar revin cu darr a inceput sa ami intrerupa motor doar la relanti in sarcina merge ok nu intrerupe ,, Daca ai timp sa citesti da mi un sfat .de la ce o fi intreruptu la relanti si nu mai trage motorul dupa curatarea injectoarelor multumesc mul


Ultima modificare facuta de brandas_style la Mie 04 Nov, 2009 6:33 pm, modificat de 3 ori in total
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Era o discutie pe pagina anterioara legate de bujii si de tipurile de benzina
Folosesc bujiile recomandate - NGK b..5ek sau cum se scrie, pe motor - X16XEL
Cand m-am uitat la ele dupa 10.000km am obs ca au culoare gri cu granule argintii fff fine, am cautat in catalogul de la NGK de diagnosticare a starii motorului dupa culoarea bujilor si in cazul meu scria ca problema ar putea fi de la benzina cu cifra octanica 95 si ca ar fi recomndata folosirea de benzina cu cifra mai mare, mai spunea de asemenea da poate avea lag-uri(mici intarzieri) la accelerarile bruste tot din cauza benzinei.
Sa fie adevarat? Din cate stiu benzina recomandata pt acest motor e de 95, sper sa nu ma insel
Skip ads

  • razvan_16i

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 1.6 16v x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2008

  • Mesaj Privat
macaNIK ..... felicitari si de la ploiesti la bucuresti e o aruncatura de bat...deci ... stiu la cine voi apela cand voi dori sa fac revizia motorului preventiva! .... felicitari .... nota 10+ e putin ptr sfaturile care le`ai dat !
eu am probleme pe partea electrica...daca asi gasi ei eu un electrician la fel de priceput ca tine Sad(
  • malex75

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
multumesc frumos ....
asta voiam de fapt sa aud !(vad)
toate cele bune..
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ca tot am zis ca vreau sa pastram viu topicul asta, o sa postez si aici:
am facut schimbul de ulei cu valvoline MaxLife 10W40, si nu mai scoate fum. Am facut chiar si 2 liniute cu colegii de la intalnirea opelistilor si nici asa din cate mi-au spus ei nu se vede fum in urma.
Deci tot raul spre bine, va tin la curent si cu consumul de ulei, numa sa mai fac si ceva kilometri.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ca varianta de curatare pe care o folosesc exclusiv(nu am asemenea utilaj deci nu-i reclama) este standul cu ultrasunete,nimic altceva,al aleg din doua motive unu nu a dat gres pana acum niciodata,2.diagnosticarea injectoarelor verificarea inainte si dupa curatare lucruri care pentru mine contaza si se vad in performantele masinilor.
Despre problema consumului de ulei cate motoare atatea variante de motive,ce pot spune cu siguranta este ca tot ce-am reparat a mers fara alte incidente doar ca 5w40 consuma ulei cu 10w40 nu ,explicatii multe si sunt deja dezbatute mai trebuiesc doar gasiti oameni care stiu ce fac si asi asuma si responsabilitatea lucrului facut nu gasesc motive care mai de care mai fanteziste inclusiv lipirea segmentilor cand masina sta in atelier.Daca respectivul client stia ca se monteaza segmentii dupa ce se unge in prealabil camasa,canalul de ungere si segmentul respectiv DIN ABUNDENTA cu ulei stia si ca oamenii vorbesc din carti de benzi desenate dupa care sta asa protejat la rugina mult si bine,dar asa stiu unii nebagare de seama si iuteala de mana sportul nostru national Very Happy . Pot ajuta cu o solutie ori un sfat cu toate ca sunt rezervat daca nu vad cu ochii mei si nu fac propuneri de reparatii nici nu pot recomanda locatii atat timp cat eu am fost dezamagit de prestatia unor colaboratori si am dimensionat activitatea exclusiv la ce pot supraveghea personal.
Skip ads

  • mi_lau_19

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK dak poti sa ma ajuti si pe mine cu un sfat te rog. am un vectra b din '97.dimineata porneste putin mai greoi nu stiu de ce. motorul merge bn dar ii vine din cand in cand sa nu mai traga in sarcina si sa nu mai urce mai mult de 1500-2000 de rot/min,iar dak opresc pe loc si o accelerez in gol in blana urk turometrul pana la 3000-3500 rot/min iar apoi scade in relanti tinand cont k acceleratia este in blana.te rog mult dak poti sa imi dai si mie un sfat.apropo becul cu motorasul galben nu se aprinde.mi_lau_19 este adresa mea de mess dak vrei sa intri sa ma ajuti.ms mult de tot
  • mi_lau_19

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2009

  • Mesaj Privat
1600cm 16 v X16XEL k asta am uitat sa mentionez.ms
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut. ma alatur discutiei legate de motorul X16XEL (96) si as vrea sa expun problema mea, poate a mai fost intilnita. nu ii stiu istoria de dinainte de anul 2006 si a mai facut figuri doar la ralanti citeodata. i-am schimbat de curind tachetii (3 erau goi si nu mai tineau ulei), am repus la punct distributia (un dinte era putin decalat ) insa acum, la rece, daca turez motorul, nu mult, se aud tacanituri tot in zona superioara(exista o turatie la care daca o tin tacane in permanenta) si chiar la ralanti, dar in reprize, adica tacane putin, se estompeaza, iar tacane. in mers se intimpla la fel, tacaniturile nu sint ca de tachet defect,sint mai "slabe". insa atunci cind motorul se incalzeste (80-90 grade), nu mai tacane nici in accelerare si nici la ralanti. mentionez ca am strins la cuplu suruburile de la lagarele axelor iar lagarele le-am pus fiecare la locul lor . folosesc valvoline durablend 10w-40 pe care il foloseam si inainte. este posibil sa fi aparut uzura la camele de pe axe si la caldura, prin dilatare sa se compenseze jocurile? din localizarea "cu surubelnita la ureche" tacanitul vine cam tot din aceeasi zona unde am gasit tachetii defecti (spre stinga la axa cu came de la admisie, privind din fata masinii). motorul este vioi, accelereaza bine si nu am erori.
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
esti sigur ca nu sunt totusi tachetii care au ramas vechi?
ma gandesc ca aia ar putea avea un sunet mai estompat...chiar daca functioneaza bine. axele nu cred sa aiba vreo problema.
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut. nu, i-am schimbat pe toti( eu cu mina mea) si cei noi i-am luat in cutie, cu tipla pe ei, i-am verificat pe toti, au venit deja amorsati, toti INA.i-am schimbat pe toti tocmai pentru a nu mai avea surprize in curind si i-am gasit si la pret bun :42 ron bucata. mentionez ca la pornirea motorului NU "bate" nici un tachet, motorul porneste silentios si in timp ce il las sa se incalzeasca putin, dupa 10-15 sec incepe sa tacane cum am scris mai sus.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
M-am interesat de parerea specialistilor de la OPEL despre aceste zgomote ...Ei (nu eu) sustin ca sunt normale cu conditia sa nu depaseasca 2min. cu ma oarece marja de plus minus functie de multi factori printre care si temperatura.Tot ei recomand sa se menajeze motorul pana la disparitia zgomotelor respective ori pe loc ori printr-o deplasare care sa nu solicite prea mult respectivii tacheti.Acum explicatia este ca in momentul in care oprim motorul unii tacheti vor fi actionati atunci raman in tensiune constanta pe toata durata nefunctionarii deci lipsa presiune ulei ,in functie de gradul de uzura al respectivilor tacheti acestia se vor goli mai mult sau mai putin la pornire facand respectivul zgomot.Cantitatea de depuneri pe canalele de ungere de care beneficiaza fiecare tachet in parte determina printre altele si timpul pana cand vor fi acestia adusi la dimensiunea corespunzatoare jocului dintre coada supapei si acesta varianta de a fi preluate jocuri doar prin dilatarea termica e extrem de putin probabila.Masina mea de exemplu la -16gr. bateau pana si pistoanele in camasi,tachetii faceau o harmalaie ingrozitoare ,dupa 2 minute de functionare se potoleau pe rand acest lucru l-am observat 3 ani fara sa fiu nevoit sa intervin in motor iar la 90 de gr. nu se mai auzea decat zgomotul curelelor si a fost cel mai silentios motor pe care l-am avut pe o masina la cilindreea si pretentiile lui.Dovada de probleme o reprezinta aparitia batailor la cald,ori tacheti ori lagare,ori pistoane in camasi...atunci e alta treaba.Acum ca va fi din ce in ce mai rece si aceste probleme din ce in ce mai suparatoare e bine de stiut ....referitor la problema colegului nostru care a inlocuit tacheti e posibil sa fie obturate canalele de ungere care aduc ulei in tacheti faptul ca sunt 16 si toti primesc aproape aceeasi cantitate de ulei acesta va unge mai bine unde gaseste loc de acces mai rapid ceilalti fiind lasati mai fara,si este bine sa se verifice debitul pe fiecare canal in parte cu tachetii scosi,neexistand pericolul indoirii supapelor atat timp cat axele cu came sunt scoase cureaua de distributie indepartata de pe pinionul vibrochenului.Se deconecteaza si mufa de comanda a bobinelor sa nu va treziti cu avarii deoarece functie de vechime izolatorii se strapung si datul la automat fara bujii forteaza existand riscul disparitiei scanteii pe unul dintre pistoane.In concluzie zgomotul este considerat normal si trebuie sa dispara intr-un timp determinat,explicatiile fiind si acestea dar foarte bine mai pot aparea alte si alte avarii asa cum ne-a invatat acest tip de motor.
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
multumesc mecaNIK. am sa urmaresc tacanitul in timp, sa vad daca mai evolueaza sau nu. o singura problema/intrebare ma mai framinta. am citit in tot topicul si am vazut ca este posibil ca alinierea perfecta a semnelor de pe pinioanele axelor cu came sa nu fie de fapt cea "perfecta". distributia si pompa de apa le-am schimbat in iarna trecuta la opel in colentina. ce nu mi-a placut atunci a fost ca parca masina nu tragea asa cum o lasasem eu la ei. le-am spus, ei au comentat ca nu se poate, distributia se pune doar intr-un fel. la schimbul tachetilor am observat ca nu se aliniau semnele "perfect" la axe,dar cel de pe pinionul arborelui era fix semn pe semn. eu am reusit si am aliniat semn pe semn si axele si arborele. motorul imi este putin mai vioi insa parca la o anumita turatie are tendinta sa "cloncane" (il aud cind il turez in gol in fata lui). porneste bine, merge rotund,nu tremura decit putin la ralanti citeodata, accelereaza bine,nu da in nas, nu se opreste, totusi acest "cloncanit"la o anumita turatie nu exista inainte. poate avea legatura cu faptul ca am repozitionat semnele putin "altfel" la distributie, adica ca in manualul de service? merci.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
In mod normal NU ce am vazut eu pana acum fiind vorba de multe X16XEL-uri toate au venit cu un dinte innapoi la admisie ,deasemnea cu acelasi verdict,nu mai trage ca inainte de a inlocui distributia si la fel toate s-au remediat prin montajul corect iar ca nu poate fi pusa decat intr-un fel ei ti-au dovedit ca se poate si altfel adica prost,felul cum sunt trasate respectivele semne dau voie la asemenea scapare.Nu intervin la nici o distributie decat dupa repunerea si verificarea semnelor,pentru ca se pot trage concluzii despre ce vei gasi in motor dupa ce afli la inceput odata demontat nu mai ai ce reconstrui si pierzi o informatie necesara in unele cazuri.Da se remediaza acceleratia din regimuri joase motorul este mai vioi(cu mult) dar se schimba putin sunetul dar fara batai ci doar zgomotul din filtru devine mai grav,nici una din cele remediate de mine n-au revenit cu probleme,batai,alte consecinte si trag concluzia ca asta e corect.Nu neg faptul ca prin ajustarea de mare precizie se poate influenta mult comportamentul motorului la diferite turatii,plaja de cuplu,consum ....dar si zgomot diferit constructorul asigurnad printr-o valoare un compromis.Preparatorii in schimb daca poseda cunostinte temeinice pot castiga ceva din aceste artificii ...dar nu este cazul nostru aici readucerea in parametrii initiali fiind singura problema de rezolvat.De fapt aceasta posibilitate de ajustare a si determinat aparitia motoarelor cu distributie variabila ,nu este cazul celor care o ajusteaza manual din lipsa ori de stiinta ori de interes Laughing
daca esti sigur pe ce-ai facut poti sta linistit.Daca tot te deranjeaza stabilim o ;auditie;si mai vedem poate... pana atunci apare si stetoscopul de care am atata nevoie sa nu ma trezesc cu un maner de surubelnita infipt in cap intr-o buna zi Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR